Topic: PS4 – Niet kunnen praten via headset in partychat.

16 februari 2014om 17:58

Hallo psx’ers!

Ik heb een vraag voor een vriend van mij.
Zoals iedereen die met vrienden gamet wil je gewoon normaal kunnen communiceren via je headset.
Nu is het zo dat wanneer ik hem uitnodig, of hij mij, voor een party.
Dat hij niet kan praten, omdat er iets met zijn NAT-type is.
Daar krijg ik dan ook een melding van.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

groetjes!

41 reacties

  1. User  avatar
    5920 XP

    Ik word ook gek van deze melding, geen flauw idee waar het door komt. Het lijkt ook heel willekeurig te zijn. De ene keer kan ik wel met iemand praten en de andere keer niet met diezelfde persoon.

    0
  2. User  avatar
    1042 XP

    [quote]Ik word ook gek van deze melding, geen flauw idee waar het door komt. Het lijkt ook heel willekeurig te zijn. De ene keer kan ik wel met iemand praten en de andere keer niet met diezelfde persoon.[/quote]

    Ik kan wel gewoon met andere praten, maar bij mij blijft het continu dezelfde persoon die ik niet kan verstaan
    even een extra uitleg:
    Ik
    Vriend 1: woont bij mij in dorp.
    Vriend 2: woont in ander dorp 10km verderop.
    vriend 3: woont in hetzelfde dorp als vriend 2. ( Dit is de persoon die ik niet kan horen )

    -Ik, 1 en 2 kunnen elkaar horen en verstaan.
    -Ik en 1, kunnen 3 niet horen en verstaan.
    -2 en 3 kunnen elkaar wel verstaan.

    Echt heel vreemd.

    0
  3. User  avatar
    46 XP

    Mischien helpt het om wat poorten open te zetten in je router en een vast ip aan je ps4 te geven .

    Ik heb poorten open staan:
    udp 5223,3478,3479,3658
    tcp 80,443,5223
    ip ps4 192.168.192.99

    Werkt perfect voor mij. sinds ik dit
    aangepast heb staat mijn
    Nat staat altijd open bij cod.

    Er staat genoeg uitleg op het net over hoe dit precies werkt .

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    0
  4. User  avatar
    5920 XP

    Mijn NAT staat ook altijd open en die van de mensen waar ik niet mee kan praten ook.

    0
  5. User  avatar
    46 XP

    Dit was mijn eerste gedachte bij het lezen dat er iets met het nat type was.
    Het is natuurlijk altijd het proberen waard .
    Mischien iemand anders nog ideeën ?

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    0
  6. User  avatar
    1053 XP

    Ik heb wel eens stotterend geluid gehad maar nog geen problemen verder dan dat

    0
  7. User  avatar
    422 XP

    komt puur door het nat-type en vaak ook bij mensen die op Wifi zitten.

    Zet je router in DMZ en dan zijn alle problemen direct opgelost, dit probleem ligt overigens bij jou/jouw provider en niet bij de Playstation 4.

    0
  8. User  avatar
    1100 XP

    Gewoon in DMZ zetten als je problemen hebt.

    0
  9. User  avatar
    338 XP

    Daarnaast wil het nog al eens helpen als je van party leader verandert

    0
  10. User  avatar
    43 XP

    Heeft t niet met de laatste firmware update te maken? Want ik had voorheen geen problemen en vandaag ging ik weer eens samen spelen en maak zo een party chat aan en ik krijg ineens de melding van de NAT gebeuren!

    Beide zijn we bekabeld via een router en ik ben type 2 en hij is type 3 maar dat ging voorheen altijd goed.

    Iemand ideeen wat t kan zijn en de eventuele oplossing?

    0
  11. User  avatar
    46 XP

    Zie hierboven voor evt oplossing.:eek:

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    0
  12. 84.193.158..xxx's avatar

    ja als je NAT-type 3 hebt kan je die het beste aanpassen naar NAT-type 2 dat doe je door via je router een paar poorten open te zetten geen idee welke maar dat kan je wel vinden op internet.

    0
  13. User  avatar
    489 XP

    Als jullie allemaal een PC of laptop hebben, dan adviseer ik teamspeak, is ook een app voor zelfs 🙂

    0
  14. 94.213.10..xxx's avatar

    @fraggernl: wat zou ik doen dmz aan zetten of proberen nat 1 te krijgen?

