Forum

Topic: Wat Stem Jij?

Anoniem's avatar

de verkiezingen zijn bezig en iedereen maakt zich op om te bepalen wat hij/ zij gaat stemmen, plaats hier “Vrijwillig” wat je ga stemmen en over JOUW stand punt met de andere Sensers.

Regels:
1. Hou je frustratie voor je.
2.Gelieven zelf eerst posten voor welke partij jij uitkom en vervolgens op de gene boven jouw reageren.
3. Je mag kwijt wat je wilt over je politieke standpunt, woorden als o.a Hollander/Belg/Polen/Turken. gelieven niet racistisch opvatten, het is een algemeen woord
4. je mag altijd mee doen, ongeacht je leeftijd, maar blijf wel serieus.
{{MOD niet mee eens? pas maar aan}}

Example: [Senser <<<] Ik stem op de PvdG (Partij voor de Gamers) <>

<>

..
Misschien nog beetje onduidelijk allemaal maar word vanzelf duidelijker.
ik zelf zal beginnen.

Pvv, het idee dat de grenzen dicht gaan vind ik goed want de banen van de Nederlanders zelf lopen gevaar en moeten zelf eerst werk krijgen> dan pas de mensen uit het buiten land ((o.a Polen op dit moment))

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

33 reacties

  1. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik heb op stemwijzer gekeken, en mijn keus zou moeten vallen op D66. Ik had dit van te voren ook al in gedachten.

  2. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Ik heb gisteren het debat gezien op RTL4 en het zou zomaar eens kunnen dat ik voor het eerst in 13 jaar NIET ga stemmen. Of op de Partij voor de Dieren of zo, gewoon, omdat het kan. Heb in geen enkele partij nog écht vertrouwen. Ze zeggen een hoop dingen, je wordt zowaar nog in zo’n debat gezogen ook, maar wat ze ook beweren, als er straks gekozen is, doen ze toch weer waar ze zelf zin in hebben.
    Geloof me, ik ben juist iemand die de gevleugelde uitspraak “ik ga niet stemmen, want mijn stem heeft toch geen zin” normaal gesproken tegenspreekt, maar ben er nu van overtuigd dat het überhaupt geen verschil maakt voor wat er in de periode na de verkiezingen gaat gebeuren. De boot die Nederland heet vaart toch wel dezelfde kant op; golfje links, golfje rechts, wie er achter het roer staat is onbelangrijk.

    Heb de Stemwijzer ook gedaan. Op 19 punten eens met PVV; op 18 punten eens met zowel SP, VVD en PvdA. Tja… zeg ‘t maar. Als huiseigenaar kan de hele hypotheekrente-aftrek-kwestie van belang zijn voor me, dus moet ik dat misschien maar de doorslag laten geven? Of toch maar op Roemer stemmen, omdat ik hem nu eenmaal wel ‘s tegenkom bij de Gamma? Zoiets zal ‘t gaan worden.

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    Helaas komt volgens de stemwijzer bij mij het CDA uit, gevolgd door de PVV en de PvdA.

    Ik ga denk ik PvdA stemmen, CDA stelt alleen maar teleur en de PVV moet ik eigenlijk om lachen. Ze zeggen veel dingen, maar als je bij de stemwijzer kijkt bij hun beredenering voor bepaalde punten staat er maar een regeltje of twee tekst.. SP heeft goede punten, maar is te extreem links voor mijn gevoel. VVD ben ik nooit fan van geweest en zal ik ook nooit worden. PvdA heeft wel punten waarbij ik het niet eens ben, maar ook genoeg waar ik het juist heel erg mee eens ben. Voornaamste punten vind ik dat mensen met een hoger inkomen her en der makkelijk wegkomen en niet extra worden belast. Goed voorbeeld is de hypotheek rente aftrek, waarbij ik vind dat mensen in een aanzienlijk duurder huis hier geen gebruik van mogen gaan maken of meer ingeperkt moet gaan worden.

    De allerrijksten mogen van mij meer gaan betalen. Maar ik ben er ook voor dat er strenger toezicht moet komen op mensen met een uitkering. Ik weet van een aantal mensen in mijn omgeving dat zij eigenlijk kunnen gaan werken, maar dit niet willen. Zo laten zich weer afkeuren en gaan weer lekker thuis zitten. Aanpakken dat soort mensen.

