Forum

Topic: Spellen uit het buitenland

Anoniem's avatar

Hey,

Ik ben momenteel op vakantie in Istanbul en heb de The Last of Us Remastered gezien voor een goedkoop prijsje (wegens uitverkoop). Omgerekend 35€. Ik vond dit zeer aantrekkelijk aangezien spellen hier in Turkije echt reteduur zijn, voor fifa 14 betaal je omgerekend al 80€. Maar ik vroeg me af of ze op mijn PS4 in nederland werken.

Het is btw een cadeau voor een vriend 🙂

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    PS4 = regiovrij.

    Je kan games van alle regio’s op de PS4 spelen. Waar je echter wel rekening mee moet houden is DLC: deze moet namelijk gekocht worden uit de PS Store van dezelfde regio als het spel. De meeste games hebben een regiovrije online, waar ze kijken naar je locatie en je zo matchen met spelers. Alleen Inustice is regioverbonden met online (waar de US versie dus standaard verbind met US servers).

    Ik weet niet of The Last of Us ook regiovrij is voor het multiplayer gedeelte, dus of hij tegen mensen uit dezelfde regio speelt. Maar Turkije wordt (denk ik) door Sony gerekend tot de EU regio, dus dan speelt hij gewoon in dezelfde regio.

  2. 802 XP
    phinal's avatar

    Zoals senor el tigre al zie alle spellen zijn regio vrij maar je moet oppassen met de DLC
    Als je wil weten of de DLC van het spel met een Nederlandse account werkt moet je op de achterkant van het doosje kijken en als het goed is staat daar onderin een afbeelding van een wereldbol met een cijfer erbij.
    Die cijfer geeft aan uit wat voor regio het spel komt.
    Europa is regio 2 dus als er een 2 bij staat kun je alle DLC gewoon kopen en er gebruik van maken

  3. 249 XP
    Timon's avatar

    Alsof deze vraag nog niet 100 miljoen keer beantwoord is op het forum.. Google before you ask!

  4. 357 XP
    Mausie's avatar

    Alsof deze vraag nog niet 100 miljoen keer beantwoord is op het forum.. Google before you ask!

    Niet iedereen hangt hier al lang rond, en niks met de vraag

  5. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Zoals senor el tigre al zie alle spellen zijn regio vrij maar je moet oppassen met de DLC
    Als je wil weten of de DLC van het spel met een Nederlandse account werkt moet je op de achterkant van het doosje kijken en als het goed is staat daar onderin een afbeelding van een wereldbol met een cijfer erbij.
    Die cijfer geeft aan uit wat voor regio het spel komt.
    Europa is regio 2 dus als er een 2 bij staat kun je alle DLC gewoon kopen en er gebruik van maken

    Hmmm ik zal is kijken. Er staat ook PEGI op. Dan is het toch ook gewoon Europees?

  6. 377 XP
    Valentino1994's avatar

    Hmmm ik zal is kijken. Er staat ook PEGI op. Dan is het toch ook gewoon Europees?

    PEGI is inderdaad Europees maar heeft alleen met de leeftijdsclassificaties te maken.
    Maar zou voor alle zekerheid toch even de regio code checken 😉

  7. 106 XP
    samet5's avatar

    spellen uit Turkije bevat de Amerikaanse DLC geloof ik?

  8. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Er staat een 2, dus ik kan ‘m gewoon halen zonder problemen?

  9. Anoniem -
    87.210.14.xxx's avatar

    hu?i can t get it

  10. Anoniem -
    66.249.66.xxx's avatar

    @Timon: Hoe denk je dat ik hier kom 4 jaar later? ….Duhh….