Topic: Canadese game op Europese PS4

15 november 2013om 11:58

Hoi allemaal

Heb onlangs de beslissing genomen om een PS4 game vanuit Canada te importeren omdat dat veel goedkoper uitkomt. Hierbij dacht ik ook aan de melding van Sony dat de PS4 region free is.

Nu heb ik de game uit Canada aangekregen en begin ik toch te twijfelen of ie speelbaar is op de Europese PS4.

Op de achterkant staat namelijk: ‘Licensed for retail in North and South America’.

Is er iemand hier die het hele region lock, region free gebeuren snapt en me even kan verzekeren dat ik de game zal kunnen spelen op mijn PS4?

Gr,

24 reacties

1. User  avatar
    401 XP

ik heb killzone uit canada besteld maar nog niet gekregen, volgens mij kun je hem gewoon spelen heb zelf altijd voor de ps3 uit amerika en canada besteld en nooit problemen gehad, en als het niet kan dan is het jammer voor ons,

en wat jij bedoeld betekend voor de verkoop alleen in North and south america.

op call of duty voor de ps4 staat europa,russsia en india dus zal wel niet regio gebonden zijn

0
  2. User  avatar
    1783 XP

PS4 games zijn regiovrij. Je houdt wel rekening met verzend- importeer- en douanekosten?

0
  3. User  avatar
    149 XP

[quote]Hoi allemaal

Heb onlangs de beslissing genomen om een PS4 game vanuit Canada te importeren omdat dat veel goedkoper uitkomt. Hierbij dacht ik ook aan de melding van Sony dat de PS4 region free is.

Nu heb ik de game uit Canada aangekregen en begin ik toch te twijfelen of ie speelbaar is op de Europese PS4.

Op de achterkant staat namelijk: ‘Licensed for retail in North and South America’.

Is er iemand hier die het hele region lock, region free gebeuren snapt en me even kan verzekeren dat ik de game zal kunnen spelen op mijn PS4?

Gr,[/quote]
    Dat zetten ze erop zodat handelaren uit Europa deze niet importeren en hier gaan verkopen.
    Is allemaal volledig regiovrij

0
  4. User  avatar
    4 XP

Ok dankje aan allen 🙂 nu voel ik me wat geruster

[quote]PS4 games zijn regiovrij. Je houdt wel rekening met verzend- importeer- en douanekosten?[/quote]

Ja hoor, cod ghosts heeft me net geen 50 euro gekost in totaal 🙂

0
  5. User  avatar
    1783 XP

[quote]Ok dankje aan allen 🙂 nu voel ik me wat geruster

Ja hoor, cod ghosts heeft me net geen 50 euro gekost in totaal :)[/quote]

Pakket is wat anders XD

0
  6. User  avatar
    280 XP

[quote]Ok dankje aan allen 🙂 nu voel ik me wat geruster

Ja hoor, cod ghosts heeft me net geen 50 euro gekost in totaal :)[/quote]

Ik heb 55 betaald bij bart smit, met de freefall map en had hem binnen 1 dag in huis? Dus zoveel scheelt het neit denk ik, kan je me een link geven?

0
  7. User  avatar
    401 XP

ik bestel veel bij videogameplus in cananda. 1euro tegen 0.70 candana dollar. spel zo als killzone kost met verzend koste me 49 euro zag ik op mecredit card.

alle spelen kosten daar die prijs

0
  8. User  avatar
    4 XP

[quote]Ik heb 55 betaald bij bart smit, met de freefall map en had hem binnen 1 dag in huis? Dus zoveel scheelt het neit denk ik, kan je me een link geven?[/quote]

€ 55 bij Bart Smit? Ik dacht € 65? ==> [url]http://www.bartsmit.be/shop/nl/bsbe/games/playstation-4/ps4-call-of-duty-ghosts-limited-pre-order-editie[/url]

Dit is de site waar ik heb besteld, is inderdaad zoals jeep82 zegt bij videogamesplus ==> [url]https://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=646_647[/url]

0
  9. User  avatar
    491 XP

Kan je ook met paypal betalen of accepteren ze alleen CC’s?

0
  10. User  avatar
    52 XP

De prijzen bij bartsmit & Intertoys winkels verschillen per stad & Concurrentie
    Zo was COD Ghosts 49 euro bij Bartsmit,Intertoys en Mediamarkt in Almere.
    De Bartsmit & intertoys hanteren altijd de prijs van de concurrentie, en Mediamarkt verkoopt nieuwe games altijd voor 49 euro voor 1 week.
    Maar ik betwijfel of mediamarkt ook PS4 Games bij launch voor 49 euro verkoopt(waardoor Bart Smit & intertoys het ook voor die prijs verkopen).
    Daarom zit ik te twijfelen tussen VideoGamePlus of hopen dat ze het voor 49 euro verkopen.

0
  11. User  avatar
    829 XP

Let wel op dat je DLC ook in de Canada online store moet halen anders werkt het niet.

0
  12. User  avatar
    491 XP

[quote]Let wel op dat je DLC ook in de Canada online store moet halen anders werkt het niet.[/quote]

+1

Ook maar dit kan wel interessant zijn voor de games waar je geen DLC voor zou kopen of waar totaal geen DLC voor is. Bespaart uiteindelijk toch wat knaken..;P

0
  13. User  avatar
    52 XP

Je kan US DLC toch gewoon gebruiken op Canadese games(want het zijn dacht ik gewoon US games)
    Want in de meeste gevallen is de US PSN store goedkoper dan EU PSN Store.

