Forum

Topic: [OOT] Battlefield 4

Anoniem's avatar

Battlefield 4 werd op 10 November 2011 officieel aangekondigd door Frank Gibeau, directeur van uitgever Electronic Arts. BF4 zal op 29 oktober releasen voor de PC, PS3 en X360. De PS4 en XONE versies van BF4 zullen beschikbaar zijn tijdens launch van beide consoles.

Praat in dit topic mee over Battlefield 4. Wat vinden jullie dat DICE moet veranderen aan Battlefield 4 t.o.v. Battlefield 3? En wat zijn jullie ideeΓ«n/suggesties voor de game? Laat het hier weten! πŸ™‚

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

343 reacties

  1. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    ik zit in een dilemma, ps4 met bf4, of ps3 met bf4.

  2. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    hoe kick je iemand uit de game van battlefield 2
    alvast bedankt voor het reageren op deze topic
    ik bedoel de battlefield 2 op Ps3

  3. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Bf4 op ps3 krijgt wss geen 64 man dus sws ps4 met bf4. Als bf4 niet op ps4 verschijnt wordt het voor mij wss dan toch pc.

  4. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Bf4 op ps3 krijgt wss geen 64 man dus sws ps4 met bf4. Als bf4 niet op ps4 verschijnt wordt het voor mij wss dan toch pc.

    Jep, voor mij ook denk ik. Het is bij mij zo erg dat als Battlefield 4 niet op de PS4 komt ik wss niet (direct) een PS4 ga kopen… πŸ˜›

  5. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Ik kan me echt niet voorstellen dat ie niet voor PS4 komt, echt niet. Het was volgens mij ook al zo goed als bevestigd.

  6. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Lijkt me ook sterk dat er geen ps4 versie komt, maar ik baal van die onzekerheid. Een nieuwe game pc voor battlefield zit ik niet op te wachten, zeker niet rond de release van de ps4.

    EA breng die game uit op de ps4!

  7. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Naam Battlefield 4 expansion pack die je krijgt als je Battlefield 4 pre-orderd gelekt en bevestigd: “Drone Strike expansion pack”. Mogelijk Drones in Battlefield 4?

    http://mp1st.com/wp-content/uploads/2013/03/BGdmQlICQAAWyEF-600×799.jpeg

    Bron: mp1st

  8. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Op mp1st staat overigens oom dat dit om dezelfde expansion pack gaat als die in de trailer werd genoemd

  9. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Pre-order is mogelijk bij bol.com voor ps3 en ps4. ps4 kost 69.99 en ps3 slechts 40.16. Erg goedkoop voor ps3, heb voor beide direct een pre-order geplaatst, zie wel als ik de ps3 versie houd. Zal wel niet kloppen die 40 euro

  10. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik kan de PlayStation 4 versie van Battlefield 4 niet pre-orderen op Bol.com hoor, laat staan vinden? Haha. xD

  11. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik kijk via m’n iPhone maar mobiele en desktop versie kan ik Battlefield 4 gewoon vinden.

  12. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik kijk via m’n iPhone maar mobiele en desktop versie kan ik Battlefield 4 gewoon vinden.

    Ja PS3 versie kan ik ook gewoon vinden, maar je zei “Pre-order is mogelijk bij bol.com voor ps3 en ps4”, en ik kan de PS4 versie van Battlefield 4 niet vinden op Bol.com? πŸ˜›

    EDIT: laat maar, Bol heeft een beetje een rare zoekfunctie, die ingesteld stond op relevantie en dus alleen de PS3 versie voor mij toonde. Heb de PS4 versie nu wel gevonden. πŸ™‚

  13. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ah daarom, ik dacht misschien vind ik hem mobiel wel maar staat ie officieel nog niet op de site. Preorder geplaatst?

  14. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ah daarom, ik dacht misschien vind ik hem mobiel wel maar staat ie officieel nog niet op de site. Preorder geplaatst?

    Die plaats ik pas als er meer bekend is over de PS4 versie en over de PS4 zelf. πŸ˜› Ik denk dan pas na E3 dat ik een pre-order plaats. πŸ˜‰

  15. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Me too, ik wacht door vaak liever wat langer mee.
    70 eu is ook een beetje veel om even random uit te geven. πŸ˜‰

  16. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik heb ps4 en bf4 beide al gepreorderd, annuleer wel als het enorm tegenvalt maar dat zie ik niet snel gebeuren :p. En als er een half jaar tussen de ps3 en ps4 versie zit haal ik gewoon beide games, zeker als de ps3 versie nieuw slechts 40 euro kost. De 360 versie kost ook maar 40 euro’s

  17. 68 XP
    SoulramonNL's avatar

    Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat je bij de release voor de PlayStation 3 versie maar 40 euro hoeft te betalen. Hij zal misschien op zn goedkoopst ergens 50 euro zijn maar 40 euro is meer de nieuwprijs voor een pc game.

  18. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Xbox versie is ook 40 euro, misschien een early preorder prijs?

    Edit: beide kosten nu 60 euro, maar mijn bestelling staat nog steeds op 40.16 euro voor de ps3 versie. Ik wacht wel af wat er gebeurd in de komende weken, wanneer de ps4 console en versie beide eind dit jaar kopen cancel ik hem toch.

