Topic: PlayStation 4 UI/OS VS Xbox One UI/OS

20 november 2013om 19:49

Hi leden van PSX-sense,

Zoals jullie weten duurt het niet lang meer voordat de next gen systemen uit komen. Natuurlijk is er van de belangrijke aspecten van een console natuurlijk de UI ( user interface )! Ik vind de PS4 UI niet erg mooi, zelf had ik veel meer verwacht. De UI is veelste simpel en vult het scherm niet goed, de OS zelf heeft ook niet veel functies waardoor het erg beperkt is. De Xbox One met zijn Windows styled UI ziet er veel fraaier uit, ook kun je meer doen zoals de Snap functionaliteit. Hieronder zijn 2 filmpjes van de UI’s van beide consoles, pak wat te eten en koffie en geniet ervan. Laat erna je reactie achter welke jij beter vind :).
PlayStation 4’s ” Dynamic Menu ”

Xbox one’s ” windows based OS ”

Voor de luiere mensen wat screenshots:
[spoiler][img]http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2013/08/Xbox-One-and-PS4-Interfaces-640×353.jpg[/img][/spoiler]

Een fijne dag verder.

– Xeon

12 reacties

1. User  avatar
    52 XP

Xbox One UI vindt ik persoonlijk meer volwassen en beter the customizen.(en elk 1-2 jaar wordt de UI verandert dus dat is ook wel cool)
    PS4 is best basic maar het werkt goed en dat is het belangrijkst.

0
  2. Xeon's avatar

[quote]Xbox One UI vindt ik persoonlijk meer volwassen en beter the customizen.(en elk 1-2 jaar wordt de UI verandert dus dat is ook wel cool)
    PS4 is best basic maar het werkt goed en dat is het belangrijkst.[/quote]
    De UI wordt niet echt verandert maar verbeterd. Er zal niet heel veel verschil zijn.

0
  3. User  avatar
    491 XP

Ik vind het een pracht!:P

0
  4. User  avatar
    208 XP

Ik kies een PS4. Mij boeit de UI niet echt, ik ga niet op mn user interface zitten mastruberen. Dat doe ik wel op Killzone Shadow Fall! (joking)

ik vind ze er wel een beetje hetzelfde uit zien, ik vond de PS3 UI toch overzichtelijker dan beide, misschien omdat ik daar al 5 jaar aan gewend ben maarja. Eigen keuze!

0
  5. User  avatar
    1157 XP

UI moet gebruiksvriendelijk zijn. Snap functie is niet interessant voor mij. Ik blijf een vent en kan toch geen twee dingen tegelijk 😉 Die van de ps4 is prima zo

0
  6. User  avatar
    890 XP

Ik vind UI van de xbox moderner, maar dit is pure bijzaak voor mij. Van mij mag het simpel en effectief zijn. Het gaat tenslotte om de games. Daarnaast kan alles ge-updatet worden.

0
  7. User  avatar
    83 XP

[b][i]Microsoft is nog altijd een doolhof voor mij, speciaal met z’n groene kleur zoals een echte doolhof xD, het zelfde is android en apple. Ik snap niks van Android en Microsoft het is gewoon te ingewikkeld, ik kan dingen veel sneller vinden op mijn macbook terwijl ik jarenlang microsoft had. het zelfde is ook voor android. Maar een Xbox is eigenlijk een echte GameConsole alle internet opties en apps moesten op ps3 en ps4 horen. Een groot fout! VIND IK![/i][/b]

0
  8. Xeon's avatar

Precies, de Xbox One zal na mate tijd verstrekt het toch beter gaan doen.

0
  9. User  avatar
    169 XP

[quote]Precies, de Xbox One zal na mate tijd verstrekt het toch beter gaan doen.[/quote]

Dat zou ik niet zomaar zeggen.

Verder vind ik dat de PS4 de beste UI brengt. Voor de gamers is dit gewoon het meest duidelijke en overzichtelijke UI. Microsoft heeft dan wel al die extra functies, maar de meeste van die functies hebben uiteindelijk de meeste mensen nu toch ook al via Tablet, Digicorder, Laptop/PC, … Het feit dat het alles in één is, is een mooi gegeven, maar je kan de Xbox nu eenmaal niet meedragen voor te skypen en dergelijke wat iedereen nu ook al kan via de Tablet/Laptop/PC, …

0
  10. Xeon's avatar

[quote]Dat zou ik niet zomaar zeggen.

Verder vind ik dat de PS4 de beste UI brengt. Voor de gamers is dit gewoon het meest duidelijke en overzichtelijke UI. Microsoft heeft dan wel al die extra functies, maar de meeste van die functies hebben uiteindelijk de meeste mensen nu toch ook al via Tablet, Digicorder, Laptop/PC, … Het feit dat het alles in één is, is een mooi gegeven, maar je kan de Xbox nu eenmaal niet meedragen voor te skypen en dergelijke wat iedereen nu ook al kan via de Tablet/Laptop/PC, …[/quote]
    Ik vind de UI te simpel en veelste weinig functies. Zelfs mijn Wii U heeft meer :p

0
  11. User  avatar
    169 XP

[quote]Ik vind de UI te simpel en veelste weinig functies. Zelfs mijn Wii U heeft meer :p[/quote]

Ja ok het zijn er niet veel, maar welke mis jij dan die je niet op een tablet/smartphone/digicorder ook kunt?

0
  12. User  avatar
    230 XP

Als het nu ook nog de XO UI altijd vloeiend zou werken dan zou dat ook meehelpen. Software matig heeft de Xbox one zeker veel opties maar echt heel goed werken ze niet plus hebben mensen ook moeite om sommige dingen uit te voeren. Het word ook snel een doolhof volgens sommige gebruikers waardoor het weer snel on overzichtelijk is. Echt harmonie heb je dus in de XO UI.

Hopelijk doen ze dit wel nog updaten. Microsoft is altijd van het veel opties hebben maar het werkt altijd net niet goed genoeg om perfect te zijn, windows 8 is daar een voorbeeld van en de XO UI lijkt niet veel te verschillen. C’mon MS, je bent een software gigant!

Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met de PS4 UI. Het is alles wat ik wil en verlang van een game console. Het is snel genoeg opties die perfect zijn voor games, simpel en logisch qua opzet en het belangrijkste, snel. De rest heb ik een PC voor.

0