Ik ben van plan om een headset te kopen voor de PS4 op launch, graag wil ik hierbij ook een goede headset. Ik hoor steeds meer verhalen over dat de PX4 slecht van kwaliteit en geluid etc is, en een nadeel van de Pro+ dat hij bekabeld is, maar ik vroeg me af hoe bekabeld? Naar mijn PS4 toe of naar de controller zoals ook de PX4 heeft voor voice chat?
Topic: Tritton Pro+ True 5.1 vs. Turtle Beach PX4
25 november 2013om 14:03

Ligt er aan of er een SSD bij zit.
Ik heb bijvoorbeeld de Earforce PX21, welke ook werkt op de PS4. Hierbij zit de SSD wat eigenlijk een koppelkastje is. Hiermee heb ik 7.1 Dolby Surround en voicechat tegelijkertijd.
Denk dat het aansluiten van de PX4 hetzelfde is. Optische kabel aan de achterkant en USB aan de voorkant. Dan hoef je jouw headset niet aan te sluiten op de DS4.
[quote]Ligt er aan of er een SSD bij zit.
Ik heb bijvoorbeeld de Earforce PX21, welke ook werkt op de PS4. Hierbij zit de SSD wat eigenlijk een koppelkastje is. Hiermee heb ik 7.1 Dolby Surround en voicechat tegelijkertijd.
Denk dat het aansluiten van de PX4 hetzelfde is. Optische kabel aan de achterkant en USB aan de voorkant. Dan hoef je jouw headset niet aan te sluiten op de DS4.[/quote]
… SSD= Sold State Drive..
Bedoel je de Amplifier?
PX21 & PX22 hebben trouwens geen Optische kabel(tenzij je een Analog to Digital converter koopt die op ebay geen EU aansluiting hebben 🙁 )
SSD is de amplifier die gewoon bij mijn PX21 zit. Daar zit de aansluiten bij die naar de optische aansluiting gaat van de PS4. Kan zijn dat ze nu niet meer bij de PX21 zit, maar bij die van mij dus wel. [quote]… SSD= Sold State Drive..
Bedoel je de Amplifier?
PX21 & PX22 hebben trouwens geen Optische kabel(tenzij je een Analog to Digital converter koopt die op ebay geen EU aansluiting hebben 🙁 )[/quote]
Ik heb de PX4 ook besteld. Dit mede na aanraden van een maat van mij die op de PS3 en PX5 gebruikte.
Uiteraard heb ik ook hier en daar wat negatieve reacties gelezen, maar dat is maar minimaal ten opzichte van het positieve.
Je moet ook zo zien, mensen met negatieve reacties zullen veel sneller gaan lopen zeiken online dan de mensen die positief zijn.
Kijk maar eens op YouTube, daar staan (presentatie-)filmpjes over de PX4 en er staan filmpjes over hoe de PX4 te instaleren.
Bij de comments zie je sommige gebruikers klagen idd.
Turtle Beach reageert heel correct op deze mensen hoe zij de instellingen moeten wijzigen (soms ligt het aan hen zelf namelijk) of dat zij het probleem middels een update willen gaan oplossen.
Ik maak me vooralsnog geen zorgen. Verwacht een top headset in huis te krijgen één dezer dagen.
Hiervoor de PX21 gehad. Niets anders dan lof over deze headset, enige minpunt was dat deze bekabeld is.
Daarom mede mijn keus de PX4 aan te schaffen
Suc6 met jou keus iig
ik zou toch voor de tritton pro+ gaan. die extra speakers maken het geluid toch extra voller. er zit net wat meer detail in het geluid. als je bijv een explosie hoort, dan hoor je die scherven, die druk van de explosie, die schreeuwende mensen enzo allemaal apart van elkaar waardoor het net realistischer overkomt. Ook omdat de bass een dedicated speaker driver heeft, is de bass ook stukke zuiverder en dieper dan de PX4. Hierdoor heb je ook minder last van storing bij harde geluid. net als dat je muziek heel hard zet op je telefoon, dan hoor je zo’n onzuiver geluid en bass. door die dedicated speakers (4 speakers per oor) zul je daar minder last van hebben. Bij de PX4 had ik daar vaker last van gehad. Bij de tritton heb je dat soms ook maar veel minder. en ik moet eerlijk zeggen. als je kwaliteit wil, ga voor tritton pro+. dat de kwaliteit van px4 slecht is, dat is bullshit. het is een heel goeie headset, maar de tritton is toch net iets ander ervaring. beide heb je geen spijt.
de px4 wint wel met dat het draadloos is. maja dat moet dan weer geladen worden.
Bedankt voor de info iedereen, het is uiteindelijk toch de Tritton PRO+ geworden. Ik had er geen problemen mee dat hij bedraad is en lees toch dat de PRO+ een mooier geluid heeft. Krijg hem morgen binnen, alleen last dat op launchday de Tritton geen voice functionality heeft.