Topic: PlayStation 4 game-reviews: Angry Joe

24 november 2013om 21:13

Ik wil jullie iemand van YouTube introduceren die ik al een aardig tijdje volg. De naam van deze YouTube-er is [url=”http://www.youtube.com/user/AngryJoeShow”]Angry Joe[/url] en hij is wereldwijd enorm populair (met ruim een miljoen volgers) om zijn reviews van de afgelopen jaren voor Xbox 360 en PC-games. Omdat ik zelf deze generatie in het bezit ben van een X360 (naast m’n PS3), heb ik dus regelmatig zijn reviews bekeken wanneer ik meer wilde weten over een bepaalde game. Hij besteed enorm veel tijd aan zijn reviews, bekijkt veel aspecten van een game en brengt zijn reviews vaak op een lollige manier. Hij is wel zeer kritisch en geeft games niet snel een hoog cijfer, durft tijdens interviews vragen te stellen die anderen niet stellen en bracht Microsoft afgelopen E3 in aardige verlegenheid met zijn kritiek op de Xbox One tijdens een interview met Major Nelson. Het is echter wel een echte game-nerd en dus soms een beetje een aparte gast, maar hij is wel komisch en bovenal gewoon zichzelf. Hij heeft ook filmpjes over films en z’n obsessie voor Superman, maar ik kom er enkel voor de reviews.

Waarom val ik jullie hiermee lastig? Hij heeft nu ook een PS4 gekocht en doet gelukkig voortaan ook reviews voor de PS4. Aangezien ik zijn reviews zelf altijd op prijs stel wou ik jullie zijn YouTube-channel niet onthouden. De eerste game waarvoor hij een review heeft is Killzone Shadow Fall:

Later in de week heeft hij als het goed is een video met een vergelijking tussen de Xbox One en PlayStation 4! Jullie maken zelf uit wat jullie zelf van zijn reviews vinden, bij de één zullen zijn filmpjes in de smaak vallen en de ander zal het een vervelende gozer vinden. Ieder zijn mening 😉

4 reacties

1. User  avatar
    3028 XP

Ik ken hem al een tijd. Op zich goede reviews, maar ik kijk ze niet vanwege de vele spoilers, zoals ook in deze video.

Wel knap dat hij met zulke lange video´s toch zoveel views krijgt.

0
  2. User  avatar
    1299 XP

Qua spoilers vind ik het wel meevallen hoor. Maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk wanneer je je gespoiled voelt. Ik heb deze review bekeken en kan me bijvoorbeeld niet echt een spoiler herinneren. Geen één die voor mij de game-ervaring zou verpesten in ieder geval, anders had ik het wel onthouden 😛

Ik denk overigens dat júíst door die lange reviews hij zoveel views krijgt. Ik vind dat hij in deze review wat langer in had mogen gaan op de multiplayer, maar over het algemeen bespreekt die een game echt tot in de puntjes en geeft die vaak kritieken op games die ik in andere reviews niet zie, maar waar hij wel een punt heeft. Mensen hebben daar meer aan denk ik dan veel sites als IGN etc. met reviews van 10 min waarin het een teleurstellende game achtjes en negens geeft simpelweg omdat het een grote franchise is. Angry Joe kijkt soms enorm uit naar games maar als ze teleurstellen durft die dat ook gewoon te zeggen. Kijk maar naar zijn review van de laatste Total War-game, maar ook zijn filmpjes afgelopen zomer over de Xbox One.

0
  3. User  avatar
    3028 XP

Ja, vind het ook toffe video´s en wat hij vooral doet is dat hij zijn reviews vanuit het oogpunt van een gamer doet. Dat probeer ik ook.

Was prachtig hoe die Major Nelson even bij de ballen had en geen blad voor de mond nam. Respecteer ik zeer.

0
  4. User  avatar
    2812 XP

[quote]Was prachtig hoe die Major Nelson even bij de ballen had en geen blad voor de mond nam. Respecteer ik zeer.[/quote]

Heb je zijn interview met Geoff Keighley en de daarop volgende reactie gezien? Heb echt respect voor die gast. Zijn reviews zijn inderdaad erg lang, maar ook gewoon steengoed en – in dit geval toch ook belangrijk – vaak HI-LA-RISCH. De opening van zijn GTA V review… heb een hele namiddag zitten grinniken.

0