Topic: Responstijd van Sony Tv.

25 november 2013om 08:12

Hallo psx’ers,

‘Weer een topic over beeldschermen?’
JA, Ik ben namelijk ook van plan om een tv scherm te kopen.
Ik heb er al een gevonden van sony,
Maar ik heb niet veel verstand van de specificaties etc.
Kan iemand me daarbij helpen en dan bedoel vooral
waar staat omschrijven hoeveel responstijd er op zit.
Ik zelf kan dat niet vinden, en zou ook eigenlijk niet weten
waarneer responstijd van toepassing is etc.
Verder wilde ik ook graag weten waarmee ik de maat van de tv kan vergelijken want heb zelf totaal geen idee hoe groot 32 Inch is.
Dit is de link naar de Tv:
[url=”http://www.sony.nl/product/tv-80-32-lcd/kdl-32r420a”]http://www.sony.nl/product/tv-80-32-lcd/kdl-32r420a[/url] Ik hoop dat iemand me kan helpen!

ps. Ik weet dat sony over het algemeen een lage responstijd heeft maar wil het graag zeker weten.

10 reacties

1. User  avatar
    149 XP

Hallo,

Waar het om gaat is hoe snel het beeldscherm de beelden kan verversen, dit kan je zien aan het aantal hertz. 200 hertz is wel aan te raden. Als dit niet genoeg is kunnen beelden die snel bewegen een soort sleepeffect op je tv gevenOp kieskeurig.nl kun je alle specificaties van een tv zien.
    32 inch is 81cm. En dat kun je nakijken. Door het het een centimeter thuis te kijken.
    Die 81 cm is overigens wel diagonaal. Ik zag ook dat het een HD ready tv is. Ik weet niet waar je hem voor wilt gebruiken, maar als hij voor de ps4 is kun je beter een full HD nemen.
    Succes met uitzoeken

Ik heb overigens net een sony kdl-42w656 gekocht en die doet het echt perfect

0
  2. User  avatar
    103 XP

Voor gamen kun je tog juist beter minder hertz hebben? want de ps4 gaat maar tot 60 fps is 60 hz. meer hertz zorgt juist tog voor artefacten etc….

[quote]Hallo,

Waar het om gaat is hoe snel het beeldscherm de beelden kan verversen, dit kan je zien aan het aantal hertz. 200 hertz is wel aan te raden. Als dit niet genoeg is kunnen beelden die snel bewegen een soort sleepeffect op je tv gevenOp kieskeurig.nl kun je alle specificaties van een tv zien.
    32 inch is 81cm. En dat kun je nakijken. Door het het een centimeter thuis te kijken.
    Die 81 cm is overigens wel diagonaal. Ik zag ook dat het een HD ready tv is. Ik weet niet waar je hem voor wilt gebruiken, maar als hij voor de ps4 is kun je beter een full HD nemen.
    Succes met uitzoeken

Ik heb overigens net een sony kdl-42w656 gekocht en die doet het echt perfect[/quote]

0
  3. User  avatar
    168 XP

ik heb de sony kdl 42w655a nu een kleine maand en hij bevalt prima beeld is super crisp en er zijn teveel instellingen die ik nu nog steeds niet allemaal kan vinden als je goed zoekt kan je hem all voor 550 euro vinden

hier zijn de specs

Beeldschermdiagonaal 42 ”
    3D-compatibiliteit Nee
    HD type Full HD
    Resolutie 1920 x 1080 Pixels
    Beeldverhouding 16:9
    Mogelijkheden tot aanpassen schermafmetingen 14:9, Auto, Zoom
    Supported video modes 1080i, 1080p, 480i, 480p, 576i, 576p, 720p
    Contrast ratio (dynamisch) 1000000:1
    LED backlight-type Edge-LED
    Ruisonderdrukking Ja
    Kijkhoek, horizontaal 178 °
    Kijkhoek, verticaal 178 °
    Schermdiameter in centimeters 107 cm
    Motion interpolation frequentie 200 Hz
    Motion interpolation technologie Motionflow

TV-tuner
    Soort tuner Analoog & Digitaal
    Formaat digitaal signaal DVB-C, DVB-S, DVB-S2, DVB-T

Audio
    Ingebouwde luidsprekers Ja
    Aantal luidsprekers 2
    Gemiddeld vermogen 10 W
    Ingebouwde subwoofer Nee
    Equalizer-instellingen Ja
    Aantal banden equalizer 6