  19. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Precies, gelukkig hoef je niet meteen te betalen. Ik wacht het nog allemaal of voor de zekerheid, ik denk toch niet dat ik de ps3 versie haald, tenzijn er gewoon geen ps4 versie komt. Dan betwijfel ik het tussen PC en Ps3, heb alleen niet de krachtigste pc ^^ haha time will tell πŸ™

  20. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    PC lijkt me zeker het beste, maar je zal een flinke bak nodig hebben om de game goed te draaien.

    Lang leve consoles :p

  21. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Heb ff wat Box Art gemaakt van Battlefield 4 (en GTA V) op de PlayStation 4. πŸ™‚

    Battlefield 4 PlayStation 4 Box Art:
    http://i1125.photobucket.com/albums/l590/patmakz/PS4/PlayStation4BoxArtCoverBLUE-Battlefield4-PS4BF4_zps771cace4.jpg

  22. 1374 XP
    rva_96's avatar

    PC lijkt me zeker het beste, maar je zal een flinke bak nodig hebben om de game goed te draaien.

    Lang leve consoles :p

    Jep vandaar ik ook hoop op ps4, aangezien me pc nu al amper bf3 aankan volgens mij haha, maarja die heb ik gelukkig ook gwn op ps3 πŸ™‚ controller vind ik ook chiller dan muis en toetsenbord.

  23. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik heb net de trailer via YouTube op mijn ps3 en dus 107cm full HD tv gezien. Ziet er echt een heel stuk beter uit dan bf3 op de ps3 nu. Ik weet dat dit niet per de dezelfde kwaliteit als de ps4 versie gaat zijn, maar alsnog is het prachtig. Ik hoop wel echt op 1080p alleen want een verdubbeling van de pixels zou het geheel een stuk mooier maken.

  24. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Klopt echt helemaal wat er in deze video verteld wordt.

    http://www.youtube.com/watch?v=eYU9qfCxbY0

    Zo hypocriet altijd, mensen willen dat er veel nieuw spul / innovatie in een nieuwe game zit, want anders is het bijvoorbeeld Battlefield 3.5, en ze willen ook dat er niet te veel veranderd wordt, want dan is het geen BF game meer… Ook zeggen ze over Battlefield 3 vaak “Fix your game” tegen de DEVs, dus wat wil je dan? Dat Battlefield 4 een flekkeloze release krijgt en er geen tot amper bugs in zullen zitten, maar dat de maat van innovatie niet even groot is als tussen BFBC2 en BF3, of wil je dan dat BF4 evenveel innovatie heeft als dat BF3 had, met het resultaat dat je netzoals met BF3 weer veel bugs etc. hebt in het begin. Dit filmpje speelt hier perfect op in.

    Deel ook even jouw mening. Moet BF4 een geperfectioneerde versie van BF3 worden met iets minder innovatie maar een flekkeloze release en geen tot amper bugs, of moet BF4 heel vernieuwend worden t.o.v. BF3, met alle bugs etc. die daarbij weer komen kijken? In ieder geval, toen ik dit filmpje gekeken had besefte ik me dat ontwikkelaars zich soms best nog wel eens in een lastig parket bevinden. Een kwestie van de juiste balans zoeken zou je zeggen… Een nieuwe game moet wel als een nieuwe game aanvoelen, iets waar CoD bijvoorbeeld in faalt, maar de game moet ook genoeg core gameplay elementen behouden, want anders wordt het een (totaal) andere soort game.
    πŸ˜›

  25. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Teasah:

    http://i.imgur.com/FofwYEr.jpg

    πŸ˜‰

    Battlefield 4 Commandermode. πŸ˜€

  26. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Teasah:

    http://i.imgur.com/FofwYEr.jpg

    πŸ˜‰

    Battlefield 4 Commandermode. πŸ˜€

    Dragon Valley??:P

    Klopt echt helemaal wat er in deze video verteld wordt.

    http://www.youtube.com/watch?v=eYU9qfCxbY0

    Zo hypocriet altijd, mensen willen dat er veel nieuw spul / innovatie in een nieuwe game zit, want anders is het bijvoorbeeld Battlefield 3.5, en ze willen ook dat er niet te veel veranderd wordt, want dan is het geen BF game meer… Ook zeggen ze over Battlefield 3 vaak “Fix your game” tegen de DEVs, dus wat wil je dan? Dat Battlefield 4 een flekkeloze release krijgt en er geen tot amper bugs in zullen zitten, maar dat de maat van innovatie niet even groot is als tussen BFBC2 en BF3, of wil je dan dat BF4 evenveel innovatie heeft als dat BF3 had, met het resultaat dat je netzoals met BF3 weer veel bugs etc. hebt in het begin. Dit filmpje speelt hier perfect op in.

