Forum

Topic: Hoe heb jij het liefst je game audio.

Anoniem's avatar

Hee hallo allemaal.

Hier maar even een topic over Game audio.

Ik was gewoon eens benieuwt naar jullie Set-up.
Wat je voorkeur is Dolby Digital of DTS.
Of dat je alleen maar een headset gebruikt.

Zelf heb gaat mijn voorkeur naar Dolby Digital.
Heb zelf en 6.1 surround versterker van Sony
Waar ik een 5.1 set aan heb hangen
Kan ook nog een center achter plaatsen maar vond dit niet nodig.
Ook heb ik een beetje een andere sup dan normaal.
Ik heb namelijk een 12 inch Pioneer champion Series sup van 2×1200 wat rms met een 2x 940 watt rms versterker er aan.
Die versterker heb ik zelf gebouwd en in en ouwe versterker behuizing gemonteerd.
Dit geeft nog wel eens kriebels als er een granaat naast je ontploft en geeft een lekker gevoel van realisme aan het alles.
Geloof me je voelt hem echt door je lichaam heen beuken die schok golf.

Laat maar weten hoe jullie het hebben.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Mijn voorkeur is met geluid aan :P, of het nu stereo of dolby is maakt me niet uit gezien ik het verschil zelf nauwelijks kan horen…(tenzij het geluid erg hard staat).

    Over het algemeen laat ik het geluid gewoon via m’n tv lopen, alleen bij films of als ik mensen over de vloer heb wil ik nog weleens het geluid over m’n 5.1 set laten lopen.

  2. 1199 XP
    chris65's avatar

    Ik heb m’n playstations aan een 5.1 setje van sony hangen. Het is de bdv-n890w van sony. Misschien niet heel bijzonder, maar geeft voor mij goed geluid.

    Ik heb ook een headset gedacht, maar dat is niks voor mij. Ik wil graag nog een gesprek kunnen voeren met m’n vrouw 🙂

  3. 5 XP
    Bobalabi's avatar

    Sinds gister de Turtle beach PX4 binnen. Wat een geluid super

  4. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Ik laat het gewoon via mijn tv komen.
    Heb een één-oors headsetje van Logitech, waardoor mijn party geluiden komen zegmaar.
    Niet zo speciaal :p.

  5. 518 XP
    recsto's avatar

    Het ligt eraan wat ik speel. Als het singleplayer is laat ik het gewoon door me tv komen. Als ik mp bf speel liever via mijn triton 720+

  6. 3104 XP
    Patr!ck's avatar

    Ik heb logitech 5.1 z506 speakers, aangesloten op mijn PS3 dus als ik games, films of muziek speel/kijk/luister doe ik het altijd via mijn speakers.

  7. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    gewoon via headset

  8. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Ik heb m’n playstations aan een 5.1 setje van sony hangen. Het is de bdv-n890w van sony. Misschien niet heel bijzonder, maar geeft voor mij goed geluid.

    Ik heb ook een headset gedacht, maar dat is niks voor mij. Ik wil graag nog een gesprek kunnen voeren met m’n vrouw 🙂

    Daar om hou ik ook niet zo van een headset dan ben je zo af gesloten van de rest van de wereld.
    Al heb ik soms wel eens van had ik maar en headset als de vrouw weer eens zit te zeuren.
    Maar heb wel leuke momenten mee gemaakt vroeger bij mijn ouders thuis als mijn broertje met een headset op zat te gamen.
    Heb nog nooit een mens zo hoog zien springen.

    Mijn voorkeur is met geluid aan :P, of het nu stereo of dolby is maakt me niet uit gezien ik het verschil zelf nauwelijks kan horen…(tenzij het geluid erg hard staat).

    Over het algemeen laat ik het geluid gewoon via m’n tv lopen, alleen bij films of als ik mensen over de vloer heb wil ik nog weleens het geluid over m’n 5.1 set laten lopen.

    Hoe zo hoor je geen verschil dan.
    Als een game met 5.1 word uit gevoerd hoor je echt de stemmen en kogels of wat dan ook uit alle verschillende hoeken komen.

    Sinds gister de Turtle beach PX4 binnen. Wat een geluid super

    Hoe zit dat met je voip zit er ook optical in op.
    Heb hier soms veel lawei om me heen heb met 3 kinderen dus wil het wel eens een kans geven.
    Is alleen jammer dat ze zo prijzig zijn heb niet veel zin om 100+ uit te geven voor iets wat ik in de kast leg en vergeet.

