Forum

Topic: trage downloadspeed ps4

Anoniem's avatar

Hallo, ik ben net in het bezit van een gloednieuwe ps4, alleen heb ik nu een probleem. De downloadsnelheid is echt tergend langzaam! Als ik de test doe heb ik een downloadsnelheid tussen de 1-3 mbps en een uploadsnelheid van 1-2 mbps. Is dit normaal? Een spel binnenhalen duurt al gauw 2 uur..
Hoop dat iemand me kan helpen!
P.s. Het is via wifi!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Ligt denk ik aan je router

  2. 382 XP
    e-man's avatar

    Via de draad verbinden, zorgen dat je in ieder geval NAt type 2 hebt en het probleem is opgelost! Ik heb zelfs met mijn experiabox retegoede verbinding!

  3. 5 XP
    NL_Joshua1's avatar

    Denk niet dat het aan mn router ligt, zelfs mn xbox360 download sneller op wifi. Verder heb ik gewoon nat type 2.

  4. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Nat type heeft niks met downloaden te maken. War Thunder downloadt nu retetraag hier

  5. 518 XP
    recsto's avatar

    Ik weet niet hoeveel games je tegelijk download? Ik had gister 5 tegelijk aanstaan. Dat werkt niet echt lekker.

  6. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Ps4 heeft juist snellere download, misschien dat je iets op pc aan het downloaden wat….

  7. 15 XP
    Elf-1's avatar

    @NL_Joshua1: Dit kan met meerdere factoren te maken hebben. Allereerst kan het zo zijn dat er meerdere apparaten in je huis op internet waren aangesloten, op het moment dat jij wilde downloaden. Als bijvoorbeeld je broer een film downloadt of zit te streamen en je zusje op de ipad aan het browsen is, dan is je internetverbinding al veel trager dan dat je alleen thuis bent en alleen je PS4 op internet aangesloten is.

    Daarnaast kan de afstand tussen je router en je PS4 van groot belang zijn, hoe verder je van je router af zit, hoe minder snel je downloadt. Daarom is het verstandig om zeker met online gamen altijd bekabeld te gaan, dan download je niet alleen veel sneller, maar heb je ook minder lagg tijdens het online gamen enzo.

    Overigens kan het NAT Type zoals hierboven genoemd wordt er ook mee te maken hebben, maar dat zal minder effect hebben dan als jij van draadloos over gaat naar bekabeld. NAT Type 2 (of 1) is inderdaad het beste, zo verlies je geen connectie met PSN dan wel online functies van de games en lagg je het allerminste.

  8. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    anderen hebben dit probleem opgelost door kabel aansluiting,
    dus ps4 met kabel verbinden dan is je probleem opgelost.

  9. 169 XP
    dennydenhaag's avatar

    Ik heb daar ook problemen mee in speedtest.net haal ik 151 mbps en 18 up en met de ps 74 om 12

  10. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Ik heb daar ook problemen mee in speedtest.net haal ik 151 mbps en 18 up en met de ps 74 om 12

    Op ps3 kan je Max 30mb halen, maakte niet uit of je internet sneller wat.Denk dat er op de ps4 ook een lock op zit.

  11. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Je zou maar het probleem hebben dat je een update moet downloaden van meer dan 4gb, je PS3 download traag en je wordt elke keer van het netwerk gegooid ‘dat heb ik dus’. Het netwerk van Sony is gewoon super slecht ‘de ene keer krijg je de ps-store zo voor je neus de andere keer moet je meer dan 20sec wachten enz’ dit zowel op ps3 en ps4 via kabel.

  12. 18 XP
    BruC0Ndr's avatar

    das wel gek, ik heb 19.5 mb/s als ik test

  13. 389 XP
    Suugie's avatar

    Heb je toevallig je ps4 naast je ps3 staan?
    Dit was mijn probleem, de PS3 stond tussen de PS4 en de router in (ze stonden namelijk recht naast elkaar) en de ps3 (FAT in mijn geval) blokkeert echt ziek veel van het signaal.
    Na mijn ps3 iets te hebben opgeschoven kreeg ik 40% beter signaal op de PS4

  14. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Mijn ps3 haalt 17.5 mb/s via wifi en kabel. Vannacht heeft hij wel een update enz van 320mb+ gedaan maar de update van Payday2 van 4.2gb stopt hij elke keer bij een paar % en meld mij af van psn. Heb nu beiden via kabel en het blijft het zelfde probleem houden. De game zelf opnieuw downloaden gaat snel maar de update downloaden gaat zeer langzaam.

    Gewoon je ps3/4 opnieuw opstarten kan ook weleens helpen, maar in mijn geval helpt het niet. Jammer genoeg kan ik de download snelheid niet testen als hij de update aan het downloaden is.

    Sony moet echt iets doen aan dit probleem… Ps+ is immers min of meer verplicht voor de ps4 ‘dus vind ik dat de snelheid en stabiliteit goed moet zijn’.

  15. 169 XP
    dennydenhaag's avatar

    Op ps3 kan je Max 30mb halen, maakte niet uit of je internet sneller wat.Denk dat er op de ps4 ook een lock op zit.

    Ja ok maar sony doet er geen goed aan

  16. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Ik weet niet hoeveel games je tegelijk download? Ik had gister 5 tegelijk aanstaan. Dat werkt niet echt lekker.

    Idd, dat had ik ook.
    Vooral Ghosts en BF4 duurde erg lang om te downloaden.
    Zelfs bekabeld. Was er flauw van.

  17. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Denk niet dat het aan mn router ligt, zelfs mn xbox360 download sneller op wifi. Verder heb ik gewoon nat type 2.

    Hoeveel aparaten zijn er verbonden op jouw WiFi ?

    Digitale tv
    Pc
    Laptop
    Tablet
    Smartphone
    Ps3
    360
    ….
    Als dit het geval is zou ik beter een paar apparaten ontkoppelen en netwerk doen vergeten. Zo zal jouw ps4 meer download snelheid krijgen, denk ik toch 🙂

    Op ps3 kan je Max 30mb halen, maakte niet uit of je internet sneller wat.Denk dat er op de ps4 ook een lock op zit.

    Fuck man, zoveel jong.

    De mijne geeft echt veel minder aan. En we hebben hier het beste netwerk… Enkel geen optie om met kabel te werken. Dus moet over WiFi 🙁
    Nat type 2

  18. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Mijn PS4 downloadt veel sneller dan mijn PS3.
    Allebei verbonden met dezelfde router via Wifi.

  19. 150 XP
    Hotaru's avatar

    Mijn PS4 downloadt veel sneller dan mijn PS3.
    Allebei verbonden met dezelfde router via Wifi.

    Topic naam: trage download speed PS4,
    topic content: PS4 downloadt veel sneller dan mijn PS3.

    Typo? Wil je dat iemand je helpt om uit te zoeken waarom de ene speed sneller is dan de ander?
    Wat is je intentie met deze topic?