Forum

Topic: Remote play problemen ps4 <->ps vita

Anoniem's avatar

Zijn er mensen met een ps4 en een vita die hun Remote play wel werkend krijgen als ze niet thuis zijn.
Thuis werkt het uitstekend en wou het dus op afstand proberen .

Gister bij me zusje thuis geprobeerd en kan geen connectie maken met de ps4
Me zusje heeft een lage internet bundel dus daar kan t ook aan liggen.

Nu zit ik bij me broertje thuis en ook daar werkt het niet , terwijl wij allebij super snel internet hebben.

Heb alle instellingen gedaan die je moet doen op de ps4 en vita!
Snap er vrij weinig van mischien iemand hier die t zelfde probleem heeft of iemand die een oplossing weet ?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 9 XP
    nl0wnd2's avatar

    Remote-play buitenshuis gebruiken
    U kunt op uw systeem via het internet op afstand spelen op uw PS4™-systeem bij u thuis.

    Voorbereiden voor het eerste gebruik

    Wanneer u voor het eerst (PS4-koppeling) gebruikt, moet u een PS4™-systeem registreren bij uw systeem (koppelen). Apparaatregistratie is niet mogelijk als u zich niet in de buurt van uw PS4™-systeem bevindt. Meer informatie vindt u onder “Een apparaat registreren”.

    Op afstand spelen

    Om de functie Remote-play buitenshuis via het internet te gebruiken, moet u eerst het PS4™-systeem en het PS Vita-systeem voorbereiden.
    Als u een toegangspunt gebruikt dat aangeboden wordt door een commerciële of openbare Wi-Fi-service of door een privaat draadloos netwerk, stelt u uw systeem in zodat het verbinding kan maken met dat toegangspunt.
    Schakel het PS4™-systeem in.
    Selecteer (Instellingen) > [PSNSM] > [Activeren als uw primaire PS4] > [Activeren] op het functiescherm van het PS4™-systeem.
    Selecteer (PS4-koppeling) > [Starten] > [Remote-play] op uw systeem. Als de verbinding tussen de apparaten met succes is doorgevoerd, wordt het scherm van het PS4™-systeem weergegeven op uw systeem.

    Op het functiescherm van het PS4™-systeem moet u (Instellingen) > [PS Vita-verbindingsinstellingen] selecteren en vervolgens het vakje [Remote-play inschakelen] aanvinken.
    Als u Remote-start inschakelt op het PS4™-systeem, kunt u Remote-play gebruiken om de stand-by modus te annuleren op het PS4™-systeem. Selecteer (Instellingen) > [Instellingen voor energiebesparing] > [Functies die beschikbaar zijn in de stand-by modus instellen] op het functiescherm van het PS4™-systeem en vinkt u zowel [Verbinding maken met internet] als [PS4 via netwerk inschakelen mogelijk maken] aan.
    In bepaalde netwerkomgevingen is de verbinding via Remote-play mogelijk onstabiel.
    Remote-play via het internet gebruiken

    Afhankelijk van uw netwerkverbinding lukt het mogelijk niet om Remote-play via het internet te gebruiken. In dat geval kan de volgende informatie u helpen alsnog verbinding te maken.

    Selecteer (Instellingen) > [Netwerk] > [Internetverbinding testen] op het functiescherm van het PS4™-systeem, en ga na of u verbinding kunt maken met zowel het internet als met PSNSM.
    Als uw router UPnP ondersteunt, schakelt u dit in op de router.
    Als uw router UPnP niet ondersteunt, moet u de instelling van de router voor port forwarding aanpassen zodat communicatie met het PS4™-systeem via het internet toegestaan is. De poortnummers die gebruikt worden door Remote-play zijn 9295 (voor TCP) en 9296 en 9297 (voor UDP). Als deze poorten niet beschikbaar zijn, lukt het mogelijk ook om poorten 9295~9304 te gebruiken (voor TCP en UDP). Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw router voor meer informatie over deze instellingen.
    Als het PS4™-systeem verbonden is met het internet via twee of meer routers, werkt de communicatie mogelijk niet correct.
    Een router is een apparaat dat het mogelijk maakt om één internetlijn te delen met meerdere apparaten.
    Afhankelijk van de beveiligingsfuncties van uw router of internetserviceprovider is de communicatie mogelijk beperkt. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van het gebruikte netwerkapparaat en de informatie die u gekregen hebt van uw internetserviceprovider.
    Port forwarding is een functie om signalen die toekomen aan een bepaalde poort (ingang) door te sturen naar een andere opgegeven poort (uitgang). Dit wordt ook “poorttoewijzing” of “adresconversie ” genoemd.