  9. 1199 XP
    chris65's avatar

    Voordeel is ook dat ze af en toe mee kijkt en helpt …. Ook al heeft ze helemaal niks met gamen 😉

  10. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Ik heb logitech 5.1 z506 speakers, aangesloten op mijn PS3 dus als ik games, films of muziek speel/kijk/luister doe ik het altijd via mijn speakers.

    Logitech heeft mooi geluid
    Ik heb zelf ook een Logitech 2.1 Z4 aan de tv dit om dat het geluid uit een led tv nu niet echt super is.

    Voordeel is ook dat ze af en toe mee kijkt en helpt …. Ook al heeft ze helemaal niks met gamen 😉

    Doet die van mij ook
    Ik heb voor haar cod world at war gekocht voor de zombie mode.
    Gewoon even doel loos knallen met ze twee en is nog te doen als je niet echt een gamer bent.

  11. 83 XP
    gertraaf's avatar

    Z5500 logitech.

    alleen vervelend dat de ps4 nu geluid geeft via tv EN set. Dit terwijl ik geluid op optical heb gezet.

  12. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Ik heb zelf ook een Logitech 2.1 Z4 aan de tv dit om dat het geluid uit een led tv nu niet echt super is.

    Dat is niet helemaal waar. Voor de meeste led tv’s gaat dit zeker op, maar niet voor allemaal.

    Hoe zit dat met je voip zit er ook optical in op.
    Heb hier soms veel lawei om me heen heb met 3 kinderen dus wil het wel eens een kans geven.
    Is alleen jammer dat ze zo prijzig zijn heb niet veel zin om 100+ uit te geven voor iets wat ik in de kast leg en vergeet.

    Er zit een optical in en out op. Een leuk detail is overigens dat je de headset ook kunt verbinden met je mobiele telefoon of andere mobiele apparaten met Bluetooth ondersteuning terwijl je aan het gamen bent. Dus als je een telefoontje krijgt, dan is het mogelijk om het gesprek via de headset te voeren, terwijl je ondertussen gewoon kunt doorgaan met gamen.
    http://www.psx-sense.nl/153904/review-turtle-beach-ear-force-px4/

  13. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Dat is niet helemaal waar. Voor de meeste led tv’s gaat dit zeker op, maar niet voor allemaal.

    Er zit een optical in en out op. Een leuk detail is overigens dat je de headset ook kunt verbinden met je mobiele telefoon of andere mobiele apparaten met Bluetooth ondersteuning terwijl je aan het gamen bent. Dus als je een telefoontje krijgt, dan is het mogelijk om het gesprek via de headset te voeren, terwijl je ondertussen gewoon kunt doorgaan met gamen.
    http://www.psx-sense.nl/153904/review-turtle-beach-ear-force-px4/

    Dat is zeker waar maar je mist toch altijd de sup als je even op mtv of zo een leuk nummer hoort.

    oké ga er zeker over na denken om eens een te kopen.

    Maar gaat voip over blauwe tand of over de DS4 wand lijkt mij niet handig als je dan als nog een kabel naar je DS4 hebt

  14. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Alles via mijn Astro A40 met mixamp. Hoor ze van km’s <3

  15. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Heeft iemand nog een tip waar je goedkoop een Turtle beach PX4 kan kopen.

  16. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    (7.1 24bit) veder het beste wat de PS4/games/BR ondersteund.

  17. 357 XP
    Mausie's avatar

    Ligt er aan waar ik zin in heb, meestal via mijn 5.1 setje maar vind via de dualshock4 ok wel fijn gewoon normale dopjes in, en zodra die update er is mijn headset natuurlijk, maar waneer die update nu komt

  18. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Ik denk Jan Feb heb ergens gelezen dat sony dan komt met een headset voor de PS4.

  19. 8866 XP
    7th-son's avatar

    uiteraard dolby digital of dts
    vind het heerlijk om zo te gaan gamen, vooral met een fps of iets dergelijks
    ik heb zelf een Sony str-db940, is al een dikke 10 jaar oud, maar doet zijn werk nog uitstekend!
    5 x 110 watt is zat 😉
    ik heb in mijn geval gewoon 5 speakers staan, en geen subwoofer, aangezien er al genoeg bass uit mijn front speakers komen
    dat zijn 2 torens van 80cm, 150 watt, zat geluid 🙂
    http://www.santur.webd.pl/img/allegro/08.03.10/sonykino.jpg

  20. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik denk Jan Feb heb ergens gelezen dat sony dan komt met een headset voor de PS4.

