Topic: PS4 stanby of uitschakelen??

02 februari 2014om 00:37

Hallo beste forum leden,

Ik heb even een vraag:
Wat ik me namelijk af vraag is ik mijn ps4 het beste op standby kan zetten of helemaal moet uitschakelen.?
Wat is het beste voor de ps4 en zowel het stroom verbruik.?

28 reacties

  1. User  avatar
    734 XP

    Het ligt er aan wat je er precies mee wilt.

    Standbye = handig als je op een latere tijdstip weer wilt spelen of je wilt remote play gebruiken op je ps vita.

    Uitschakelen = het zegt het al eigenlijk. Als je klaar bent met spelen voor de dag, dan doe je dit.

    Kwa stroomverbruik is uitgeschakeld het beste, maar in standbye houden ze er ook rekening mee dat je stroom bespaart.

    Volgens mij kan je de uitleg wel lezen op het moment als je de ps knop lang genoeg vasthoudt.

    0
  2. User  avatar
    88 XP

    Qua stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is! Vandaar mijn vraag.

    0
  3. User  avatar
    577 XP

    [quote]Qua stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is! Vandaar mijn vraag.[/quote]

    Je zegt het zelf al in je eerste zin.. Lijkt me logisch.

    0
  4. User  avatar
    734 XP

    [quote]Je zegt het zelf al in je eerste zin.. Lijkt me logisch.[/quote]
    Dat was mijn zin niet de zijne. (-;

    [quote]Qua stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is! Vandaar mijn vraag.[/quote]
    Lees de zin nog eens een x door?
    Misschien begrijp je hem dan wel….

    0
  5. User  avatar
    212 XP

    was laatst een tweet van de boss himself dat standby het beste was zie link

    [url]https://twitter.com/PlayStation/status/410619983555592193[/url]

    0
  6. User  avatar
    149 XP

    [quote]was laatst een tweet van de boss himself dat standby het beste was zie link

    [url]https://twitter.com/PlayStation/status/410619983555592193[/url][/quote]

    Het beste als je auto downloads wil niet als je energie wilt besparen dan is hem gewoon uitzetten het beste

    4. Hoeveel energie verbruikt de PS4?
    Dennis geeft een beknopt overzicht van het energieverbruik onder diverse omstandigheden.

    De PS3 verbruikte in de eerste jaren na launch zo’n 190 Watt tijdens het spelen van een game maar dat werd netjes teruggebracht tot 75 Watt in latere versies. Toch gooide je tussen de 40 tot 80 euro weg per jaar als je de console vaak lang liet draaien of zelfs niet uitzette. Dit is hoe nu zit:

    Als je de PS4 laat gieren tijdens een game verbruikt de machine volgens Sony 135 Watt (150 Watt uit tests) en bij het kijken van films slechts 110 Watt. De kans dat dit nog terug gebracht wordt door middel van updates is groot: Zoals gezegd verbeterde het energieverbruik van de PlayStation 3 ruim 60 procent in de loop der jaren.

    Samengevat: nu al zuiniger dan de PS3 bij de launch, wordt nog zuiniger naar alle waarschijnlijkheid.

    0
  7. User  avatar
    577 XP

    [quote]Dat was mijn zin niet de zijne. (-;

    Lees de zin nog eens een x door?
    Misschien begrijp je hem dan wel….[/quote]

    Is niet mijn zin vriend.

    0
  8. User  avatar
    1053 XP

    Het is heel makkelijk. Standby verbruikt minder dan als hij aan staat en tijdens standby kan je nog steeds ds4 opladen en updates downloaden.

    als je de ps4 uitschakelt kan je nadat de witte led bovenop je ps4 stopt met knipperen de stroom er helemaal er vanaf halen en gebruikt de ps4 dus helemaal niks meer.

    0
  9. User  avatar
    9970 XP

    Standby = De PS4 lamp is oranje, verbruikt minder stroom als dat je speelt op je PS4, verwijder je stekker niet 😛
    De PS4 kan nog benaderd worden door een Vita, kan nog controllers opladen, upload automatisch je savegames (plus), ontvangt syteem updates, en kan ook nog game updates downloaden (plus). Deze optie kun je zelf in of uitschakele bij instellingen!
    In de toekomst is het ook mogelijk om tijdens een game je PS4 op standby zetten, en later weer verder te gaan waar je was zodra de PS4 uit standby gehaald word.

    Uitgeschakeld = Verbruikt geen stroom, de PS4 is UIT, nu mag je de stekker wel verwijderen 😛

    Het zal enigzins wel wat anders zijn zodra de PS4 uitgeschakeld is, want ik geloof niet dat hij in dit geval helemaal geen stroom meer verbruikt. Aangezien de PS4 toch ziet dat er verbinding word gemaakt met je controller. Stroomverbruik zal dus minimaal zijn in dit geval

    0
  10. User  avatar
    88 XP

    [quote]Standby = De PS4 lamp is oranje, verbruikt minder stroom als dat je speelt op je PS4, verwijder je stekker niet 😛
    De PS4 kan nog benaderd worden door een Vita, kan nog controllers opladen, upload automatisch je savegames (plus), ontvangt syteem updates, en kan ook nog game updates downloaden (plus). Deze optie kun je zelf in of uitschakele bij instellingen!
    In de toekomst is het ook mogelijk om tijdens een game je PS4 op standby zetten, en later weer verder te gaan waar je was zodra de PS4 uit standby gehaald word.

