Forum

Topic: Dual Shock 4 probleem

Anoniem's avatar

YOO PS-ERS
Sinds vanmorgen merk ik dat mijn linker analoge stik kapot begint te gaan. Dat na een week al. Er zitten rafels aan mn stick en er komen kleine zwarte stukjes van mijn duim af. Het komt van de buitenste rand af, waar je je duim in legt. bewaar de controller gewoon netjes in een lade. Meer mensen met dit probleem?

Moet ik terug naar de winkel? Of Sony zelf contacten?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

65 reacties

  1. 362 XP
    Coelers's avatar

    Slechte zaak, zijn die foto’s die her en der op internet te vinden zijn toch niet overdreven.
    Ik zou even contact opnemen met sony, of dit een veelvoorkomend probleem is.

  2. 106 XP
    samet5's avatar

    YOO PS-ERS
    Sinds vanmorgen merk ik dat mijn linker analoge stik kapot begint te gaan. Dat na een week al. Er zitten rafels aan mn stick en er komen kleine zwarte stukjes van mijn duim af. Het komt van de buitenste rand af, waar je je duim in legt. bewaar de controller gewoon netjes in een lade. Meer mensen met dit probleem?

    Moet ik terug naar de winkel? Of Sony zelf contacten?

    bedoel je zo iets? http://http://i43.tinypic.com/2ahil5l.jpg

  3. 382 XP
    e-man's avatar

    Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van je contact met sony. Ik verwacht namelijk dat velen van last van krijgen.

  4. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Dat denk ik ook e-man heb een kameraad die nu al 2 andere controllers heeft gehad. 1 keer wat hier boven wordt aangegeven en 1 keer dat l1 en x haperden (sticking) .

  5. 382 XP
    e-man's avatar

    mijn linkerstick begint ook al heel iets op 1 van de controllers.
    Daarom wil ik graag weten hoe sony hiermee omgaat

  6. 340 XP
    Michie's avatar

    heb t ook een beetje bij de linkerstick

  7. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Hoop dat dit mankementje bij de 2e levering is verbeterd!

  8. 53 XP
    Kevace's avatar

    Hoop dat dit mankementje bij de 2e levering is verbeterd!

    Dat denk ik niet 😛

  9. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Als dat zo is dan moet sony een bericht uit gaan geven dat er bij de 1e levering defecte controllers zijn geleverd. off hoelang is de garantie op je ps4 van sony zelf dan ?

  10. 382 XP
    e-man's avatar

    1 jaar dacht ik. Maar in europa gewoon 2 of zo. Ik weet niet precies. Maar voor je controller uberhaubt 1 jaar is heeft die het vast al eens begeven.

  11. 140 XP
    Wes1987's avatar

    Ga na t weekend contact opnemen met Sony.
    Op de foto hierboven is het denk ik al in een verder gevorderd stadium. Ik hou jullie op de hoogte

  12. 130 XP
    miQe Amersfoort's avatar

    Ik krijg wel een blaar op me linkerduim na een avondje FIFA… telt dat ook 😀

  13. 303 XP
    Sjoerd887's avatar

    Hmm, denk niet dat sony dit vergoed of iets dergelijks, 2 sticks op ebay voor nog geen euro, en js redelijk makkelijk te monteren

  14. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Van mijn linker stick komen nou ook kleine stukjes af.

  15. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Hmm, denk niet dat sony dit vergoed of iets dergelijks, 2 sticks op ebay voor nog geen euro, en js redelijk makkelijk te monteren

    doet en moet Sony ,

  16. 106 XP
    samet5's avatar

    Jongens ik heb wel een goeie idee denk ik, heb een site waar ik redelijk wat bestel en “BINNEN” 10 dagen aan komt uit China daar verkopen ze veel accessoires ik heb dit gevonden : http://www.miniinthebox.com/nl/2-thumb-stick-grips-voor-ps4-controller_p884102.html

    je kunt kiezen uit 4 kleuren ze leveren echt en voor 3-4 euro neem je geen risico boven de 20.- aankopen moet je douane betalen

    je hebt ook deze :
    http://www.miniinthebox.com/nl/2-thumb-stick-grips-voor-ps4-controller-wit_p929653.html

