Topic: PS4 Hd welke heb jij gekocht en om welke reden

15 november 2013om 20:01
[b]Welke Hd voor de PS4 heb jij gekocht, en vooral waarom juist die,
dit kan helpen om velen anderen op weg te helpen om de juiste keuze te-maken voor hun, die nog aarzelen om een te-kopen
vanwege:… ze niet weten welke ze moeten kopen
Mvg[/b]

16 reacties

1. User  avatar
    401 XP

Koop eerst niet een.

0
  2. User  avatar
    5761 XP

Wel ik koop ook eerst geen , ik denk dat ik tot Maart wel een einde weg ga kunnen met 500GB .

Dan ga ik eens langzaam kijken of ik geen zwaardere kan vinden .

Maar ik heb toch nog een vraag , neem nu dat ik die van 500 vol heb en ik plaats een andere terwijl er al installies staan van games
    op de 500GB kan ik dan weer verwisselen op ps4 om dezelfde game te spelen die op de 500GB staat ?

0
  3. User  avatar
    829 XP

[quote]Wel ik koop ook eerst geen , ik denk dat ik tot Maart wel een einde weg ga kunnen met 500GB .

Dan ga ik eens langzaam kijken of ik geen zwaardere kan vinden .

Maar ik heb toch nog een vraag , neem nu dat ik die van 500 vol heb en ik plaats een andere terwijl er al installies staan van games
    op de 500GB kan ik dan weer verwisselen op ps4 om dezelfde game te spelen die op de 500GB staat ?[/quote]

Je maakt eerst een backup van je data (Savedata etc.) naar een externe disk.
    Daarna nieuwe hard disk plaatsen en restore van externe disk.
    Spellen moeten opnieuw worden geïnstalleerd/gedownload.

Ik ga zelf nog niet upgraden.
    Kijk het ook nog wel een tijdje aan, schijven worden toch alleen maar groter/goedkoper.

0
  4. User  avatar
    632 XP

[quote]Je maakt eerst een backup van je data (Savedata etc.) naar een externe disk.
    Daarna nieuwe hard disk plaatsen en restore van externe disk.
    Spellen moeten opnieuw worden geïnstalleerd/gedownload.

Ik ga zelf nog niet upgraden.
    Kijk het ook nog wel een tijdje aan, schijven worden toch alleen maar groter/goedkoper.[/quote]

Heb onlangs ergens gelezen dat op-slag op externe disk niet mogelijk is
    en Spinpoint M9T is 9.5MM en is 2TB is op komst
    het zou inderdaad handig zijn om je game installaties kan overzetten op een grotere schijf als je die wilt plaatsen

0
  5. User  avatar
    1508 XP

Ga er maar vanuit dat je alles opnieuw moet downloaden. Op zich niet zo’n probleem, maar gaat je wel een paar dagen kosten.
    Ikzelf heb nu een 1TB schijf in mijn PS3 liggen, en die ga ik omwisselen met de PS4 HDD. Dus de PS3 krijgt 500GB (genoeg voor retro-gaming), de PS4 krijgt 1TB, wat ik echt wel het minimum vindt, zeker met PSplus in het achterhoofd.

0
  6. User  avatar
    829 XP

[quote]Heb onlangs ergens gelezen dat op-slag op externe disk niet mogelijk is
    en Spinpoint M9T is 9.5MM en is 2TB is op komst
    het zou inderdaad handig zijn om je game installaties kan overzetten op een grotere schijf als je die wilt plaatsen[/quote]

Klopt, je kan geen dingen zelf draaien vanaf externe disk.
    Ik zei ook dat je een backup moet maken (optie vanuit PS4, net als nu bij PS3) en daarna moet restoren.
    Game installs moet je opnieuw downloaden.

0
  7. User  avatar
    9970 XP

Ik heb toch besloten om nog even te wachten
    Het klopt dat spellen veel ruimte kosten, maar je moet ook nagaan dat je nu niet meer hoeft te wachten totdat de installatie voltooid is eer je wilt gaan spelen.
    Ook een backup maken van je huidige HDD en dan op de nieuwe HDD zetten lijkt mij een beetje overbodig worden voor games, door dezelfde reden.
    Savegames gooit hij toch in de cloud met plus, dus daar hoef je je ook al geen zorgen om te maken

0
  8. User  avatar
    632 XP

[quote]Klopt, je kan geen dingen zelf draaien vanaf externe disk.
    Ik zei ook dat je een backup moet maken (optie vanuit PS4, net als nu bij PS3) en daarna moet restoren.
    Game installs moet je opnieuw downloaden.[/quote]
    heb een externe hd voor pc gebruik
    kan ik daar de gegevens van de Ps4 opzetten? voor als ik na release datum in de Ps4 een 1.5Tb hd in zet
    en dan de PS4 gegevens op de 1.5 Tb schijf kan plaatsen?
    Zonder dat de overige gegevens die op de externe schijf voor pc staan, zonder dat die worden verwijderd?