    Een opvolger van de Sony Pulse elite? Ik was van plan die binnenkort te kopen, maar daar kan ik beter ff mee wachten dus.
    Weet iemand ook of er met de Pulse vergelijkbare headsets van andere merken zijn? Tuurlijk zijn die er, maar wat ik vooral bedoel is of er meer headsets zijn met geintegreerde mics, 7.1, surround en draadloos? Draadloos is opzich geen must voor mij.. Iemand die mij hiermee op weg kan helpen wat ik het beste kan doen?

  21. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Een opvolger van de Sony Pulse elite? Ik was van plan die binnenkort te kopen, maar daar kan ik beter ff mee wachten dus.
    Weet iemand ook of er met de Pulse vergelijkbare headsets van andere merken zijn? Tuurlijk zijn die er, maar wat ik vooral bedoel is of er meer headsets zijn met geintegreerde mics, 7.1, surround en draadloos? Draadloos is opzich geen must voor mij.. Iemand die mij hiermee op weg kan helpen wat ik het beste kan doen?

    Ik zat er eerst over na te denken om een TB px4 te gaan kopen.
    Maar na wat rond gekeken op het net kwam ik er achter dat hij niet zo heel geweldig is.
    Volume te zacht, bluetooth problemen en kussens die snel vies worden en gaan irriteren.
    Het schijnt een hel te zijn om je kussens fatsoenlijk schoon te krijgen.

    Maar toen kwam ik een Youtube film tegen over de Sony Pulse elite.
    En na die uitgepluisd te hebben kwam ik ook ergens te lezen dat er een opvolger komt voor de PS4.
    Kan helaas die site niet meer terug vinden.
    Maar zo onlogisch is het nu ook weer niet.

  22. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Hoe zo hoor je geen verschil dan.
    Als een game met 5.1 word uit gevoerd hoor je echt de stemmen en kogels of wat dan ook uit alle verschillende hoeken komen.

    Omdat ik slechthorend geboren ben, ik moet het geluid bijzonder hard zetten zeg maar wil ik echt verschil horen of uberhaupt iets merken van een 5.1 surround sound of iets dergelijks. :S

  23. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Omdat ik slechthorend geboren ben, ik moet het geluid bijzonder hard zetten zeg maar wil ik echt verschil horen of uberhaupt iets merken van een 5.1 surround sound of iets dergelijks. :S

    Ooo oke sorry dat wist ik niet.
    mijn excuses hier voor dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.

  24. 94 XP
    KingGorch's avatar

    lastig, maar ik neem mijn ps4 mee naar een winkel waar ze audio verkopen en er verstand van hebben en ga gewoon gamen en luisteren naar diverse setups.

    maar veelal erg tevreden over yamaha, onkyo en sony versterkers. ook markants is helemaal top.
    deze beginnen al bij 350 euro oplopend tot 3000+ voor enkel een versterker.

    als je echt goed geluid wil, dan moet je naast je speakers, versterker, (bedrading is niet heel belangrijk) gold plated is niks anders dan geverfd blik! digitaal signaal heeft geen dure kabels nodig! naar je speakers toe zijn shielded kabels met hoge doorvoersnelheid belangrijk!

    als je de setup gekozen hebt, neem dan een goede woofer! groot genoeg voor je kamer!
    onthoud een woofer is nooit te groot! eerder te klein! waardoor die teveel moet uitzetten en het voor geen meter klinkt.

    daarna pas je de akoestiek van je kamer aan, dit is een vak apart en heel duur!
    maar probeer zoveel mogelijk uit het beschikbare budget te persen.
    of waar je zelf tevreden mee bent! mogelijkheden gaan erg ver!

  25. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Ik ben zelf al erg tevreden met mijn wat verouderde versterker van sony.
    Deze klinkt naar mijn oren erg zuiver zeker als je er de tijd voor neemt om hem goed af te regelen.
    Hier voor gebruik ik de auto cal. via de bijgeleverd mic als uitgangspunt.
    Ik upgrade/update vaak mijn luitsprekers want met goede luitsprekers haal je het beste uit je versterker.
    en de sub bouw ik altijd zelf en deze is altijd te maar ja ik hou van diepe bass die je voelt in je borstkas.
    Ik heb nog nooit een sub gezien bij de audio boer die mij dat kon geven voor een betaalbare prijs.
    Zelfs de hele dure bij de audio boer doen nog onder voor die ik nu thuis heb.
    Haal nu 134 db uit mijn sub en dat is nog geen eens op vol vermogen.