Topic: USB poorten werken niet

12 december 2013om 11:30

Hallo allemaal,

Heeft er iemand van jullie ook het probleem dat zijn USB poort(en) niet naar behoren functioneren.
Ik word er gek van, ik sluit mijn Triton headset aan, en om de haverklap krijg ik ingame de melding rechtsbovenin dat mijn headset niet aangesloten is….vervolgens gaat hij 10 seconden later naar het home menu terug, waar ik de huidige gebruiker moet kiezen (ikzelf dus) en dan gaat ie weer terug naar de game….met het gevolg dat je bij schietspellen als BF4 of CoD Ghost allang en breed het loodje legt…

Ik hoor jullie denken, dat ligt aan Triton, de update is nog niet goed genoeg voor Triton headsets maar ook als mijn controller bijna leeg is, en ik deze wil laden met een USB kabel pakt ie dat niet…Hij geeft steeds rechtsbovenin de melding dat mijn batterij van de controller bijna leeg is, en mijn blauwe lampje op de controller gaat naar een wit / grijze kleur, vervolgens kan ik weer ff spelen maar daarna weer de melding etc etc etc etc

Help!! Ik heb Sony gebeld die zeggen je moet hem: initialiseren, dat staat hij nu dus te doen, maar ik denk dat het een hardware probleem is, en geen software issue…

11 reacties

1. User  avatar
    543 XP

Ik kan uit je bericht niet halen of je de headset/controller oplaadt tijdens het spelen of in stand-by modus.

Er is namelijk een setting waarin je kan aangeven of in stand-by modus wel of geen spanning op de USB-poorten moet staan.
    Als dat bij jou uitstaat, dan worden je headset en controller niet opgeladen als je PS4 stand-by staat.

0
  2. User  avatar
    323 XP

Serieus? Hoe doe ik dat? Want dat zou kunnen verklaren waarom die mijn USB poort voor bijv. mijn headset om de haverklap uitgooit..

Het is als ik m aansluit, na een tijdje spelen het geval… dan rechtsbovenin de melding: Headset van DennissDH niet gevonden… dan een pop up naar home menu, dan selecteren dat ik het ben, en dan na een paar minuten weer die ellende van voor af aan..

Maar het is dus in mijn geval tijdens het spelen dus geen standby modus

0
  3. User  avatar
    543 XP

Die setting kun je vinden onder:
    [Instellingen voor energiebesparing] -> [Functies instellen die beschikbaar zijn in de stand-bymodus]

Zie ook: [url]http://manuals.playstation.net/document/nl/ps4/settings/standbymode.html[/url]

0
  4. User  avatar
    323 XP

Thnx voor je tip, maar het ligt helaas niet aan de stand-by modus, want hij staat gewoon aan…

Ik ben bang dat het aan mijn headset ligt (toch!) want ik heb hem nu laten initialiseren (wat GVD 2 uur duurt!!!) en na dat hele gebeuren geeft ie weer de foutmeldingen bij mijn headset, maar als ik de USB kabel van de controller erin steek doet ie het wel…
    Voor de gein mijn Iphone5 kabeltje geprobeerd en die laad hij ook op…

Kan het dan zijn dat er iets niet goed zit via Triton? Moet er nog een update komen ofzoiets? Hebben meerdere er last van met Triton?

Ik heb de Triton 720+

0
  5. User  avatar
    10 XP

ligt aan ps4 drivers voor headsets hij heeft moeite met het begrijpen van je headset.
    een deel van de commandos zijn normaal die begrijpt ie maar een deel is triton of fabrikant afhankelijk dan knikkert ie hem eruit.
    denk dat je meot wachten op de update van january.

0
  6. User  avatar
    323 XP

Heeee medegamers,

Helaas heb ik nog altijd hetzelfde probleem, inmiddels ook bij het laden van mijn controllerkapt ie er na een kwartier mee en moet ik alles weer opnieuw indrukken enzo…

Ligt dus niet aan mijn headset, maar echt aan mijn USB poorten..

