Forum

Topic: Gebruik emulators zonder Linux

Anoniem's avatar

Gebruik emulators zonder Linux

In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je een Snes en Sega emulator kan gebruiken vanuit je XMB. Deze manier is ontdekt door ricardog van ons forum.

Wat heb je nodig?
* Een PAL PS3 met backwards compatibility.
* Swap Magic Disc (v 3.6). Hier een lijst met veel verkopers
* Een PC.
* Een USB stick.
* Orginele PS2 game.
* Dit pakketje.

1. Download het pakketje.
2. Pak een usb stick (of psp) en verbind die met je pc.
3. Maak in de root een nieuwe map aan genaamd SWAPMAGIC.
4. Knip en plak het bestand genaamd ”SMBOOT0.ELF” in de map SWAPMAGIC van je usb/psp.
5. Kopieer de map psxloader naar je root van je usb/psp.
6. Download een ELF file bijvoorbeeld de Snes emulator of de PGEN emulator.
7. Zet die elf file in de map PSXLOADER van je usb stick.
8. Zorg ervoor dat je aan de files LIBSD, XMCMAN en XMCSERV komt. Deze kunnen we je niet geven omdat deze files illegaal zijn want, ze komen uit de ps2 bios.
9. Gooi de files LIBSD, XMCMAN en XMCSERV in de map modules (de map modules zit in de map PSXLOADER van je usb).
10. Download nu UlaunchELF.
11. Gooi de map BEDATA-SYSTEM en SWAPMAGIC in je root van de usb en klik dan op ”ja op alles”.
12. Ga nu naar je ps3 en stop de usb in de ps3 en start swapmgic op.
13. Druk nu R1 en pijltje omhoog te gelijk in.
14. Nu krijg je een menu voor je ga naar configuratie en klik dan op O…
15. Ga dan naar de Map host en klik dan op Filebrowser.
16. Klik nu op ok en ga naar filebroswer stop nu een orginele ps2 cd in je ps3 en ga dan naar de optie cdfs en zoek de file usbd.IRX (de plek waar die staat verschilt) druk op R1 en kopieer hem. Ga dan weer helemaal terug en ga dan naar MS0:/klik dan op R1 en klik dan op new dir en noem de map dan BEDATA-SYSTEM plak usbd.irx daar in
17. Sluit nu je game af en start Swap Magic opnieuw op en hou L1 en pijltje omhoog ingedrukt.
18. Nu krijg je een menu voor je en je kan nu kiezen uit je elf’s als je er 1 geselecteerd hebt moet je hem starten en dan laad hij als het goed is.

Hier nog twee filmjes van de emulators:

Snes
[ame=”http://nl.youtube.com/watch?v=4VF7tancEMw”]YouTube – Nintendo Snes emulator voor de ps3[/ame]

SEGA
[ame=”http://nl.youtube.com/watch?v=ZbqFQXmQMKU&eurl”]YouTube – PGEN SEGA Emulator FOR PS3[/ame]

BRON
Veel succes!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

26 reacties

  1. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Drukte per ongeluk op versturen ipv op voorbeeld. Is dus nog niet af!

  2. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    en wat doet het?

  3. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Hij is af!

  4. 498 XP
    PkertNL's avatar

    en wat doet het?

    Je kan er Snes en Sega games mee spelen zonder Linux.

  5. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    mario?! 😀

  6. 1386 XP
    Redd's avatar

    “Stop nu je USB stick in je PS3 en start SwapMagic.”

    Niet dat ik het ga proberen.. :p Maar waar zet hij dat neer dan? Vanaf waar wil je SwapMagic in je GameOS starten als hij in de root van je usb staat?

  7. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    SwapMagic is een disc 😛

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Vandaar! Dan weet ik hem wel te vinden, probably. xD Dacht dat het iets met die media op je stick te maken had, of beter gezegd, ik dacht dat dat het was. 😮

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    En vergeet er niet bij te zeggen dat je een PS3 nodig hebt die PS2 disc’s kan afspelen.

    toch?

  10. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dat heeft’ie gezegd, z’n eerste punt. 🙂

  11. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Backwards Compatible

    1) Wat heb je nodig?
    * Een PAL PS3 met backwards compatibility. <---------------
    * Swap Magic Disc (v 3.6). Hier een lijst met veel verkopers
    * Een PC.
    * Een USB stick.
    * Orginele PS2 game.
    * Dit pakketje.

  12. 454 XP
    arwin1993's avatar

    hmm cool heb volgensmij nog wel zo’n cd liggen van swap magic van de ps2

  13. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Kan je Swap Magic niet downloaden en branden op een cd? Het lijkt me namelijk niet dat er een beveiliging op zit, aangezien het geen officieel product is.