    Deel ook even jouw mening. Moet BF4 een geperfectioneerde versie van BF3 worden met iets minder innovatie maar een flekkeloze release en geen tot amper bugs, of moet BF4 heel vernieuwend worden t.o.v. BF3, met alle bugs etc. die daarbij weer komen kijken? In ieder geval, toen ik dit filmpje gekeken had besefte ik me dat ontwikkelaars zich soms best nog wel eens in een lastig parket bevinden. Een kwestie van de juiste balans zoeken zou je zeggen… Een nieuwe game moet wel als een nieuwe game aanvoelen, iets waar CoD bijvoorbeeld in faalt, maar de game moet ook genoeg core gameplay elementen behouden, want anders wordt het een (totaal) andere soort game.
    πŸ˜›

    Battlefield 4 mag van hetzelfde zijn als Battlefield 3 maar dan met mooiere grafics en meer destruction/spelers en nieuwe maps:) en commander mode

  27. 8858 XP
    7th-son's avatar

    ik wacht lekker op de ps4 en daar BF4 op, ik ben nogal bang dat het er niet heel anders uit gaan zien als BF3 op de ps3 namelijk

  28. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Bf4 <3

  29. 94 XP
    stook024's avatar

    BC2 is cool

    100% eens!!! Echt hoewel BF3 mooier en beter is heb ik met BC2 echt de meeste plezier gehad!!! (en ik was er op de een of andere manier beter in)

  30. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    UPDATE

    Battlefield 4 zal op 29 Oktober gereleased worden voor de PlayStation 4! (En Xbox One, PC, Xbox 360, en PlayStation 3)

    Verder gaat de eerste DLC China Rising heten en je krijgt hiermee 4 nieuwe maps, High-Tech gear en nieuwe voertuigen!

    Tot slot: er zal een LIVE MULTIPLAYER DEMO zijn op de E3 2013 van Battlefield 4! (1PM PDT, 10 juni)

  31. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Goed nieuws. Heb de laatste tijd weinig gespeeld, maar ik hoop dat ik tegen de release van de PS4/BF4 weer wat tijd heb, dan haal ik alles bij launch op.

  32. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Goed nieuws. Heb de laatste tijd weinig gespeeld, maar ik hoop dat ik tegen de release van de PS4/BF4 weer wat tijd heb, dan haal ik alles bij launch op.

    Zal wel erg vet zijn. πŸ™‚

  33. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    BF4 Beta komt toch ook op de PS3?

  34. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    BF4 Beta komt toch ook op de PS3?

    Ja klopt. De Beta komt alleen op de PS3, X360 en PC.

  35. 39 XP
    Imlaguna's avatar

    ik hoorde iets van cros platform voor bf4 lijkt mij onwaarschijnlijk.

  36. 3 XP
    DiceBuddy13's avatar

    http://oi39.tinypic.com/2usdfmt.jpg
    πŸ™‚ friendly greetings.

  37. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Waar heb je dit vandaan? :O

  38. 3 XP
    DiceBuddy13's avatar

    Dit kan ik je helaas niet vertellen.

  39. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dit kan ik je helaas niet vertellen.

    Omdat? …

  40. 3 XP
    DiceBuddy13's avatar

    Omdat de source geheim moet blijven. Als de identiteit van de source onthuld word kan hij in de problemen komen en dit wil ik niet.
    Als hij geheim blijft kan hij mij ook informatie blijven sturen.

    – JΓΈrgen

    Wil je up to date blijven volg me dan op twitter. https://twitter.com/DiceBuddy13

  41. 1978 XP
    Faunus's avatar

    @ Dicebuddy13

    Ik maak er even een bericht van aangezien dit erg interessant is. Vermeld jou en Patty in het bericht.

  42. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Omdat de source geheim moet blijven. Als de identiteit van de source onthuld word kan hij in de problemen komen en dit wil ik niet.
    Als hij geheim blijft kan hij mij ook informatie blijven sturen.

    Seems Legit. Je moet dan wel zeker zijn van je zaak want de E3 is om de hoek en hier zal ongetwijfeld de release date van de Beta bekend worden gemaakt. Ben benieuwd of je bron gelijk heeft.

  43. 73 XP
    melvinjoosten's avatar

    Volgens mijn bron is dit goede informatie. En ik vertrouw mijn bron, we zullen zien @ E3 of hij gelijk heeft..
    Wanneer kan ik het artikel online verwachten?

  44. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Staat inmiddels op de frontpage. πŸ™‚

  45. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Staat inmiddels op de frontpage. πŸ™‚

    Top πŸ˜‰

  46. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Omdat de source geheim moet blijven. Als de identiteit van de source onthuld word kan hij in de problemen komen en dit wil ik niet.
    Als hij geheim blijft kan hij mij ook informatie blijven sturen.

    – JΓΈrgen

    Wil je up to date blijven volg me dan op twitter. https://twitter.com/DiceBuddy13

    Ik geloof niks van deze man, maar zijn wel dappere uitspraken zo voor de E3, als ie wel gelijk heeft, neem ik alles terug πŸ™‚

  47. 636 XP
    klapper's avatar

    hier nog wat BF4 screenshots gelekt
    http://imgur.com/a/SHqWp
    hopelijk zijn dit de in development screenshots anders ist wel gierig ;p

  48. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Dit zijn screenshots van de multiplayer in alfa fase Γ©n op de Xbox 360. Het gaat er wss dus op current gen niet veel beter uitzien dan BF3, maar reken maar dat de next gen versies er echt wel beter uitzien.