    BRON/LINK: http://manuals.playstation.net/document/nl/psvita/ps4link/viainternet.html

  2. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Het werkt gewoon nog bout

  3. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Bedankt voor de info.

    Heb het helaas nog niet geprobeerd.
    Vanavond maar eens proberen.

  4. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Remote play buitenshuis heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.
    Thuis werkt het perfect, maar dat is inderdaad niet hetzelfde.
    Ik ga het uitproberen en dan deel ik hier mijn ervaringen.

  5. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Bij mij was het probleem opgelost na mijn PS4 in DMZ mode te gooien in de modem/router, gewoon de poorten openen kan ook en je PS4 als ‘Primaire PS4’ activeren is noodzakelijk.

    De poort die je moet hebben is 9304 (UDP)

    Op afstand spelen

    1. Schakel het PS4™-systeem in.
    Als u Remote-start inschakelt op het PS4™-systeem, kunt u Remote-play gebruiken om de stand-bymodus te annuleren op het PS4™-systeem. Selecteer (Instellingen) > [Instellingen voor energiebesparing] > [Functies die beschikbaar zijn in de stand-bymodus instellen] op het functiescherm van het PS4™-systeem en vinkt u zowel [Verbinding maken met internet] als [PS4 via netwerk inschakelen mogelijk maken] aan.
    2. Selecteer (PS4-koppeling) > [Starten] > [Remote-play] op uw systeem. Als de verbinding tussen de apparaten met succes tot stand is gebracht, wordt het scherm van het PS4™-systeem weergegeven op uw systeem.

    Wat betreft DMZ:

    Instructies voor bekende merken routers:

    Algemene beschrijving
    Netgear
    Linksys
    TP-Link

    Meer info over Remote Play:
    http://manuals.playstation.net/document/nl/psvita/ps4link/viainternet.html

  6. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Ok goedenavond. na talloze maanden expirimenteren etc. nu toch maar hier de hulp inschakelen.
    Ik krijg mij remote play tussen de vita en de PS4 niet perfect werkend.
    Als eerst mijn thuis netwerk.

    Provider Ziggo 180mb
    PS4 bedraad aangesloten
    NAS
    Gigabit ethernet 8 ports switch

    Wat is het probleem?
    Bij remote play krijg ik altijd wat ik ook doe. zware haperingen, lag etc. Dat roticoontje in het scherm dat er verbindingslos is en uiteindelijk valt de verbinding tussen ps4 en vita weg.
    Opnieuw verbinden en daarna continue hetzelfde.

    Heb van alles al geprobeerd. Compleet thuisnetwerk opnieuw bekabeld en opnieuw ingesteld. Van CAT5 naar CAT6 etc. nieuwste kabels.
    PS4 rechtstreeks op ziggo aangesloten, ziggo in modem laten zetten en eigen routers ertussen. Sitecom 300N geprobeerd en zowel een TPLink WLR.
    PS4 ip adres in DMZ gezet op steeds de andere router die ik op dat moment ertussen had.
    Poorten open gezet. etc… je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het geprobeerd.
    En nog steeds krijg ik het niet werkend. frustrerende remote play.
    DIt geld voor zowel in huis als buitenshuis.
    De PS4 met vita proberen te laten verbinden door vinkje rechtsreeks verbinden uit te zetten op PS4, maar ook geprobeerd met het vinkje aan. etc etc etc….
    Heb denk ik mijn netwerk al 4x opnieuw bekabeld ervoor. Ook PS4 op wifi laten verbinden ipv bekabeld en dan remote play is brak.

    Heb ook al mijn andere apparaten PS3, NAS, SMartTV, mediaplayer er eens allemaal tussenuit gelaten en alleen PS4 op alle mogelijke manier aangesloten. Maar er blijft continue hapering. hele erge hapering.

    Nu zit ik zwaar te twijfelen of het aan mijn eigen routers kan liggen. Ik weet namelijk zoiezo dat de ziggo router/modem niet optimaal is en dat een eigen router ertussen de ideale oplossing is voor thuisnetwerk.

    Ben totaal geen leek op networking, maar ook geen topexpert. Werk al jaren binnen het telecomgebied.
    Maar dit frustreerd mij enorm. dat ik dit niet lekker aan de praat krijg.