    Defensie wordt flink op bezuinigd terwijl defensie toch voor veel banen zorgt binnen dit land. Laat ze eerst maar geld weghalen bij alle “arme landen”. De goedlopende projecten mogen blijven, maar er zijn genoeg projecten waarbij het geld verdampt als water terwijl we dit beter in eigen land hadden kunnen besteden. Ik ben echt geen type “eigen volk eerst”, maar in crisis tijden moet je wel wat meer op jezelf letten. Europa ben ik ook voor, alleen een Europese regering hoeft van mij zeker niet.

    Laatste punt, een groot nadeel van die stemwijzers is dat allen stellingen zwart-wit worden getoond. Het helpt wel als je bij een aantal partijen hun stellingen kijkt voor het maken van een keuze. Ondanks dat je misschien niet eens op die partij wilt gaan stemmen.

  4. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    ik vind dat je SOWIESO NIET op de koenders ga stemmen xD. je wilt toch geen flexible ontslag recht, stel je voor dat je in de ochtend wakker word en er een brief op de mat licht met de bedoeling dat je niet meer hoef te komen…. denk alsjeblieft na mensen.

    Ik heb op stemwijzer gekeken, en mijn keus zou moeten vallen op D66. Ik had dit van te voren ook al in gedachten.

    waarom denk je aan de D66?

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    ik vind dat je SOWIESO NIET op de koenders ga stemmen xD. je wilt toch geen flexible ontslag recht, stel je voor dat je in de ochtend wakker word en er een brief op de mat licht met de bedoeling dat je niet meer hoef te komen…. denk alsjeblieft na mensen.

    Je weet toch wel dat ze je alleen mogen ontslaan met een wettelijk geldige reden? Ze gaan het versimpelen zodat het ontslag proces zelf minder lang duurt en het makkelijker is voor hen om personeel tijdelijk aan te nemen. Ben er zeker geen voorstander voor! Maar zoals jij het verwoord kan het niet, dat vind je alleen in de VS.

    Een werkgever die een werknemer wil ontslaan, zal hem op papier moeten informeren en zijn reden moeten onderbouwen. De werknemer mag hiertegen bezwaar maken. Als de werkgever zijn beslissing toch doorzet, kan de werknemer en het ontslag aanvechten bij de rechter. Als deze het ontslag ongegrond acht, kan hij een ontslagvergoeding toekennen. Dat staat in een notitie van minister Kamp van Sociale Zaken en Werkgelegenheid die hij vandaag bespreekt in de ministerraad, zo meldt De Volkskrant. De notitie is echter nog niet openbaar gemaakt.

    Door de nieuwe maatregelen zouden ‘vaste contracten minder vast worden gemaakt en flexibele contracten minder flexibel’, meent Kamp. De fraudegevoeligheid bij grote bedrijven lijkt hem nog een ‘gat’ dat hij wil dichten.

    ^Stuk van een artikel over de wetsverandering trouwens..

  6. 560 XP
    XRamon101X's avatar

    Ik stem op de partij die elke ‘normale’ Nederlander wel gaat stemmen: de PVV.
    Ik zie op TV dat je de rest zowat niet serieus kan nemen, ze hebben er 0 verstand van.
    Ballerina’s stemmen op de PVDA

  7. 503 XP
    Aeristalo's avatar

    Ik stem op de Piratenpartij!
    Niet omdat ik alles niet serieus wil gaan nemen. Maar omdat de rest van de partijen mij alleen maar teleurstelt en toch weinig vertrouwen erin heb ( het is veel blaffen maar niet bijten).

  8. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik stem op de partij die elke ‘normale’ Nederlander wel gaat stemmen: de PVV.
    Ik zie op TV dat je de rest zowat niet serieus kan nemen, ze hebben er 0 verstand van.
    Ballerina’s stemmen op de PVDA

    Ik heb zonet even het PVV verkiezingsprogramma doorgelezen en het is om te huilen. Er staan heus wel goede punten in, maar 2/3 is gewoon niet haalbaar. Grootste fout die dit land kan maken is massaal op Geertje gaan stemmen en terug gaan naar de Gulden. Lacht heel Europa en de rest van de wereld je uit, omdat een land met een AAA status zichzelf kapot maakt.

