Forum

Topic: PS4 en stroomuitval

Anoniem's avatar

Beste PSX’ers,

Vandaag had ik mijn ps4 aangezet met battlefield aan. Ik heb daarna de laptop aangezet en met dat ie opgestart was veroorzaakte de adapter daarvan kortsluiting, waarna de stroom uitviel. Ik heb toen de zekering vervangen en de PS4 opnieuw aangezet. Deze ging naar een bestandsherstel menu, heeft hem netjes doorlopen, en het leek alsof mijn PS4 nog alles deed wat hij moest doen.

Bang dat er toch iets kapot was heb ik de sony helpdesk geraadpleegd. Deze wisten mij te vertellen dat ik, om problemen te voorkomen het beste een systeem initialisatie kon doen. Nu ben ik dit dus ook aan het doen. Dit mede omdat de medewerker aangaf dat als er ook maar iets fout zou zitten in de bestanden, dit zware gevolgen zou kunnen hebben voor het functioneren van de hardware.

Ik denk dat ik hiermee wil zeggen dat mocht je stroomuitval krijgen dat je het beste, uit voorzorg, de PS4 een systeemherstel kan laten doen. Waarom? Omdat het schijnbaar toch wel een gevoelig apparaat is op het gebied van het verliezen van stroom.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 11 XP
    PrairForMercy's avatar

    ps3 had dit ook of sommige mensen deden hem uit met de knop aan de achterkant.
    er is een kans dat als je ps4 net bestanden aan het schrijven was en dan uitvalt ie bestanden beschadigd.

  2. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Beste PSX’ers,

    Vandaag had ik mijn ps4 aangezet met battlefield aan. Ik heb daarna de laptop aangezet en met dat ie opgestart was veroorzaakte de adapter daarvan kortsluiting, waarna de stroom uitviel. Ik heb toen de zekering vervangen en de PS4 opnieuw aangezet. Deze ging naar een bestandsherstel menu, heeft hem netjes doorlopen, en het leek alsof mijn PS4 nog alles deed wat hij moest doen.

    Bang dat er toch iets kapot was heb ik de sony helpdesk geraadpleegd. Deze wisten mij te vertellen dat ik, om problemen te voorkomen het beste een systeem initialisatie kon doen. Nu ben ik dit dus ook aan het doen. Dit mede omdat de medewerker aangaf dat als er ook maar iets fout zou zitten in de bestanden, dit zware gevolgen zou kunnen hebben voor het functioneren van de hardware.

    Ik denk dat ik hiermee wil zeggen dat mocht je stroomuitval krijgen dat je het beste, uit voorzorg, de PS4 een systeemherstel kan laten doen. Waarom? Omdat het schijnbaar toch wel een gevoelig apparaat is op het gebied van het verliezen van stroom.

    Ik heb door het crashen van killzone shadow fall, de ps4 een 3-tal keer de van de stroomstekker moeten halen om hem te resetten. Ik zeg niet dat stroomuitval geen kwaad doet, maar om te zeggen dat hierdoor de hardware gaat falen, dat betwijfel ik. Sony moet situaties zoals stroomuitval toch vooraf ingecalculeerd hebben. Ik heb de ps4 van de stroom moeten halen en heb geen problemen met mijn console, maar zoals je zegt speel je beter op veilig 🙂

  3. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Ik heb door het crashen van killzone shadow fall, de ps4 een 3-tal keer de van de stroomstekker moeten halen om hem te resetten. Ik zeg niet dat stroomuitval geen kwaad doet, maar om te zeggen dat hierdoor de hardware gaat falen, dat betwijfel ik. Sony moet situaties zoals stroomuitval toch vooraf ingecalculeerd hebben. Ik heb de ps4 van de stroom moeten halen en heb geen problemen met mijn console, maar zoals je zegt speel je beter op veilig 🙂

    heb nog geen 1 crash gehad van killzone shadow fall lijtk me niet goed dat je ps4 dan vast loopt

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    heb nog geen 1 crash gehad van killzone shadow fall lijtk me niet goed dat je ps4 dan vast loopt

    Dat is ondertussen opgelost, ik heb de save file en gamedata gewist en daarna liep alles soepel zonder crashen.

  5. 42 XP
    Verdu's avatar

    Ik heb wel eens een error als hij aan het syncen is, maar vastlopen doet m’n PS4 niet gelukkig.

  6. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik heb wel eens een error als hij aan het syncen is, maar vastlopen doet m’n PS4 niet gelukkig.

    ja, maar bij mij kwam het probleem doordat tijdens een update mijn internetconnectie wegviel waardoor de updatefile waarschijnlijk beschadigd was.

  7. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    bij mij was het dus dat de stroom poef weg was. Maar ik denk dat de volgende keer dat de stroom wegvalt ik hem niet nog een keer ga herinitialiseren, want na de eerste keer initialisatie waren er toch wat vreemde dingen aan de hand, dus nog maar een tweede keer initialiseren, nu weer alles ok, hopen dat dat ook zo gaat blijven 😀

  8. Anoniem -
    Anoniem-1514's avatar

    Als de stroom uitvalt en de PS4 is aangesloten op het stopcontact maar uit staat kan dat dan alsnog schade geven aan de PS4?

  9. Anoniem -
    Anoniem-976's avatar

    @jonas46:

    Helaas spreek ik uit ervaring dat door een paar keer stroomuitval tijdens het IN bedrijf zijn van de ps4 killing is voor de hardware. Inmiddels goed verholpen door nieuwe hdd en ram geheugen maar helaas daardoor wel een weekje niet kunnen gamen