  49. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Wow wat skeer…

    Deze game is nog lang niet af als ik het zo bekijk? Van een Alpha verwacht je toch wel iets meer lijkt mij.

  50. Redacteur - 2251 XP
    aarjen116's avatar

    Alfa op de Xbox 360 hè? Geloof me, de uiteindelijke versie op de next gen consoles gaat er echt wel mooi uitzien.

  51. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    BATTLEFIELD 4 COMMANDERMODE!

    http://i1125.photobucket.com/albums/l590/patmakz/BF4-Commander_zpsc61b012b.jpg~original

    … Concept Art door mij. πŸ˜‰

    BATTLEFIELD 4 COMMANDERMODE CONFIRMED

    Nee ik heb het hier niet over mijn bovenstaande Concept Art!

    “* Only in Battlefield will you lead your squad in Commander Mode, which lets you take point and turn the tide of battle from both the edge of your seat or on the go with your tablet.”

    Bron: http://www.battlefield.com/battlefield-4/xbox-one (Onderaan de pagina)

    Battlefield 4 Commandermode uitgelegd:

    http://www.youtube.com/watch?v=dgZTeVnM5Sw&feature=youtu.be

    Super epic.

  52. 636 XP
    klapper's avatar

    BATTLEFIELD 4 COMMANDERMODE!

    http://i1125.photobucket.com/albums/l590/patmakz/BF4-Commander_zpsc61b012b.jpg~original

    … Concept Art door mij. πŸ˜‰

    BATTLEFIELD 4 COMMANDERMODE CONFIRMED

    Nee ik heb het hier niet over mijn bovenstaande Concept Art!

    “* Only in Battlefield will you lead your squad in Commander Mode, which lets you take point and turn the tide of battle from both the edge of your seat or on the go with your tablet.”

    Bron: http://www.battlefield.com/battlefield-4/xbox-one (Onderaan de pagina)

    Battlefield 4 Commandermode uitgelegd:

    http://www.youtube.com/watch?v=dgZTeVnM5Sw&feature=youtu.be

    Super epic.

    Echt vet hoor de combinatie tussen PS4 en tablet.
    Ben benieuwd hoe je commander word in BF4 ?

  53. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    zie dat er 5 personen in een squad zitten, ook leuk.

  54. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    zie dat er 5 personen in een squad zitten, ook leuk.

    Idd, maar is wel een beetje apart als je 32 spelers in 1 team hebt. Dan heb je dus 6 squads met 5 man en 1 squad met 2 man bijvoorbeeld..?

  55. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    en met 64 man kom je ook niet uit xD

  56. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Pff wat duurt het nog lang haha! Kan echt niet wachten om weer met 64 man te knallen:)

  57. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Is er al ergens officieel bevestigd dat we 60 FPS / 1080P / 64 spelers op de PS4 gaan zien? Wat zag die multiplayer gameplay er gruwelijk uit zeg!

  58. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Is er al ergens officieel bevestigd dat we 60 FPS / 1080P / 64 spelers op de PS4 gaan zien? Wat zag die multiplayer gameplay er gruwelijk uit zeg!

    Sowieso 60 FPS en 64 spelers is bevestigd voor de PlayStation 4. 1080P nog niet.

    Bron: http://www.battlefield.com/battlefield-4/playstation-4

    Vanaf vanavond 11 juni 20:30 uur E3 livestream van Battlefield 4 gameplay!

    http://www.battlefield.com/battlefield-4/e3-live-stream

    Battlefield 4 gamplay zal gedurende 3 dagen gestreamd worden, en begint dus vanaf vanavond. πŸ™‚

  59. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Daar ga ik mooi even naar kijken vanavond. Hoe gelukkig ben jij als hardcore BF fan op dit moment Patrick? Die prachtige gevechten, dat gebouw dat op het einde helemaal neerstort, die tank die door de vloer heen zakt, commander mode terug (beter dan ooit), ik ben echt omvergeblazen.

    De squads bestaan uit 6, je bent zelf lichtblauw (bovenaan) en de teammates zijn groen. 4 squads van 6 dus (32).

  60. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Daar ga ik mooi even naar kijken vanavond. Hoe gelukkig ben jij als hardcore BF fan op dit moment Patrick? Die prachtige gevechten, dat gebouw dat op het einde helemaal neerstort, die tank die door de vloer heen zakt, commander mode terug (beter dan ooit), ik ben echt omvergeblazen.

    De squads bestaan uit 6, je bent zelf lichtblauw (bovenaan) en de teammates zijn groen. 4 squads van 6 dus (32).

    Ik ben erg verrast, ik moet namelijk eerlijk toegeven dat de hoeveelheid innovatie in de multiplayer van alleen al wat ik nu nog maar gezien heb mijn verwachtingen hebben overtroffen. Nou is het logisch dat die wolkenkrabber scripted destruction is, dat lijkt mij tenminste zo omdat de C vlag eerst op het dak staat van de wolkenkrabber en even later nadat deze neergestort is op de plaats is waar de wolkenkrabber neer is gekomen, desalniettemin is het neerhalen van een wolkenkrabber ongekend voor het FPS genre en echt enorm spectaculair.