Aansluitingen
    Aantal HDMI-poorten 2
    PC-ingang (D-Sub) Nee
    DVI poort Nee
    USB 2.0 poort(en) 1
    Componentingang video (YPbPr/YCbCr) 1
    Composite video-ingang 1
    PC Audio-ingang Nee
    Digitale audio, optische uitgang 1
    Aantal SCART-poorten 1
    Aantal RF-poorten 1
    Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
    Common interface Plus (CI+) Ja
    Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1

Netwerk
    Ethernet LAN Ja
    Wi-Fi Ja
    Internet TV Ja
    Ondersteunde browser Opera

Bestandsformaten
    Ondersteund videoformaat 3GP, AVCHD, AVI, M-JPEG, MKV, MOV, MPEG1, MPEG2, TS, WMV
    Ondersteunde audioformaten LPCM, MP3, WMA
    Ondersteunde beeldformaten JPG, MPO

Beheerfuncties
    Elektronische TV-gids Ja
    On Screen Display (OSD) Ja
    Foto-en-foto Ja
    Smart modes Cinema, Game, Photo, Sporten, Helder
    Slaap-timer Ja
    Aan/uit-timer Ja
    Automatische uitschakeling Ja

Energie
    Vermogensverbruik (max) 95 W
    Stroomverbruik (in standby) 0.45 W
    Stroomverbruik 50 W
    Jaarlijks energieverbruik 69 kWu
    Energie-efficiëntieklasse A+

Certificaten
    DLNA-gecertificeerd Ja

Gewicht en omvang
    Breedte 954 mm
    Diepte 69 mm
    Hoogte 568 mm
    Gewicht 9900 g
    Breedte apparaat (met standaard) 954 mm
    Diepte apparaat (met standaard) 197 mm
    Hoogte apparaat (met standaard) 595 mm
    Gewicht met voet 11000 g
    Breedte van de doos 1052 mm
    Diepte van de doos 153 mm
    Hoogte van de doos 666 mm

Inhoud van de verpakking
    Afstandsbediening Ja
    Batterijen meegeleverd Ja
    Meegeleverde kabels MHL, AC
    Bureaustandaard Ja
    Snelstartgids Ja
    Gebruikershandleiding Ja

Technische details
    Kleur van het product Zwart
    Lokale verduistering Ja
    Aan/uitschakelaar Ja
    24p Ja
    LED-indicatoren Ja
    Smart TV Ja
    Digital Video Recorder (DVR) Ja
    CardBus PCMCIA slot(en) 1
    Ingebouwde camera Nee
    Type aansluitplug 3.5 mm
    Ondersteuning voor plaatsing Horizontaal
    Volumeregeling Digitaal
    Game mode Ja

0
  4. User  avatar
    162 XP

Daar is ook een 32 inch model van voor € 365,43 [url]http://www.internetshop.nl/nl/tv-audio-en-video/televisies/led-tv/sony/kdl-32w655a-led-tv/p48099?ref=tweakers&utm_source=tweakers&utm_medium=vergelijker&utm_campaign=datafeed[/url] Ik kan alleen de responstijd niet vinden, maar dacht dat die ongeveer 15ms is. Deze zijn wel full-hd (1080P), die jij wil aanschaffen is hd-ready (720P)

[quote]Voor gamen kun je tog juist beter minder hertz hebben? want de ps4 gaat maar tot 60 fps is 60 hz. meer hertz zorgt juist tog voor artefacten etc….[/quote]

Er zit een gamemodes op die de interpolatie uitschakeld. Perfect voor gaming.

0
  5. User  avatar
    890 XP

[quote]Voor gamen kun je tog juist beter minder hertz hebben? want de ps4 gaat maar tot 60 fps is 60 hz. meer hertz zorgt juist tog voor artefacten etc….[/quote]

Hoe meer Hz hoe beter. ALLEEN met gamen niet. De game-modus die vaak op tv’s zit die zorgt ervoor dat hij dan op 50Hz draait.

Ohja en deze tv is inderdaad HD ready, dus ik zou opzoek gaan naar een Full-HD tv

0
  6. User  avatar
    338 XP

Ik heb in een elektronica winkel gewerkt en kan je vertellen dat Sony niet de beste prijs kwaliteit garantie heeft. Je kan beter kijken naar Panasonic in mijn optiek.

