Goedenavond leden,
Een tijd terug was ik heel erg bezig met mijn internet op de PS3. Was overgestapt van provider en heb nu sneller internet. Nu vind ik internet op PS3 nog al “zwak”. Je haalt niet je maximale snelheid die een computer wel haalt bekabeld.
Merken de huidige PS4 gebruikers nu verschil, dus dat er hogere internetsnelheden worden gemeten bij netwerkinstellingen op de PS4?
Gr KramerYouri

Nope maar ben er nu ook niet zeker van of dat het wel klopt wat er staat hoor als je een test heb gedaan.
Denk dat ik eens een Download ga timen met een stopwacht.
Dan kan je met een reken som wel ongeveer kijken of het over een komt met de PC.
Heb ik ook al eens gedaan, hier het resultaat:
In een kwartier (900sec) haalde ik 2,3GB binnen (2300MB), via een LAN verbinding.
2300MB/900s= 2,6MB per seconde. Bij meten van me internetsnelheid op de PS3 kreeg ik als resultaat circa 30mbps.
Dit komt overeen met circa 3MB per seconde.
Dus het is niet nauwkeurig maar komt redelijk overheen, begrijp me niet verkeerd dit is een prima internetsnelheid. Maar op de laptop haal ik draadloos nog 33% sneller zo een bestand binnen. En met een LAN verbinding 300% sneller als dat nu op de PS3 gebeurt.
De tijd van download snelheid weet ik niet.
Maar heb zelf 150Mbps internet van UPC.
Op me mac haal ik 150(wifi)(speedtest.net).
Op me PS3 haal ik 15(wifi)/20(kabel)
Op me PS4 haal ik 50-75(volgens speedtest op me ps4)(kabel)
Dat is zo heb de PS4 niet lang genoeg om een vergelijking te maken met PS3.
Komt door het downloaden op de achtergrond voor je het weet is hij klaar.
Dat om dat ik tijdens het downloaden gewoon aan het gamen was.
Ik Heb altijd het gevoel gehad dat de PS3 begrenst was of zo.
Zo dat je nog bandbreedte of houd om te sufen of zo
Ps3 was begrenst op 30mb,maakt niet uit of je unternet had van 150mb,ps3 pakte max 30mb.PS4 is vele male sneller,ik haal 50 mb met mijn 60 mb verbinding.
Dat dacht ik al wist het alleen niet zeker.
Gelukkig maar!!!
Dankjewel jongens!
Net een test gedaan via mijn ps4 webbrowser bij speedof.me en ik haal 40.83 Mbps down en 6,76 Mbps up
Via de test op de ps4 zelf kom ik op 43 Mbps down en 8.2 Mbps uit.
Terwijl ik via upc 200Mbs down en 10mbps heb. Via een bekabelde speedtest op de laptop kwam ik daar dichtbij
ik haalde met 60 mbit lintje via de cat6 kabel 57 mb op mijn ps4. En op de ps3 rond de 18.
Het is alweer eventjes geleden dat iemand op dit topic reageerde, maar waarom is de PS4 begrenst? Het is vreselijk irritant om de downloadvoortgang naar voren te zien kruipen wanneer je iets download. Via de pc hoef ik nauwelijks te wachten om een bestand van dezelfde grootte te downloaden.
[quote]Het is alweer eventjes geleden dat iemand op dit topic reageerde, maar waarom is de PS4 begrenst? Het is vreselijk irritant om de downloadvoortgang naar voren te zien kruipen wanneer je iets download. Via de pc hoef ik nauwelijks te wachten om een bestand van dezelfde grootte te downloaden.[/quote] omdat de uploader ook genoeg capaciteit moet hebben en naar meerdere dan alleen jou upload dus zal met geld te maken hebben. meer capaciteit kost meer.
[quote]omdat de uploader ook genoeg capaciteit moet hebben en naar meerdere dan alleen jou upload dus zal met geld te maken hebben. meer capaciteit kost meer.[/quote]
dat zou in de toekomst kunnen veranderen, wanneer er meer betalende psn gebruikers zijn? Of wanneer je voor hetzelfde geld meer capaciteit kan kopen? ( een harde schijf van 32 mb van toen kostte meer dan 1tb van tegenwoordig)
mijn internet is sowieso ruk haha.
heb van pure ellende van die adapters gekocht, dat je internet via het net kan verspreiden. zit nu lekker met een kabeltje vast en heb geen problemen, precieze getallen van snelheden kan ik je niet geven.