Forum

Topic: PlayStation 4 – HDD vervangen met SSHD

Anoniem's avatar

Ik wil graag mijn HDD vervangen met een SSHD. Helaas zijn er op dit moment op z’n hoogst alleen 1TB SSHD’s (+8GB).
Iemand al ervaring met SSHD’s in zijn/haar PS4?
Ik zit verder zwaar te twijfelen of het beter is om één van deze 3 schijven te kopen:

Seagate Momentus STBD1000400 – 1TB (SSHD)
Seagate ST1000LM014 – 1TB (SSHD)
Hitachi Travelstar 5K1500 – 1.5TB (“Normale” HDD)

Zou alleen geen flauw idee hebben wat het verschil is tussen de 2 SSHD’s van Seagate, de Momentus is ongeveer €20,- duurder.

Wat is jullie visie op SSHD’s en HDD upgrades op de PS4?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Ik heb zelf vanaf dag 1 de Seagate Momentus STBD1000400 – 1TB (SSHD)
    ingebouwd.
    Heb zelf dus niet echt een vergelijking met de standaard HDD die er in zat als het om de snelheid gaat. Heb het gedaan om meer ruimte te hebben ipv de standaard 500gb.
    Heb in ieder geval tot vandaag nog geen problemen (knock on wood) gehad met deze schijf.

    Ik heb zelf vanaf dag 1 de Seagate Momentus STBD1000400 – 1TB (SSHD)
    ingebouwd.
    Heb zelf dus niet echt een vergelijking met de standaard HDD die er in zat als het om de snelheid gaat. Heb het gedaan om meer ruimte te hebben ipv de standaard 500gb.
    Heb in ieder geval tot vandaag nog geen problemen (knock on wood) gehad met deze schijf.

    Edit…. hoeveel Hebs kan je in een simpele reactie zetten hahaha

  2. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik heb de Seagate ST1000LM014 – 1TB (SSHD) ingebouwd.
    En ook ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik gelijk vanaf day-1 de sshd erin gebouwd heb.
    Het gaat me allemaal super vlot en ben voorbereid op de toekomst! Zeer tevreden tot nu toe over de PS4 en de SSHD, (nog) geen problemen gekend (knock on wood ;))

  3. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    De Seagate met “64mb cache” geheugen en de 8gb.

  4. 25 XP
    sonyps4's avatar

    Ik wil graag mijn HDD vervangen met een SSHD. Helaas zijn er op dit moment op z’n hoogst alleen 1TB SSHD’s (+8GB).
    Iemand al ervaring met SSHD’s in zijn/haar PS4?
    Ik zit verder zwaar te twijfelen of het beter is om één van deze 3 schijven te kopen:

    Seagate Momentus STBD1000400 – 1TB (SSHD)
    Seagate ST1000LM014 – 1TB (SSHD)
    Hitachi Travelstar 5K1500 – 1.5TB (“Normale” HDD)

    Zou alleen geen flauw idee hebben wat het verschil is tussen de 2 SSHD’s van Seagate, de Momentus is ongeveer €20,- duurder.

    Wat is jullie visie op SSHD’s en HDD upgrades op de PS4?

    Ik heb vanaf dag 1 de Hitachi Travelstar 5K1500 – 1.5TB (“Normale” HDD) erin zitten en ben nog steeds tevreden en blij dat ik dit direct vanaf het begin gedaan heb. 😉
    Het gaat hard, eens kijken wat er over is als we 2 jaar verder zijn.
    Vandaag weer twee updates, één van 600+ mb en één 300+ mb

  5. 51 XP
    PSX-Mike's avatar

    Wat is precies het nut van een andere HDD inbouwen in de PS4 ? Er zit toch al 500GB in bij aanschaf ?

  6. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Wat is precies het nut van een andere HDD inbouwen in de PS4 ? Er zit toch al 500GB in bij aanschaf ?

    Waarschijnelijk zit die gauw vol, veel next gen games vragen een hoop om te installeren.

  7. 361 XP
    Denders's avatar

    Waarschijnelijk zit die gauw vol, veel next gen games vragen een hoop om te installeren.

    Waarschijnlijk? Ik heb nu meer dan 8 games op dat ding staan en die schijf zit bij lange na niet vol. Een SSHD of een SSD erin zetten is ook compleet zinloos want ik speel online. Als je dat doet kan je 10 seconden langer wachten totdat andere met een stock HDD de map ook geladen hebben. Nou wooptiedoo daar ga ik geen 100 euro voor uitgeven.

  8. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Waarschijnlijk? Ik heb nu meer dan 8 games op dat ding staan en die schijf zit bij lange na niet vol. Een SSHD of een SSD erin zetten is ook compleet zinloos want ik speel online. Als je dat doet kan je 10 seconden langer wachten totdat andere met een stock HDD de map ook geladen hebben. Nou wooptiedoo daar ga ik geen 100 euro voor uitgeven.

    Je komt er nog wel achter..

  9. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Je komt er nog wel achter..

    Achter wat dat een game zo verwijdert is en ook zo weer geïnstalleerd.
    Oke als je alles download dan is dat een ander verhaal en als je veel plus games installeert.
    Dan zit hij gauw vol maar ja meestal download ik de plus games niet eens klik ze alleen aan en annuleer dan weer zo dat ik ze later altijd nog kan spelen.
    Als ik ze uit heb verwijder ik ze gewoon.
    ik vind het nu geen 100€ waard om een andere hdd te kopen.
    Misschien in de toekomst over 1 of 1 1/2 jaar dan hebben ze wel en 2 of 2.5 Tb voor 100 -130€
    Dan heb je tenminste echt meer nu kan je hoog uit 10 a 16 games meer op je hdd kwijt.
    Met een 2 of 2.5 Tb is dat aan zienlijk meer 24-32 of 32-40 games nou dat is een vermenigvuldiging die ik 100-130€ waard vind.

  10. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Achter wat dat een game zo verwijdert is en ook zo weer geïnstalleerd.
    Oke als je alles download dan is dat een ander verhaal en als je veel plus games installeert.
    Dan zit hij gauw vol maar ja meestal download ik de plus games niet eens klik ze alleen aan en annuleer dan weer zo dat ik ze later altijd nog kan spelen.
    Als ik ze uit heb verwijder ik ze gewoon.
    ik vind het nu geen 100€ waard om een andere hdd te kopen.
    Misschien in de toekomst over 1 of 1 1/2 jaar dan hebben ze wel en 2 of 2.5 Tb voor 100 -130€
    Dan heb je tenminste echt meer nu kan je hoog uit 10 a 16 games meer op je hdd kwijt.
    Met een 2 of 2.5 Tb is dat aan zienlijk meer 24-32 of 32-40 games nou dat is een vermenigvuldiging die ik 100-130€ waard vind.

    Ik download en speel toevallig wel alle ps+ en f2p games, wat gameplay uitzenden en uploaden, dan loopt de teller gauw op en daarbij is mn sshd ook nog een stuk sneller,
    Ik ben dik tevreden en vind het mijn €100,- waard.

  11. 3 XP
    Street_nl's avatar

    Ik heb na 1 week de ST1000LM014 ingebouwd en ik moet zeggen dat ie wel n stukje vlotter is.