0
  9. User  avatar
    9970 XP

[quote]heb een externe hd voor pc gebruik
    kan ik daar de gegevens van de Ps4 opzetten? voor als ik na release datum in de Ps4 een 1.5Tb hd in zet
    en dan de PS4 gegevens op de 1.5 Tb schijf kan plaatsen?
    Zonder dat de overige gegevens die op de externe schijf voor pc staan, zonder dat die worden verwijderd?[/quote]

Op de ps3 was het zo dat bij het kopiëren naar een externe HDD er voor elk type bestand een aparte folder werd gemaakt
    En dan alleen voor savegames, foto’s, filmpjes en muziek
    Je moet de HDD wel in fat32 formatteren, anders doet de console er niets mee

Nou weet ik niet wat je van je ps4 op je HDD wil gaan zetten, maar veel mogelijkheden zijn er niet dusver

0
  10. User  avatar
    58 XP

Kan iemand met merken o.i.d. komen? Of links naar harde schijven?

Deze bijvoorbeeld: [url]https://tweakers.net/pricewatch/331296/seagate-momentus-st1000lm014-1tb/specificaties/[/url]

Is dit een goede?

0
  11. User  avatar
    47 XP

Als je dus later je HDD vervangt, kan je dan al je saves bewaren en kopiëren naar de nieuwe HDD?

0
  12. User  avatar
    829 XP

[quote]Kan iemand met merken o.i.d. komen? Of links naar harde schijven?

Deze bijvoorbeeld: [url]https://tweakers.net/pricewatch/331296/seagate-momentus-st1000lm014-1tb/specificaties/[/url]

Is dit een goede?[/quote]

Hij moet 2.5 inch, niet meer dan 9,5 mm hoog zijn en liefste 5400 rpm vanwege de hitte.
    Daar voldoet deze schijf aan.
    Er is alleen nog niet extreem veel bekend over SSHD’s. Ik las ergens dat iemand deze met succes had ingebouwd, maar nog weinig info hierover geloof ik.

[quote]Als je dus later je HDD vervangt, kan je dan al je saves bewaren en kopiëren naar de nieuwe HDD?[/quote]
    Ja, vooral als je PS+ hebt, dan doe je dat via de cloud en heb je geen backup op HD nodig.

0
  13. User  avatar
    46 XP

Die kunnen tijdig op een externe opslag gezet worden zoals een usb stick en later overgezet worden naar je nieuwe HDD, Of als je een Ps plus account hebt kan je ze ook online bewaren in de cloud. [quote]Als je dus later je HDD vervangt, kan je dan al je saves bewaren en kopiëren naar de nieuwe HDD?[/quote]

0
  14. User  avatar
    632 XP

[quote]Die kunnen tijdig op een externe opslag gezet worden zoals een usb stick en later overgezet worden naar je nieuwe HDD, Of als je een Ps plus account hebt kan je ze ook online bewaren in de cloud.[/quote]

[url]http://www.psx-sense.nl/151458/na-het-installeren-van-een-nieuwe-hdd-in-de-ps4-moet-je-al-je-content-opnieuw-downloaden/[/url]

0
  15. User  avatar
    162 XP

[quote]Er is alleen nog niet extreem veel bekend over SSHD’s. Ik las ergens dat iemand deze met succes had ingebouwd, maar nog weinig info hierover geloof ik.[/quote]

Dit is zeker al getest. Tested heeft een vergelijking gedaan tussen HDD, SSHD en SSD met de ps4
    [url]http://www.tested.com/tech/gaming/459128-tested-playstation-4-hard-drive-vs-ssd-vs-hybrid-drive/[/url]

Ik hou het eerst bij de standaard HDD. Later vervang ik hem voor een SSHD. Bijvoorbeeld Seagate Laptop SSHD, 1 TB hybride harde schijf van 113 euro.
    [url]http://www.alternate.nl/Seagate/Seagate+Laptop_SSHD,_1_TB_hybride_harde_schijf/html/product/1072245/?tk=7&lk=9601[/url]

0
  16. User  avatar
    829 XP

[quote]Dit is zeker al getest. Tested heeft een vergelijking gedaan tussen HDD, SSHD en SSD met de ps4
    [/quote]

Ja, dat artikel is een dag na mijn reactie geplaatst en ben geen Nostradamus.

0