  17. 418 XP
    jeep82's avatar

    Jongens ik heb wel een goeie idee denk ik, heb een site waar ik redelijk wat bestel en “BINNEN” 10 dagen aan komt uit China daar verkopen ze veel accessoires ik heb dit gevonden : http://www.miniinthebox.com/nl/2-thumb-stick-grips-voor-ps4-controller_p884102.html

    je kunt kiezen uit 4 kleuren ze leveren echt en voor 3-4 euro neem je geen risico boven de 20.- aankopen moet je douane betalen

    je hebt ook deze :
    http://www.miniinthebox.com/nl/2-thumb-stick-grips-voor-ps4-controller-wit_p929653.html

    deze heb je ook nog

    http://www.amazon.co.uk/ORB-Controller-Thumb-Grips-4-Pack/dp/B00GH7UA32/ref=sr_1_68?ie=UTF8&qid=1386488720&sr=8-68&keywords=ps4

  18. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Help dat echt ? Heb nog geen ps4 dus.
    Maar als t echt helpt kan ik t ook ergens kopen hou niet van online kopen , helemaal niet uit andere landen.

  19. 106 XP
    samet5's avatar

    Help dat echt ? Heb nog geen ps4 dus.
    Maar als t echt helpt kan ik t ook ergens kopen hou niet van online kopen , helemaal niet uit andere landen.

    je zou wel moeten want die rotzooi heb je hier in Nederland niet maar waar kies je nou eenmaal voor om de 3/4 maanden een nieuw controller of zo een dingen voor 2/3 euro

  20. 357 XP
    Mausie's avatar

    Help dat echt ? Heb nog geen ps4 dus.
    Maar als t echt helpt kan ik t ook ergens kopen hou niet van online kopen , helemaal niet uit andere landen.

    Op wehkamp.nl zijn zulke dingen ok wel te bestellen, en anders heb je de kontrolfreekz nog.

  21. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Die van de eerste link lijken op opzet kapjes.. Die tweede op nieuwe of zie ik dat verkeerd? Anders ff de eerst bestellen

  22. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Op wehkamp staat niks ?
    Zal zo wel op freeks kijken.
    Nog meer sites of winkels in nl met deze appratuur

  23. 357 XP
    Mausie's avatar

    Op wehkamp staat niks ?
    Zal zo wel op freeks kijken.
    Nog meer sites of winkels in nl met deze appratuur

    Whoops mijn fout door de war met Ds3

  24. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Net besteld bij bol â‚Ŧ8.49 voor 2 setjes verhoging/grip

  25. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Bol.com heeft ze ??

  26. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Bol.com heeft ze ??

    Zoek op bol.com op: ORB Analog Thumb Grips PS4

    Het zijn 2 verhoginkjes (ps3 controller like) en 2 grip, ik heb 2 controllers en doe de grip links en de hoge rechts of die gebruik ik niet (de rechter knuppel gebruik je toch niet veel of precies) we gaan het meemaken

  27. 362 XP
    Coelers's avatar

    Vind het persoonlijk onzin om grips te gaan kopen omdat sony een ondeugdelijk object verkoopt. Ik kijk het gewoon nog even aan. En als bij mij de knoppen ook te snel gaan slijten maak ik gewoon gebruik van mijn garantie.

  28. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Heb ze ook maar besteld alleen jammer dat ik 3-5 werkdagen moet wachten voor de levering.

  29. 382 XP
    e-man's avatar

    ik ga die ook wel bestellen denk ik. wacht even af wat jullie ervatingen hier mee zijn. En ik ben benieuwd of meneer de topicstarter al contact met sony heeft gehad?

  30. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Wat ik lees op het internet (gaat meestal wel over amerikanen) sony je eest afwimpelt met dat het je eigen fout is dat je niet zo hard moet drukken, maar met een beetje door zeuren dat je hem gewoon kan opsturen.

  31. 340 XP
    Michie's avatar

    Iemand al met die gripjes gespeeld?

  32. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Gamemania zegt zelf dat ze de controllers terug sturen naar Sony.

  33. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Iemand al met die gripjes gespeeld?

