Forum

Topic: Ps3 af en toe geen geluid en beeld.

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,
Ik heb hier op m’n kamer een ps3 slim 250 GB staan, aangesloten met een HDMI & met composiet op een dazzle om eventuele gameplaybeelden op te nemen. Maar nu m’n probleem : Ik heb vaak dat af en toe me beeld weg valt, dit is maar 10 sec ofzo omdat ik dat ff aan de hdmi rommel en dan doet tie het weer. Maar nu valt ook me geluid zo af en toe weg ( ontdekt met Uncharted 3 ) Is eventueel m’n HDMI poort aan ’t begeven ? Want ik moet me HDMI kabel omhoog duwen want wanneer die naar beneden valt krijg ik geen beeld. Iemand een idee ? en wat ik hier het beste mee kan doen ?

Garantie heb ik ook al niet meer, hij is namelijk alweer zo’n 2,5/3 jaar oud ( al is het niet langer )

Alvast bedankt !
M.v.g. Rva

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Al een andere hdmi kabel geprobeerd?

  2. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Jep al geprobeerd, maar is geen verschil ๐Ÿ™

  3. 87 XP
    Biki90's avatar

    Het lijkt er idd op dat je hdmi aansluiting het aan het begeven is.. Kijk of je evt iets onder de stekker kan leggen zodat je kabel niet meer gaat hangen. Aangezien je geen garantie meer hebt kun je ook overwegen je ps3 open te (laten) maken en kijken of je de hdmi connector kunt (laten) vast solderen/lijmen oid

  4. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik durf het niet om hem open te maken enzo, ik ben bang dat ik het dan alleen maar erger maak. Zo technisch ben ik namelijk niet ๐Ÿ˜› Iets onder me HDMI heb ik nu ook al, soort houtig blokje ๐Ÿ˜€ Het helpt wel, maar ik wil hem binnekort op z’n zijkant gaan zetten omdat m’n tv nu aan de andere kant er bijna afvalt -_-‘

  5. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Een HDMI ingang is immers geen stopcontakt, en is niet gemaakt om een 100tal keer de hdmi-stekker er in en uit te doen. ๐Ÿ™
    Ik heb het zelfde geval bij mijn Nokia 97: druk ik de stekker in mijn telefoon….dan laad hij soms niet op ‘of eerst wel en later weer niet ๐Ÿ™ wil ik hem meenemen terwel hij leeg is’.

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Maar ik haal me hdmi er niet in en eruit :S

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Maar ik haal me hdmi er niet in en eruit :S

    Dan mag dรกt niet gebeuren. Ik weet niet hoe oud je ps3 is “maar je hebt 2 jaar garantie op je ps3”. Bij mijn ps3 slim is het klepje voor de -digitaal audio- ingang geknapt (die tevens er voor zorgt dat het stekkertje blijft zitten) Heb ik ook niet veel gebruikt. Denk zelf ook dat de ps3 slim van mindere kwaliteit is dan de 60gb enz. Het nadeel is: dat als je je ps3 naar Sony opstuur, je een ander er voor terug krijgt en dan ook al je data kwijt bent (niet van alle saves kan je een back-up maken) ik heb toen der tijd dan ook voor gekozen om hem niet op te laten sturen.

  8. 2414 XP
    klupido's avatar

    Ik krijg juist wel eens teveel geluid
    ๐Ÿ˜ dan gaat ie echt facking hard ineens geluid maken een heel raar en vreemd geluid ? mensen meer last van ?

  9. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Daar heb ik niet last van ๐Ÿ˜› Maar beter dat dan dat je geen geluid heb ๐Ÿ˜› Ik weet eerlijk gezegt nou niet of het alleen bij Uncharted met het geluid is ( volgens mij bij ieder spel ). Maar m’n ps3 valt alweer buiten de garantie ๐Ÿ™

  10. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Het ligt vooral bij mij aan uncharted 3, hierbij valt wel alleen geluid weg en niet het beeld. Bij andere spellen nog niets ontdekt. Natuurlijk wel als ik rommel aan de HDMI, ook heeft het volgens mij te maken dat ik zowel composiet als component erin heb zitten.

  11. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Het ligt vooral bij mij aan uncharted 3, hierbij valt wel alleen geluid weg en niet het beeld. Bij andere spellen nog niets ontdekt. Natuurlijk wel als ik rommel aan de HDMI, ook heeft het volgens mij te maken dat ik zowel composiet als component erin heb zitten.

    Heb je bij de geluidsinstellingen voor “automatisch gekozen”: dat kan ook wel eens helpen (als je je geluids-bit te hoog heb staan kan dat ook storen). Waar ik zelf last van heb is dat mijn tv stereo is en mijn receiver 7.1 ‘als ik dan even niet het geluid via mijn receiver wil doen heb ik soms geen geluid bij films en bij games helemaal niets’. Nu kan ik dat oplossen om MEERVOUDIGE AUODIO-UITVOER aan te zetten ‘maar dan krijg ik 5.1 geluid en geen 7.1 geluid.