    Maar dat je een tank neer kan halen door een zuil van een ondergrondse parkeerplaats te slopen is ook echt geniaal. De squads bestaan trouwens wel uit 5 mensen volgens mij, de zesde die je daar bovenin ziet staan is namelijk de commander. πŸ˜‰

  61. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    “Leveluition”, geweldige term. Ben heel benieuwd wat voor (scripted of niet) events we nog meer gaan zien in alle komende maps.

    Vreemd dat dat de commander is, dan is de keuze voor squads van 5 wel erg vreemd.

  62. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ”Leveluition”, geweldige term. Ben heel benieuwd wat voor (scripted of niet) events we nog meer gaan zien in alle komende maps.

    Vreemd dat dat de commander is, dan is de keuze voor squads van 5 wel erg vreemd.

    We zullen zometeen tijdens de livestream in ieder geval kunnen zien of de destructie van de wolkenkrabber scripted was. πŸ™‚

    Ik vind de keuze voor een squad met 5 members ook raar, een squad met een even aantal spelers komt beter uit lijkt mij. LevelCap heeft een mooie breakdown met goede uitleg van de MP trailer:

    http://www.youtube.com/watch?v=TIa_7SivM4k

    De stream begint een uurtje later hoor ik net.

  63. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Info bekend gemaakt via de stream:

    – Je kan onderwater zwemmen
    – Je kan je handpistool gebruiken in het water
    – Commanders nemen geen player slots in, je hebt dus 64 spelers + 2 commanders
    – Sommige commanderfeatures zijn pas beschikbaar als een bepaalde vlag van de map overgenomen is
    – Spectatormode; Table-Top, Free-cam, 1st person, 3rd person
    – Supression is in mindere mate aanwezig en kan eigenlijk vooral gedaan worden door de support-class
    – De wolkenkrabber van de map Siege kan neergehaald worden door 4 pilaren te vernietigen
    – De C vlag verplaatst van op de wolkenkrabber naar de puinhoop ervan als het neergehaald wordt
    – Kniven kan gecounterd worden, waardoor jij de vijand killed in plaats van hij jou

    … Ben ik iets vergeten?

  64. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Mooie informatie, bedankt voor het plaatsen. De stream is de komende dagen ook nog toch? Heb helaas geen tijd gehad om de stream te bekijken vanavond.

    Ik hoorde gister in een interview op GameTrailers ook al dat de beste maps van Battlefield 3 zullen komen in een map pack voor Battlefield 4. Deze maps zullen worden verbeterd dmv. levolution, commander mode en alle nieuwe opties binnen Frostbite 3.

  65. 636 XP
    klapper's avatar

    Kun je nog ergens die livestreams terug kijken ?
    En voor degenen die het gezien hebben hoe was het ?

  66. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Kun je nog ergens die livestreams terug kijken ?
    En voor degenen die het gezien hebben hoe was het ?

    Ja dat kan: http://www.twitch.tv/battlefield
    (Rechtsboven op video’s klikken) πŸ™‚

  67. 636 XP
    klapper's avatar

    ja dat kan: http://www.twitch.tv/battlefield
    (rechtsboven op video’s klikken) πŸ™‚

    ty ty ty

  68. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik zie net in de stream dat je op een brug de mogelijkheid hebt om een blokkade op te werpen doormiddel van een console. Dat betekent dat voertuigen vanaf één kant niet zomaar over de brug heen kunnen, maar eerst naar de console toemoeten om de brug vrij te maken voor voertuigen.

    Dat gaat prachtige veldslagen opleveren tussen twee vlaggen denk ik :D.

  69. 53 XP
    optiflex's avatar

    Nooit BF gekocht was een cod fanboy maar nu ik dit zie en zie hoe bf3 is/was weet ik zeker dat ik bf4 ga kopen!!!!

  70. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik zie net in de stream dat je op een brug de mogelijkheid hebt om een blokkade op te werpen doormiddel van een console. Dat betekent dat voertuigen vanaf één kant niet zomaar over de brug heen kunnen, maar eerst naar de console toemoeten om de brug vrij te maken voor voertuigen.

    Dat gaat prachtige veldslagen opleveren tussen twee vlaggen denk ik :D.

    Klopt dat is erg vet inderdaad. Leuke strategische gameplay elementen zijn dat. Ik zag ook dat je het “stalen rolluik” (of hoe je dat ook maar noemt) van bepaalde winkels in de map dicht kan doen, ook zoiets. En natuurlijk heb je de elevators. πŸ™‚

  71. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Klopt dat is erg vet inderdaad. Leuke strategische gameplay elementen zijn dat. Ik zag ook dat je het “stalen rolluik” (of hoe je dat ook maar noemt) van bepaalde winkels in de map dicht kan doen, ook zoiets. En natuurlijk heb je de elevators. πŸ™‚

    Inderdaad, dat soort strategische gameplay elementen, goed benoemd trouwens, gaan echt hele mooie gevechten opleveren. BF4 gaat BF3 ruimschoots voorbij zoals het nu lijkt.

  72. 8858 XP
    7th-son's avatar

    wow dat zijn wel gave toevoegingen voor in battlefield zeg!
    komt een stuk meer strategie bij kijken ook dan!

  73. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik HOOP echt dat ze wat doen aan de helicopters.