    Ben ook benieuwd! Heb ze zelf ook besteld alleen samen met iets anders en dit komt pas volgende week

  34. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Jaja ze zitten erop! Wat een fantastische dingen, nog beter als origineel qua grip!

  35. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Je hebt er van elk 2 maar omdat ik 2 controllers heb wil ik het wel gelijk houden. Je kan er ook voor kiezen alleen 1vd 2 te gebruiken. Maar Zoals ze er nu opzitten is top! Dat hoogte verschil voelt juist lekker aan op een of andere manier :p

  36. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik ga dadelijk naar Gamemania. Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen.

    http://i39.tinypic.com/zxv52a.jpg

  37. 249 XP
    Timon's avatar

    Ik ga dadelijk naar Gamemania. Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen.

    http://i39.tinypic.com/zxv52a.jpg

    Lijkt me niet. Het is toch te gek voor woorden dat dit zo word aangeboden in de Nederlandse winkels! En dan te bedenken dat je voor een losse DS4 gewoon 60 euro neerlegt.

  38. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Heb een nieuwe controller gekregen. Ze zeiden daar dat deze controller waarschijnlijk ook van die fabriek komt waar die slechte PS4’s van komen. Of dit waar is weet ik ook niet, maar klinkt wel aannemelijk. Want ik heb vrienden die hier geen lAst van hebben met hun controller.

  39. 22 XP
    Slosse's avatar

    Bij men controller beginner er ook al stukjes van af te komen… Zal van de week wel ook maar is bij de game mania binnen springen

  40. 140 XP
    Wes1987's avatar

    Vandaag contact gehad met het telefoonnnummer van Sony Playstation.
    Wat een super service!!!

    Ik mocht vandaag kostenloos mijn ps4 controller opsturen + kopie bon en uitgeprinte aanmelding (die ik nadat ik telefonisch mijn controller had aangemeld, per mail heb ontvangen)
    En ik krijg binnen 3 (werk)dagen een gloed nieuwe controller opgestuurd van Sony.

    Gelijk even voor de zekerheid ook de ORB opzet stukjes van bol.com besteld, zodat mijn sticks niet meer kunnen inscheuren….
    ben super blij met de goede service.

    Dus mensen die dit probleem ook hebben, adviseer ik ook direct telefonisch contact op te nemen met Sony Playstation

  41. 485 XP
    Robo-Company's avatar

    hier heb je dr 8 voor 3.95 met gratis verzendkosten.
    [spoiler]http://dx.com/p/e-j-yyx-02-rocker-joystick-caps-for-ps4-black-red-white-light-purple-8-pcs-278185[/spoiler]

  42. 140 XP
    Wes1987's avatar

    Even een update,

    heb mijn controller 3 januari retour gestuurd naar Sony. Ook op die dag netjes aangemeld en de persoon die ik sprak zei dat ik na een paar dagen een nieuwe controller opgestuurd zou krijgen. Het is inmiddels de 12e en ik heb nog geen nieuwe controller. Ben t/m woensdag op vakantie, dus als hij deze week nog niet bezorgd wordt maar even boos opbellen

  43. 371 XP
    Booyah's avatar

    Even een update,

    heb mijn controller 3 januari retour gestuurd naar Sony. Ook op die dag netjes aangemeld en de persoon die ik sprak zei dat ik na een paar dagen een nieuwe controller opgestuurd zou krijgen. Het is inmiddels de 12e en ik heb nog geen nieuwe controller. Ben t/m woensdag op vakantie, dus als hij deze week nog niet bezorgd wordt maar even boos opbellen

    Ik heb hem zelf ook retour gedaan afgelopen vrijdag en hij is vandaag bij hun aangekomen. De man vertelde mij dat het normaal ÊÊn week duurt maar omdat het nu zo druk is dat het misschien 2 weken kan duren.

  44. 140 XP
    Wes1987's avatar

    Ik heb hem zelf ook retour gedaan afgelopen vrijdag en hij is vandaag bij hun aangekomen. De man vertelde mij dat het normaal ÊÊn week duurt maar omdat het nu zo druk is dat het misschien 2 weken kan duren.