    Hebben jullie tips hoe ik het optimaal werkend kan krijgen?
    Welke routers gebruiken jullie?

    Ben aan het zoeken naar de ideale router hiervoor. Maar moet ook een router zijn die full HD tegelijkertijd kan streamen over het netwerk.

    Let me know.

  7. 32 XP
    Adiel's avatar

    Ok goedenavond. na talloze maanden expirimenteren etc. nu toch maar hier de hulp inschakelen.
    Ik krijg mij remote play tussen de vita en de PS4 niet perfect werkend.
    Als eerst mijn thuis netwerk.

    Provider Ziggo 180mb
    PS4 bedraad aangesloten
    NAS
    Gigabit ethernet 8 ports switch

    Wat is het probleem?
    Bij remote play krijg ik altijd wat ik ook doe. zware haperingen, lag etc. Dat roticoontje in het scherm dat er verbindingslos is en uiteindelijk valt de verbinding tussen ps4 en vita weg.
    Opnieuw verbinden en daarna continue hetzelfde.

    Heb van alles al geprobeerd. Compleet thuisnetwerk opnieuw bekabeld en opnieuw ingesteld. Van CAT5 naar CAT6 etc. nieuwste kabels.
    PS4 rechtstreeks op ziggo aangesloten, ziggo in modem laten zetten en eigen routers ertussen. Sitecom 300N geprobeerd en zowel een TPLink WLR.
    PS4 ip adres in DMZ gezet op steeds de andere router die ik op dat moment ertussen had.
    Poorten open gezet. etc… je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het geprobeerd.
    En nog steeds krijg ik het niet werkend. frustrerende remote play.
    DIt geld voor zowel in huis als buitenshuis.
    De PS4 met vita proberen te laten verbinden door vinkje rechtsreeks verbinden uit te zetten op PS4, maar ook geprobeerd met het vinkje aan. etc etc etc….
    Heb denk ik mijn netwerk al 4x opnieuw bekabeld ervoor. Ook PS4 op wifi laten verbinden ipv bekabeld en dan remote play is brak.

    Heb ook al mijn andere apparaten PS3, NAS, SMartTV, mediaplayer er eens allemaal tussenuit gelaten en alleen PS4 op alle mogelijke manier aangesloten. Maar er blijft continue hapering. hele erge hapering.

    Nu zit ik zwaar te twijfelen of het aan mijn eigen routers kan liggen. Ik weet namelijk zoiezo dat de ziggo router/modem niet optimaal is en dat een eigen router ertussen de ideale oplossing is voor thuisnetwerk.

    Ben totaal geen leek op networking, maar ook geen topexpert. Werk al jaren binnen het telecomgebied.
    Maar dit frustreerd mij enorm. dat ik dit niet lekker aan de praat krijg.

    Hebben jullie tips hoe ik het optimaal werkend kan krijgen?
    Welke routers gebruiken jullie?

    Ben aan het zoeken naar de ideale router hiervoor. Maar moet ook een router zijn die full HD tegelijkertijd kan streamen over het netwerk.

    Let me know.

    Wat zijn je ervaringen bij een directe verbinding tussen de PS4 en Vtia? Dus geen router als intermediair.

  8. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Wat zijn je ervaringen bij een directe verbinding tussen de PS4 en Vtia? Dus geen router als intermediair.

    Staat in zijn verhaal, ook dat wil niet soepel verlopen
    Ik wou eerst vragen hoe het met zijn upload snelheid zit, maar aangezien hij het probleem al binnenshuis heeft, heeft dat dus ook weinig nut.

    Misschien iets van storende factoren voor een slecht wifi signaal?
    Onstabiele verbinding van je provider?
    Eventueel je router, wat je zelf ook al aangeeft

  9. 32 XP
    Adiel's avatar

    Staat in zijn verhaal, ook dat wil niet soepel verlopen
    Ik wou eerst vragen hoe het met zijn upload snelheid zit, maar aangezien hij het probleem al binnenshuis heeft, heeft dat dus ook weinig nut.

    Misschien iets van storende factoren voor een slecht wifi signaal?
    Onstabiele verbinding van je provider?
    Eventueel je router, wat je zelf ook al aangeeft

    Voor zulke posts is het naar m.i. handig om
    het probleem goed samen te vatten. Maar goed.