    Als er iemand in zit die gewoon de boel runt, ben je niks.
    Je kan schieten wat je wilt, gebeurd niks, best hatelijk.

    Oke in BF3 als je geluk heb, schakel je de piloot uit in een scout helicopter omdat die groot raamwerk heeft.

  74. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik HOOP echt dat ze wat doen aan de helicopters.

    Als er iemand in zit die gewoon de boel runt, ben je niks.
    Je kan schieten wat je wilt, gebeurd niks, best hatelijk.

    Oke in BF3 als je geluk heb, schakel je de piloot uit in een scout helicopter omdat die groot raamwerk heeft.

    Er is een nieuw damage-model in BF4, elk voertuig heeft nu specifieke “weak-spots”. Ook doen wapens zoals assault rifles, carbines, LMG’s en sniper rifles etc. dit keer damage aan helikopters (en jets ook volgens mij). Waarschijnlijk betekent dit als je met een sniper rifle bijvoorbeeld een aantal keer raak schiet op de rotoren van een heli dat je deze dan disabled.

    Ook voertuigen met een machinegeweer kunnen nu dus effectiever een heli uit de lucht schieten. Je hebt nu trouwens ook nieuwe attack-boats, deze kan je ook uitrusten met anti-air geschut en anti-tank geschut. Er zullen dus meerdere manieren zijn om voertuigen te vernietigen.

    Bovendien hebben alle voertuigen in BF4 nu ook een nieuw ammo-model, je hebt met voertuigen nu een bepaalde hoeveelheid ammo, als je deze ammo allemaal op geschoten hebt dan duurt het een tijd voordat alle ammo herladen is, dus zullen o.a. heli’s niet meer zo krachtig en verwoestend zijn als in BF3.

  75. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Er is een nieuw damage-model in BF4, elk voertuig heeft nu specifieke “weak-spots”. Ook doen wapens zoals assault rifles, carbines, LMG’s en sniper rifles etc. dit keer damage aan helikopters (en jets ook volgens mij). Waarschijnlijk betekent dit als je met een sniper rifle bijvoorbeeld een aantal keer raak schiet op de rotoren van een heli dat je deze dan disabled.

    Ook voertuigen met een machinegeweer kunnen nu dus effectiever een heli uit de lucht schieten. Je hebt nu trouwens ook nieuwe attack-boats, deze kan je ook uitrusten met anti-air geschut en anti-tank geschut. Er zullen dus meerdere manieren zijn om voertuigen te vernietigen.

    Bovendien hebben alle voertuigen in BF4 nu ook een nieuw ammo-model, je hebt met voertuigen nu een bepaalde hoeveelheid ammo, als je deze ammo allemaal op geschoten hebt dan duurt het een tijd voordat alle ammo herladen is, dus zullen o.a. heli’s niet meer zo krachtig en verwoestend zijn als in BF3.

    Die verbeteringen zorgen in mijn ogen voor een stuk betere balans, goed om dit te lezen.

  76. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Die verbeteringen zorgen in mijn ogen voor een stuk betere balans, goed om dit te lezen.

    De game gaat gewoon ownen, duhh. πŸ˜›

    Tsja wordt helemaal awesome, zo’n nieuwe BF game is altijd fissa, alles weer opnieuw ontdekken etc. πŸ˜‰

  77. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    De game gaat gewoon ownen, duhh. πŸ˜›

    Tsja wordt helemaal awesome, zo’n nieuwe BF game is altijd fissa, alles weer opnieuw ontdekken etc. πŸ˜‰

    http://www.youtube.com/watch?v=dTdz91t5k18

    Zeker, ik kan ook niet wachten om de volledige multiplayer uit te zoeken.

  78. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Er is een nieuw damage-model in BF4, elk voertuig heeft nu specifieke “weak-spots”. Ook doen wapens zoals assault rifles, carbines, LMG’s en sniper rifles etc. dit keer damage aan helikopters (en jets ook volgens mij). Waarschijnlijk betekent dit als je met een sniper rifle bijvoorbeeld een aantal keer raak schiet op de rotoren van een heli dat je deze dan disabled.

    Ook voertuigen met een machinegeweer kunnen nu dus effectiever een heli uit de lucht schieten. Je hebt nu trouwens ook nieuwe attack-boats, deze kan je ook uitrusten met anti-air geschut en anti-tank geschut. Er zullen dus meerdere manieren zijn om voertuigen te vernietigen.

    Bovendien hebben alle voertuigen in BF4 nu ook een nieuw ammo-model, je hebt met voertuigen nu een bepaalde hoeveelheid ammo, als je deze ammo allemaal op geschoten hebt dan duurt het een tijd voordat alle ammo herladen is, dus zullen o.a. heli’s niet meer zo krachtig en verwoestend zijn als in BF3.

    Juist,dat is precies wat er in moet zitten, als je geen Assault class bent kan je verder niks.
    Dat is echt vervelend.

    Toevallig zie ik het gebeuren.

    Even een linkje : http://www.youtube.com/watch?v=KG2DF2c_LrM
    Vanaf 2.32 tot 2 minuut 36.

    Heb zn zin in deze game.

