Hi,
ik wil hier toch even plaatsen wat ik van de beta vindt.
bij het opstarten (ik moet het toch even zeggen) zou het makkelijk een ps3 game kunnen zijn. grafisch valt het echt vies tegen. (mijn opinie)
Het rijden vond ik ook maar matig, sturen reageert bijna niet en net of je in een boot rijdt.
en dan niet te spreken over het snelheid gevoel, ik ging met een truck bijna 300km/u ! wat eigenlijk voelde als 50 km/u..
en dat heb ik eigenlijk bij alle auto’s.
nou en wat vinden jullie ervan ?

Bijna hetzelfde als wat jij hier schrijft. Toen ik de graphics zag dacht ik dit is het? Ik hoop dat een game als Driveclub er vele malen beter uitziet op de PS4, want anders zou ik sterk teleurgesteld zijn. Ergens had ik dit al verwacht, toen ik las hoe groot de map wel niet was. Ik dacht, dit is zo groot voor een nieuwe IP, hier kan niet zoveel aandacht aan gegeven zijn in elk detail als dat je bij een racegame ziet die of al jaren bestaat (Need for Speed), of een racegame met vaste tracks waarbij je dus niet van het parcour afgaat.
Daarnaast viel het rijden me ook enorm tegen. Ik dacht bij die eerste oranje truck, wat is dit een lompe besturing! Echt een hele trage reactietijd. De auto die ik daarna kreeg, Camaro was het dacht ik, was niet veel beter.
Toen ik de eerste race had gespeeld, was ik er wel uit, dit is niet mijn type game. Het verhaal begon ook echt als iets dat totaal niet interessant was.
[quote]Bijna hetzelfde als wat jij hier schrijft. Toen ik de graphics zag dacht ik dit is het? Ik hoop dat een game als Driveclub er vele malen beter uitziet op de PS4, want anders zou ik sterk teleurgesteld zijn. Ergens had ik dit al verwacht, toen ik las hoe groot de map wel niet was. Ik dacht, dit is zo groot voor een nieuwe IP, hier kan niet zoveel aandacht aan gegeven zijn in elk detail als dat je bij een racegame ziet die of al jaren bestaat (Need for Speed), of een racegame met vaste tracks waarbij je dus niet van het parcour afgaat.
Daarnaast viel het rijden me ook enorm tegen. Ik dacht bij die eerste oranje truck, wat is dit een lompe besturing! Echt een hele trage reactietijd. De auto die ik daarna kreeg, Camaro was het dacht ik, was niet veel beter.
Toen ik de eerste race had gespeeld, was ik er wel uit, dit is niet mijn type game. Het verhaal begon ook echt als iets dat totaal niet interessant was.[/quote]
Dat verhaal begrijp ik al helemaal niks van meteen alles over geslagen. niks boeiend aan.
Hier hetzelfde, vond de graphics erg tegenvallen evenals het gevoel met de auto’s. Was er na de eerste race wel klaar mee… erg jammer!
Hier ook na 1 race uitgezet. Dat de graphics niet al te best zijn, daar kan ik nog overheen kijken, daar bèta’s a) altijd grafisch worden teruggeschroefd, b) DriveClub-graphics bij een openwereld game niet mogelijk zijn, en c) ook.
Maar dat de auto’s zó slecht rijden, daar kan ik niet aan wennen. Het zijn inderdaad net boten.
Hallo, die eerste race was met een truck? Als je wat verder speelt zie je toch echt verschil tussen een Street of Dirt of andere type auto. En het is niet voor niks een beta he? Ze willen juist feedback wat er nog moet verbeteren. het is geen demo van het definitieve product.
Bovendien vond ik de graphics WEL erg goed GTA op PS3 wel eens bekeken?? DAT is een open world op PS3. Zit toch echt wel verschil tussen.
[quote]Hallo, die eerste race was met een truck? Als je wat verder speelt zie je toch echt verschil tussen een Street of Dirt of andere type auto. En het is niet voor niks een beta he? Ze willen juist feedback wat er nog moet verbeteren. het is geen demo van het definitieve product.
Bovendien vond ik de graphics WEL erg goed GTA op PS3 wel eens bekeken?? DAT is een open world op PS3. Zit toch echt wel verschil tussen.[/quote]
Goede driving mechanics zijn fundamenteel voor een racegame. Daar hoort in deze fase van een game niets meer aan verbeterd te worden. En dat gaan ze niet meer doen ook.
