Forum

Topic: Vita games op Geheugenkaart

Anoniem's avatar

Hoi,

Ik wil voor mijn verjaardag volgende maand een PS Vita kopen met FIFA 13, Uncharted en WipeOut. Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik fysiek (=retail) of digitaal de games ga kopen. Ik ben van plan een PS Vita + fifa 13 + 4gb bij de MediaMarkt te halen voor €244 en dan Uncharted en Wiepout ofwel fysiek ofwel digitaal te kopen.

Dus ik heb eigenlijk 2 vragen aan jullie:

Hoe groot is fifa 13 en past er dan nog 1 of beide van die games bij?
Zouden jullie in mijn plaats kiezen voor digitaal (met evt. extra geheugenkaart) of niet digitaal en waarom?

Thanx alvast!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Joep,

    Alvast congratsz:). Om je vragen even te beantwoorden:
    Met een 4gb kaartje kan je Fifa ( Krijg je retail van MM) en waarschijnlijk nog maar 1 game er kunnen opzetten. Alle 3 gaat sowieso niet lukken. Uncharted alleen al is 3GB. Fifa hoef je alleen te installeren dat is volgens mij maar een paar 100MB. Dan zit je al bijna of al op je limiet.

    Antwoord op je andere vraag: Ikzelf download nooit games. Doe dit altijd retail. De prijzen zitten ook retail enkele 10 a 20 euro lager dan de store zelf. Na het uitspelen kan je er nog wat geld mee krijgen d.m.v. verkoop b.v. hier op PSX of andere sites. Fysiek is uiteraard ook wat fijner. Het is maar wat jij uiteraard zelf handig vindt!

    Always Welcome!

  2. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik zou ook niet digitaal kiezen zoals saidddd93 al zei. En als je nog wat apps zoals facebook en twittter wilt downloaden, dan zit de geheugenkaart snel vol.

  3. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Ik zou zoals hierboven gezegd word, ook gewoon retail aanschaffen, kan je altijd nog eventuele demo’s of beta downloaden.

  4. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ikzelf heb zo’n 6 fysieke kaartjes met spellen, maar speel toch liever digitaal. Als je daarvoor kiest, moet je wel een duur, groter geheugenkaartje kopen. En daarbij geldt dan groter = beter (en duurder).

  5. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Het grote voordeel van digitaal op de Vita (en ook op PS3 trouwens) is dat je de cartridge niet hoeft te wisselen als je een ander spel wilt spelen. Maar fysiek blijft uiteraard leuker.

    Ik heb zelf de 16GB genomen, die is nu al bijna vol. Ik raad je aan om er gewoon een 32GB Memory-card bij te nemen, dan kan je tenminste effe vooruit.

  6. 18 XP
    joep's avatar

    Dank voor de reacties, ik ga er nog ff over nadenken. Qua prijs scheelt het vrijwel niets, Uncharted is in de store 44.99 en Wipeout 34.99 en dat is vergelijkbaar met retailprijzen. Enkel fifa is gigantisch duur in de ps store, maar die krijg ik erbij dus…

    Het ijkt me idd handiger om ze digitaal te hebben, want als ik mij psp meenam op vakantie ofzoiets vergat ik altijd een of een paar spellen mee te nemen of raakte er zelfs een kwijt. Maar een fysieke game met doosje enzo is toch iets meer ‘waard’ voor mij. Het verkopen doe ik mijn games toch nooit dus daarvoor hoeft het niet, de prijs van de extra geheugenkaart is eigenlijk hetgene wat mij écht tegenhoudt.

    @VOETJE.
    Aangezien ik rustig aan doe met spellen en alleen de écht leuke koop (in mijn ogen) denk ik dat ik met 16 gig voorlopig wel vooruit kan en met 75-80 euro koop ik liever ‘ff’ games dan een 32 gb memory card. Jammer dat Sandisk ofzo niet met hun goedkopere varianten komen.

    @saidddd FIFA 13 krijg je, bij MM net als vele andere winkels, bij dit pakket niet retail maar je krijgt een code waarmee je het gratis uit de Playstation Store kan downloaden dus dat neemt ook nog een ruimte in.

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Dank voor de reacties, ik ga er nog ff over nadenken. Qua prijs scheelt het vrijwel niets, Uncharted is in de store 44.99 en Wipeout 34.99 en dat is vergelijkbaar met retailprijzen. Enkel fifa is gigantisch duur in de ps store, maar die krijg ik erbij dus…

    Het ijkt me idd handiger om ze digitaal te hebben, want als ik mij psp meenam op vakantie ofzoiets vergat ik altijd een of een paar spellen mee te nemen of raakte er zelfs een kwijt. Maar een fysieke game met doosje enzo is toch iets meer ‘waard’ voor mij. Het verkopen doe ik mijn games toch nooit dus daarvoor hoeft het niet, de prijs van de extra geheugenkaart is eigenlijk hetgene wat mij écht tegenhoudt.

    @VOETJE.
    Aangezien ik rustig aan doe met spellen en alleen de écht leuke koop (in mijn ogen) denk ik dat ik met 16 gig voorlopig wel vooruit kan en met 75-80 euro koop ik liever ‘ff’ games dan een 32 gb memory card. Jammer dat Sandisk ofzo niet met hun goedkopere varianten komen.

    @saidddd FIFA 13 krijg je, bij MM net als vele andere winkels, bij dit pakket niet retail maar je krijgt een code waarmee je het gratis uit de Playstation Store kan downloaden dus dat neemt ook nog een ruimte in.

    In jouw geval is extra ruimte zeker nodig dan!
    Excuses wist niet dat je Fifa als download krijgt:)

  8. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Het verplichte gebruik van peperdure geheugenkaartjes zie ik echt als absolute minpunt van de PS Vita. En daar zal best over nagedacht zijn, want je bent verplicht ze aan te schaffen. Hoe meer je wil gamen op je Vita des te meer geheugen heb je nodig. Je kunt er voor kiezen alles retail aan te schaffen, maar dan nog ontkom je er op een gegeven moment niet aan het feit dat je extra geheugen aan zal moeten schaffen. Vooral als je er ook nog een aantal PSN games bij wilt hebben.

    En als je dan iemand bent zoals ik die vaak verschillende games door elkaar speelt is het ronduit niet handig dat je steeds van kaartje moet wisselen, alles los mee moet slepen etc. met inderdaad het risico dat je ze vergeet of nog erger kwijtraakt. En dat maakt dat ik toch liever de meeste games digitaal heb en zo dus geheugenkaartjes met een dure aanschafprijs moet kopen. Slim van Sony!

  9. 18 XP
    joep's avatar

    Ik ga toch maar voor digitaal en een 16gb memory card, denk dat ik het kopen van wipeout dan uitstel tot ik wat meer geld heb.

  10. 81 XP
    Eric's avatar

    je kan ook een beschermhoesje kopen voor je vita en dan je games daarin stoppen er is een appart plaats gemaakt voor je games