    0
  15. 2a02:1811:ec0b:e100:6030:e1ed:c7ae:9.xxx's avatar

    Wat is dmz

    0
  16. 144.76.14.xxx's avatar

    hallo elmin ik ben mohamed van 5A ewa

    0
  17. 2a02:a03f:2cfc:9200:6535:e7f3:c148:e.xxx's avatar
    0
  18. 144.76.14.xxx's avatar

    Maar hoe kom je daar en moet je op wifi of internet kabel

    0
  19. 62.138.1.xxx's avatar

    Hopelijk fixt playstation dit. Ik word er gek van

    0
  20. 144.76.14.xxx's avatar

    ik kan Niet praten bij de party maar mijn vrienden wel en mijn vrienden kunnen me niet horen en er staat ook geen Nat ofzo iets bij mijn meldingen kan er iemand me helpen alstublieft:(

    0
  21. User  avatar
    9970 XP

    @144.76.14.xxx: gebruik je je originele ps4 Headset die je er bij krijgt?
    Zet het blauwe schuifje eens om halverwege het snoertje

    0
  22. 95.96.254..xxx's avatar

    Ik haat het nu kan ik niet meer met Mn beste vriend spelen

    0
  23. 87.214.238..xxx's avatar

    XD ik weet het al je moet naar instelingen en dan internet testen en je vriend moet het ook doen heb ik gedaan dan kan je weer party met je vriend

    0
  24. 80.56.252.xxx's avatar

    dan moet je gewoon een keer je internet testen en dan werkt het als je NAT type 1 of 2 hebt

    0
  25. 94.208.201.xxx's avatar

    Het helpt om zijn router opnieuw optestarten en te zorgen dat er minder mensen op zijn netwerk zitten

    0
  26. 86.87.21..xxx's avatar

    Ik moest gwn een paar keer uit en in de party gaan en toen werkte het weer

    0
  27. 2a02:a450:2113:1:b150:26fd:3d23:7.xxx's avatar

    Moet je upnp aanzetten noobies

    0
  28. 83.221.154.xxx's avatar

    je moet DAN JE PS5 OPNIEUW OPSTARTEN

    0
  29. User  avatar
    77 XP

    @83.221.154.xxx:
    dat is grappig want de ps5 is er nog niet

    0
  30. 2a02:1812:1635:4c00:25e2:5ee6:2d82:b.xxx's avatar

    Ik heb dit ook op dit moment het is super irritant

    0
  31. 83.128.202..xxx's avatar

    Niemand hoort mij in party maar ik hoor hun wel andere oortjes heb ik al geprobeerd
    En ik hoor het gamegeluid wel weet iemand wat er mis is

    Ik hoop het wel
    Groetjes

    0
  32. User  avatar
    77 XP

    @83.128.202..xxx: koop een gaming headset met een echte mic. en zorg dat ie niet is gemuted

    0
  33. User  avatar
    436 XP

    Poorten openzetten of UPnP inschakelen

    0
  34. 84.83.53..xxx's avatar

    Ja dan moet je andersom een uitnodiging sturen dan wert het

    0
  35. User  avatar
    60 XP

    Dit had ik ook maar nieuwe internet gekregen dus is het probleem opgehouden

    0
  36. Anoniem-2653's avatar

    Je moet gewoon je internetverbinding testen

    0
  37. Anoniem-9293's avatar

    Hallo,
    Iemand die dit probleem ook al eens heeft gehad
    Ik wil chat regelmatig met andere mensen in een party, maar als ik de party instellingen verander naar gamechat gebeurt er niets. Al mijn vrienden kunnen overschakkelijk naar gamechat maar als ik dat wijzig naar gamechat blijf ik gewoon in de party zitten ipv dat ik naar de game wordt overgeschakelt
    Hoe kan ik dit oplossen??

    0
  38. Anoniem-9563's avatar

    @95.96.254..xxx: download discord

    0
  39. Anoniem-4727's avatar

    @144.76.14.xxx: ik heb prc t zelfde en heb geen idee hoe ik dit fix

    0
  40. Anoniem-2332's avatar

    Ik wil in gamechat en als ik de chat daar op zet blijf ik in partychat

    0
  41. User  avatar
    9970 XP

    @Anoniem-2332: PS3? PS5?misschien moet je wat meer info geven als je een vraag stelt.
    En misschien zou je de party moeten verlaten of uit gaan

    0