Nu neig ik sowieso meer naar sim-racers.. Maar als ik de driving mechanics van deze game vergelijk met die van bijvoorbeeld Test Drive of GTA is dat in The Crew gewoon belabberd. En dat is het ook bij auto’s uit hogere klasses.
Tja, ik verwachtte dit al. Grafisch is het misschien een zesje maar het is open wereld, en voor een open wereld game is het gewoon prima. Goed vergelijkingsmateriaal is TDU2 (ps3). Kijk dat verschil dan maar eens, en deze map is ook nog eens gigantisch. In mijn ogen is het erg onterecht de game daarop aan te vallen.
Dan het rijgedrag. Eens, een 350Z voelt als een Dcania tijdens de proefrit. MAAR!
Dit is een MMORPG. Ik heb gekeken bij de performancetuning. Daar zijn zo ongelofelijk veel opties, tot level 40 kan er getuned worden. Deze beta gaat tot niveau 10… Om het gevoel van levelen te behouden zal je dus je auto zeer matig moeten laten handelen in het begin. Bij nfs most wanted bijvoorbeeld heb je zó de max performance upgrades bereikt en is het verschil tussen stock en full tuning dus kleiner. Ik zit nu op niveau 4 of 5 en dan merk je echt al verbetering in handling. Pas bij 40 kan je je 350 Z volledig tunen en zal hij dus aan de weg plakken
Voor mij (als vervend tdu2 speler) is the crew exact wat er te verwachten viel. Open wereld MMO is gewoon grafisch veel minder. Bij WoW hoor je niemand klagen over de graphics, daar gaat het niet om. Maargoed, dit is mijn bescheiden mening natuurlijk. Vind het eerlijk gezegd erg vreemd dat mensen blijkbaar een soort nfs most wanted verwachten in deze setting en met deze mapgrootte. Dit zal pas op de ps5,6 mogelijk zijn denk ik!
Verhaal is sowieso voor mij altijd skipperdeskip in racegames, wat een bullshit altijd haha
[quote]Tja, ik verwachtte dit al. Grafisch is het misschien een zesje maar het is open wereld, en voor een open wereld game is het gewoon prima. Goed vergelijkingsmateriaal is TDU2 (ps3). Kijk dat verschil dan maar eens, en deze map is ook nog eens gigantisch. In mijn ogen is het erg onterecht de game daarop aan te vallen.
Dan het rijgedrag. Eens, een 350Z voelt als een Dcania tijdens de proefrit. MAAR!
Dit is een MMORPG. Ik heb gekeken bij de performancetuning. Daar zijn zo ongelofelijk veel opties, tot level 40 kan er getuned worden. Deze beta gaat tot niveau 10… Om het gevoel van levelen te behouden zal je dus je auto zeer matig moeten laten handelen in het begin. Bij nfs most wanted bijvoorbeeld heb je zó de max performance upgrades bereikt en is het verschil tussen stock en full tuning dus kleiner. Ik zit nu op niveau 4 of 5 en dan merk je echt al verbetering in handling. Pas bij 40 kan je je 350 Z volledig tunen en zal hij dus aan de weg plakken
Voor mij (als vervend tdu2 speler) is the crew exact wat er te verwachten viel. Open wereld MMO is gewoon grafisch veel minder. Bij WoW hoor je niemand klagen over de graphics, daar gaat het niet om. Maargoed, dit is mijn bescheiden mening natuurlijk. Vind het eerlijk gezegd erg vreemd dat mensen blijkbaar een soort nfs most wanted verwachten in deze setting en met deze mapgrootte. Dit zal pas op de ps5,6 mogelijk zijn denk ik!
Verhaal is sowieso voor mij altijd skipperdeskip in racegames, wat een bullshit altijd haha[/quote]
Op zich begrijp ik je punt wel, en wellicht dat de besturing een stuk fijner aanvoelt als je de game langere tijd speelt en dus als chauffeur een hoger level hebt. Maar dan blijf ik wel bij m’n conclusie, dat het niet mijn type game is. Realistisch rijden kan erg leuk zijn, een over-the-top arcade racer zoals Burnout of Need for Speed ook, vooral omdat het iets meer pick up and play is (bij die laatste dan). Hier moet naar mijn idee te veel tijd in geïnvesteerd worden en die tijd heb ik (er) niet (voor over). Zelfs een sim zoals Gran Turismo is redelijk goed pick up and play te doen denk ik. Je begint wel met matige auto’s, maar de besturing voelt wel een stuk beter aan.