Dan nog iets. Er wordt hier gesproken over hertz. LCD en Plasma tv’s werken niet met Hertz, de term wordt wel gebruikt maar is compleet nutteloos omdat hertz iets was vanuit de CRT schermen tijd (die dikke grote tv’s). Wat ze nu ook hertz noemen is inderdaad de verversingssnelheid maar dit is iets anders dan hertz. Een tv die sneller ververst zal meer plaatjes op het scherm toveren waardoor bewegende beelden vloeiender lijken maar de tv moet hiervoor truucjes toepassen want het kan zelf geen extra beelden toevoegen. Wat de tv doet is een aantal beelden dubbel weergeven waardoor het lijkt alsof het vloeiender is maar dit effect kan per fabrikant verschillen maar meestal levert dit tearing op. Bij gamemodus bij de meeste tv’s wordt dit dan uitgeschakeld. Mijn ervaring is dat de Panasonic tv’s dit goed doen maar ze kosten vaak iets meer. Ik ben zelf Plasma fan maar dit is persoonlijk.

Dan over het aantal inch en 720P of 1080P want hier bestaan HEEL VEEL misverstanden over en vooral op deze website zie ik dat mensen vaak totaal niet weten waar ze het over hebben. 720P is HD-ready en 1080P is Full-HD in de volksmond. Dit betekent echter niet dat 720P geen HD is. Alle tv zenders in nederland via de kabel zenden allemaal in 720P uit niet in 1080P. Hiervoor is gekozen omdat 720P voldoende scherpte geeft en minder bandbreedte kost. Als jij een 1080P signaal krijgt van je tv aanbieder (kabel) dan is dit up-gescaled door jou tv of settopbox.

720P op schermen van 32 inch of kleiner is MEER dan voldoende. 1080P op een 32 inch scherm is complete onzin en marketing gezeur. Dit komt doordat de dotchpitch (aantal beeldpunten) op 720P voldoende is bij 32 inch om jou een scherp beeld te laten ervaren. Of je moet zo dicht op het scherm gaan zitten dat je hoofdpijn krijgt. Dit geld zelfs nog voor 42 inch of je moet dichter dan 2.5 meter van jouw tv afzitten ([url]http://www.rtings.com/info/television-size-to-distance-relationship[/url]). Hier kan je rekening mee houden als je een tv koopt.

Nu zullen er vast een paar mensen zeggen “Ja maar ik zie echt verschil tussen 1080P en 720P op een afstand van 3.5 meter bij een 42 inch tv”. Dit kan kloppen, maar dit heeft niks maar dan ook niks met de dotchpitch te maken. Dit heeft te maken met de scaler die in de tv zit. Als ik een tv neerzet van 42 inch met 720P en ik laat jou op een afstand van 3 meter beelden zien van een apparaat wat de beelden stuurt op 720P dan zie jij geen verschil met een tv die 1080P is en die beelden krijgt op 1080P. Als jou 720P tv een beeld krijgt van 1080P (veel HD-ready tv’s kunnen hier wel mee omgaan) dan zie je wel verschil. Dit komt omdat de TV dan moet scalen en dit stukje hardware in de TV wordt vaak op bespaart. Panasonic tv’s hebben vaak goede scalers. Slechte scalers zitten na mijn idee in Philips + Sony tv’s + LG. Als jij voor een 32 inch model gaat dan hoef jij je geen zorgen te maken over 1080P tenzij je in de tv kruipt.

0
  7. User  avatar
    890 XP

Dit is misschien iets: [url]http://www.kieskeurig.nl/led_tv/samsung/ue32f5500/1194023[/url]

0
  8. User  avatar
    1042 XP

Maar is een beeldverversing van 100hz goed ofniet?

0
  9. User  avatar
    162 XP

Lees hier eerst maar eens: [url]http://www.homecinemamagazine.nl/2012/03/de-zin-en-onzin-van-framerates-hertz/[/url]
    Op die site staan nog meer nuttige dingen over tv’s

0
  10. User  avatar
    1042 XP

[quote]Lees hier eerst maar eens: [url]http://www.homecinemamagazine.nl/2012/03/de-zin-en-onzin-van-framerates-hertz/[/url]
    Op die site staan nog meer nuttige dingen over tv’s[/quote]

Bedankt, Heb daar wel wat van geleerd!
    Denk dat ik al weet welke keuze ik ga maken haha.

0