    Uitgeschakeld = Verbruikt geen stroom, de PS4 is UIT, nu mag je de stekker wel verwijderen 😛

    Het zal enigzins wel wat anders zijn zodra de PS4 uitgeschakeld is, want ik geloof niet dat hij in dit geval helemaal geen stroom meer verbruikt. Aangezien de PS4 toch ziet dat er verbinding word gemaakt met je controller. Stroomverbruik zal dus minimaal zijn in dit geval[/quote]

    Oké bedankt! Ik zal hem s’avonds voortaan helemaal uitschakelen.

    Bedankt iedereen voor de reacties!

    0
  11. User  avatar
    159 XP

    Feiten over energieverbuik ik hier te vinden onder kopje “Energie” [url]http://tweakers.net/reviews/3318/5/playstation-4-de-volgende-generatie-begint-nu-warmte-energie-en-geluid.html[/url]

    0
  12. User  avatar
    9074 XP

    [quote]Hallo beste forum leden,

    Ik heb even een vraag:
    Wat ik me namelijk af vraag is ik mijn ps4 het beste op standby kan zetten of helemaal moet uitschakelen.?
    Wat is het beste voor de ps4 en zowel het stroom verbruik.?[/quote]

    Als hij uit staat dan verbruikt hij geen stroom op standby wel.Ik snap niet waarom mensen daar een uitleg voor nodig hebben.

    0
  13. User  avatar
    1783 XP

    Als je dezelfde dag nog weer gaat spelen, standby. Anders uitzetten

    0
  14. User  avatar
    377 XP

    Gewoon lekker standby houden dan update hij alles automatisch.

    En als je over het stroom verbruik valt had je hem beter niet moeten kopen.
    Dat is als je hem 24/7 aan heb een heel jaar lang gewoon iets van 460 € per jaar.

    0
  15. User  avatar
    9970 XP

    [quote]Gewoon lekker standby houden dan update hij alles automatisch.

    En als je over het stroom verbruik valt had je hem beter niet moeten kopen.
    Dat is als je hem 24/7 aan heb een heel jaar lang gewoon iets van 460 € per jaar.[/quote]
    aleen als je plus hebt update hij alles
    als je geen plus hebt update hij alleen je firmware

    0
  16. User  avatar
    377 XP

    Wie heeft dat nu niet wat voor nut heeft je ps4 als je geen plus hebt.

    0
  17. User  avatar
    9970 XP

    [quote]Wie heeft dat nu niet wat voor nut heeft je ps4 als je geen plus hebt.[/quote] er zijn genoeg mensen die niet online willen gamen en de pluspunten van plus niet weten

    0
  18. 31.161.181..xxx's avatar

    @Freddy198824:

    Ik heb geen plus,waarvoor?
    Op de console wil ik alleen zijn,geen irritante kinders om me heen…
    Met meerdere mensen gamen doe ik op me tablet/telefoon,vind ik al meer dan genoeg..

    0
  19. User  avatar
    1159 XP

    Ik doe altijd uitschakelen, maar dat komt met name omdat ik veel game en de PS4 dan nog wel eens warm wilt worden, zorg er ook voor dat je PS4 op een “open” plek staat en niet in bijvoorbeeld een dicht kastje ofzo waar hij niet kan “ademen”

    0
  20. 94.213.252.xxx's avatar

    Ik heb m meestal in de stand-by modus staan. Zo kunnen de controllers weer opladen en zijn de updates bijgewerkt zodra ik weer online kom… 🙂

    Gr hiska

    0
  21. User  avatar
    1157 XP

    Ik heb hem altijd stand-by staan. Ik ben van plasma tv naar LED tv overgestapt dus heb al genoeg energie bespaart.

    0
  22. 84.107.239..xxx's avatar

    Allebei niet

    0
  23. 81.204.137.xxx's avatar

    Stand bye herres

    0
  24. User  avatar
    76 XP

    voor mij is het update, downloaden ? standby geen zin om te spelen uitschakelen. En als ik later op de dag weer wil spelen de ps is toch zo opgestart. En met controllers opladen ik heb er 2 de 1 is altijd vol dan laad ik ze op tijdens het gamen. Waarom stroom verbruiken als het niet nodig is :p

    0
  25. 84.82.194..xxx's avatar

    wat is het vermogen van een ps4 of waar kan je dat zien

    0
  26. User  avatar
    2403 XP

    stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is!

    mvg

    0
  27. 2a02:a451:57d:1:612b:4ca4:d030:2.xxx's avatar

    Wat is het beste standby of uitschakelen

    0
  28. User  avatar
    61 XP

    Uit helemaal uit . Maar je kan ook naar instellingen en dan naar energiebesparing en dan kan je stand bij naar keuze maken bijvoorbeeld als je hem weer aan doet kan je gewoon verder met je spelletje zonder het spel op te starten

    0