Forum

Topic: True 5.1 Surround of 7.1 Surround?

Anoniem's avatar

Ik wil graag bij mijn PS4 een nieuwe headset kopen maar zit te twijfelen tussen de Tritton PRO+ True 5.1 Surround en de Tritton 720+ 7.1 Surround. Kan iemand duidelijk uitleggen wat precies het verschil is tussen True 5.1 Surround en 7.1 Surround?

Thx.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 106 XP
    samet5's avatar

    Ik wil graag bij mijn PS4 een nieuwe headset kopen maar zit te twijfelen tussen de Tritton PRO+ True 5.1 Surround en de Tritton 720+ 7.1 Surround. Kan iemand duidelijk uitleggen wat precies het verschil is tussen True 5.1 Surround en 7.1 Surround?

    Thx.

    Ik raad je turtlebeach gaming headset aan of koop die iphone 5 earpods zijn best goed met kwaliteit want die kan je in je controller doen. Maar als je alle geluid uit zo een headset wilt moet je 5.1 surround hebben en een turtlebeach is all inc.

  2. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik raad je turtlebeach gaming headset aan of koop die iphone 5 earpods zijn best goed met kwaliteit want die kan je in je controller doen. Maar als je alle geluid uit zo een headset wilt moet je 5.1 surround hebben en een turtlebeach is all inc.

    Ehm je beantwoord zijn vraag niet. Ik vind persoonlijk Tritton beter dan Turtlebeach op gebied van bouw.

    Maar ik weet helaas niet dat verschil (5.1 en 7.1) hopelijk weet iemand het wel.

  3. 48 XP
    DelCampo's avatar

    Ik raad je turtlebeach gaming headset aan of koop die iphone 5 earpods zijn best goed met kwaliteit want die kan je in je controller doen. Maar als je alle geluid uit zo een headset wilt moet je 5.1 surround hebben en een turtlebeach is all inc.

    Ik ga sowieso niet voor een Turtle Beach, wat Fatoeboy ook zegt, qua bouw zijn ze echt slecht. Ik heb paar jaar terug Turtle Beach gehad en die was binnen de kortste keren doormidden. Heb nu al paar jaar de Tritton AX Pro, maar die is ook langzaam aan het sterven.. 🙁 Maar weet je dus niet precies het verschil tussen True 5.1 Surround of 7.1 Surround?

  4. 48 XP
    DelCampo's avatar

    Misschien ff zoeken op het forum http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13652-True-5-1-vs-virtual-7-1-headset

    Oh haha thx! Had niet gezien!

  5. 3140 XP
    moes's avatar

    dude, koop gewoon de PRO +

    ik heb dat ding ook en ik zeg je 1 ding. het is veel krachtiger dan de 720+
    het heeft meerdere speakers. Front & Rear, Center en Subwoofer. De front en rear zijn 30mm, de center is 23mm de subwoofer is 40mm per oor.

    die 720+ heeft alleen maar 1 speaker per oor. de grote van die speaker is alleen 50mm.

    omdat de pro+ meerdere speakers heeft zul je oren ook beter onderscheid maken tussen de speakers. Je weet dan veel beter wat voor, achter, links en rechts is. Ook is de subwoofer veel krachtiger bij de Pro+, want het heeft een dedicated speakerdriver. 40mm namelijk. Die bass van pro+ is echt hard geloof me. heel diep heel krachtig. Het is de beste headset die ik ooit heb gehad. Ik had turtlebeach en dat is echt poep. zelfs de duurste is poep. slechte kwaliteit. en wireless moet je ook niet nemen. dat geluid wordt snel verzwakt. pro+ gaat door draad en is goed geisoleerd van de buitenwereld waardoor het geluid ook zuiver blijft en niet verzwakt. die paar tientjes meer dan de 720+ maakt je game ervaring stukke beter. En hij ondersteunt ook nog PS4 😉 dus goed voor de toekomst.

    Conclusie: koop pro+ and you wont regret. best headset ever. zuiver geluid, hard geluid, heerlijke bass en zet lekker op je hoofd.

    nadeel: het is wired dus het kan snel krullen die kabel. je moet er goed voor zorgen dus.

  6. 37 XP
    dodeaap95's avatar

    Ik wil graag bij mijn PS4 een nieuwe headset kopen maar zit te twijfelen tussen de Tritton PRO+ True 5.1 Surround en de Tritton 720+ 7.1 Surround. Kan iemand duidelijk uitleggen wat precies het verschil is tussen True 5.1 Surround en 7.1 Surround?

    Thx.

    Het verschil tussen 5.1 en 7.1 is dat je bij de 7.1 net alles even iets scherper en beter hoort ik heb nu zelf een sony 7.1 headset en ik speel nog al veel Fps Games maar als ik online ga hoor ik voetstappen en alles heel scherp dus ik zou 7.1 aanbevelen maar het is de keuze aan jezelf

  7. 389 XP
    Suugie's avatar

    Ik heb zelf de Tritton AX720, hij heeft goed geluid maar lichte ruis. verder word deze niet ondersteund bij de release van ps4 maar volgends mij word geen enkele tritton ondersteund op release

  8. 3140 XP
    moes's avatar

    Het verschil tussen 5.1 en 7.1 is dat je bij de 7.1 net alles even iets scherper en beter hoort ik heb nu zelf een sony 7.1 headset en ik speel nog al veel Fps Games maar als ik online ga hoor ik voetstappen en alles heel scherp dus ik zou 7.1 aanbevelen maar het is de keuze aan jezelf

    volgens mij heb je zijn vraag niet goed gelezen. Hij vroeg wat het verschil is tussen TRUE 5.1 surround en virtuele 7.1 surround. Zijn vraag is dus meer gericht op de technieken die toegepast worden bij beide headsets. En hij heeft het ook niet over de Sony maar de Madcatz Tritton headsets.

    Ik heb zelf de Tritton AX720, hij heeft goed geluid maar lichte ruis. verder word deze niet ondersteund bij de release van ps4 maar volgends mij word geen enkele tritton ondersteund op release

    nee die van jou ondersteunt geen playstation 4 maar de 2013 versies van Tritton zijn dat. zie http://www.trittonaudio.com/prod/proplus.asp

    Compatible with:
    Xbox 360, PlayStation 4, and PlayStation 3 (PC/Mac in Europe – Adapter Available Here for USA)

    gelukkig heb ik ook de 2013 versie gekocht. dus die van mij is helemaal klaar voor de ps4. Ik wist dat Tritton de ps4 zou ondersteunen, omdat ik veel foto’s heb gezien waar journalisten de playstation 4 probeerde met een tritton pro+ headset en dat was toen al tijdens de E3.

  9. 8888 XP
    7th-son's avatar

    word hier met de 7.1 surround de virtual 7.1 bedoelt?

    if so.. virtual 7.1 surround is geen echte, maar gesimuleerde surround, door duidelijker verschil te maken tussen bepaalde frequenties (zie de sony headsets, heb er zelf ook 1), het grootste onderscheid wat je zult horen zal toch links of rechts zijn lijkt mij
    true 5.1 zul je waarschijnlijk meerdere speakers aan elke zijde in je koptelefoon hebben
    ik ben hier persoonlijk dan niet zo te spreken over, de speakers zitten zo dicht bij elkaar, dat je het waarschijnlijk niet eens merkt
    met een volwaardige surround installatie staan de speakers uiteraard verder weg, en kun je vaak alles instellen wat je maar kunt bedenken

    het zal per persoon wel verschillend zijn, en ik raad je aan om beide eens uit te proberen mocht je de mogelijkheid krijgen