    Lees zelf maar

    Zoals gezegd PVV kent echt wel goede punten, maar er zit zoveel onzin bij dat je het niet meer serieus kan nemen. Ze zetten punten op een rij die het grootste gedeelte van de mensen wel wat moeten vinden. Mensen zijn verblind door het plaatje dat ze mooi vinden, maar kijken niet verder naar de gevolgen als bepaalde dingen echt worden doorgevoerd.

  9. 560 XP
    XRamon101X's avatar

    Ik heb zonet even het PVV verkiezingsprogramma doorgelezen en het is om te huilen. Er staan heus wel goede punten in, maar 2/3 is gewoon niet haalbaar. Grootste fout die dit land kan maken is massaal op Geertje gaan stemmen en terug gaan naar de Gulden. Lacht heel Europa en de rest van de wereld je uit, omdat een land met een AAA status zichzelf kapot maakt.

    Lees zelf maar

    Zoals gezegd PVV kent echt wel goede punten, maar er zit zoveel onzin bij dat je het niet meer serieus kan nemen. Ze zetten punten op een rij die het grootste gedeelte van de mensen wel wat moeten vinden. Mensen zijn verblind door het plaatje dat ze mooi vinden, maar kijken niet verder naar de gevolgen als bepaalde dingen echt worden doorgevoerd.

    Wat is er nou nog van Europa overgebleven? Wij lachen Europa juist uit! Denk je dat Nederland zich niet kan redden met de gulden? Hoe moesten we dat vroeger oplossen dan, toen we de gulden nog hadden?

  10. 2457 XP
    peyj's avatar

    Wat is er nou nog van Europa overgebleven? Wij lachen Europa juist uit! Denk je dat Nederland zich niet kan redden met de gulden? Hoe moesten we dat vroeger oplossen dan, toen we de gulden nog hadden?

    Nu zeg je het al: “toen we de gulden nog hadden”. Die is ondertussen ook minder waard. Economisch is er heel veel veranderd door de Euro. Zelfs als zou je uit EU stappen en de gulden terughalen en de rest van Europa zou omvallen kan je het nog steeds schudden. Het economische stelsel is niet meer iets wat draait om 1 land, maar om meerdere landen. Ik ben het er helemaal mee eens dat er in het zuiden van Europa wordt gerommeld met geld. Het liefst zie ik die landen ook verdwijnen uit de Euro. Maar waar veel mensen niet aan denken zijn de gevolgen die zoiets met zich mee brengt.

  11. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Nu zeg je het al: “toen we de gulden nog hadden”. Die is ondertussen ook minder waard. Economisch is er heel veel veranderd door de Euro. Zelfs als zou je uit EU stappen en de gulden terughalen en de rest van Europa zou omvallen kan je het nog steeds schudden. Het economische stelsel is niet meer iets wat draait om 1 land, maar om meerdere landen. Ik ben het er helemaal mee eens dat er in het zuiden van Europa wordt gerommeld met geld. Het liefst zie ik die landen ook verdwijnen uit de Euro. Maar waar veel mensen niet aan denken zijn de gevolgen die zoiets met zich mee brengt.

    de landen die juist niet de euro hebben aangeschaft en nof hun eigen munt stuk hebben zoals UK/ en die Scandinavische landen… daar loopt het nu echt super..

  12. 636 XP
    klapper's avatar

    Ik heb gisteren het debat gezien op RTL4 en het zou zomaar eens kunnen dat ik voor het eerst in 13 jaar NIET ga stemmen. Of op de Partij voor de Dieren of zo, gewoon, omdat het kan. Heb in geen enkele partij nog écht vertrouwen. Ze zeggen een hoop dingen, je wordt zowaar nog in zo’n debat gezogen ook, maar wat ze ook beweren, als er straks gekozen is, doen ze toch weer waar ze zelf zin in hebben.
    Geloof me, ik ben juist iemand die de gevleugelde uitspraak “ik ga niet stemmen, want mijn stem heeft toch geen zin” normaal gesproken tegenspreekt, maar ben er nu van overtuigd dat het überhaupt geen verschil maakt voor wat er in de periode na de verkiezingen gaat gebeuren. De boot die Nederland heet vaart toch wel dezelfde kant op; golfje links, golfje rechts, wie er achter het roer staat is onbelangrijk.

    Heb de Stemwijzer ook gedaan. Op 19 punten eens met PVV; op 18 punten eens met zowel SP, VVD en PvdA. Tja… zeg ‘t maar. Als huiseigenaar kan de hele hypotheekrente-aftrek-kwestie van belang zijn voor me, dus moet ik dat misschien maar de doorslag laten geven?

