Heb de PS4 gereserveerd bij bol.com.
Heb nog een paar vraagjes:
Kan ik een spel wat ik gekocht heb gewoon erin drukken en direct spelen of moet het eerst op de harddisk gezet worden?
Moet zo’n spel ook eerst geactiveerd worden mbv van een code?
Of geldt dat alleen voor digitaal aageschafte, gedownloade games?
Moet ik per se lid zijn van PSN? Wat kost dat? Betaal je dat eenmalig of per jaar?
Kan ik alleen muziek van Sonys eigen service spelen, dus geen mp3 of flac, en ook gen media via het netwerk?
Welk titels zijn “must-haves” bij de lauch? Is Killzone bij de launc beschikbaar?

Ik denk dat er het een en ander op de schijf geïnstalleerd wordt zodra de disc er in gedaan wordt.
Om online te kunnen spelen heb je ps plus nodig (met uitzondering van free2play games) dat kost 6,99 of 7,99 per maand en 49,99 per jaar
Cod ghosts, battlefield 4, fifa 14 en assassins creed zijn naast Killzone waarschijnlijk de meest interessante launch games.
Inderdaad kun je in t begin de ps4 niet als media server gebruiken en geen mp3 bestanden en muziek cd’s afspelen. De geruchten gaan al over een toekomstige patch waarna dit wel kan
[quote]Ik denk dat er het een en ander op de schijf geïnstalleerd wordt zodra de disc er in gedaan wordt.
Om online te kunnen spelen heb je ps plus nodig (met uitzondering van free2play games) dat kost 6,99 of 7,99 per maand en 49,99 per jaar
Cod ghosts, battlefield 4, fifa 14 en assassins creed zijn naast Killzone waarschijnlijk de meest interessante launch games.
Inderdaad kun je in t begin de ps4 niet als media server gebruiken en geen mp3 bestanden en muziek cd’s afspelen. De geruchten gaan al over een toekomstige patch waarna dit wel kan[/quote]
Bedankt Wes,
Dus PSN is niet per se nodig, als ik niet online hoef te spelen? Of zijn de games zo opgezet dat je eigenlijk wel online moet?
Afwachten maar tot de US-launch, dan zal er wel meer bekend worden hoeveel harde schijf ruimte je per spel kwijt bent.
[quote]Bedankt Wes,
Dus PSN is niet per se nodig, als ik niet online hoef te spelen? Of zijn de games zo opgezet dat je eigenlijk wel online moet?
Afwachten maar tot de US-launch, dan zal er wel meer bekend worden hoeveel harde schijf ruimte je per spel kwijt bent.[/quote]
je zal ongeveer 10 games op je 500 gb harde schijf kunnen zetten
[quote]Heb de PS4 gereserveerd bij bol.com.
Kan ik een spel wat ik gekocht heb gewoon erin drukken en direct spelen of moet het eerst op de harddisk gezet worden?
Moet ik per se lid zijn van PSN? Wat kost dat? Betaal je dat eenmalig of per jaar?
Kan ik alleen muziek van Sonys eigen service spelen, dus geen mp3 of flac, en ook gen media via het netwerk?
Welk titels zijn “must-haves” bij de lauch? Is Killzone bij de launc beschikbaar?[/quote]
Als je Battlefield4 Premium voor de PS3 koopt, dan krijg je de PS4 online versie van battlefield 4 digital voor 10 euro (zonder de singleplayer)
bij premium krijg je nog andere packs bij toegevoegd zodra die uitkomen0 zoals ik dat gelezen heb
bij de ps4 krijg je 14 dagen psnplus gratis online
in usa krijgen ze daar nog eens 10 dollar gratis bij ,daar kunnen ze muziek films of iet gaan kopen in de playstation store,
als je singleplayer gamed , en niet online wil gaan heb je geen pluscard nodig, aleen om online te gaan, bedenk wel dat je dan ook gratis games kan downloaden
Klopt je kunt gewoon offline single player games spelen, je hebt daar geen ps plus voor nodig.
en F2P games hebben voor online ook geen Plus nodig
Welk titels zijn “must-haves” bij de lauch? Is Killzone bij de launc beschikbaar?[/quote]
Battlefield4 premium VOOR DE PS3, is compleet pakket namelijk
Gratis toegang tot alle DLC en uitbreidingspakketten
Exclusieve Battlefield 4 wapens en items
Serverwachtrij prioriteit in multiplayer
Nieuwe Battlelog functies
Exclusieve awards (linten en medailles)
Dubbel XP weekend een keer per maand of zo
Nieuwe dog tags , opdrachten, prijzen, enz.
Exclusieve strategie gidsen en video’s op Battlelog
Aanvullende ontsluit
Nieuwe skins en camos voor alle klassen.
En voor 10 euro krijg je de digitale versie voor de PS4
Bij Sommige winkels hoef je deze game niet te preorderen, dus gewoon even bij jou game winkel vragen
De Vraag is, Of dit premium pakket ook voor de PS4 verkrijgbaar zal zijn,
Je moet de game inderdaad eerst installeren. Het is wel zo dat de game niet in zijn geheel moet zijn geinstalleerd voordat je kunt spelen. De PS4 kan een deel van de game installeren, waarna je al kunt beginnen met spelen. De rest wordt dan op de achtergrond verder geinstalleerd.
Je hoeft de game niet de activeren (als je de online pass bedoeld). Deze zijn namelijk afgeschaft.
Je hoeft niet per se een PSN account te hebben dacht ik, althans, deze had je niet per se nodig op de PS3. Een Playstation Plus account is ook niet vereist voor het gebruik van apps, offline games en free to play games. In alle andere gevallen wel. De prijzen zijn hier boven genoemd.
MBT muziek en media afspelen: is op dit moment niet mogelijk om dit op een andere manier te doen dan lid worden van Music Unlimited (Sony’s muziekstreaming dienst vergelijkbaar met Spotify). Media servers, mp3 en cds worden niet ondersteund. Sony is wel aan het bekijken om dit alsnog via een update toe te voegen.
Must-have games zijn nogal van persoonlijke voorkeur, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Zelf ga ik voor Killzone en Battlefield 4.