Topic: Playstation defect nadat ik het verwijderen van een user halverwege had geanuleerd

04 december 2013om 12:05

Hoi allemaal,

Ik heb een ps4 van de 1e release. Ik ben er hartstikke blij mee. Ik heb een user aangemaakt en gekoppeld aan mijn psn account. Vervolgens wilde ik deze user verwijderen. Dit kan door naar instellingen te gaan en vervolgens naar initialisatie. Daar staat een optie bij waarbij je de huidige user kan verwijderen. Ik had daar opgedrukt en vervolgens kon ik kiezen tussen [b]snel [/b]of [b]volledig[/b]. Ik had gekozen voor volledig. Toen kwam ik in een zwart scherm met een balk en een geschatte tijdstip. Die stond op 2 uur. Hij was dus bezig met verwijderen. Na een paar minuutjes had ik zoiets van dit duurt te lang, ik ga dit proces opnieuw doen en kies dan voor optie [b]snel[/b]. Ik kon op annuleren drukken en had dat ook gedaan. Vervolgens ging de ps4 opnieuw opstarten en gaf aan dat er een fout opgetreden is. Ook staat erbij dat je firmware 5.51 op een usbstick moet zetten en in de ps4 moet stoppen. Vervolgens kun je op ok drukken en gaat hij opnieuw opstarten. Ik heb de firmware gedownload en op een usbstick gezet, maar heeft niet geholpen. Iemand een idee?

13 reacties

1. User  avatar
    3 XP

Heb je op je stick een map gemaakt PS4 met daarin een map UPDATE met daarin de update file?

0
  2. User  avatar
    491 XP

moet je die aan knop niet tussen de 5 en de 10sec ingedrukt houden?

0
  3. User  avatar
    3 XP

[quote]moet je die aan knop niet tussen de 5 en de 10sec ingedrukt houden?[/quote]

heren, ik heb beide gedaan. Wanneer je de knop ingedrukt houd kom je op een gegeven moment in een safe mode. Daar heb ik de firmware via het internet binnen gehaald, maar heeft helaas het probleem niet opgelost. Ik krijg dan weer na een reboot dezelfde melding dat ik een usb stick met firmware moet gebruiken.

0
  4. User  avatar
    377 XP

Ik denk dat je de update die voor het vervangen van je hdd is moet gebruiken.
    Die is als het goed is ongeveer 800 mb.
    Probeer dat eens.

Link naar de update:
    [url]http://nl.playstation.com/home/news/articles/detail/item663675/Het-PS4-systeem-initialiseren/?site_locale=nl_NL[/url]

0
  5. User  avatar
    6 XP

Ten eerste bedankt voor jullie antwoorden. Nu heb ik een dilemma, ik heb ook de game assasins creed 4, en die werkt wel goed los van de popups. Zou het nou aan de PlayStation liggen of zijn de games nou eenmaal zo. Ik heb contact opgenomen met bartsmit en die kunnen de PlayStation “repareren”. Dus wat zeggen jullie, de PlayStation voor de zekerheid opsturen of zal het aan de games liggen. Ik heb een garantie van 2 jaar op de console, betekend dat dat ik de console zovaak ik wil kan laten repareren binnen 2 jaar? (Mits er iets mee aan de hand is natuurlijk)

Mvg!

0
  6. User  avatar
    377 XP

Ja zo vaak als je wilt stuk is stuk.

0
  7. User  avatar
    3 XP

[quote]Ik denk dat je de update die voor het vervangen van je hdd is moet gebruiken.
    Die is als het goed is ongeveer 800 mb.
    Probeer dat eens.

Link naar de update:
    [url]http://nl.playstation.com/home/news/articles/detail/item663675/Het-PS4-systeem-initialiseren/?site_locale=nl_NL[/url][/quote]

ook die van 800 mb heb ik geprobeerd, maar helaas niet geholpen.

0
  8. User  avatar
    1793 XP

Volledige hard reset doen
    En dan zorgvuldig opnieuw configureren met de 800 MB install..

Ps4 is misschien nieuw en leuk maar velen vergeten hier dat software verbreken schade kan berokkenen..

Zo een proces duurt natuurlijk 2 uur, je mag zelfs blij zijn met die 2. Ik zelf heb men ps3 10 uur laten formatteren !!

Ik hoop dat je het wat begrijpt en wens je nog veel succes verder 🙂

0
  9. User  avatar
    496 XP

Als laatste kun je nog dit proberen

Krijg je je ps3 niet meer aan of hij reageert raar of je controller doet het niet meer? probeer dan het volgende:

LET OP ALLES WORDT GEWIST ECHT ALLES!

1. zet je PS3 helemaal uit(d.m.v. de switch achterop de console)
    2. Zet de power switchs weer aan(de switch achterop)
    3. Houd de aanraak-aan-knop aan de voorkant nu zolang ingedrukt(ongeveer 5 sec) tot je 3 keer een beep hoort (beep beep beep)
    4. Nu moet je je PS3 opnieuw instellen, volg de stappen die op het scherm staan. Zorg voor een Full Format(via System format) dit kost even tijd (ander half uur tot 3 uur ligt aan je HDD natuurlijk) Ohja en zorg voor wat oude AV kabels als hij HDMI niet meteen detecteerd

0
  10. User  avatar
    1793 XP

[quote]Als laatste kun je nog dit proberen

Krijg je je ps3 niet meer aan of hij reageert raar of je controller doet het niet meer? probeer dan het volgende:

LET OP ALLES WORDT GEWIST ECHT ALLES!

1. zet je PS3 helemaal uit(d.m.v. de switch achterop de console)
    2. Zet de power switchs weer aan(de switch achterop)
    3. Houd de aanraak-aan-knop aan de voorkant nu zolang ingedrukt(ongeveer 5 sec) tot je 3 keer een beep hoort (beep beep beep)
    4. Nu moet je je PS3 opnieuw instellen, volg de stappen die op het scherm staan. Zorg voor een Full Format(via System format) dit kost even tijd (ander half uur tot 3 uur ligt aan je HDD natuurlijk) Ohja en zorg voor wat oude AV kabels als hij HDMI niet meteen detecteerd[/quote]

@dreamingman

We hebben het hier wel over de ps4, je zou bijna zeggen dat dreamingman echt een dreamingman is 😀

0
  11. User  avatar
    5395 XP

Ik zou zeggen formatteer de HDD van de PS4 en probeer er vervolgens de Firmware op te zetten. (Die van 800mb)

Probeer misschien ook een andere USB stick waar je de firmware opzet. Aangezien je al meerdere pogingen hebt ondernomen ga ik ervan uit dat je weet dat je op de USB Stick een mapje moet maken met de naam PS4 en binnen die map een mapje moet maken genaamd UPDATE. In dit mapje UPDATE plaats je vervolgens de firmware.

0
  12. User  avatar
    496 XP

[quote]@dreamingman

We hebben het hier wel over de ps4, je zou bijna zeggen dat dreamingman echt een dreamingman is :D[/quote]Oeps was echt aan het dromen inderdaad, doe mijn naam echt eer aan haha. Dacht dat het om een ps3 ging, maar zie nu dat het om ps4 ging.

0
  13. User  avatar
    3 XP

opgestuutd naar sony. voor niks de pre order release:( hoop wel dat ik hem eerder krijg als de 2e release.

0