    Heb vergelijkbare problemen en het is denk een kwestie van storende signalen in de buurt. Ook moet je weten dat de wifi chip in de Vita niet al te sterk is. Zowel in energie besparendemodus als niet. Dus moet je met die ook niet te ver zitten van de AP(PS4/router).

  10. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    wat zijn jullie ervaringen en welke router gebruiken jullie?
    Wil de overweging maken om het met een nieuwe router te proberen. kijken wat dat doet.

  11. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Als je direct connection gebruikt en je zit 1 meter van je PS4 mag je geen problemen krijgen. Heb je nog steeds haperingen en bad connection icon dan kan dat uiteindelijk maar 2 dingen betekenen:

    1) je hebt teveel draadloze frequenties door je huis lopen. Woon je in een buurt met veel routers en heb je in huis ook een aantal routers met apparaten staan, dan kan dit effect hebben. Ook draadloze apparaten die via 2.4Ghz lopen (zoals veel wireless keyboards) kunnen hiermee storen. Dit is erg lastig te testen omdat er gewoon veel factoren een rol kunnen spelen. Ik heb thuis 2 krachtige routers staan (Asus AC66U) en een oude zwakke puur bedoeld voor een wireless printer. Daarnaast zijn er 2 smart tv’s, 3 iPads, 4 smartphones en 2 Macbooks die allemaal via Wifi zijn verbonden. Uiteraard niet allemaal tegelijk 😉 In de buurt zijn er een stuk of 3-5 wifi netwerken te vinden, op die van mij na. Ik heb nergens last van.

    2) De wifi van je PS Vita óf PS4 toont kuren. Zo simpel kan het probleem zijn. Als de wifi antenne slecht signaal heeft, of weinig data kan doorsturen/ontvangen dan heb je dus een instabiele verbinding en krijg je veel problemen.

    Mijn advies: probeer je Vita + PS4 eens bij een vriend. Kijken of ze daar samen werken, zo niet probeer dan je Vita met een ander PS4 te verbinden. Of een ander Vita met jouw PS4. In zulke situaties (waar het aan veel dingen kan liggen) is het belangrijk om bepaalde zaken uit te sluiten. Dit kan dus gedaan worden door gebruik te maken van andere Vita’s en PS4’s als test middel.

    Nog even kort mijn setup, aangezien je daarom vroeg.

    Heb Ziggo Alles-in-1 Extra (180MB). Asus AC66U verbonden met mijn Ziggo modem, het Ziggo modem staat in bridge mode dus GEEN wifi, puur een modem. Vanuit mijn AC66U (die benden staat naast het Ziggo modem) gaat er een kabel naar boven naar mijn kamer. Daar is hij aangesloten op een gigabit switche voor mijn PS4, AppleTV, Synology NAS en een Mediaplayer. Vanaf de switch gaat er weer een kabel naar een tweede AC66U die in mijn kamer staat, en een kabel naar een oud goedkoop router voor een wireless printer. De tweede AC66U staat in bridge mode met exact dezelfde wifi instellingen als de eerste die in de woonkamer staat. Hierdoor heb ik dus één dekkend wifi netwerk in en rond mijn huis. Zowel in de woonkamer als in mijn slaapkamer heb ik geen problemen met Remote Play. Ik verbind nooit direct omdat ik betere resultaten krijg via mijn routers, omdat die een sterke signaal hebben, helemaal als ik beneden zit waar dus een router staat.

    Dus: veel troubleshooten en testen om dingen uit te sluiten. Er kunnen 1001 factoren roet in het eten gooien. Je komt niet in paar handelingen achter waar het aan ligt. Wat je wel kan doen is dus kijken waar het in ieder geval niet aan ligt. Hierdoor kom je stap tot stap tot de ontdekking waar het wel aan moet liggen.

  12. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Thnx El Tigre voor de hele uitgebreide beschrijving. Stappen 1 en 2 had ik ook al de revue laten passeren en voor stap 1 al meerdere wifi channels gebruikt.

    Heb van het weekend toch maar het besluit genomen en de gok gewaagd dat het aan mijn routers lag om een nieuwe duurdere router te kopen. Heb deze (NetGear R6300) gisteren binnen gekregen en volledig naar mijn hand en netwerk ingericht. Uiteindelijk een kleine 3 kwartier Remote Play geprobeerd en welliswaar zonder enig Haperen, lag en of stotteren.
    Vanavond weer verder testen, maar voor zover ziet het er goed uit.