Forum

Topic: PlayStation 3 Eye gebruiken als webcam

Anoniem's avatar

Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat laptops een ingebouwde webcam hebben. Mede hierdoor wordt chatten steeds populairder. Niet iedereen heeft echter een laptop of het geld voor een externe webcam. Maar wat als je de PlayStation Eye al hebt? Sinds enkele maanden is deze met een paar speciale drivers werkend te krijgen op bijna elke Windows versie.

De webcam heeft vrij goede specificaties, maar voor de experts onder ons hebben we nog een lijstje:

- 4 channel audio input:16 bits/channel, 48kHz, SNR 90db
– 56º or 75º Field of View zoom lens
– 2.1 F-stop, <1% distortion, fixed focus (25cm to 8 at 75º FOV) - 640 x 480 at 60 frames/second - 320 x 240 at 120 frames/second - USB.0 high-speed data transfer - Uncompressed video or optional JPEG compression
Natuurlijk kunnen we deze PlayStation Eye niet zomaar aansluiten. Door toedoen van Sony moeten we eerst de drivers installeren, die we kunnen vinden op deze site. We kiezen hier de 'CL Eye Platform Driver'.Voor de analfabeten onder ons hebben ze deze sets mooie kleurtjes meegegeven. Wij kiezen dit maal voor groen. Als we deze hebben gedownload gaan we het programma gelijk installeren. Volg gewoon het standaard installatieproces, want als je de foute instellingen kiest krijg je de Eye waarschijnlijk niet werkend. Als deze installatie is voltooid starten we eerst de computer opnieuw op, om vervolgens de Eye aan te sluiten. Om deze te testen kijken we bij het speciaal geïnstalleerde test programma of deze correct werkt. Dit programma staat waarschijnlijk op je bureaublad, maar anders moet je hem zoeken onder de naam 'PS3EyeTest.exe' In dit programma zie je als het goed is jezelf nu zitten, met daarnaast enkele opties om onder andere de kleuren te veranderen. Deze zijn naar eigen voorkeuren aan te passen, maar de meeste mensen laten deze gewoon voor hoe ze zijn. Het programma wil echter niet altijd even goed werken en soms moeten we de Eye resetten. Dit doen we door de PC opnieuw op te starten en de Eye in te pluggen op het moment dat je PC net weer leven vertoont. Om het installatieproces makkelijk te maken heb ik nog even een stappenplan voor jullie gemaakt, waarmee jullie in vier stappen met alle leuke meiden op MSN kunnen chatten. Stap 1: Zorg dat je PlayStation Eye niet aangesloten is. Stap 2: Download de juiste drivers, genaamd 'CL Eye Platform Driver'. Stap 3: Installeer deze drivers. Stap 4: Sluit de PlayStation Eye weer aan Stap 5: Controleer of de PlayStation Eye goed werkt in het testprogramma genaamd 'PS3EyeTest.exe'. Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geholpen, maar ik zal klaarstaan voor alle vragen die hieronder gesteld worden.:pirate: Let Op!! Het programma is getest op Windows XP en Vista. Dit kan betekenen dat gebruikers van Windows 7 problemen kunnen ondervinden met het gebruik van de driver. Gebruik is op eigen risico!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 1562 XP
    dikked's avatar

    handige tutorial ga ik zeker gebruiken zo gauw ik er 1 heb 😛

  2. 288 XP
    shooterman100's avatar

    Handig

  3. 107 XP
    tamil112's avatar

    handig!

  4. 261 XP
    marcovk's avatar

    Bij mij werkt het niet met MSN hoor, ik krijg trouwens ook CL-Eye-Test.lnk op mn bureaublad en CL-Eye-Device-Manager, maar geen PS-Eye-Test.exe. Als ik op die eerste klik, dan zie ik wel gewoon mezelf (AAAAH ! xD) , maar op MSN werkt ie dan weer niet :S

  5. 536 XP
    Glennps3's avatar

    Handig, en zeker een pluspunt dat er tegenwoordig tutorials vermeld worden op de homepagina.

