Forum

Topic: Bepaald "level" halen voor nieuwe leden

Anoniem's avatar

Misschien iets voor de moderators op het forum.

Ik zie geregeld, en vooral sinds de PS4 op de markt is,dat mensen zich hier aan melden, en gelijk dingen te koop zet.
Zowel PS4 als games.

Ik zit elders ook op een auto forum, daar moet je bepaalde tijd aktief + berichten hebben gepost/zijn geweest wil je wat te koop aanbieden.

Gaat ook terberscherming/vertrouwen van de mensen die hier al wat langer zitten.

Ideetje ? ๐Ÿ™‚

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 382 XP
    e-man's avatar

    Kan het hier alleen maar mee ens zijn. (niet dat ik zรณ lang lid ben, maar toch)

    Daarnaast mogen pipo’s die vragen stellen voor hacks e.d. wel een permaban krijgen, erger me daar groen en geel aan. Zal er verder niet meer over zeiek n haha

  2. 89 XP
    050grunn's avatar

    Ben het er helemaal mee eens,Ik wou toen ook spel kopen van iemand maar toen zag ik de lage xp vertrouwde ik het zaakje niet meer!Mijn xp is ook niet hoog maar ik kom wel elke dag op de site en lees veel,Ben niet zo van het reageren!

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    Wel en niet mee eens.

    Het laat wel zien dat je actief op het forum bent en dat het vertrouwensniveau bij jou hoger ligt. Maar waar leg je de grens? Wat als het alsnog niet goed gaat? Het geeft geen garantie voor de verkoop. Je kan beter hogere eisen gaan stellen naar het maken van een verkoop topic. We hebben al een trusted list, dus daarop kunnen mensen zien we wel en niet te vertrouwen is.

    Het zal denk ik niet heel veel voordelen hebben om een drempel te plaatsen. Dat heb je op Marktplaats bv ook niet en kan ook Jan-en-alle-man van alles te koop zetten.

  4. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Lastige kwestie inderdaad…
    Waar leg je de grens. En is iemand met veel XP wel te vertrouwen?

    Overigens heb ik zelf al best wat reacties gepost, maar ben nog steeds PSX-Sense Newbie.
    Zou ik dan geen nieuw topic mogen openen?

    Aan de andere kant zie ik de laatste tijd wel wat rare berichten waarmee je zogenaamd gratis Vita-games zou kunnen krijgen.
    Dat soort onzin-berichten wil je natuurlijk liever niet op je site hebben.

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Najaaa ik vindt het juist goed zo. Je loopt toch overal de risico om beduvelt te worden.
    Je gezond verstand moet je uiteindelijk altijd gebruiken niks anders.
    Heb ook soms dingen van mensen gekocht hier op de forum die pas net lid waren en altijd uitmuntend geweest! (vraag zelf altijd om bewijs foto’s met een papiertje waar mijn naam op staat etc)

    Edit: XP zegt sowieso niks iemand kan wel degelijk altijd op de site zijn (zonder account of 1tje met hebben maar nooit reageren op iets dan blijft je XP het zelfde).

  6. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Najaaa ik vindt het juist goed zo. Je loopt toch overal de risico om beduvelt te worden.
    Je gezond verstand moet je uiteindelijk altijd gebruiken niks anders.
    Heb ook soms dingen van mensen gekocht hier op de forum die pas net lid waren en altijd uitmuntend geweest! (vraag zelf altijd om bewijs foto’s met een papiertje waar mijn naam op staat etc)

    Edit: XP zegt sowieso niks iemand kan wel degelijk altijd op de site zijn (zonder account of 1tje met hebben maar nooit reageren op iets dan blijft je XP het zelfde).

    Sluit mij hierbij aan, het enige wat je kunt doen is controleren of iemand z’n account al een bepaalde tijd bestaat (los van de XP).
    ben je langer lid dan bijvoorbeeld 3 maanden, dan mag je alles en anders beperkt (wel comments geven, geen topics aanmaken).

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik zal persoonlijk ook niks kopen van nieuwe leden. Je kan aan een account een beetje zien dat de persoon in kwestie lang lid is, of de verkoper moet heel veel hebben gereageerd in een hele korte tijd. Ik zelf weet ook wel een beetje wie hier al lang lid is ‘en je kan het dacht ik ook bij zijn/haar profiel zien’.

  8. 202 XP
    Jurgen1982's avatar

    Gedeeltelijk mee eens maar…
    Ik ben al jaren lid van PSfocus en dan nu PSX-sense maar ik zet bijna geen berichten op het forum.
    dus is mijn XP laag maar dat betekend nog niet dat ik niet te vertrouwen ben.

