Forum

Topic: licht gekraak in ps4 partychat tijdens multitasking

Anoniem's avatar

De titel zegt het al 😛 Als ik tijdens het gamen wissel naar berichten en een bericht aan het typen ben, met partychat aan, dan hoor ik soms een licht kraakje in de headset die meegeleverd is. Ook als ik snel door mn vrienden scroll hoor ik af en toe dit kraakje. Of door instellingen bladeren maakt niet uit wat, ik hoor dan dat kraakje. Iemand met dezelfde ervaring? Ikzelf denk aan een firmware probleem, beetje uitgedokterd met lilrobbie22. Maar ik heb mijn systeem al 5 maal geinitialiseerd maar het blijft er zitten dat kraakje.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Hmmm, nee ik heb t (nog) niet ervaren, maar zoveel multitasken heb ik nog niet gedaan tijdens de partychat denk ik. Geluid is prima, verder vind ik die meegeleverde headset ook helemaal nix, goedkope bende. Laat Sony een beetje aanmaken met een nieuwe update zodat ik mn ouwe vertrouwde headset kan gebruiken!

  2. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Hmmm, nee ik heb t (nog) niet ervaren, maar zoveel multitasken heb ik nog niet gedaan tijdens de partychat denk ik. Geluid is prima, verder vind ik die meegeleverde headset ook helemaal nix, goedkope bende. Laat Sony een beetje aanmaken met een nieuwe update zodat ik mn ouwe vertrouwde headset kan gebruiken!

    Ik mag hopen dat er niks ernstigs is.. Wil m niet terug sturen namelijk :p

  3. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Heb je al een andere headset geprobeerd? (in zoverre dat mogelijk is) misschien zit er wel een storinkje in je bijgeleverde headset

  4. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Heb je al een andere headset geprobeerd? (in zoverre dat mogelijk is) misschien zit er wel een storinkje in je bijgeleverde headset

    Heb dat zojuist geprobeerd maar dat kraakje blijft erin zitten, en met het typen van een bericht is het helemaal hoorbaar als iemand praat en er geluid doorkomt zeg maar.

  5. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik heb er wat op gelet de laatste dagen, maar ik heb wat gekraak ondervonden over de headset tijdens het multitasken in het hoofdmenu. Nu weet ik niet of dit gekraak vergelijkbaar is aan jouw probleem, alleen ik vond het te licht en te weinig om me eraan te storen, wellicht is de kwaliteit van de meegeleverde headset twijfelachtig waardoor dit zich doet voorkomen. Weinig mensen reageren op deze topic dus ga ik er vanuit dat het een klein probleem is of misschien wel geen probleem en is met de volgende firmware update dan ook verdwenen.

  6. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Ik heb er wat op gelet de laatste dagen, maar ik heb wat gekraak ondervonden over de headset tijdens het multitasken in het hoofdmenu. Nu weet ik niet of dit gekraak vergelijkbaar is aan jouw probleem, alleen ik vond het te licht en te weinig om me eraan te storen, wellicht is de kwaliteit van de meegeleverde headset twijfelachtig waardoor dit zich doet voorkomen. Weinig mensen reageren op deze topic dus ga ik er vanuit dat het een klein probleem is of misschien wel geen probleem en is met de volgende firmware update dan ook verdwenen.

    Als je ze gehoort hebt de kraakjes dan heb je ze inderdaad goed gehoord 😛 Ik denk dat dit later inderdaad met een firmware update eruitgehaald zal worden. ik had er bijna mijn systeem voor terug gestuurd, maar gelukkig is er nog iemand in mijn lijst die hetzelfde ondervind. Het is ook alleen met partychat aan, heb hem verder niet horen kraken zonder partychat. Andere headset geprobeerd, zelfde resultaat dus denk niet dat het aan de meegeleverde headset zal liggen.

  7. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Beste psx’ers,
    Sony heeft mij er persoonlijk van op de hoogte gesteld, dat tijdens multitasking, met name de share knop indrukken met partychat actief, ervoor zorgt dat de partychat kraakt. Dit probleem zal via een firmware update getackled gaan worden. Mocht het zo zijn dat ik meer te horen krijg, dan horen jullie het hier ook!

    ScantraxX26

  8. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Hier wil ik wel eens op reageren.

    Na mijn ps4 van het weekend grondig getest te hebben had ik ook problemen met de headset. Maar een dag later snel opgelost….

    ik gebruikte dus mijn geliefde astro A40… Deze headset is een 7.1 dolby surround headset..

    De instellingen die ik dacht:

    GELUID : optical port
    AUDIO: alle audio : want anders enkel chat only 😛
    SOORT 5.1 digital
    SOORT STREAM: PCM lineair
    ….
    En toen was mijn headset echt retegoed, enkel de micro suckte. Maar toch was er veel ruis.. .
    Dus: er klopte iets niet!!!

