Forum

Topic: Ps3 slim HDD

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week m’n ps plus voor ’n jaar in laten gaan, maar wanneer ik ratchetandclank: all 4 one wilde downloaden ( 16 gb was de game ) dat mijn hdd vol zat, helaas. Ik heb al wat rond gezocht op internet en kreeg als tip eruit dat je de gamedata van sommige spellen kon verwijderen. Dus zo gezegd zo gedaan maar helaas was het na lange niet genoeg.

Dus ik ben opzoek gegaan naar een andere optie en kreeg er al snel uit dat je hem kon uitbreiden, intern en extern. Ik kwam erop uit dat de schijf ( intern ) minimaal 2,5 inch moet zijn, en als fat 32 geformateerd + een rpm van 5400. Nou kon je ook voor extern gaan. Maar wat is meer aan te raden ? intern of extern ?

Heb er momenteel een 250 gb ( officiele van Sony ) erin zitten.

Alvast bedankt !
Rva

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Hallo allemaal,
    Ik heb afgelopen week m’n ps plus voor ’n jaar in laten gaan, maar wanneer ik ratchetandclank: all 4 one wilde downloaden ( 16 gb was de game ) dat mijn hdd vol zat, helaas. Ik heb al wat rond gezocht op internet en kreeg als tip eruit dat je de gamedata van sommige spellen kon verwijderen. Dus zo gezegd zo gedaan maar helaas was het na lange niet genoeg.

    Dus ik ben opzoek gegaan naar een andere optie en kreeg er al snel uit dat je hem kon uitbreiden, intern en extern. Ik kwam erop uit dat de schijf ( intern ) minimaal 2,5 inch moet zijn, en als fat 32 geformateerd + een rpm van 5400. Nou kon je ook voor extern gaan. Maar wat is meer aan te raden ? intern of extern ?

    Heb er momenteel een 250 gb ( officiele van Sony ) erin zitten.

    Alvast bedankt !
    Rva

    ik zou gaan voor een interne schijf, je kan gerust 1TB installeren in je ps3. het voordeel hierbij is dat je hierop ook gamedata kwijt kan. je hebt dan ook nog de kans dat je ps3 voor veiligheidsredenen van sony de externe schijf niet wil lezen. zoals je al zei moet de schijf een 5400 RPM schijf zijn. als je niet echt een beperkt budget hebt kan je ook gaan voor een interne SSD. deze werken ook prima in een ps3 en worden ook niet zo warm als een gewone HDD

  2. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Voor een ssd heb ik al zitten te kijken, maar ze zijn nog erg duur. Zo heb je voor 180 euro ong 250 gb, terwijl ik nu al een 250 gb hdd erin hebt zitten die vol zit. Dus dat vind ik iets teveel van het goede, aangezien je de snelheid niet zo heel erg merkt op de ps3. Maar wanneer ik een externe hebt, is het wellicht ook handig dat ik hem kan gebruiken voor andere doeleinden zoals films maar ook mee nemen naar school etc.

  3. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ja kan wel een externe Hdd op je ps3 aansluiten, maar je kan er geen ps3 games opzetten om ze te gaan spelen. Ook kan er wel een snellere hdd in, maar je ps3 wordt er wel warmer van.

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ja kan wel een externe Hdd op je ps3 aansluiten, maar je kan er geen ps3 games opzetten om ze te gaan spelen. Ook kan er wel een snellere hdd in, maar je ps3 wordt er wel warmer van.

    een snellere hdd zou ik nu niet direct aanraden, je hebt namelijk meer kans op YLOD.

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Een SSD in een ps3 zetten is naar mijn mening volkomen nutteloos en geldverspilling.
    Wat ik jou kan aanraden:

    Koop een interne hdd via tweakers voor je ps3 duur zijn ze zeker niet!
    Met de 250GB die je nu hebt kan je een case kopen(Sata omhulsel) 10tje of goedkoper zelfs.
    Daar prik je gewoon je hdd in en heb je van je ps3 schijf een externe HDD voor doeleinden m.b.t. je school!