  14. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Kan je Swap Magic niet downloaden en branden op een cd? Het lijkt me namelijk niet dat er een beveiliging op zit, aangezien het geen officieel product is.

    Geen idee, proberen zou ik zeggen.

  15. ricardog's avatar

    en door wie is deze tutorial gemaakt 😀

  16. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Helaas kan ik geen ps2 afspelen.

  17. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Kan je Swap Magic niet downloaden en branden op een cd? Het lijkt me namelijk niet dat er een beveiliging op zit, aangezien het geen officieel product is.

    Nee, de cd is speciaal gemaakt zodat deze afspeeld, maak je er een kopie van, dan is het dus een backup, en dat speelt de ps2/ps3 net niet af :p

  18. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Backwards Compatible

    oeps. Sorry.

    Mooie tutorial. Helaas heb ik de 40GB 🙁

  19. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Nee, de cd is speciaal gemaakt zodat deze afspeeld, maak je er een kopie van, dan is het dus een backup, en dat speelt de ps2/ps3 net niet af :p

    Waarom zetten mensen hem dan neer als torrent…. Jammer, maar ik ga echt niet zo’n cd’tje kopen. Het was leuk geweest als ik dat cd’tje gewoon had liggen.

  20. 498 XP
    PkertNL's avatar

    en door wie is deze tutorial gemaakt 😀

    Ik heb deze gevonden op PS3Hax

  21. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Ricardog, ben je DE ricardo die deze manier heeft gevonden?

  22. ricardog's avatar

    haha ja dat ben ik;) en helaas klopt jouwn tutorial niet. De map BEDATA-SYSTEM die moet je eerst aanmaken in MS0:/ (dat is de ps2 slot die je als het goed is al heb aangemaakt) en daar moet usbd.irx in. En ik weet nie of de 3 module files (LIBSD, XMCMAN en XMCSERV ) in jouwn pakket zit maar deze moet je normaal gesproken downloaden want, deze zijn illegaal want, deze files komen uit de ps2 bios.

    EDIT: Ik heb in je pakket gekeken en de 3 files LIBSD, XMCMAN en XMCSERV zitten erin (maar zijn illegaal) Je mag zelf weten hoor of je ze erin wilt laten ofniet. En die map BEDATA-SYSTEM kan je wel vewijderen want, deze moet je gewoon aanmaken in de MS0:/ map die staat helemaal boven aan (van de lijst waar o.a cdfs tussen staat) en daar moet dan usbd.irx in (die in het pakket staat maar die moet je eigelijk ook van je orginele ps2 disc halen want, deze is weer illegaal om vrij te geven) sorry dat ik zo bezig ben met illegaal enz maar ik neem al die risico’s niet zo graag :p

  23. 498 XP
    PkertNL's avatar

    De map BEDATA-SYSTEM staat al in mijn pakketje. Download hem maar dan zie je het.

  24. 498 XP
    PkertNL's avatar

    haha ja dat ben ik;) en helaas klopt jouwn tutorial niet. De map BEDATA-SYSTEM die moet je eerst aanmaken in MS0:/ (dat is de ps2 slot die je als het goed is al heb aangemaakt) en daar moet usbd.irx in. En ik weet nie of de 3 module files (LIBSD, XMCMAN en XMCSERV ) in jouwn pakket zit maar deze moet je normaal gesproken downloaden want, deze zijn illegaal want, deze files komen uit de ps2 bios.

    EDIT: Ik heb in je pakket gekeken en de 3 files LIBSD, XMCMAN en XMCSERV zitten erin (maar zijn illegaal) Je mag zelf weten hoor of je ze erin wilt laten ofniet. En die map BEDATA-SYSTEM kan je wel vewijderen want, deze moet je gewoon aanmaken in de MS0:/ map die staat helemaal boven aan (van de lijst waar o.a cdfs tussen staat) en daar moet dan usbd.irx in (die in het pakket staat maar die moet je eigelijk ook van je orginele ps2 disc halen want, deze is weer illegaal om vrij te geven) sorry dat ik zo bezig ben met illegaal enz maar ik neem al die risico’s niet zo graag :p

    Heb jij een eigen pakketje en tut? Dan haal ik deze weg en post je die van jouw, want ik wil niet dat PS3-sense beschuldigd word van illegale praktijken.

  25. ricardog's avatar

    je mag mijn tutorial best kopieeren ( ga naar http://www.ps3-hacks.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=236:exclusief-homebrew-buiten-linux-om&catid=16:hacks&Itemid=79) alleen het pakketje moet je dan wel eerst ff downloaden en daarna weer uploaden (je kan ook onze link geven);)

    ps. Kan er dan wel credits bij van mij:p

  26. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Tut gewijzigd op verzoek van Ricardog.