  9. 242 XP
    Xnator's avatar

    XP wilt inderdaad niks zeggen over wie hier te vertrouwen is of niet. Ik ben al lid sins bijna het bittere begin van PSfocus, nu zelfs video redacteur van PSX sense maar mijn xp is en blijft laag omdat ik weinig reageer. Iemand heeft hier al een flink tijdje, al sins de psfocus periode dacht ik, een thrusted list topic aangemaakt. Wil je weten wie echt te vertrouwen is moet je daar kijken. Daar is ook een klein systeempje. Je word niet zomaar in die thrusted list gezet zonder dat beide personen, zowel de koper als verkoper, hebben bevestigd dat het goed gegaan is.

    Ook hier kun je natuurlijk over gaan twijfelen maar dit is al veel meer betrouwbaar dan kijken naar iemand zijn XP ๐Ÿ˜‰ En natuurlijk, zo kun je ook achter elk iets wel iets zoeken. Gebruik gezond verstand, vraag genoeg en sluit een duidelijke deal. Dat is al meer dan het halve werk!

  10. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Het gaat mij meer over de mensen die je hier nu “ineens” op het forum ziet, om snel geld te cashen, sinds de PS4 uit is.
    Zie ik ineens advertenties voorbij komen met een PS4 te koop voor achterlijke bedragen.
    Dat moeten we hier niet willen, Markplaats zelf zit al vol met dat soort figuren..

  11. 2457 XP
    peyj's avatar

    Het gaat mij meer over de mensen die je hier nu “ineens” op het forum ziet, om snel geld te cashen, sinds de PS4 uit is.
    Zie ik ineens advertenties voorbij komen met een PS4 te koop voor achterlijke bedragen.
    Dat moeten we hier niet willen, Markplaats zelf zit al vol met dat soort figuren..

    Ik weet niet of je zoiets zomaar mag verbieden.. Ik stoor me er ook zeker aan die geldwolven die meer vragen voor een PS4.

  12. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik weet niet of je zoiets zomaar mag verbieden.. Ik stoor me er ook zeker aan die geldwolven die meer vragen voor een PS4.

    Waarom niet, de mensen van de PSX crew hebben zelf deze site + forum opgezet, dan mogen ze toch best hun eigen regels hanteren lijkt mij.

  13. 2457 XP
    peyj's avatar

    Waarom niet, de mensen van de PSX crew hebben zelf deze site + forum opgezet, dan mogen ze toch best hun eigen regels hanteren lijkt mij.

    Meer in het opzicht dat zij dan gaan bepalen wat wel en niet verkocht mag worden (afgezien van illegale items natuurlijk). Dan zou (in feite) het bestuur van PSX bepalen wat wel en niet verkocht mag worden en wat voor prijzen men dan zou moeten hanteren in hun ogen. Als zij gaan verbieden dat iemand zijn PS4 niet voor €100,- meer prijs mag aanbieden kan je die twijfel bij alles gaan trekken. En sta je (misschien ver gezocht) vrije markt in de weg. Dan zouden ze regels moeten gaan opstellen voor de gehele markt en alles wat daarop wordt aangeboden. Als PSX zijnde zou ik gewoon leden erop wijzen dat ze nette prijzen moeten hanteren, maar verplichten heeft geen zin. Dat is 1. extra werk voor de crew, 2. je krijgt gegarandeerd gezeur mee. Misschien allemaal een beetje ver gezocht, maar wanneer het over geld maken/uitgeven gaat gaan mensen eenmaal snel mierenneuker.

  14. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Dat snap ik, maar dit gaat meer (zoals meer aangegeven) om de geld wolven die “even snel” willen cashen, en dat is wat mij stoort, en ik ben niet de enige heb ik gemerkt.

    (zoek eens op in de verkoop topic naar ps4 verkopen, men gaat aardig tekeer tegen die gene)

  15. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    Mensen kunnen bijv. een PS4 aanbieden voor welke prijs ze maar willen, om een PS4 te verkopen voor 100 euro meer lijkt mij redelijk als je hem echt zo graag sneller wilt hebben.

    Maarja, niemand dwingt je om een PS4 voor zulke gekke prijzen te halen dus het is meer aan de persoon zelf hoeveel hij/zij ervoor wilt ophoesten.

  16. 150 XP
    Hotaru's avatar

    Dat snap ik, maar dit gaat meer (zoals meer aangegeven) om de geld wolven die “even snel” willen cashen, en dat is wat mij stoort, en ik ben niet de enige heb ik gemerkt.

    (zoek eens op in de verkoop topic naar ps4 verkopen, men gaat aardig tekeer tegen die gene)

    Helaas is er niets aan te doen. What goes around comes around.
    Wel zou je kunnen zeggen dat die personen puur zakelijk te werk gaan.

    Ik zit elders ook op een auto forum, daar moet je bepaalde tijd aktief + berichten hebben gepost/zijn geweest wil je wat te koop aanbieden.

    Gaat ook terberscherming/vertrouwen van de mensen die hier al wat langer zitten.

    Ideetje ? ๐Ÿ™‚

    Zij die vertrouwen hebben opgebouwd, kan je hier vinden.

    De eindbeslissing ligt uiteindelijk bij “jou”, net als men zelf verantwoordelijk is voor het wel of niet aanschaffen van een product.