    ….
    Wat was de rare oplossing?
    GELUID : optical port/ juist
    AUDIO: alle audio : want anders enkel chat only :P: FOUT!!!!!!! Je moet chat only gebruiken. Het is echt mega raar maar beide audio komt erdoor. De chat staat niet voor chat audio maar voor de chat headsets!!!!! Op jouw controller! DUS VINK CHAT ONLY AAN!!!!! Omdat jouw geluid als een chat werkt zogezegd

    SOORT 5.1 digital juist( enkel voor digitale surroundgeluid headsets natuurlijk)
    SOORT STREAM: DOLBY BITZ AUDIO!!!!!!!!!! Geen lineair PCM !!!!!!
    ….

    Eens je dit allemaal hebt gedaan, werkte mijn headset als een kampioen !

    Hier nog een vid voor de duidelijkheid:
    http://www.youtube.com/watch?v=qG9-zQVdLWo&feature=c4-overview&list=UUCuU0JDOxEbcW9sI6tdIPeA

  9. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Hier wil ik wel eens op reageren.

    Na mijn ps4 van het weekend grondig getest te hebben had ik ook problemen met de headset. Maar een dag later snel opgelost….

    ik gebruikte dus mijn geliefde astro A40… Deze headset is een 7.1 dolby surround headset..

    De instellingen die ik dacht:

    GELUID : optical port
    AUDIO: alle audio : want anders enkel chat only 😛
    SOORT 5.1 digital
    SOORT STREAM: PCM lineair
    ….
    En toen was mijn headset echt retegoed, enkel de micro suckte. Maar toch was er veel ruis.. .
    Dus: er klopte iets niet!!!

    ….
    Wat was de rare oplossing?
    GELUID : optical port/ juist
    AUDIO: alle audio : want anders enkel chat only :P: FOUT!!!!!!! Je moet chat only gebruiken. Het is echt mega raar maar beide audio komt erdoor. De chat staat niet voor chat audio maar voor de chat headsets!!!!! Op jouw controller! DUS VINK CHAT ONLY AAN!!!!! Omdat jouw geluid als een chat werkt zogezegd

    SOORT 5.1 digital juist( enkel voor digitale surroundgeluid headsets natuurlijk)
    SOORT STREAM: DOLBY BITZ AUDIO!!!!!!!!!! Geen lineair PCM !!!!!!
    ….

    Eens je dit allemaal hebt gedaan, werkte mijn headset als een kampioen !

    Hier nog een vid voor de duidelijkheid:
    http://www.youtube.com/watch?v=qG9-zQVdLWo&feature=c4-overview&list=UUCuU0JDOxEbcW9sI6tdIPeA

    Het gaat echt alleen om de chataudio, de main feed is helemaal zuiver. Heb de meegeleverde chat headset nu in gebruik. Heb zelf een XP500 van turtlebeach (earforce delta) en geluid zo loopt prima. Nu zit ik gehandicapt met dat oortje en daarover mn headset.

    Als je in partychat zit druk maar eens op de share knop, dat kun je niet missen. Laat wel die persoon waarmee je in dr partychat zit praten, anders geeft de chat headset geen geluid door. Dan zul je het kraken horen, heb 5 andere mensen in mijn lijst, die sinds dat ik ze dat van de partychat vertelde icm share button, ook het gekraak horen. En zoals ik eeder al aangaf het is niet de main feed maar de chat feed die dan kraakt.

    Overigens de main feed geeft alleen een tikje in het geluid bij het pauzeren van een share videoclip.

  10. 196 XP
    lancolot's avatar

    @ScantraxX26 kan het niet zo zijn dat je bij teveel elektronica zit? als mijn hs te dicht bij de subwoofer/versterker zit kraakt het ook en dat komt door de elektronische golven of zoiets is een keer opgezocht, nu heb ik mijn subwoofer verplaatst en heb ik totaal geen gekraak meer. voor de grap leg ik mn hs wel is bij de versterker en zeurt iedereen ^^.

  11. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    @ScantraxX26 kan het niet zo zijn dat je bij teveel elektronica zit? als mijn hs te dicht bij de subwoofer/versterker zit kraakt het ook en dat komt door de elektronische golven of zoiets is een keer opgezocht, nu heb ik mijn subwoofer verplaatst en heb ik totaal geen gekraak meer. voor de grap leg ik mn hs wel is bij de versterker en zeurt iedereen ^^.

    Het is echt alleen met het menu en partychat aan 😛 toch bedankt dat je meedenkt 😀