Forum

Topic: Welke TV en muurbeugel?

Anoniem's avatar

Ik ben van plan om een nieuwe grote TV te kopen. Mijn budget voor de TV is rond de 600 euro. Ik weet niet precies welk formaat ik wil, maar omdat ik vanaf mijn bed TV wil kunnen kijken en kunnen gamen is mij aangeraden een TV te kopen rond de 46″. De afstand vanaf mijn bed tot de muur is ongeveer 3 meter. Ik geef de afstand tot de muur omdat ik de TV boven mijn al bestaande 27″ monitor wil positioneren, aan een muurbeugel. Hieronder een foto van de situatie.

De vitrinekast zal uiteraard weg moeten (iemand in geïnteresseerd overigens? ;)) om plaats te maken voor de TV en muurbeugel. Ik heb voor mezelf al een tijdje rond zitten zoeken op internet en mijn oog is gevallen op deze Philips ’46PFL4208′ LED TV: LINK. Verder heb ik deze ’S-Watch’ muurbeugel gevonden: LINK. Het lijkt me een goede en degelijke TV en de muurbeugel lijkt me ook prima. Toch twijfel ik of dit de juiste TV voor me is en of dit wel de goede muurbeugel is. Ik zal hieronder mijn “eisen” voor beiden aangeven.

TV:
– Budget rond de 600 euro
– Lage responsetijd
– LED TV
– 200Hz
– Rond de 46″
– Full HD

Muurbeugel:
– Budget rond de 80 euro
– Minimaal 20cm uitrekbaar
– Draaibaar
– Minimaal 15 graden kantelbaar

Meer info:

TV:

Zoals aangegeven is mijn budget voor de TV rond de 600 euro. Uiteraard wil ik op de TV goed games kunnen spelen dus een zo laag mogelijke responstijd. Alleen de responstijd wordt echter meestal niet bij de specificaties vermeld en dat is jammer. Ik heb overigens al wel wat rond gezocht op internet en vond dat Plasma TV’s geen responstijd hebben, ze reageren in principe direct. Nadeel van Plasma is echter de hoge prijs en het enorm hoge energieverbruik. Op nummer twee wat betreft responstijd staan LED TV’s en nummer drie LCD TV’s. Het liefst wil ik dan ook een LED TV. Dit hoeft uiteraard niet Full LED te zijn want dan schiet het prijskaartje ook enorm omhoog.

Maar goed, verder wil ik een TV die ‘perfect’ 60FPS kan weergeven voor wanneer ik er de PlayStation 4 op aan ga sluiten. En mochten games op de PlayStation 4 in de toekomst meer dan 60FPS kunnen krijgen wil ik hier ook op voorbereid zijn. Hoewel het een grote vraag is of dat überhaupt gaat gebeuren gaat het me er uiteraard om dat de TV een vloeiend beeld heeft. Daarom dacht ik aan minimaal 200Hz.

Verder zijn mijn eisen misschien een beetje standaard, de TV moet namelijk uiteraard scherp en mooi beeld hebben. Het liefst zou ik de pixels niet willen kunnen onderscheiden maar met de maat TV die ik wil, rond de 46″, zou je dit hoe dan ook toch wel kunnen doen lijkt mij. En nee helaas, 4K is uitgesloten. Dit is nog te nieuw en vooral veel te duur op het moment, dus ik wil natuurlijk gewoon een Full HD TV. Verder zou ik ook graag een TV met een zwart frame willen. Maar dit hoeft niet perse.

Muurbeugel:

Aan een muurbeugel wil ik eigenlijk niet te veel geld kwijt zijn, maar helaas voor mij zijn deze dingen heel wat duurder dan ik verwacht had. Ik wil er eigenlijk niet meer dan 80 euro aan kwijt zijn. De muurbeugel moet een redelijke lengte uitrekbaar zijn, laten we zeggen meer dan 20cm, maar de TV moet bij het uitrekken van de beugel wel op dezelfde positie (kunnen) blijven hangen.

