Forum

Topic: Px4 turtle beach, audio tv

Anoniem's avatar

Ik heb een turtle beach px4 bestelt. Wil hem voornamelijk gebruiken voor de ps4. Toch zou ik hem ook willen gebruiken om films te kijken op tv. Dus direct aansluiten op de tv.

Mijn vraag is dus of dat kan?

Mijn tv is een LG 47LM671S. Vanuit de tv loopt er een optische kabel naar mijn Bose solo. Er zit verder geen optische aansluiting op de tv.
De Ps4 is via hdmi kabel aangesloten op de tv.

Wat ik ervan begrijp is dat er bij de headset een transformator zit.
Die heeft een optische uitgang, een tulp uitgang en powerd usb.
Dus dan gaat er een optische kabel vanaf van ps4 naar transformator.
Powerd usb de ps4 in (zou dat ook de tv in kunnen?).
Dan blijft de tulp over. Volgens mij krijg je dan alleen stereo geluid door?

Hoe kan ik de headset ook op mijn tv aansluiten met behoud van dolby surround 5.1?
Is bijvoorbeeld een splitter aan te raden?

Hoop dat iemand mij op gang kan helpen….

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Sluit de PX4 aan op je TV via de optische kabel. Hierdoor heb je all het geluid dat de tv ontvangt via de PX4. Of het in 5.1 is hangt af van je TV en de settings. Ik heb een vergelijkbare situatie en bij mij werkt dat.

    Ik het het zo:
    Mijn TV is een LG 47LM660S (lijkt veel op jouw tv). Ik heb mijn PS4, X360, AppleTV en MediaPlayer via HDMI naar mn TV toe. Vanaf mn TV heb ik een optische kabel naar de ingang van de PX4 ontvanger. Van de PX4 heb ik een optische kabel op de uitgang naar mijn Logitec Z5500 surround.

    Hierdoor krijg ik het volgende:
    Als ik mijn PS4, X360, AppleTV of MediaPlayer aanzet gaat het geluid door de optische kabel naar de PX4. Ik kan dus al die apparaten gebruiken in combinatie met mijn PX4, zolang de TV aan staat en het geluid doorstuurt over de optische kabel. Echter omdat ik ook weer op de PX4 uitgang een kabel heb aangesloten naar mijn Logitech Z5500, krijg ik daar ook geluid. Het resultaat is dat ik on the fly kan switchen tussen de PX4 en mn Logitech Z5500 voor geluid. Ben ik aan het spelen en het wordt laat: simpel de Z5500 uitzetten en de PX4 headset aan en ik kan gelijk door. Dit werkt voor al mijn apparaten aangesloten op de TV. Ik heb alles in Dolby Digital surround 5.1. Zorg er wel voor dat je het juist instelt op je TV, anders stuurt hij alleen stereo geluid door. Je kan het vinden bij Sound Settings en dan zet je Digital Sound Out op ‘Auto’, NIET op PCM (dan krijg je dus stereo).

    Hou er echter wel rekening mee: de PX4 ondersteunt alleen Dolby Digital, dus stel op je PS4 in dat het via Dolby Digital moet gaan en niet DTS. Nu hebben alle games ondersteuning voor Dolby Digital, maar dit is niet het geval bij films. Bekijk je een HD film via je TV dan krijg je geen geluid als deze film DTS geluid heeft, enkel Dolby Digital.

    En oja, de USB is inderdaad puur voor power. Indien je TV genoeg stroom over USB voorziet kan je dat gebruiken. Ik heb een stroomadapter gebruikt van een smartphone (had er een extra liggen) en dat direct in de stopcontact.

    Ik hoop dat het duidelijk is, ik heb hem dus zelf ook en heb het aangesloten zoals jij dat juist wilt. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel!

  2. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    of gewoon je koptelefoon in je tv prikken voor tv geluid

  3. 6 XP
    scarnose's avatar

    Bedankt voor je uitleg. Het is meer dan duidlelijk. Wel drie keer door gelezen;-)

    Krijg de headset Zaterdag binnen en ga het doen zoals jij beschrijft!

    Nogmaals bedankt. Gaat zeker goed komen zo.

    Sluit de PX4 aan op je TV via de optische kabel. Hierdoor heb je all het geluid dat de tv ontvangt via de PX4. Of het in 5.1 is hangt af van je TV en de settings. Ik heb een vergelijkbare situatie en bij mij werkt dat.