    2 in 1:)

  6. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Een SSD in een ps3 zetten is naar mijn mening volkomen nutteloos en geldverspilling.
    Wat ik jou kan aanraden:

    Koop een interne hdd via tweakers voor je ps3 duur zijn ze zeker niet!
    Met de 250GB die je nu hebt kan je een case kopen(Sata omhulsel) 10tje of goedkoper zelfs.
    Daar prik je gewoon je hdd in en heb je van je ps3 schijf een externe HDD voor doeleinden m.b.t. je school!

    2 in 1:)

    volkomen nutteloos zou ik niet durven zeggen, je verlaagt de temperatuur van je ps3 aanzienlijk bij het gebruik van een SSD. maar zoals ik en saidddd93 al zeiden, koop een gewone hdd. je hebt al snel 1TB voor weinig geld. wel wil ik aanraden Western Digital te nemen, hier heb ik al lang ervaring mee en nog nooit problemen met gehad.

  7. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik denk dat ik het als volgt dan doe : een nieuwe hdd ( 2,5 inch, 5400 rpm, sata ) waarschijnlijk 500 of 1000 gb, die gaat dan in de ps3. De 250 gb hdd die dan uit de ps3 komt, in een externe hdd behuizing met 3.0 usb aansluiting.

    Die externe hdd gebruik ik dan voor al mn schoolwerk, zodat de 320 gb hdd in mn laptop niet zo snel vol zit. Of zouden jullie het anders doen ? Want ik wilde al mn laptop hdd een keer gaan upgraden maarja dat komt er nu dus ook niet van. Maar ik heb in mn desktop ook nog een 2,5 inch hdd 1tb zitten. Wellicht hebben jullie een andere/betere ruilmanier ? Haha

  8. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik denk dat ik het als volgt dan doe : een nieuwe hdd ( 2,5 inch, 5400 rpm, sata ) waarschijnlijk 500 of 1000 gb, die gaat dan in de ps3. De 250 gb hdd die dan uit de ps3 komt, in een externe hdd behuizing met 3.0 usb aansluiting.

    Die externe hdd gebruik ik dan voor al mn schoolwerk, zodat de 320 gb hdd in mn laptop niet zo snel vol zit. Of zouden jullie het anders doen ? Want ik wilde al mn laptop hdd een keer gaan upgraden maarja dat komt er nu dus ook niet van. Maar ik heb in mn desktop ook nog een 2,5 inch hdd 1tb zitten. Wellicht hebben jullie een andere/betere ruilmanier ? Haha

    zeker doen met die behuizing, is een zeer effectieve maar ook de GOEDKOOPSTE oplossing. neem wel zeker usb 3.0

  9. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ik denk dat ik het als volgt dan doe : een nieuwe hdd ( 2,5 inch, 5400 rpm, sata ) waarschijnlijk 500 of 1000 gb, die gaat dan in de ps3. De 250 gb hdd die dan uit de ps3 komt, in een externe hdd behuizing met 3.0 usb aansluiting.

    Die externe hdd gebruik ik dan voor al mn schoolwerk, zodat de 320 gb hdd in mn laptop niet zo snel vol zit. Of zouden jullie het anders doen ? Want ik wilde al mn laptop hdd een keer gaan upgraden maarja dat komt er nu dus ook niet van. Maar ik heb in mn desktop ook nog een 2,5 inch hdd 1tb zitten. Wellicht hebben jullie een andere/betere ruilmanier ? Haha

    Ik zou doen voor wat ik/jij net heb gezegd lol

  10. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Maar ik heb in mn desktop ook nog een 2,5 inch hdd 1tb zitten. Wellicht hebben jullie een andere/betere ruilmanier ? Haha

    Waarom haal je die 2,5 inch hdd niet uit je desktop pc?

    Zet je die 1 terra byte schijf uit je deskotop toch in je ps3. Koop je een 2 terrabyte externe hd voor zon 80 eurie. En zet je gewoon die 2,5 inch hd van 250gig uit je ps3 in je desktop pc. Voordeel je hebt een veel grotere hd in je ps3. Je hebt een extra externe hd van 2 terrabyte die je op elke computer kunt aansluiten. Dus je laptop en ook op je desktop computer. Waarom moeilijk doen als het zo makkelijk kan? Ik zou deze optie doen. Want is volgens mij gewoon de goedkoopste.