    Hoop ook op Close Quaters achtige levels,even geen overpowerd machines, lekker indoor alles en elkaar slopen.

  79. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik hoop dat ze bij Battlefield 4 hebben nagedacht over de spawn plekken bij sommige maps.

    Bij Battlefield 3, en dan de bestaande maps is het soms echt een kriem.
    Als er een paar toppers bij de andere team zit, in Conquist mode bijvoorbeeld, worden bij recht toe recht aan alle vlaggen veroverd.
    En wordt je als het ware in een hoek gedreven,en kom je totaal je eigen basis niet meer uit.

  80. 64 XP
    Ngplayer50's avatar

    Gaan jullie eigenlijk Battlefield 4 op de PS3 kopen of de PS4? Of allebei??

  81. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik ga alleen voor de PS4 versie, denk dat de release van de PS4 niet veel later is dan de release van de current-gen versies.

    PS3 beta daar in tegen ga ik wel testen.

  82. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Gaan jullie eigenlijk Battlefield 4 op de PS3 kopen of de PS4? Of allebei??

    ik heb beide gepreorderd maar als PS4versie rond dezelfde tijd uitkomt ga PS3versie annuleren

  83. 8858 XP
    7th-son's avatar

    Er is een nieuw damage-model in BF4, elk voertuig heeft nu specifieke “weak-spots”. Ook doen wapens zoals assault rifles, carbines, LMG’s en sniper rifles etc. dit keer damage aan helikopters (en jets ook volgens mij). Waarschijnlijk betekent dit als je met een sniper rifle bijvoorbeeld een aantal keer raak schiet op de rotoren van een heli dat je deze dan disabled.

    Ook voertuigen met een machinegeweer kunnen nu dus effectiever een heli uit de lucht schieten. Je hebt nu trouwens ook nieuwe attack-boats, deze kan je ook uitrusten met anti-air geschut en anti-tank geschut. Er zullen dus meerdere manieren zijn om voertuigen te vernietigen.

    Bovendien hebben alle voertuigen in BF4 nu ook een nieuw ammo-model, je hebt met voertuigen nu een bepaalde hoeveelheid ammo, als je deze ammo allemaal op geschoten hebt dan duurt het een tijd voordat alle ammo herladen is, dus zullen o.a. heli’s niet meer zo krachtig en verwoestend zijn als in BF3.

    Met bf3 kon je toch ook al helikopters neer schieten met normale wapens? Heb ik vaak genoeg gedaan kan mij herinneren

  84. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Met bf3 kon je toch ook al helikopters neer schieten met normale wapens? Heb ik vaak genoeg gedaan kan mij herinneren

    Nope. Je kan wel de piloten uit de heli schieten, maar je doet geen damage met een normaal geweer aan de heli zelf in BF3.

  85. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Wat nieuwe BF4 gameplay video’s:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3sJKsR3Oec4

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZzdSfV3e-VI

    http://youtu.be/fcU7IIyiBrk

    http://youtu.be/ac7p9mwxaLA

    http://youtu.be/BW2KWBETn7s

    http://youtu.be/q2F6B4Gtnhc

    http://youtu.be/p87aA1czYAI

    http://www.youtube.com/watch?v=UUos8Gj7zTk

    http://youtu.be/bAKhveRTIGQ

  86. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Misschien is het je niet opgevallen maar er werd een nieuwe Battlefield 4 map getoond in de Battlelog features trailer.

    http://i1125.photobucket.com/albums/l590/patmakz/Games/New_BF4_map1_zps47c8931d.jpg~original

    Gezien de grote van de map lijkt dit duidelijk een infantry-only map te zijn. Mogelijk gespeeld op de gamemode “Conquest Domination” zoals we deze kennen in Battlefield 3. Het is opvallend dat het een infantry-only map is gezien de meeste Battlefield maps vaak over voertuigen beschikken. Gezien de opbouw van de map lijkt het tevens ook niet mogelijk dat deze map met andere gamemodes wel over voertuigen zal beschikken.

    Daarom zou het maar eens goed mogelijk kunnen zijn dat deze map het equivalent is van de Operation MΓ©tro map van Battlefield 3, gezien deze map ook lineair is en ook geen voertuigen bevat. Het is dan ook niet raar om te denken dat deze map wellicht in de Beta van Battlefield 4 te spelen zal zijn in september dit jaar.

    Verder valt ook op dat de map voor het grootste gedeelte bedekt is met sneeuw en dus een winter thema heeft. Er werd veel geklaagd in Battlefield 3 dat er niet veel maps waren met sneeuw. Wellicht heeft DICE dus goed geluisterd naar de community. Maar hoe dan ook, deze map zet een stap in de goede richting voor liefhebbers van winter-maps.

  87. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Kan niet meer wachten, dan wel next gen.

    Heerlijk, BF3 geniet ik nog van. (Met trial and error als je elke keer afgeschoten wordt ;))

  88. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Hoe zit het met de Classes.

    Had ergens gelezen dat de Support class geen C4 meer tot zijn beschikking heeft, en dat nu de Recon krijgt.

    Bij BF3 speel ik Support om mijn team te kunnen voorzien van genoeg ammo en lekker zelf met C4 te gooien.
    Beetje kansloos dat ze dat veranderen,aangezien Recon (Snipers) 9 van de 10 keer liggen te campen.