    Ik het het zo:
    Mijn TV is een LG 47LM660S (lijkt veel op jouw tv). Ik heb mijn PS4, X360, AppleTV en MediaPlayer via HDMI naar mn TV toe. Vanaf mn TV heb ik een optische kabel naar de ingang van de PX4 ontvanger. Van de PX4 heb ik een optische kabel op de uitgang naar mijn Logitec Z5500 surround.

    Hierdoor krijg ik het volgende:
    Als ik mijn PS4, X360, AppleTV of MediaPlayer aanzet gaat het geluid door de optische kabel naar de PX4. Ik kan dus al die apparaten gebruiken in combinatie met mijn PX4, zolang de TV aan staat en het geluid doorstuurt over de optische kabel. Echter omdat ik ook weer op de PX4 uitgang een kabel heb aangesloten naar mijn Logitech Z5500, krijg ik daar ook geluid. Het resultaat is dat ik on the fly kan switchen tussen de PX4 en mn Logitech Z5500 voor geluid. Ben ik aan het spelen en het wordt laat: simpel de Z5500 uitzetten en de PX4 headset aan en ik kan gelijk door. Dit werkt voor al mijn apparaten aangesloten op de TV. Ik heb alles in Dolby Digital surround 5.1. Zorg er wel voor dat je het juist instelt op je TV, anders stuurt hij alleen stereo geluid door. Je kan het vinden bij Sound Settings en dan zet je Digital Sound Out op ‘Auto’, NIET op PCM (dan krijg je dus stereo).

    Hou er echter wel rekening mee: de PX4 ondersteunt alleen Dolby Digital, dus stel op je PS4 in dat het via Dolby Digital moet gaan en niet DTS. Nu hebben alle games ondersteuning voor Dolby Digital, maar dit is niet het geval bij films. Bekijk je een HD film via je TV dan krijg je geen geluid als deze film DTS geluid heeft, enkel Dolby Digital.

    En oja, de USB is inderdaad puur voor power. Indien je TV genoeg stroom over USB voorziet kan je dat gebruiken. Ik heb een stroomadapter gebruikt van een smartphone (had er een extra liggen) en dat direct in de stopcontact.

    Ik hoop dat het duidelijk is, ik heb hem dus zelf ook en heb het aangesloten zoals jij dat juist wilt. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel!

    of gewoon je koptelefoon in je tv prikken voor tv geluid

    De turtle beach px4 is wireless. Ik zelf vind het dan wel prettig om de headset dusdanig zo te gebruiken.
    Bedankt voor je input….

  4. 6 XP
    scarnose's avatar

    Ik het het zo:
    Mijn TV is een LG 47LM660S (lijkt veel op jouw tv). Ik heb mijn PS4, X360, AppleTV en MediaPlayer via HDMI naar mn TV toe. Vanaf mn TV heb ik een optische kabel naar de ingang van de PX4 ontvanger. Van de PX4 heb ik een optische kabel op de uitgang naar mijn Logitec Z5500 surround.

    Ik heb het precies zo gedaan. Ook op de tv de instelling digital sound out op auto.
    Als de tv aan staat branden alle LED lichten op de transmitter.
    Zet ik de PS4 aan brand het Dolby digital LED niet.
    Enig idee hoe ik dat kan oplossen?
    Zit er een problem bij het doorsturen van audio via HDMI (gebruik standaard ps4 HDMI) ?

    bvd.

  5. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Ik heb het precies zo gedaan. Ook op de tv de instelling digital sound out op auto.
    Als de tv aan staat branden alle LED lichten op de transmitter.
    Zet ik de PS4 aan brand het Dolby digital LED niet.
    Enig idee hoe ik dat kan oplossen?
    Zit er een problem bij het doorsturen van audio via HDMI (gebruik standaard ps4 HDMI) ?

    bvd.

    Heb je via je PS4 Dolby Digital aangevinkt? En via je TV audio op Auto gezet ipv PCM?

  6. 6 XP
    scarnose's avatar

    Heb je via je PS4 Dolby Digital aangevinkt? En via je TV audio op Auto gezet ipv PCM?

    Ja dat heb ik allemaal gedaan. grappige is dat ik toch weer even ging kijken.
    Had de Primaire uitvoeraansluiting op digital staan. Dat moet natuurlijk HDMI zijn.

    Doet het prima zo. Echt perfect, zo switchen tussen tv en console.

    Nogmaals bedankt voor je hulp!

  7. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    no problem 😉