    Mmm ben het eigenlijk helemaal eens met wat hierboven staat.
    Maar volgens de stemwijzer moet ik weer op de pvv stemmen, het probleem is eigenlijk dat niemand de pvv nog serieus neemt.
    Op de 2e plek staat de partij van de toekomst Mja die komen toch nooit in het kabinet dus dat heeft ook geen zin, die zijn helemaal wereldvreemd.
    Op de 3e plek staat anti europa partij mja idem dito.
    en op de 4e plek staat de vvd. maar alle kabinetten waar hun in hebben gezeten de laatste 10 jaar zijn allemaal ontploft.
    Dus eigenlijk kan het me geen bal schelen wie er in het kabinet komt, want ze moeten toch weer coalities vormen en dat betekent dat ze belofte’s die ze nu maken straks weer opgeven.
    In engeland, amerika noorwegen heb je eigenlijk maar 2 partijen een linkse en een rechtse (nja in amerika een rechtse en nog een rechtserder) dat zou 10 keer beter zijn.
    Maar goed ik ga denk ik niet stemmen vanwege wat vloetje zei, en ik het daarmee eens ben.

  13. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Mooi topic vind ik dit 🙂

    Als ik had mogen stemmen zou ik voor de PvdA stemmen.
    Ik ben het vrijwel vaak met hun eens en zal Samsom graag als premier willen zien. Ook gekeken naar de achtergrond van die man.

    Maar ook de PvdA is niet mijn ideale partij. Ik ben het met veel punten eens maar een belangrijk punt op dit moment is het begrotingstekort waardoor NL moet gaan bezuinigen. Linkse partijen willen niet en ik ben van mening dat dit wel nodig is. Het scheelt dat ik uiteindelijk toch nog niet mag stemmen 🙂

  14. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Ik ga denk ik weer PVV stemmen.

  15. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Laatst het debat gezien op NL 1, erg interessant. Maar daar vind ik dat vele erg goed kunnen spreken.
    Bijv. Pechtold, Samson en Buma.
    PVV heeft soms goede ideen maar gaat vaat veel te ver en kijkt naar problemen die IK minder belangrijk vind.
    Als ik zou stemmen wordt het VVD of CDA ( kben christen ), de VVD en bijv. PvdA kunnen ons wel uit deze crisis halen maarja dr bestaat geen perfecte partij en ze doen altijd wel dingen fout maarja we zien wel.
    Als je het niet weet kan je altid op degene stemmen die waarschijnlijk het grootst worden volgens jou.
    Maar verder heb ik het niet echt met de SP en PvdA. Zij stimuleren soms dingen die mij niet aangaan.
    Maar ik ben nog maar 15 dusja, we zien wel hoe het er over 3 jaar uit ziet als ik mag stemmen.
    Maar kom op man PVV, denk eens na.

  16. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Pvv en dan met name Geert Wilders is een waardeloze partij voor Nederland. Hij roept en roept maar. En schopt overal tegenaan. Maar met oplossingen komt hij totaal niet. Dankzij hem hebben we nu weer verkiezingen. Inplaats van dat hij in het landsbelang samen met VVD en het CDA eruit was gekomen in het katshuis. Maar nee hij blaast de boel gewoon op. Wilders durft totaal geen verantwoordelijkheid te nemen. Ik kosts Wilders in iedergeval uit. Niet stemmen is geen optie mensen. Diegene die dat willen gaan doen kunnen beter wel naar de stembus gaan en dan blanco stemmen. Die stemmen worden meegeteld in de opkomst en dan geef je teminste echt een statement af. Want dan geef je aan he er is momenteel geen enkele partij die me boeit en die ik vertrouw. Ik heb momenteel nog heel veel twijvel kwa stemmen. PVDA wil ik niet meer op stemmen. VVD heeft teveel punten die asosiaal zijn en die minder bedeelden nog armer maakt terwijl rijken alleen maar rijker worden. Kan maar zo zijn dat ik als protest SP ga stemmen. Want een solide regering zal er niet gaan komen. Ben bang dat er na de verkiezingen zoveel verdeeldheid is dat men gewoon niet tot een regering kan komen. Zijn we straks een 2e Belgie die gewoon 2 jaar gaat doen over een coalitie vorming.