0
  14. User  avatar
    1783 XP

[quote]€ 55 bij Bart Smit? Ik dacht € 65? ==> [url]http://www.bartsmit.be/shop/nl/bsbe/games/playstation-4/ps4-call-of-duty-ghosts-limited-pre-order-editie[/url]

Dit is de site waar ik heb besteld, is inderdaad zoals jeep82 zegt bij videogamesplus ==> [url]https://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=646_647[/url][/quote]
    Ze hebben t/m de 17e (dus zondag) 15% korting op het hele assortiment. Als je de game in het winkelmandje plaatst wordt het aangepast

0
  15. User  avatar
    829 XP

[quote]Je kan US DLC toch gewoon gebruiken op Canadese games(want het zijn dacht ik gewoon US games)
    Want in de meeste gevallen is de US PSN store goedkoper dan EU PSN Store.[/quote]

Zou inderdaad kunnen dat dit dezelfde store is, maar wist het niet zeker dus ik denk ik hou het op Canada.
    Ik dacht dat daar wellicht ook verschil in zit, omdat dat in Europa ook anders is tussen Nederland en Engeland.

0
  16. User  avatar
    401 XP

[quote]Kan je ook met paypal betalen of accepteren ze alleen CC’s?[/quote]

Geen idee eigenlijk. Staat vast wel op hum site

[quote]Kan je ook met paypal betalen of accepteren ze alleen CC’s?[/quote]

Heb even voor je gekeken staat wel paypal

[quote]De prijzen bij bartsmit & Intertoys winkels verschillen per stad & Concurrentie
    Zo was COD Ghosts 49 euro bij Bartsmit,Intertoys en Mediamarkt in Almere.
    De Bartsmit & intertoys hanteren altijd de prijs van de concurrentie, en Mediamarkt verkoopt nieuwe games altijd voor 49 euro voor 1 week.
    Maar ik betwijfel of mediamarkt ook PS4 Games bij launch voor 49 euro verkoopt(waardoor Bart Smit & intertoys het ook voor die prijs verkopen).
    Daarom zit ik te twijfelen tussen VideoGamePlus of hopen dat ze het voor 49 euro verkopen.[/quote]

Hier kost alles 49 euro dus niet zo moeilijk. Net nog knack besteld. Controller ook goed koper

0
  17. User  avatar
    491 XP

Hallo Jeep denk dat ik ook maar een game ga proberen te bestellen met paypal!

Thanks.

0
  18. User  avatar
    52 XP

[quote]Zou inderdaad kunnen dat dit dezelfde store is, maar wist het niet zeker dus ik denk ik hou het op Canada.
    Ik dacht dat daar wellicht ook verschil in zit, omdat dat in Europa ook anders is tussen Nederland en Engeland.[/quote]
    Klopt, maar in alle EU stores heb je de optie om DLC te downloaden van andere landen, heb je vast ook in America(Canada,US,Mexico,Brazilie & de rest van America).
    En in de meeste gevallen is DLC van Nederland gelijk aan die van UK,Frankrijk & Duitsland.
    [quote]
    Hier kost alles 49 euro dus niet zo moeilijk. Net nog knack besteld. Controller ook goed koper[/quote]
    Klopt, maar als ik voor minder risico een Nederlandse Killzone kan krijgen vindt ik dat prettiger.
    Dus nog even nadenken over de Controller & Game die beiden 49 euro kosten via canada.

0
  19. User  avatar
    491 XP

Website is bij mij al enige tijd offline hmmm…?

0
  20. User  avatar
    401 XP

[quote]Hallo Jeep denk dat ik ook maar een game ga proberen te bestellen met paypal!

Thanks.[/quote]

moet goed komen ik bestel er vaker. gisteren haden ze problemen met hum site.

0
  21. User  avatar
    52 XP

Hoelang duurt het in het algemeen voordat een product aankomt?
    Ik had Killzone gisteren besteld en hij is toen ook op dezelfde dag verzonden.
    En ik ga er van uit dat het zo’n 4-6 dagen(1 dag naar airport,1 dag naar nederland,1 dag voor postNL sortering en 1 dag voor bezorging als alles mee zit) duurt.
    Maar ik zou graag willen weten wat jullie ervaring er mee is.

0
  22. User  avatar
    401 XP

die van mij is 8 november verstuurd ,verwacht hem deze week

0
  23. User  avatar
    46 XP

Welke site?

0
  24. User  avatar
    401 XP

[quote]Hoelang duurt het in het algemeen voordat een product aankomt?
    Ik had Killzone gisteren besteld en hij is toen ook op dezelfde dag verzonden.
    En ik ga er van uit dat het zo’n 4-6 dagen(1 dag naar airport,1 dag naar nederland,1 dag voor postNL sortering en 1 dag voor bezorging als alles mee zit) duurt.
    Maar ik zou graag willen weten wat jullie ervaring er mee is.[/quote]

diie van mij was 8 november verstuurd en had hem netjes op de 20e in huis.

[quote]Website is bij mij al enige tijd offline hmmm…?[/quote]

ook al besteld? ik heb me killzone binnen, wel wat langer onder weg dan anders, keurig in een bubbeltjes envenlop met lagere prijs er op .
    stond dvd op ter waarde van 16 dollar. heb er ook maar knack en een controller besteld

0