Ik wil de TV namelijk precies boven mijn monitor hangen, en wil liever niet dat als ik de muurbeugel uitrek dat de TV bijvoorbeeld opeens 30cm links of rechts hangt ten aanzien van de monitor. Verder moet de muurbeugel draaibaar zijn, de hoek maakt hierbij niet zo heel veel uit. Dit zit namelijk volgens mij sowieso wel goed. Maar de beugel moet ook kantelbaar zijn, hierbij speelt de hoek wel een rol. De beugel moet namelijk minimaal 15 graden kunnen kantelen.

Sorry voor het leeswerk. Ik was niet van plan zo’n groot verhaal te typen, haha. Maar als jullie suggesties hebben hoor ik ze heel graag. 🙂 Ik ben ook benieuwd naar wat voor TV en/of muurbeugel jullie hebben. En of de TV en muurbeugel die ik al gevonden had eventueel een goede keus zijn. 😛

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 6 XP
    BelgiumBears's avatar

    Samsung Ue46f5000

  2. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Ik heb geen idee er zijn er zoveel :P, ik koop zelf ook een tv tussen de 40″ en 50″.
    Waarschijnlijk 40″ of 42″ want 50″ is toch iets te duur. Alles van Samsung, Philips, LG en Sony is wel goed.

    Deze is wel goed vind ik, die is er in 40 inch of in 46 inch: SITE

    En als je plotseling nog de loterij wint haal dan deze 🙂
    Samsung UHDTV110

  3. 8889 XP
    7th-son's avatar

    gewoon een standaard VESA muurbeugel halen
    je hebt daar verschillende modellen van, waar onder een vaste en eentje waarbij je je tv kunt kantelen
    die zijn volgens mij rond de 80 euro, en tevens universeel

  4. 5400 XP
    PattyS3's avatar

    Samsung Ue46f5000

    Mooie TV en ook goede reviews, maar wil echt 200hz. 😛

    Ik heb geen idee er zijn er zoveel :P, ik koop zelf ook een tv tussen de 40″ en 50″.
    Waarschijnlijk 40″ of 42″ want 50″ is toch iets te duur. Alles van Samsung, Philips, LG en Sony is wel goed.

    Deze is wel goed vind ik, die is er in 40 inch of in 46 inch: SITE

    En als je plotseling nog de loterij wint haal dan deze 🙂
    Samsung UHDTV110

    Ook dit is een mooie TV met goede reviews, vooral die UHDTV110 is nice ja haha XD, maar deze ook helaas geen 200Hz.

    gewoon een standaard VESA muurbeugel halen
    je hebt daar verschillende modellen van, waar onder een vaste en eentje waarbij je je tv kunt kantelen
    die zijn volgens mij rond de 80 euro, en tevens universeel

    Klopt ja, inderdaad al wat tegen gekomen. Maar wil de beugel ook heel graag uit kunnen rekken en kunnen draaien. 🙂

  5. 362 XP
    Coelers's avatar

    Misschien dat dit iets voor je is.

    Samsung:
    http://www.kieskeurig.nl/led_tv/samsung/ue46f6100/specificaties/1272373

    Voor 100 euro meer is er ook een 50″ variant.

    Philips:

    http://www.kieskeurig.nl/led_tv/philips/46pfl4508h/specificaties/1158932

    Ik zit zelf op een kleine 3,5 meter afstand en kijk tegen 55 inch aan. Een wat groter beeldscherm is echt een aanrader.
    Zelf heb ik deze nu staan : http://www.kieskeurig.nl/led_tv/lg/55lm760s/specificaties/1048669

  6. 8889 XP
    7th-son's avatar

    Mooie TV en ook goede reviews, maar wil echt 200hz. 😛

    Ook dit is een mooie TV met goede reviews, vooral die UHDTV110 is nice ja haha XD, maar deze ook helaas geen 200Hz.