  17. 133 XP
    Darkstalker's avatar

    Ikzelf volg de kiesstrijd in NL niet zo nauw, maar ben zelf liberaal-rechts. Wat NL (en eender wel EU land op Duitsland na) vooral niet moet doen, is uit de EU stappen. Dit staat nog in zijn kinderschoenen, maar bezit enorm veel potentieel, mits continue evaluatie en daaruit volgende verbeteringen/aanpassingen. Kan een ex-Euro land zich redden zonder de Euro? Ik denk het niet. Dan krijg je extra in- en uitvoerstaxen, waardoor het al snel goedkoper is voor andere landen om hun producten in een ander Euro land te gaan halen (of een goedkoop al dan niet BRIC land). Nu ben ik geen expert op gebied van de Nederlandse export, maar ik denk niet dat NL ook maar één product massaal uitvoert én dit dan nog eens exclusief kan doen.

  18. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Wat is er nou nog van Europa overgebleven? Wij lachen Europa juist uit! Denk je dat Nederland zich niet kan redden met de gulden? Hoe moesten we dat vroeger oplossen dan, toen we de gulden nog hadden?

    Het blijkt wel dat jij maar wat stemt zonder je ergens in te verdiepen. De Gulden redde zich door de Duitse mark. Als het met Duitsland goed ging dan ging het met NL goed. De gulden kan zich zelf niet staande houden tussen de euro landen. En we hebben europa nodig want wij exporteren enorm veel. Ga je uit de EU dan ga enorm veel kosten betalen.

  19. 636 XP
    klapper's avatar

    De SGP heeft ook weer is van zich laten horen !
    http://www.nu.nl/nieuws/2894886/sgp-noemt-kans-zwangerschap-verkrachting-heel-klein.html
    Wat een debiel zeg, maar voor hun zetels zal het niks uitmaken want ze staan al jaren op 1 of 2 zetels en niemand wil met hun regeren.

  20. Redacteur - 439 XP
    RogueSquad's avatar

    D66. Enige partij die ik nog vertrouw. :’)

  21. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    D66. Enige partij die ik nog vertrouw. :’)

    Mee eens.

    De SGP heeft ook weer is van zich laten horen !
    http://www.nu.nl/nieuws/2894886/sgp-noemt-kans-zwangerschap-verkrachting-heel-klein.html
    Wat een debiel zeg, maar voor hun zetels zal het niks uitmaken want ze staan al jaren op 1 of 2 zetels en niemand wil met hun regeren.

    Gaat echt te ver! Zulke mensen verdienen klappen.

  22. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Gaat echt te ver! Zulke mensen verdienen klappen.

    Serieus? Alleen klappen?? Gewoon een nekschot!

    Ik vind Samson echt mooi praten over dat samen werken alleen zei hij ook iets van “Als griekenland belt dan zou ik ze wss wel een jaartje extra gunnen”, VVD is rijken rijker maken en armen armer maken, PVV tjah die bedenkt geen oplossingen maar maakt de andere mensen gewoon zwart(niet in huidskleur maar je begrijpt me:)), SP klinkt raar maar heeft ook wel goede punten.

  23. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Ik heb nog eens verkiezingswijzer gedaan. En ga toch voor SP. Ben het met toch wel veel punten eens met hun. En ik wil niet dat we weer afhankelijk worden van VVD of PVV. Ik hoop dat er uiteindelijk zoveel stemmen komen dat SP de grootste word. Mijn stem is puur strategisch.

  24. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    VVD is rijken rijker maken en armen armer maken, PVV tjah die bedenkt geen oplossingen maar maakt de andere mensen gewoon zwart(niet in huidskleur maar je begrijpt me), SP klinkt raar maar heeft ook wel goede punten.

    Niet mee eens. Iedereen zegt wel altijd dat VVD echt rechts is, maar dat mag – vind ik – met dik 2 ton zout genomen worden. Als je ziet waar ze allemaal mee akkoord gegaan zijn toen het demissionair kabinet nog niet gevallen was… Allemaal linkse voorstellen e.d. werden gewoon geaccepteerd door de VVD. Ik heb helaas niet zo 1 – 2 – 3 een voorbeeld, maar de rijken rijker maken of de armen armer maken, pfff, dat is iets dat echt nooit zal gebeuren in Nederland denk ik. Zo rechts is VVD echt niet. Er is niet echt een “kapitalistische/rechtse” partij in Nederland. De PVV is alleen rechts met buitenlanders. Bijna alle andere standpunten van de PVV zijn links. Achja. De SP vind ik overigens meer communistisch links. Heel veel erger dan de PvdA dacht ik.

