Forum

Topic: PS4 standby modus, geluid,…

Anoniem's avatar

Hey iedereen, net als velen onder jullie heb ik sinds vrijdag mn gloednieuwe ps4 en deze bevalt prima, maar ik heb wel enkele vraagjes:

Ik ging er vanuit dat de standby modus vergelijkbaar ging zijn als deze van op de vita, namelijk dat als je een game aan het spelen bent en je even wil stoppen, je de ps4 in standby modus kan zetten en later weer verder kan spelen. nu lijkt dit niet het geval, ik moest killzone gewoon weer volledig opstarten. ook lijken de checkpoints hierbij niet onthouden te worden (ook niet als je de game gewoon afsluit, wil dit zeggen dat je een missie volledig moet uitspelen vooraleer je gerust kan stoppen?).

Ook hoor ik nogal veel mensen zeggen hoe enorm stil de ps4 wel niet is. Ik merk toch niet echt een verschil met de ps3. in game is er geen probleem, maar als je geen gameplay hebt die je aandacht opeist hoor ik hem wel duidelijk, en zeker toen ik voor het eerst de killzone-disc erin stak maakte die nogal veel lawaai, is dit normaal?

Naast het feit dat de remote play echt fantastisch is merk ik toch soms vertragingen en krijg ik een icoontje dat de verbinding moeizaam verloopt, terwijl ik vlakbij de ps4 zit en de lokale verbinding met de ps4 gebruik, is dit normaal?

en de laatste vraag die me te binnen schiet, hoe zit het met het stereo-oortje en andere headsets die je op je controller kan aansluiten? ik heb dit in verschillende situaties getest (homescreen, audiologs bij killzone die rechtstreeks uit de controller komen,..), maar telkens kwam het geluid niet uit de oortjes, wel uit de tv of de controller zelf. Zijn er instellingen waar je rekening mee moet houden alvorens dit werkt?
ik heb nog niet zoveel tijd gehad om alles uitvoerig te testen dus hulp is zeker welkom 🙂

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 389 XP
    Suugie's avatar

    over het eerte van stand by: dit word later met een update toegeveogd, het klopt dus dat het nu nog niet kan 😉
    over de rest weet ik niet, zit nog te wachten op mijn ps4:P

  2. 573 XP
    Dutchpride0318's avatar

    Ps4 is idd muisstil en wordt niet overdreven warm bij mij.
    Heb m vrijdagochtend full time gebruikt tot zaterdagavond en nergens last van gehad.
    Mijn ps3 lijkt soms wel een stofzuiger vooral met cod online sessies van enkele uren.
    De ps4 blijft stil en koel !!!!

    Remote play kan ik niet testen zonder een PSvita

    Ben erg tevreden met me ps4 alleen valt het me op hoe kaal ik hem vind overkomen
    En hoe erg is muziek mis !
    Dit zal uiteindelijk ook wel gefixed worden maar tot die tijd blijft me ps3 er mooi naast staan

  3. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Hey iedereen, net als velen onder jullie heb ik sinds vrijdag mn gloednieuwe ps4 en deze bevalt prima, maar ik heb wel enkele vraagjes:

    Ik ging er vanuit dat de standby modus vergelijkbaar ging zijn als deze van op de vita, namelijk dat als je een game aan het spelen bent en je even wil stoppen, je de ps4 in standby modus kan zetten en later weer verder kan spelen. nu lijkt dit niet het geval, ik moest killzone gewoon weer volledig opstarten. ook lijken de checkpoints hierbij niet onthouden te worden (ook niet als je de game gewoon afsluit, wil dit zeggen dat je een missie volledig moet uitspelen vooraleer je gerust kan stoppen?).

    Ook hoor ik nogal veel mensen zeggen hoe enorm stil de ps4 wel niet is. Ik merk toch niet echt een verschil met de ps3. in game is er geen probleem, maar als je geen gameplay hebt die je aandacht opeist hoor ik hem wel duidelijk, en zeker toen ik voor het eerst de killzone-disc erin stak maakte die nogal veel lawaai, is dit normaal?

