Forum

Topic: Ps4 remote play

Anoniem's avatar

Als ik remote play doe dan werkt het niet goed mijn beeld lagged soms en het geluid maakt de hele tijd een raar geluid hoe los ik dit op

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Sony heeft Remote Play naar mijn mening niet goed werkend gemaakt. Als je op een wifi buitenshuis zit, verbind ie vaak niet. In huis zelfs vaak ook niet. Moet je allemaal porten open zetten in je router ofzo. Gaat nergens over.

  2. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Binnenshuis heb ik nergens last van. Ik heb in de slaapkamer boven en in de woonkamer beneden een router staan. Overal in huis (en in de tuin) kan ik perfect gebruik maken van Remote Play. Door te zeggen dat het niet goed werkend is gemaakt is wel erg kort door de bocht. Bij heel veel mensen werkt het perfect, zoals het zou moeten. Werkt het niet, dan ligt het eerder aan je verbindingen en routers dan aan Remote Play zelf.

    Mijn advies: zit je in de buurt van je PS4, zet dan Direct Connection aan op de PS4 bij Remote Play instellingen. Is je router dichterbij dan je PS4, zet dan Direct Connection dan uit. En oja, wat je ook doet: PS4 BEDRAAD aansluiten en je Vita verbinden met Wifi N ipv de gare/trage/stokoude B/G.

    Volg deze kleine stappen en het zal perfect moeten werken.

  3. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Wat hierboven al gezegd wordt..( je moet je ps4 verbinden met een kabel ) dan hoeft je ps4 minder data te verzenden/versturen ‘je ps4 heeft immers maar 1 antenne’. + thuis moet je voor een directe verbinding kiezen tussen ps4 en vita… en buiten huis heb je een snelle internet verbinding nodig (denk niet dat openbare wifi spots voldoen of überhaupt werken).

  4. 90 XP
    ZombOwn's avatar

    Wat hierboven al gezegd wordt..( je moet je ps4 verbinden met een kabel ) dan hoeft je ps4 minder data te verzenden/versturen ‘je ps4 heeft immers maar 1 antenne’. + thuis moet je voor een directe verbinding kiezen tussen ps4 en vita… en buiten huis heb je een snelle internet verbinding nodig (denk niet dat openbare wifi spots voldoen of überhaupt werken).

    Mijn ps4 was al verbonden en had al directe verbinding maar het probleem is al opgelost door mijn ps4 en ps vita een paar keer te herstarten

  5. 169 XP
    dennydenhaag's avatar

    Speelt totaal niet lekker remote play

  6. 1199 XP
    chris65's avatar

    Speelt totaal niet lekker remote play

    Ligt eraan welk spel. Ik heb killzone gespeeld en dat was lastig, maar resogun was echt geweldig (terwijl ik er op de ps4 niks aan vond). Ik heb m’n vita vandaag pas gekocht dus moet nog een manier vinden om dat ding goed vast te houden zonder er rsi aan over te houden. Als dat lukt, dan is misschien killzone of bf4 ook goed te doen 😉

  7. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ligt eraan welk spel. Ik heb killzone gespeeld en dat was lastig, maar resogun was echt geweldig (terwijl ik er op de ps4 niks aan vond). Ik heb m’n vita vandaag pas gekocht dus moet nog een manier vinden om dat ding goed vast te houden zonder er rsi aan over te houden. Als dat lukt, dan is misschien killzone of bf4 ook goed te doen 😉

    Tip koop een grip. Is een wereld van verschil. En hoeft maar een paar euro te kosten.

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Als hij binnenshuis niet goed werkt moet je even directe verbinding met Vita aanzetten in je instellingen. De rest kan je beter testen met een goede verbinding (ik schat minimaal 30/mbs) op zowel je host als client-netwerk. (denk er ook aan dat je Nat type 2 hebt op je ps4 anders is het helemaal een kansloze missie)

  9. 1199 XP
    chris65's avatar

    Tip koop een grip. Is een wereld van verschil. En hoeft maar een paar euro te kosten.

    Dat ziet er inderdaad comfortabel uit. Is die van big ben een beetje ok of is een andere beter?

  10. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik heb er 1 gekocht op eBay uit hong kong. Heeft geen merknaam volgens mij.

  11. 1199 XP
    chris65's avatar

    Ik heb een big ben gekocht. Het is een stuk beter, maar een controller ligt beter in de hand 🙂

    Weet iemand of er ergens terug te vinden is, hoe de besturing naar de vita vertaald wordt met remote play? Ik zit elke keer te zoeken welke knop ik moet hebben

  12. 41 XP
    RvD's avatar

    Ik heb een big ben gekocht. Het is een stuk beter, maar een controller ligt beter in de hand 🙂

    Weet iemand of er ergens terug te vinden is, hoe de besturing naar de vita vertaald wordt met remote play? Ik zit elke keer te zoeken welke knop ik moet hebben

    Druk op de PS-button en kies voor ‘Button Guide’

  13. 1199 XP
    chris65's avatar

    Druk op de PS-button en kies voor ‘Button Guide'

    Dank je, sorry voor de noob vragen/opmerking maar heb nog maar 1 dag een ps vita 🙂

  14. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Dank je, sorry voor de noob vragen/opmerking maar heb nog maar 1 dag een ps vita 🙂

    je kunt bijvoorbeeld met Battlefield 4 op de PS4 ook de controls bekijken hoe het op de Vita werkt, en aanpassen
    is volgens mij niet met elk spel helaas