Topic: Watch Dogs zal geen ”multiplayer” hebben

28 april 2014om 10:01
[b]Watch Dogs zal volgens ontwikkelaar Ubisoft geen multiplayer modus, maar een “naadloze online ervaring” hebben. In de action-adventure waarin hacking centraal staat, speel je altijd als Aiden Pearce en kan je op elk moment door een andere speler gehackt worden.[/b]

Je moet het kunnen verwoorden en dat kan de Lead Gameplay Designer van Watch Dogs, Danny Belanger, zeker. Hij stelt dat de game geen multiplayer zal hebben in de traditionele zin van een afgescheiden van singleplayer en multiplayer. In plaats daarvan mag je je als speler aan een “naadloze online” ervaring verwachten in Watch Dogs.

Ubisoft wil ervoor zorgen dat je nooit uit het verhaal wordt weggerukt. Dat is ook de reden waarom iedere speler steeds als de protagonist, Aiden Pearce, zal spelen. Wanneer je een online missie speelt met anderen, zullen dezen een random skin krijgen om te verhullen dat zijn eigenlijk ook Aiden zijn. Zo blijf jij steeds in character.

Watch Dogs zal overigens een ingenieus systeem gebruiken om de “naadloze online” ervaring mogelijk te maken. Zo kan je, behalve tijdens een storyline missie, steeds gehackt worden door andere spelers. De mate waarin je daarin meegaat en ook anderen hackt, bepaalt je online ervaring. Concreet maakt Ubisoft voor iedereen een “offline/online”-gamer profiel aan en wie eigenlijk liever geen multiplayer speelt, zal dan ook zo veel mogelijk van hack attempts gespaard blijven. En vice versa.

[img]http://www.gamequarter.be/sites/default/files/imce/Watch_Dogs/Watch-Dogs_-_Cell_and_Gun.jpg[/img]

Bron: Gamequarter

15 reacties

  1. User  avatar
    5920 XP

    Ja en in de multiplayer walkthrough video lieten ze ook een ‘gewone’ multiplayer modus zien hoor. En dit is ook bevestigd.

    0
  2. User  avatar
    162 XP

    [quote]Ja en in de multiplayer walkthrough video lieten ze ook een ‘gewone’ multiplayer modus zien hoor. En dit is ook bevestigd.[/quote]

    Dit dus 🙂

    0
  3. GoldenBird's avatar

    [quote]Ja en in de multiplayer walkthrough video lieten ze ook een ‘gewone’ multiplayer modus zien hoor. En dit is ook bevestigd.[/quote]

    Hmmm, ja ik las dit en ik dacht kan dat waar zijn. Dus heb ik het even hier gepost om jullie mening/informatie hierover te horen

    0
  4. User  avatar
    1053 XP

    [quote]Hmmm, ja ik las dit en ik dacht kan dat waar zijn. Dus heb ik het even hier gepost om jullie mening/informatie hierover te horen[/quote]

    Er komt een online free roam met 8 spelers. Een soort capture the flag en meer.:)

    0
  5. User  avatar
    1042 XP

    Ik denk dat dit een erg goede post is. Zeker omdat er kortgeleden nog multiplayer video’s zijn gepost hier op psx.

    Keep on doing the good work!

    0
  6. User  avatar
    1508 XP

    Mja, laat het nieuws nu maar gewoon aan PSX-SENSE over, en ga geen onbevestigde berichten op het forum kwakken. Dat levert vooral verwarring op.

    0
  7. Mechromancer's avatar

    [b]Watch_Dogs – 9 minutes Multiplayer Gameplay Demo [UK][/b]

    [url]http://youtu.be/SKwn4nK5J28[/url]

    0
  8. User  avatar
    576 XP

    Zijn er ergens al beelden van de free roam te zien van watchdogs ?

    0
  9. User  avatar
    1053 XP

    [quote]Zijn er ergens al beelden van de free roam te zien van watchdogs ?[/quote]

    Niet dat ik weet

    0
  10. GoldenBird's avatar

    [quote]Mja, laat het nieuws nu maar gewoon aan PSX-SENSE over, en ga geen onbevestigde berichten op het forum kwakken. Dat levert vooral verwarring op.[/quote]

    [quote]Hmmm, ja ik las dit en ik dacht kan dat waar zijn. Dus heb ik het even hier gepost om jullie mening/informatie hierover te horen[/quote]

    Ik heb het niet als écht nieuws gepost.

    0
  11. User  avatar
    543 XP

    Infamous: Second Son heeft ook geen multiplayer, maar ik heb me er heel erg mee vermaakt.
    Voor mij hoeft er geen multiplayer in te zitten als de single player goed en uitgebreid is.

    0
  12. User  avatar
    1508 XP

    [quote]Ik heb het niet als écht nieuws gepost.[/quote]
    Wel, en die vraag staat nergens in de OP. Gewoon niet meer doen. Begint een beetje te veel een trend te worden, dat iedereen denkt gamejournalist te moeten spelen.

    0
  13. User  avatar
    2001 XP

    [quote]Wel, en die vraag staat nergens in de OP. Gewoon niet meer doen. Begint een beetje te veel een trend te worden, dat iedereen denkt gamejournalist te moeten spelen.[/quote]

    Kom op zeg, laat die jongen lekker z’n ding doen. Waarom zou jij jezelf hier nou druk over gaan maken? Als het je zo stoort dan was dat met je eerste statement ook wel duidelijk hoor…
    het is een open forum tenslotte en zoals jezelf ook kunt merken aan de reacties zijn er ook mensen die het wel kunnen waarderen…
    met andere woorden, als je het je niet zint en verder geen toegevoegde waarde ziet in een forum topic, reageer dan niet…gewoon niet meer doen dus…begint een beetje te veel een trend te worden, dat iedereen denkt een criticus of moderator te zijn…om je eigen woorden maar even in een ander daglicht te zetten.

    0
  14. Connection's avatar

    [quote]Wel, en die vraag staat nergens in de OP. Gewoon niet meer doen. Begint een beetje te veel een trend te worden, dat iedereen denkt gamejournalist te moeten spelen.[/quote]
    Doe is even normaal, asociaal mens. Iemand probeert hier even iets te delen en kijk hoe jij reageert. Het wordt ook een trend dat mensen asociaal gaan reageren op mensen die hun best doen voor PSX-Sense. Overigens heeft hij netjes gezegd dat hij het niet als een nieuwsbericht bedoelden. Maar dan heb je weer die eigenwijze mensen die iemand persé moeten afkraken. Gewoon niet meer doen ;).

    0
  15. User  avatar
    1793 XP

    [quote]Wel, en die vraag staat nergens in de OP. Gewoon niet meer doen. Begint een beetje te veel een trend te worden, dat iedereen denkt gamejournalist te moeten spelen.[/quote]

    Noch tans is dit nieuws al een week oud en nog steeds hier nergens te bespeuren. Ik weet bv zeer veel info over WD want ik volg het dan ook op de voet. Raar genoeg komen enkel de nieuws items pas aan bod als iemand anders ze post. Psx sense is niet meer up to date, want er is gewoon te veel nieuws op dit moment. Anyways voor mij is het niet erg. Maar laat hem toch gewoon schrijven. Hij doet tenminste iets op het forum….

    Ik heb ondertussen de trophies op mijn topic gezet ^^

    0