Forum

Topic: Timeout Problemen GTA Online

Anoniem's avatar

Aangezien ik denk dat het een ps3-issue is post ik hem hier ook even:

Aangezien ik een Telfort verbinding heb, heb ik op mijn ps3 de DNS naar 8.8.8.8 – 8.8.4.4 gezet
uPnP staat aan op het modem, en heb zelfs mn hele firewall uitgezet

het veranderen van dns veranderde wel het verhaal van de cloudserver, ik heb nu wel n constante verbidingen met de socialclub/onlinefunctie van de game
ik kan nu wél mn vriendenlijst in en mn character benaderen

maar zodra ik een sessie wil starten krijg ik na n lang laad scherm toch steeds timeout’s
ook wanneer een vriend van mij me uitnodigt kom ik in een laadscherm terecht, waar ik zelfs met hem kan praten, hij ziet dat ik join, maar na 5 minuten kapt ie er mee, en krijg ik een timeout-melding, heel frustrerend. (verder heeft niemand hier last van namelijk!)

Dit probleem heb ik ook als ik de wifi pak van mijn bovenburen, die hebben een verbinding van Online (uPnP ook open)

Ben dus bang dat het aan mijn ps3 legt.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Het ligt sws nooit aan je ps3, zet dat maar uit je hoofd. Het begint heel vaag te worden wie er wel en wie er geen problemen heeft met gta online. Ik ben er wel achter dat lage internet snelheden problemen veroorzaken. Of het helpt om de DNS te veranderen naar open DNS adressen weet ik niet, het kan wel eens je internetsnelheid lichtelijk verbeteren, maar het opent geen NAT types lijkt me. Ik weet niet of het mogelijk is bij jouw thuis, maar sluit je ps3 aan op kabel en ga altijd vanuit gta v singleplayer naar multiplayer ipv gelijk bij het opstarten van het spel naar het online gedeelte gaan.

  2. 20 XP
    Stork's avatar

    dank je wel voor je reactie

    heb zowel bekabeld als wireless geprobeerd
    ook start ik de online altijd via de single player, nooit vanuit de eerste loading screen

    ik heb nat type 2, 11mb down en 2 mb up (test vanaf ps3)
    ook via het modem heb ik een open NAT

  3. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Oke dat klinkt allemaal goed, dat is het probleem niet dus. Maar je bent nog helemaal niet online geweest? Ook niet als je een online solo sessie start? Als je al wel online bent geweest, en je hebt de tutorial niet afgemaakt, dan ligt daar het probleem denk ik. Die tutorial moet afgerond zijn om andere mensen te kunnen joinen. Tsja en anders misschien een nieuwe karakter aanmaken en nog eens proberen en je kan ff op forums kijken of er nog oplossingen zijn voor jouw probleem.

  4. 20 XP
    Stork's avatar

    het rare is, is dat ik ik 1x een verbinding had, heb me toen ook gelijk naar level 12 gewerkt, en dat is ook opgeslagen
    nu blijf ik die timeout meldingen krijgen

    ook als ik solo wil

  5. Mechromancer's avatar

    patch verwijderen ?

  6. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    patch verwijderen ?

    ik kan ook niet online elke x cloud servers is de patch opnieuw downloaden een oplossing?

    ik kan nog steeds niet online , hij staat wel op joining GTA online maar duurt zo lang dat hij op timed out gaat !ideen welcome ?

    edit : krijg dit : Unable to loud saved data for charater 1 ???

  7. 1061 XP
    megafire777's avatar

    ik kan ook niet online elke x cloud servers is de patch opnieuw downloaden een oplossing?

    ik kan nog steeds niet online , hij staat wel op joining GTA online maar duurt zo lang dat hij op timed out gaat !ideen welcome ?

    edit : krijg dit : Unable to loud saved data for charater 1 ???

    Ik heb alleen problemen als ik vrienden gelijk wil joinen. Maar buiten dat gewoon perfect online op een paar uit de sessie gegooid punten

  8. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik heb alleen problemen als ik vrienden gelijk wil joinen. Maar buiten dat gewoon perfect online op een paar uit de sessie gegooid punten

    een vriend van mij heeft precies dezelfde problemen als die jij hebt, en hij heeft voor een open DNS gekozen op zn ps3, en al die problemen zijn verdwenen. Probeer het eens uit zou ik zeggen, hij heeft gewoon de Google DNS gepakt (8.8.8.8 en 8.8.4.4) maar je kunt ook anderen proberen zoals OpenDNS.

  9. Anoniem -
    Anoniem-4781's avatar

    Kun je een GTA online met mensen privacy account aanmaken dat niemand alleen dat je vrienden in kunnen en dat niemand van andere mensen die niet ken daar ook in kunnen dan mag niet