Topic: youtube twitch, headset geluid opnemen

05 november 2014om 17:39

Ik heb een vraag als ik in een partychat zit met een maatje en ik heb een livestream aan dan kunnen de bezoekers ons allebei horen, als ik vervolgens op t zelfde moment dat ik aan het streamen ben ook een filmpje voor youtube er van wil maken neemt die alleen mijn headset geluid op, me maatje hoor ik niet meer terug op het youtube filmpje?

Doe ik iets verkeerd want op de livestream zijn we beide te horen maar t opgenomen filmpje laat allen mijn stem horen

1 reactie

1. User  avatar
    544 XP

Je doet niks verkeerd. Dit is namelijk gescheiden. Audio in de live stream (Twitch) kan sinds 2.0 ook party chat opnemen. Opnames die je via de share knop hebt gemaakt kunnen (voorlopig) enkel audio van de player zelf opnemen.

Dus:

Video opnemen: audio chat van speler of geen audio chat
    Live stream: audio chat van speler, audio chat van party of geen audio chat.

Wat je kan doen is de livestream opslaan achteraf via de Twitch website. Als het goed is kan je het via Twitch uploaden naar YouTube. Vervolgens even via YouTube de video downloaden (genoeg tooltjes voor). Het is een omweg, maar het werkt in ieder geval wel. Tot opnames ook party chat kunnen opnemen, zal je dit kunnen gebruiken als alternatief.

Wellicht heeft dit te maken met privacy. Je neemt namelijk een geluidsopname van iemand op zonder toestemming te hoeven vragen. Bij een live stream is er geen sprake van opname, maar een uitzending. Dat is niet verboden in Nederland. Geluidsopnamen maken zonder dat je direct deel neemt aan het gesprek toestemming is echter wel verboden, zoals telefoongesprekken opnemen zonder toestemming en niet direct deel te maken. Dus als je in een party zit met 3 mensen, kan het zijn dat jij gewoon alles opneemt en niet verder deel neemt aan het gesprek. Dan neem jij het gesprek van twee andere personen gewoon op zonder toestemming te hoeven (kunnen) vragen. Dat is dus verboden in Nederland. Denk dat Sony anders allemaal lastige veiligheidsnetten moet inbouwen om het werkend te krijgen. Bijvoorbeeld als je met 2 man bent dat het kan, en de overige spelers toestemming moeten verlenen. Maakt het hele party chat niet echt gebruiksvriendelijker op.

0