    Naast het feit dat de remote play echt fantastisch is merk ik toch soms vertragingen en krijg ik een icoontje dat de verbinding moeizaam verloopt, terwijl ik vlakbij de ps4 zit en de lokale verbinding met de ps4 gebruik, is dit normaal?

    en de laatste vraag die me te binnen schiet, hoe zit het met het stereo-oortje en andere headsets die je op je controller kan aansluiten? ik heb dit in verschillende situaties getest (homescreen, audiologs bij killzone die rechtstreeks uit de controller komen,..), maar telkens kwam het geluid niet uit de oortjes, wel uit de tv of de controller zelf. Zijn er instellingen waar je rekening mee moet houden alvorens dit werkt?
    ik heb nog niet zoveel tijd gehad om alles uitvoerig te testen dus hulp is zeker welkom 🙂

    Qua geluid kan ik zeggen dat de ps4 bij mij bij killzone ook veel lawaai maakt. En bij alle andere spelen die ik gedaan heb niet. Daar is ie erg stil, weet ook niet zo goed waarom hij bij killzone zoveel lawaai maakt

  4. 105 XP
    goodmaster's avatar

    hij is bij mij niet muis stil maar veel lawaai maakt die ook niet

  5. 336 XP
    abrain's avatar

    Wat mij opvalt is dat bij de nextgen titels zoals killzone en knack hij tijdens gameplay echt duidelijk harder begint te koelen en dan als er een cutscene is het weer afneemt.
    Met games die ook op de ps3 zijn uitgekomen heb ik hier geen last van.
    Als ik bijvoorbeeld een uurtje knack of killzone heb gespeeld dan komt er toch echt een behoorlijke hitte uit aan de achterzijde.
    Vandaag ook een keer gehad dat hij dacht dat er geen disc inzat terwijl dit wel het geval was, ps4 opnieuw opgestart en me disc kwam er gelukkig weer uit.

  6. 140 XP
    Wes1987's avatar

    Qua geluid kan ik zeggen dat de ps4 bij mij bij killzone ook veel lawaai maakt. En bij alle andere spelen die ik gedaan heb niet. Daar is ie erg stil, weet ook niet zo goed waarom hij bij killzone zoveel lawaai maakt

    Ik heb killzone zelf niet, maar ik hoor en lees dat dit de mooiste ps4 game is op dit moment. Wellicht vraagt deze ook meer van de console en moet de ps4 hierdoor ook meer gekoeld blijven. Daarom draait de fan denk ik constant waardoor je die herrie hebt

  7. 336 XP
    abrain's avatar

    Net even knack voor een half uurtje gespeeld en dan is de lucht die achter uit de mijn ps4 komt 45graden(gemeten).

  8. 362 XP
    Coelers's avatar

    Over je headset;

    De homeknop ingedrukt houden.
    Daarna zie je een aantal opties waaronder audio. Hierin kun je aangeven dat alle audio over de headset moet. Dit werkt echt heel erg goed. Gebruik het zelf erg veel.

  9. 182 XP
    Mitch1993-'s avatar

    Vind het maar lastig met mijn Turtle Beach PX21. Eerst deed ik het ‘Aux’ kabeltje in de scart en kon dat gewoon aansluiten op de ps3 maar nu moet ik die in mijn controller duwen anders kan ik het volume van m’n headset niet veranderen en als ik hem weer eruit haal kraakt het game geluid en hoor ik alleen andere praten (logisch). Helaas is dat stukje zo kort dat ik mijn PS4 ongeveer op schoot moet nemen, word denk ik maar een verleng stuk kopen of heeft nog iemand een ander idee?

  10. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Net even knack voor een half uurtje gespeeld en dan is de lucht die achter uit de mijn ps4 komt 45graden(gemeten).

    Na 2UUR is die nog maar 46 Graden 🙂 de Fan werkt super , en vindt hem ook super stil je hoort hem zo nu en dan lezen maar wat wil je we waren de langzamere Ps3 drive gewend ,

  11. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Over je headset;

    De homeknop ingedrukt houden.
    Daarna zie je een aantal opties waaronder audio. Hierin kun je aangeven dat alle audio over de headset moet. Dit werkt echt heel erg goed. Gebruik het zelf erg veel.

    Ik heb die ook, maar dan een SSD erbij, waarmee ik hem via de optische aansluiting kan aansluiten. Echter viel mij op dat de headset niet volledig ondersteund wordt. Bij Battlefield vol audio, maar bij Killzone klinkt het te zacht.

    Wat je kunt doen is een verleningskabel kopen voor de USB aansluiting. Dan is het probleem opgelost. 😉