    Klopt ja, inderdaad al wat tegen gekomen. Maar wil de beugel ook heel graag uit kunnen rekken en kunnen draaien. 🙂

    Vesa beugels kunnen dat ook, alleen zijn die inderdaad wat duurder dan 80 euro..

    waarom per se 200hz? hier heb je met gamen (vooral online) alleen maar nadelen aan
    het beeld loopt welliswaar soepeler, maar omdat games op consoles (volgens mij) altijd op maximaal 60hz draaien, zal de tv er beelden tussen plakken, wat tijd kost, en dus ook een enorme input lag kan geven met spellen. (daar is de game modus voor op tv’s, die zorgt er voor dat je tv op de juist hz draait voor de consoles).

    persoonlijk vind ik het zelf ook niets als je films of series kijkt, alsof alles met een camcorder is opgenomen zeg maar

  7. 636 XP
    klapper's avatar

    Zegge patrick een tijdje geleden had je toch al een aparte monitor gekocht speciaal om te gebruiken bij je ps3, of is ie toch niet goed genoeg ?
    Ik heb zelf van de zomer een sony 3D tv gekocht en ik ben er zelf erg over te spreken.
    Alleen qua budget zou je dan geen 3D moeten nemen, maar het is wel chill dat je ps4 en tv met elkaar overweg kunnen.
    Dan moet je alleen nog een sony telefoon moeten kopen en die verduvelde apple telefoon weg moeten doen en dan ben je het mannetje :p

  8. 5400 XP
    PattyS3's avatar

    Ik zit zelf op een kleine 3,5 meter afstand en kijk tegen 55 inch aan. Een wat groter beeldscherm is echt een aanrader.

    Thx voor de tips. Je hebt wel een punt. Maar 50 inch en groter is over het algemeen toch wel heel wat duurder, en als ik zo’n muurbeugel heb waarmee ik de TV iets dichterbij kan halen is de 4 inch kleiner niet zo’n heel groot probleem hoop ik, maar goed. Een 50+ inch TV is wel super vet.

    waarom per se 200hz? hier heb je met gamen (vooral online) alleen maar nadelen aan
    het beeld loopt welliswaar soepeler, maar omdat games op consoles (volgens mij) altijd op maximaal 60hz draaien, zal de tv er beelden tussen plakken, wat tijd kost, en dus ook een enorme input lag kan geven met spellen. (daar is de game modus voor op tv’s, die zorgt er voor dat je tv op de juist hz draait voor de consoles).

    Heb het gegoogeld en je hebt inderdaad gelijk. Wat dat betreft denk ik dan dat een 100Hz TV beter is voor gamen, gezien ik met 50Hz TV’s wel 10 frames per seconde mis bij een game die draait op 60FPS. Thx voor deze tip!

    Zegge patrick een tijdje geleden had je toch al een aparte monitor gekocht speciaal om te gebruiken bij je ps3, of is ie toch niet goed genoeg ?
    Ik heb zelf van de zomer een sony 3D tv gekocht en ik ben er zelf erg over te spreken.
    Alleen qua budget zou je dan geen 3D moeten nemen, maar het is wel chill dat je ps4 en tv met elkaar overweg kunnen.
    Dan moet je alleen nog een sony telefoon moeten kopen en die verduvelde apple telefoon weg moeten doen en dan ben je het mannetje :p

    Haha, ja deze monitor gebruik ik op het moment met mijn laptop voor school en andere PC zaken én om op te gamen, TV, series en films op te bekijken. Voor die laatste vier dingen betekent het alleen wel dat ik dit niet goed vanaf mijn bed kan doen omdat het beeld op 3 meter afstand klein lijkt. Je kan er ook perfect op gamen hoor, (en TV, series en films op kijken) 1ms responsetijd, maar dit is gewoon niet zo “relaxed” omdat je op maximaal 1 meter van het scherm moet zitten…

    Maar goed, voor het typen van documenten en het editten met zware programma’s e.d. is die monitor ideaal. Zelfs als ik dus zo’n 46″ TV koop zal die monitor nog flink gebruikt worden. Ook met alle second screen functionaliteiten die de PS4 heeft zal die monitor een uitkomst zijn. 🙂

  9. 1068 XP
  10. 1569 XP