  11. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik kan ook die 2,5 inch 1tb hdd uit me desktop halen, die in me laptop. Dan de 320 gb terug in de desktop. 1 TB intern kopen voor ps3, en de 250 gb die daaruit komt in een externe behuizing.

  12. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    En waarom zou je eeen 1 terra byte gaan kopen. Terwijl als je naar de prijsverschillen kijkt je voor amper een tientje meer gewoon 2 terra kunt hebben?

    Komt nog bij dat de externe schijven momenteel de prijzen lager van liggen dan van de interne. Dus als ik jou was zou ik voor de grootste schijven gaan omdat je die overal op kunt gebruiken.

  13. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Wanneer je 2TB neemt zijn ze vaak niet €10 duurder, en als dat wel zo is krijg je of eentje met externe voeding of een 3,5 inch. En dat is juist het gene wat ik niet moet hebben, en ik wil wel een beetje een bekend merk. Als samsung, western digital etc.

  14. 389 XP
    Suugie's avatar

    Offtopic:

    Gewoon een klein vraagje he,

    Ik ben ook van plan een nieuwe HDD te kopen voor mijn ps3 MAAR

    Wat moet ik nu doen met al mijn DLC???
    Je kan het maximaal 2 keer activeren toch?
    nou is het zo dat mijn broertje en ik allebei een playstation hebben en de DLC van mijn account deelden en de kosten ook… ben ik die DLC dan voorgoed kwijt gezien dit op mijn huidige HDD staat?

  15. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Offtopic:

    Gewoon een klein vraagje he,

    Ik ben ook van plan een nieuwe HDD te kopen voor mijn ps3 MAAR

    Wat moet ik nu doen met al mijn DLC???
    Je kan het maximaal 2 keer activeren toch?
    nou is het zo dat mijn broertje en ik allebei een playstation hebben en de DLC van mijn account deelden en de kosten ook… ben ik die DLC dan voorgoed kwijt gezien dit op mijn huidige HDD staat?

    Volgens mij mag je 3 of 5x je account activeren, maar als het goed is kan je dus nog doen.

  16. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Volgens mij mag je 3 of 5x je account activeren, maar als het goed is kan je dus nog doen.

    Is verlaagd naar 2

  17. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Heb zojuist even een hdd van 400 gb kunnen toveren (extern). Heb hem geformateerd naar FAT32, ps3 herkent hem ook wel. Alleen het is dus niet mogelijk om games/data over te zetten. only muziek,video,foto’s en backups etc. Maar ook dat mag niet meer dan 4GB per bestand zijn !!! Dus ik heb hier echt totaaaaaaal niks noppes aan. Zonde van die HDD dus !!!

  18. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Heb zojuist even een hdd van 400 gb kunnen toveren (extern). Heb hem geformateerd naar FAT32, ps3 herkent hem ook wel. Alleen het is dus niet mogelijk om games/data over te zetten. only muziek,video,foto’s en backups etc. Maar ook dat mag niet meer dan 4GB per bestand zijn !!! Dus ik heb hier echt totaaaaaaal niks noppes aan. Zonde van die HDD dus !!!

    Dat is idd het probleem met FAT32. Jammer dat de PS3 geen NTFS ondersteunt :/

  19. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Nee maar nu ben ik ondertussen eigenlijk gewoon verplicht om een interne hdd te nemen, maargoed ik zt eerder te denken om alles te verwijderen van een game die ik platinum hebt, dus zowel de game als savedata. Heb dit veel nut denken jullie ?

  20. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Nee maar nu ben ik ondertussen eigenlijk gewoon verplicht om een interne hdd te nemen, maargoed ik zt eerder te denken om alles te verwijderen van een game die ik platinum hebt, dus zowel de game als savedata. Heb dit veel nut denken jullie ?

    Denk het wel, dat is wat ik op het moment ook doe. Alleen laat ik de save data staan, want die neemt niet al te veel ruimte in 😛