    Oke. Ben benieuwd. Hoe weet je trouwens dat je controller bij hun is aangekomen? Heb je een ontvangstbevestiging gehad per mail? Ik zelf heb dit namelijk niet gehad. Alvast bedankt 🙂

  45. 5 XP
    Stealth_killah86's avatar

    dit zijn gewoon kinderziektes dat is nou eenmaal zo maar de ds3 hadden wel serieus goede thumbs sticks sony zal ongetwijffeld heel veel klachten hiervan hebben gehad hoor

  46. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Beter gaan jullie naar de desbetreffende winkel waar je het hebt gekocht. In sommige gevallen krijg je gewoon direct een nieuwe mee maar ze kunnen je ook verwijzen naar Sony. Hangt dus echt van de winkel zelf af

  47. 371 XP
    Booyah's avatar

    Oke. Ben benieuwd. Hoe weet je trouwens dat je controller bij hun is aangekomen? Heb je een ontvangstbevestiging gehad per mail? Ik zelf heb dit namelijk niet gehad. Alvast bedankt 🙂

    Gewoon via de track&trace code kan je dat zien. En had ook even gebeld hoelang het kan duren voordat ik een nieuwe kan verwachten. Deze man vertelde dat het maximaal 3 weken kan duren. Dus ik weet het ook niet meer.

    Beter gaan jullie naar de desbetreffende winkel waar je het hebt gekocht. In sommige gevallen krijg je gewoon direct een nieuwe mee maar ze kunnen je ook verwijzen naar Sony. Hangt dus echt van de winkel zelf af

    Gaat een beetje moeilijk als ik hem bij een webshop heb besteld. En op hun site staat dat als er sprake is van slijtage etc dat je geen garantie meer hebt.

    dit zijn gewoon kinderziektes dat is nou eenmaal zo maar de ds3 hadden wel serieus goede thumbs sticks sony zal ongetwijffeld heel veel klachten hiervan hebben gehad hoor

    Ben ik het niet mee eens, ik vond de DS3 controller echt slecht. Daarom had ik ook een X360. Deze controller daarin tegen is veel beter dan de DS3!

  48. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Qua materiaal was de DS3 beter dan nou haha, maar de vorm is van de DS4 100x beter.

  49. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Ik heb t zelfde probleem gehad..
    Sony helpdesk gebeld, mail gekregen, controller opgestuurd en 7 dagen later had ik mn nieuwe controller in huis..
    Probleem schijnt bekend te zijn bij Sony, maar niet iedereen heeft er (gelukkig) last van.Op mijn forum ben ik de enige PS4 speler met het probleem.

  50. 140 XP
    Wes1987's avatar

    Heb gisteren mijn nieuwe controller gehad. Ik durf het niet meer aan om met de standaard analoge sticks te spelen (in mijn andere controller zit ook al een klein sneetje)
    Dus ik heb de ORB opzetstukken via bol.com besteld en er op gezet.
    Is wel wennen met spelen. Maar liever zo dan misschien weer dat kapotte rubber

  51. 371 XP
    Booyah's avatar

    Heb gisteren mijn nieuwe controller gehad. Ik durf het niet meer aan om met de standaard analoge sticks te spelen (in mijn andere controller zit ook al een klein sneetje)
    Dus ik heb de ORB opzetstukken via bol.com besteld en er op gezet.
    Is wel wennen met spelen. Maar liever zo dan misschien weer dat kapotte rubber

    Heb je nog een soort van bevestiging gehad dat hij verstuurd is naar je etc?

  52. 140 XP
    Wes1987's avatar

    Heb je nog een soort van bevestiging gehad dat hij verstuurd is naar je etc?

    Nee heb ik niet gehad. Kreeg hem in dezelfde doos terug als waarmee ik hem verzonden had, alleen zat er nu een nieuwe controller in.
    Gewoon geduld hebben denk ik, bij mij heeft het iets meer dan een week geduurd.

  53. 371 XP
    Booyah's avatar

    Nee heb ik niet gehad. Kreeg hem in dezelfde doos terug als waarmee ik hem verzonden had, alleen zat er nu een nieuwe controller in.
    Gewoon geduld hebben denk ik, bij mij heeft het iets meer dan een week geduurd.