Aangezien er nu meer mensen een PS4 hebben dan toen ik het bericht postte vraag ik me af of er meerdere zijn met dit probleem, en hoe ik dit kan verhelpen? Zal ik m dan echt op moeten sturen??? Hoe lang ben ik m kwijt? Krijg ik een vervanging? Ik hoor het wel…

0
  7. User  avatar
    412 XP

[quote]Heeee medegamers,

Helaas heb ik nog altijd hetzelfde probleem, inmiddels ook bij het laden van mijn controllerkapt ie er na een kwartier mee en moet ik alles weer opnieuw indrukken enzo…

Ligt dus niet aan mijn headset, maar echt aan mijn USB poorten..

Aangezien er nu meer mensen een PS4 hebben dan toen ik het bericht postte vraag ik me af of er meerdere zijn met dit probleem, en hoe ik dit kan verhelpen? Zal ik m dan echt op moeten sturen??? Hoe lang ben ik m kwijt? Krijg ik een vervanging? Ik hoor het wel…[/quote]

Als je hem opstuurt ben je hem rond de 15 dagen kwijt. Ik had hem 19 december opgestuurd, en 30 december gisteren had ik m terug, helemaal vers in n nieuwe gesealde doos. Dus geen refurbished crap wat je krijgt, zou ook niet eerlijk zijn in mijn optiek. Al met al heb ik er goed aan gedaan hem op te sturen. Heb zo het idee dat er met de levering wat mijn mediamarkt had ontvangen eea mis was (lees gevallen ps4/onvoorzichtig). Nu heb ik een muisstille ps4, geen opstijgende ps4 meer als ik killzone start, geen rare fratsen meer in de UI, geen gehang meer, EN ik kan mn ps4 nu vanuit de gallerij in de flat aanzetten, waar ik eerst na 3 meter afstand de verbinding van de controller veteloor. Als je werkelijk twijfelt aan je ps4, bel Sony en start een RMA, voor mij was het t waard!

HAPPY NEW YEAR BTW ^^

0
  8. User  avatar
    323 XP

[quote]Als je hem opstuurt ben je hem rond de 15 dagen kwijt. Ik had hem 19 december opgestuurd, en 30 december gisteren had ik m terug, helemaal vers in n nieuwe gesealde doos. Dus geen refurbished crap wat je krijgt, zou ook niet eerlijk zijn in mijn optiek. Al met al heb ik er goed aan gedaan hem op te sturen. Heb zo het idee dat er met de levering wat mijn mediamarkt had ontvangen eea mis was (lees gevallen ps4/onvoorzichtig). Nu heb ik een muisstille ps4, geen opstijgende ps4 meer als ik killzone start, geen rare fratsen meer in de UI, geen gehang meer, EN ik kan mn ps4 nu vanuit de gallerij in de flat aanzetten, waar ik eerst na 3 meter afstand de verbinding van de controller veteloor. Als je werkelijk twijfelt aan je ps4, bel Sony en start een RMA, voor mij was het t waard!

HAPPY NEW YEAR BTW ^^[/quote]

Toch maar weggebracht,zat me niet lekker! Dus een Kiala punt opgezocht en opgestuurd… Nu helaas ff minimaal 10 dagen zonder PS4, snik snik

0
  9. User  avatar
    1042 XP

das balen

0
  10. User  avatar
    412 XP

[quote]Toch maar weggebracht,zat me niet lekker! Dus een Kiala punt opgezocht en opgestuurd… Nu helaas ff minimaal 10 dagen zonder PS4, snik snik[/quote]

Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt. Als je dadelijk ook een lopend zonnetje hebt dan ga je nog meer enthousiasme krijgen voor next gen, geloof me!

0
  11. User  avatar
    323 XP

Allemaal bedankt voor het meedenken! Het lag volgens Sony inderdaad aan een hardware probleem, USB probleem! Zojuist mijn nieuwe opgehaald… Alles nu aansluiten en knallen maar!! Als je wil, mag je me altijd toevoegen: DennissDH

Grts een gelukkige gamer

0