  6. 1562 XP
    dikked's avatar

    Handig, en zeker een pluspunt dat er tegenwoordig tutorials vermeld worden op de homepagina.

    ja vind ik ook anders had ik deze waarschijnlijk niet eens gelezen

  7. 270 XP
    fl1pp13's avatar

    Bij mij werkt het niet met MSN hoor, ik krijg trouwens ook CL-Eye-Test.lnk op mn bureaublad en CL-Eye-Device-Manager, maar geen PS-Eye-Test.exe. Als ik op die eerste klik, dan zie ik wel gewoon mezelf (AAAAH ! xD) , maar op MSN werkt ie dan weer niet :S

    Maak je gebruik van de laatste versie van MSN? Hierop heb ik hem nog niet getest, want deze versie schijnt de meeste mensen helemaal niet te bevallen!

  8. 261 XP
    marcovk's avatar

    Nee ik heb nog WLM 2010 hoor , die WLM 2011 vind ik zelf ook niks 😛

  9. 270 XP
    fl1pp13's avatar

    Nee ik heb nog WLM 2010 hoor , die WLM 2011 vind ik zelf ook niks 😛

    Hmm, erg vreemd dan. Krijg je wel een PlayStation logo te zien als je de cam aanzet? In dit geval zal je de reset optie moeten gebruiken.

  10. 515 XP
    Dead-M's avatar

    Hmm.. volgens mij heb ik dit programmaatje (of iets wat er op lijkt,) ook al een aardige tijd terug geinstalleerd, maar werkte het niet.. ik kon alleen maar IN dat programma de webcam zien. Maar kga het binnenkort wel weer een keertje proberen.. kijken of het nou wel wilt werken 😛

  11. 261 XP
    marcovk's avatar

    Bij mij is dat precies hetzelfde @ Dead-M 😛

  12. 4204 XP
    afca-yuri's avatar

    Handig hoor! Maar als het toch alleen maar voor msn is, waarom dan niet een goedkoop cammetje kopen??

  13. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    nice!
    krijg met kerst ps move startet pack + nav controller dus dan eens uitproberen

  14. 270 XP
    fl1pp13's avatar

    Handig hoor! Maar als het toch alleen maar voor msn is, waarom dan niet een goedkoop cammetje kopen??

    Omdat je al een goede camera thuis hebt staan?

  15. 153 XP
    noot's avatar

    ik gebruik hem ook al een tijdje als webcam scherp beeld hoor 😀

  16. 369 XP
    matthijs222's avatar

    okay jongens let op: als het niet lukt na deze tut, helpt dit misschien
    Doe dit, nadat je het programma hebt geinstalleerd.
    elke keer als je je ps eye erin steekt geeft hij melding rechtsonderin nieuwe hardware gevonden, klik daarop, en als het goed is krijg je de wizard hardware installeren.
    verbind niet met windows of microsoft online ofzo wanneer de wizard dat vraagt, kies daarna automatisch installeren. nu vraagt hij om een bepaald bestand : winusbcoinstaller.dll
    kies onderaan bladeren, ga naar, C://WINDOWS (of bij sommige gevallen Win32)/system32
    kies die map, en druk op ok. laat de wizard rustig installeren, en klaar is kees! ook zal CL-Eye Test nu wel je webcam laten zien

    ~Enjoy!

  17. 132 XP
    Resistorfall1996's avatar

    Werkt, maar niet in MSN!

  18. Anoniem -
    Anoniem-3869's avatar

    in messenger, whats app ect.. werkt het niet, iemand advies??

  19. Anoniem -
    Anoniem-2611's avatar

    @Anoniem-3869:
    Ja.
    PS3EyeInstallerBeta2.msi even zoeken en installeren, done!