    Dan hoop ik hem volgende week ook terug te hebben. Gelukkig heb ik ook nog een 2e controller.

  54. 18 XP
    FxM's avatar

    Heb ook last van slijtage. Wil alleen m’n ds4 niet opsturen omdat ik dan helemaal niet meer kan spelen. Heb hem online bij de intertoys gekocht. Kan ik dan niet gewoon een lokale intertoys binnenlopen en omruilen?

  55. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Heb ook last van slijtage. Wil alleen m’n ds4 niet opsturen omdat ik dan helemaal niet meer kan spelen. Heb hem online bij de intertoys gekocht. Kan ik dan niet gewoon een lokale intertoys binnenlopen en omruilen?

    Ligt aan de winkel denk ik. Ik zou eerst even contact zoeken met Intertoys, wellicht dat het lukt. Meestal verwijzen ze toch door naar de fabrieksgarantie via de fabrikant en moet je Sony contacten.
    Ik heb een controller geleend van n gamebuddy zodat ik kon blijven spelen.

  56. 371 XP
    Booyah's avatar

    Ligt aan de winkel denk ik. Ik zou eerst even contact zoeken met Intertoys, wellicht dat het lukt. Meestal verwijzen ze toch door naar de fabrieksgarantie via de fabrikant en moet je Sony contacten.
    Ik heb een controller geleend van n gamebuddy zodat ik kon blijven spelen.

    Je krijgt hem binnen een week terug, heb hem vandaag ook teruggekregen van Sony.

  57. 18 XP
    FxM's avatar

    Een week is veels te lang zonder hoor 🙂 ik ga wel eens bellen en hoor het dan wel.

  58. 371 XP
    Booyah's avatar

    Een week is veels te lang zonder hoor 🙂 ik ga wel eens bellen en hoor het dan wel.

    Wauw ….

  59. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Heb ook sinds vandaag last van slijtage met me controller.
    Baal er behoorlijk van.

    Maandag maar eens bellen met sony.

  60. 5 XP
    JoShaRay83's avatar

    Gisteren met de aankoopbon en een kapotte controller (linkerpookje versleten) naar de GameMania gegaan, 5 minuten later stond ik buiten met een nieuwe controller. Prima service van GameMania 🙂

  61. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik ben gisteren voor de tweede keer terug gegaan met mijn controller naar GM. Ze hebben mij weer een nieuwe gegeven, en een nieuw bonnetje gemaakt zodat ik nog steeds een jaar garantie heb.

  62. 361 XP
    Denders's avatar

    Ik ben gisteren voor de tweede keer terug gegaan met mijn controller naar GM. Ze hebben mij weer een nieuwe gegeven, en een nieuw bonnetje gemaakt zodat ik nog steeds een jaar garantie heb.

    Het nadeel van inruilen bij de winkel is dat je weer hetzelfde kan krijgen. Ik heb er namelijk eentje terug van Sony en zie dat ze ander rubber hebben gebruikt. Het nieuwe rubber is wat groffer. Als je in de winkel inruilt kan je er zomaar eentje krijgen uit die oude batch die zo snel slijt.

  63. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Het nadeel van inruilen bij de winkel is dat je weer hetzelfde kan krijgen. Ik heb er namelijk eentje terug van Sony en zie dat ze ander rubber hebben gebruikt. Het nieuwe rubber is wat groffer. Als je in de winkel inruilt kan je er zomaar eentje krijgen uit die oude batch die zo snel slijt.

    Maakt mij niet uit, ik blijf terug komen tot ik een goede heb.

    Die ik nou heb trouwens, die gaat ook weer kapot over een paar weken. Ik zie nu al dat er stukken afslijten haha.

  64. 361 XP
    Denders's avatar

    Maakt mij niet uit, ik blijf terug komen tot ik een goede heb.

    Die ik nou heb trouwens, die gaat ook weer kapot over een paar weken. Ik zie nu al dat er stukken afslijten haha.

    ieder zijn hobby 😉

  65. 382 XP
    e-man's avatar

    Ook ik begin nu echt problemen te krijgen met 1 van mijn controllers. Ga hem ook opsturen, moet ik dan gewoon de klantenservice bellen? 0495574817 ?