    Als ik mocht stemmen op dit moment zou ik stemmen voor een partij die doorpakt, en niet uitstelt (zoals de meeste linkse partijen dit willen doen naar mijn idee). We zitten in een crisis die opgelost moet worden door (o.a.) te bezuinigen. Als je die bezuinigingen de hele tijd uitstelt dan komt het nooit goed en blijven armere mensen armer. Maar tegelijkertijd moeten deze bezuinigingen niet de werkgelegenheid aantasten. (Niet te veel in ieder geval. Grote bezuinigingen tasten de werkgelegenheid sowieso wel aan) Het zou slim zijn om redelijk grote projecten gewoon door te laten gaan om werkgelegenheid te behouden. Want die mensen (die werken) geven ook meer geld uit en dan kom je ook sneller uit de crisis. (naar mijn redenering van de crisis dan) De crisis blijft er zo lang omdat er (1) simpelweg te weinig geld wordt uitgegeven. Dat komt ook deels door de media, die roepen dat de crisis steeds groter word bijvoorbeeld. Dan gaan mensen ook denken van “laat ik toch nog maar een reserve opbouwen voor het geval dat” en dan geven ze gewoon minder geld uit. Het is gewoon een feit dat geld uitgeven de economie stimuleert. En de crisis blijft er zo lang omdat (2) landen, maar ook mensen, hun schulden niet betalen of kunnen betalen en banken hun geld niet krijgen. Daarom kregen veel banken die het erg moeilijk hadden ook een dikke som geld van overheden om ze in stand te houden. Anders is immers iedereen die geld op die bank had staan zijn/haar geld kwijt. (of veel van zijn/haar geld) Maarja, een grote boosdoener voor Europa is natuurlijk Griekenland met een enorme staatsschuld. Maar niet alleen Griekenland hoor, ook andere landen hebben een behoorlijke schuld. Spanje bijvoorbeeld. Landen met schulden (dus eigenlijk alle landen) moeten gewoon bezuinigen en meer “inkomsten” genereren willen we uit de crisis kunnen komen. Vooral de landen met de grootste schulden.

    Ondertussen ben ik al dik afgedwaald, haha. Stem met een oog voor de toekomst zou ik zeggen. Maar je stemt natuurlijk op de partij die het best voor je is qua standpunten etc. 😛

  25. 2457 XP
    peyj's avatar

    @PattyS3, VVD is van oorsprong een hele liberale partij ook raar genoeg volgens mij de enige in Nederland. VVD had met het huidige kabinet weinige keus, want het was pompen of verzuipen. Ze hadden liever vriendjes bij links door hun ook wat akkoordjes te geven dan te vallen zonder vrienden. Maarja als de PVV niet zo koppig was geweest was dat ook niet nodig geweest. Verder wat je zegt ben ik helemaal met je eens, kijk ook op de lange termijn. Iets wat sommige partijen *kugh pvv kugh* niet doen.

  26. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    De SGP heeft ook weer is van zich laten horen !
    http://www.nu.nl/nieuws/2894886/sgp-noemt-kans-zwangerschap-verkrachting-heel-klein.html
    Wat een debiel zeg, maar voor hun zetels zal het niks uitmaken want ze staan al jaren op 1 of 2 zetels en niemand wil met hun regeren.

    hij moet zelf verkracht worden en zwanger worden…. kijken of hij het dan ook wil laten zitten

    Niet mee eens. Iedereen zegt wel altijd dat VVD echt rechts is, maar dat mag – vind ik – met dik 2 ton zout genomen worden. Als je ziet waar ze allemaal mee akkoord gegaan zijn toen het demissionair kabinet nog niet gevallen was… Allemaal linkse voorstellen e.d. werden gewoon geaccepteerd door de VVD. Ik heb helaas niet zo 1 – 2 – 3 een voorbeeld, maar de rijken rijker maken of de armen armer maken, pfff, dat is iets dat echt nooit zal gebeuren in Nederland denk ik. Zo rechts is VVD echt niet. Er is niet echt een “kapitalistische/rechtse” partij in Nederland. De PVV is alleen rechts met buitenlanders. Bijna alle andere standpunten van de PVV zijn links. Achja. De SP vind ik overigens meer communistisch links. Heel veel erger dan de PvdA dacht ik.