  12. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Wat jij hebt omschreven had ik precies ook is de 2e hdmi kabel praktisch hetzelfde merk type enz met welke je het had geprobeerd?
    Ik had 3 van dezelfde en allemaal gaf dat probleem totdat ik een hele andere kocht en het probleem was praktisch helemaal weg. Had op google gelezen dat tering veel mensen dit probleem hebben heeft iets te maken met input output receive dat de kabel ontvangt. Had ik altijd bij cod ging ik ownen ging me beeld weg lol

  13. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ja was van hetzelfde merk -_-‘ Wel bedankt voor tip, ik zal straks even met een totaal andere HDMI gaan proberen ๐Ÿ˜€ Maar bij Uncharted blijft het beeld wel, alleen valt het geluid zo’n 10 seconden weg en daarna weer automatisch terug ( niet of ik me eraan erger hoor, want is misschien 1x in een spelsessie ) Maar wanneer ik de hdmi zelf wat naar beneden duwt, heb ik zowel geen geluid als beeld, maar wanneer ik naar boven duwt dan weer wel. Dus ik neem aan dat dit gewoon aan de HDMI poort ligt van de ps3 ??

    @Ps3Dennis Bedoel je de instellingen van de ps3 zelf of de instelling van Uncharted ? Ik zal namelijk zo ff kijken hoe het staat ๐Ÿ˜€

  14. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Zo hoor ik af en toe het gebling: van de trophy’s ook niet, maar zie ze wel in beeld. Ik weet niet of hier meerdere last van hebben ?

  15. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    @Ps3Dennis Bedoel je de instellingen van de ps3 zelf of de instelling van Uncharted ? Ik zal namelijk zo ff kijken hoe het staat ๐Ÿ˜€

    In je ps3 zelf.

  16. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik heb sinds een week af en toe last dat mijn playstation tijdens het spelen voor een paar seconden alleen zwart beeld geeft. Dit gebeurt ook niet bij ieder spel, tot nu toe alleen bij Just Cause 2 en Skyrim. Andere spellen heb ik dit nog niet bij gehad. Het geluid blijft gewoon actief alleen het beeld valt even weg tot nu toe max. 5 seconden.

    Ik verwacht niet dat het aan mijn hdmi kabel ligt, die gebruik ik al een paar jaar. Als ik een film of gewoon tv kijk heb ik hier ook geen last van.

    Kan het aan mijn PS3 liggen? Of ligt het aan de spellen?

  17. 14 XP
    medigian's avatar

    Ik heb mijn ps3 een HD PVR aangesloten, beeld hapert af en toe 2 seconde en geluid valt ook wel eens 2 seconde weg.

  18. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    Ik heb sinds een week af en toe last dat mijn playstation tijdens het spelen voor een paar seconden alleen zwart beeld geeft. Dit gebeurt ook niet bij ieder spel, tot nu toe alleen bij Just Cause 2 en Skyrim. Andere spellen heb ik dit nog niet bij gehad. Het geluid blijft gewoon actief alleen het beeld valt even weg tot nu toe max. 5 seconden.

    Ik verwacht niet dat het aan mijn hdmi kabel ligt, die gebruik ik al een paar jaar. Als ik een film of gewoon tv kijk heb ik hier ook geen last van.

    Kan het aan mijn PS3 liggen? Of ligt het aan de spellen?

    ik weet het niet maar ik denk tog de game of hdmi kabel maar ik weet echt niet sorry

  19. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb sinds een week af en toe last dat mijn playstation tijdens het spelen voor een paar seconden alleen zwart beeld geeft. Dit gebeurt ook niet bij ieder spel, tot nu toe alleen bij Just Cause 2 en Skyrim. Andere spellen heb ik dit nog niet bij gehad. Het geluid blijft gewoon actief alleen het beeld valt even weg tot nu toe max. 5 seconden.

    Ik verwacht niet dat het aan mijn hdmi kabel ligt, die gebruik ik al een paar jaar. Als ik een film of gewoon tv kijk heb ik hier ook geen last van.

    Kan het aan mijn PS3 liggen? Of ligt het aan de spellen?

    aan de spellen zal het niet liggen lijkt mij, of jemoet op internet een zoeken of dit bekende problemen zijn bij die 2 games die je opnoemt.
    dan een vraagje aan je, als je beeld wegvalt, geeft je tv dan aan dat er geen signaal binnen komt (want dat is meestal wel normaal als hij geen signaal binnen zou krijgen)

  20. 2457 XP
    peyj's avatar

    Laatst begon het beeld niet zwart maar zelfs wit te knipperen.. De tv geeft niet aan het er geen signaal is. Ik verwacht dat het misschien toch aan de kabel ligt als mn PS3 te warm wordt. Ik hou het wel even in de gaten, als het erger wordt neem ik contact op met Sony.

  21. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik gebruikte mijn hdmi kabel ook al wat jaartjes maar nu ik een nieuwe heb, moet ik eerlijk zeggen dat ik nu al een tijdje er geen last meer van heb. Wel nadat ik hem net had veranderd had ik nog steeds dezelfde problemen. Maar volgens mij zit tie nu gewoon tegen me muur aan zodat die geen keuze heb om weg te zakken xD Ik ga waarschijnlijk m’n ps3 ook rechtop zetten, wellicht verhelpt dat jou probleem misschien ? Misschien wat raar, maar je weet het maar nooit ๐Ÿ˜›