    Ben benieuwd wat iemand van alles classes weet.
    Misschien een idee om alles netjs hier neer te zetten welke classes wat heeft ?

  89. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Vandaag, 21 augustus, vanaf 14:15 BF4 livestream!

    Klik hier om de livestream te bekijken

    Gamemode: Obliteration
    Map: Paracel Storm

    Er word trouwens gedurende de hele Gamescom 2013 elke dag een paar uur live BF4 gameplay gestreamt.

  90. 136 XP
    Hoonhorst's avatar

    Misschien een domme vraag, maar weet iemand of DICE/EA al iets heeft bekendgemaakt over split-screen in Battlefield 4? Ik zou zelf graag de mogelijkheid hebben om met zn tweeΓ«n op een PS4 te spelen.

  91. 177 XP
    SQUAD-LEADER-NL's avatar

    Misschien een domme vraag, maar weet iemand of DICE/EA al iets heeft bekendgemaakt over split-screen in Battlefield 4? Ik zou zelf graag de mogelijkheid hebben om met zn tweeΓ«n op een PS4 te spelen.

    er zit geen split screen in was verteld op de gamescom dus word helaas alleen de singelplayer doen

  92. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    http://i.imgur.com/HX4yS2y.jpg

    Je kan dus voor minder dan €10 de PS3 versie van BF4 upgraden naar de PS4 versie, via EA / DICE. πŸ™‚ Meer informatie hierover moeten we even afwachten.

  93. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Wat nieuwe BF4 gameplay video’s:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3sJKsR3Oec4

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZzdSfV3e-VI

    http://youtu.be/fcU7IIyiBrk

    http://youtu.be/ac7p9mwxaLA

    http://youtu.be/BW2KWBETn7s

    http://youtu.be/q2F6B4Gtnhc

    http://youtu.be/p87aA1czYAI

    http://www.youtube.com/watch?v=UUos8Gj7zTk

    http://youtu.be/bAKhveRTIGQ

    Bij dat eerste gameplay filmpje wordt er in third-person gefilmd (tenminste in het eerste gedeelte van het filmpje) is dat voor ons ook mogelijk zometeen denk je? Of misschien zelfs wel spelen in third-person πŸ™‚ ziet er wel vet uit

    http://i.imgur.com/HX4yS2y.jpg

    Je kan dus voor minder dan €10 de PS3 versie van BF4 upgraden naar de PS4 versie, via EA / DICE. πŸ™‚ Meer informatie hierover moeten we even afwachten.

    10 dollar staat er, geen €10,- dus ik ga ervan uit dat jij daar met een u.s account bent ingelogd? Hopen dat we het idd voor €10,- kunnen upgraden naar next gen

  94. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Bij dat eerste gameplay filmpje wordt er in third-person gefilmd (tenminste in het eerste gedeelte van het filmpje) is dat voor ons ook mogelijk zometeen denk je? Of misschien zelfs wel spelen in third-person πŸ™‚ ziet er wel vet uit

    10 dollar staat er, geen €10,- dus ik ga ervan uit dat jij daar met een u.s account bent ingelogd? Hopen dat we het idd voor €10,- kunnen upgraden naar next gen

    Je kan niet in third-person spelen, wel spectaten.

    En nee, ben gewoon ingelogd op een EU account, maar $X staat meestal gelijk aan €X. Dus minder dan $10 wordt waarschijnlijk gewoon vertaald naar minder dan €10. πŸ˜‰

  95. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    http://www.youtube.com/watch?v=cFYAlFMTPqI”]http://www.youtube.com/watch?v=cFYAlFMTPqI

    TGS bf4 ps4 gameplay

  96. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dump bombs (JDAM bommen) zijn bevestigd voor Battlefield 4 attack jets!

    http://i.imgur.com/t7S7HhZ.jpg

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/GBU-31_xxl.jpg

    Deze bommen kan je dus afgooien, zonder ergens op te hoeven locken en ze zijn alleen beschikbaar voor de grotere attack jets. Je hebt dus overigens twee types jets in BF4, attack en stealth. Attack jets zijn gericht op air-to-ground combat en stealth jets op air-to-air combat.

  97. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Geweldig! Dus je kunt deze bombs gewoon laten vallen of laser designated weg sturen?

  98. 89 XP
    Tim14ww's avatar

    Bij dat eerste gameplay filmpje wordt er in third-person gefilmd (tenminste in het eerste gedeelte van het filmpje) is dat voor ons ook mogelijk zometeen denk je? Of misschien zelfs wel spelen in third-person πŸ™‚ ziet er wel vet uit

    10 dollar staat er, geen €10,- dus ik ga ervan uit dat jij daar met een u.s account bent ingelogd? Hopen dat we het idd voor €10,- kunnen upgraden naar next gen

    10 euro wordt het. Is al bekend gemaakt

  99. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Geweldig! Dus je kunt deze bombs gewoon laten vallen of laser designated weg sturen?

    Precies! πŸ˜€

  100. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Hoe is de PS3 beta? Ik kan al 2 weken amper online thuis op het internet, ziet het er veel belovend uit?