    Als ik mocht stemmen op dit moment zou ik stemmen voor een partij die doorpakt, en niet uitstelt (zoals de meeste linkse partijen dit willen doen naar mijn idee). We zitten in een crisis die opgelost moet worden door (o.a.) te bezuinigen. Als je die bezuinigingen de hele tijd uitstelt dan komt het nooit goed en blijven armere mensen armer. Maar tegelijkertijd moeten deze bezuinigingen niet de werkgelegenheid aantasten. (Niet te veel in ieder geval. Grote bezuinigingen tasten de werkgelegenheid sowieso wel aan) Het zou slim zijn om redelijk grote projecten gewoon door te laten gaan om werkgelegenheid te behouden. Want die mensen (die werken) geven ook meer geld uit en dan kom je ook sneller uit de crisis. (naar mijn redenering van de crisis dan) De crisis blijft er zo lang omdat er (1) simpelweg te weinig geld wordt uitgegeven. Dat komt ook deels door de media, die roepen dat de crisis steeds groter word bijvoorbeeld. Dan gaan mensen ook denken van “laat ik toch nog maar een reserve opbouwen voor het geval dat” en dan geven ze gewoon minder geld uit. Het is gewoon een feit dat geld uitgeven de economie stimuleert. En de crisis blijft er zo lang omdat (2) landen, maar ook mensen, hun schulden niet betalen of kunnen betalen en banken hun geld niet krijgen. Daarom kregen veel banken die het erg moeilijk hadden ook een dikke som geld van overheden om ze in stand te houden. Anders is immers iedereen die geld op die bank had staan zijn/haar geld kwijt. (of veel van zijn/haar geld) Maarja, een grote boosdoener voor Europa is natuurlijk Griekenland met een enorme staatsschuld. Maar niet alleen Griekenland hoor, ook andere landen hebben een behoorlijke schuld. Spanje bijvoorbeeld. Landen met schulden (dus eigenlijk alle landen) moeten gewoon bezuinigen en meer “inkomsten” genereren willen we uit de crisis kunnen komen. Vooral de landen met de grootste schulden.

    Ondertussen ben ik al dik afgedwaald, haha. Stem met een oog voor de toekomst zou ik zeggen. Maar je stemt natuurlijk op de partij die het best voor je is qua standpunten etc. 😛

    toch gebaseerd op jouw mening…

  27. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    @PattyS3, VVD is van oorsprong een hele liberale partij ook raar genoeg volgens mij de enige in Nederland. VVD had met het huidige kabinet weinige keus, want het was pompen of verzuipen. Ze hadden liever vriendjes bij links door hun ook wat akkoordjes te geven dan te vallen zonder vrienden. Maarja als de PVV niet zo koppig was geweest was dat ook niet nodig geweest. Verder wat je zegt ben ik helemaal met je eens, kijk ook op de lange termijn. Iets wat sommige partijen *kugh pvv kugh* niet doen.

    Niet helemaal mee eens, we hadden namelijk officieel een rechts-meerderheids kabinet. 😛 VVD = rechts, PVV = rechts met veel linkse standpunten en CDA = lichtelijk rechts. En de VVD kwam dacht ik zelf ook met wat linkse voorstellen in de tweede kamer. 😉

    toch gebaseerd op jouw mening…

    No Shit! Zie de titel: “Wat Stem JIJ?” Er word een mening gevraagd dus ik geef de mijne. Dus… Lol? xD

  28. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    jij schrijf stukken alsof het een feit is lol

  29. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    jij schrijf stukken alsof het een feit is lol

    Lol, nee? Geef is een voorbeeld dan..

  30. 2457 XP
    peyj's avatar

    Iedereen een beetje tevreden met de uitslag?

  31. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Had het liever anders gezien maar vind het verder wel goed. De meerderheid moet winnen en dat gebeurd. 🙂

  32. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    VVD, PvdA, D66, CDA Kabinet is wel oke 😉

  33. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ben ik met je eens, de meeste standpunten van me komen overeen met PvdA maar vind wel dat er moet bezuinigd worden, dat willen ze niet dus een compromis tussen het VVD en PvdA vind ik de ideale oplossing. Het is natuurlijk afwachten hoe de formaties gaan worden.