Ik had het idee dat ik 2 seconden naar links in moest drukken voordat ik daadwerkelijk beweging naar links zag. Dat lijkt me niet op te lossen met performance tuning?
Handling upgrades, gewichtsreductie, andere ophanging en zo. Scheelt een peu. Maar ik ben het met je eens dat daar het probleem voor veel gamers zit. Ze moeten om het een volwaardige MMO te laten zijn het levelen en de vooruitgang heel langzaam laten gaan. Ik ben juist van plan heel erg veel tijd in de game te gaan steken. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen opgaat en dan is het wel vervelend.
Wat je punt over GT betreft, dat klopt wel ja. Maar daar is het (bijvoorbeeld met een turbo) stock, sport semi racing, racing. 4 stappen en dan is de matige auto in een klap minder matig tot snel.
Bij The Crew moet dat nu eenmaal ver worden uitgesmeert. Een auto is ten slotte een auto en dat is iets anders dan een gewone mmo waar je de enemies sterker kunt maken en de wapens. Ik kan me de frustratie wel voorstellen, dat wel! Echter kan je dan inderdaad denk ik beter concluderen dat het niet je game is dan zoals sommige mensen doen de game afdoen.
Ik heb het spel in pre-order en dat blijft ie ook. Het risico zit er inderdaad in dat de handling toch te matig blijft, maar ik heb het gevoel van niet. En met een nieuw concept als dit is dat ook lastig in te schatten. Mocht het bij level 40 nog een scania blijven, dan heeft ubi gefaald. Dat is alleen niet te testen nu
Ik had ook het gevoel dat ik een auto bestuurde alsof het Grachter Racer van Davilex was, grafisch vond ik de game wel goed, niet geweldig maar gewoon goed. De gameplay zelf vond ik erg tof! Als ze de controls en graphics nog wat oppoetsen word het een hele interessante titel!
[quote]Handling upgrades, gewichtsreductie, andere ophanging en zo. Scheelt een peu. Maar ik ben het met je eens dat daar het probleem voor veel gamers zit. Ze moeten om het een volwaardige MMO te laten zijn het levelen en de vooruitgang heel langzaam laten gaan. Ik ben juist van plan heel erg veel tijd in de game te gaan steken. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen opgaat en dan is het wel vervelend.
Wat je punt over GT betreft, dat klopt wel ja. Maar daar is het (bijvoorbeeld met een turbo) stock, sport semi racing, racing. 4 stappen en dan is de matige auto in een klap minder matig tot snel.
Bij The Crew moet dat nu eenmaal ver worden uitgesmeert. Een auto is ten slotte een auto en dat is iets anders dan een gewone mmo waar je de enemies sterker kunt maken en de wapens. Ik kan me de frustratie wel voorstellen, dat wel! Echter kan je dan inderdaad denk ik beter concluderen dat het niet je game is dan zoals sommige mensen doen de game afdoen.
Ik heb het spel in pre-order en dat blijft ie ook. Het risico zit er inderdaad in dat de handling toch te matig blijft, maar ik heb het gevoel van niet. En met een nieuw concept als dit is dat ook lastig in te schatten. Mocht het bij level 40 nog een scania blijven, dan heeft ubi gefaald. Dat is alleen niet te testen nu[/quote]
Ja, in dat licht zijn de keuzes al een heel stuk beter te begrijpen. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik zelf weinig heb gelezen over de game en dat ik er waarschijnlijk met een heel ander idee in ben gestapt. Dat ik meer het idee had dat het dichtbij een type game als Need for Speed lag, een sociale racer waar je met een groep leuke races kon doen.
Want aan de hoeveelheid races en challenges zal het in ieder geval niet liggen. Toen ik de map voor het eerst zag was ik onder de indruk van de hoeveelheid events.
Ik hoop dat je veel plezier haalt uit de game! Ik blijf op een nieuwe, echte Burnout wachten 🙂 en vermaak me ondertussen met een andere racer.
[quote]Ik had ook het gevoel dat ik een auto bestuurde alsof het Grachter Racer van Davilex was, grafisch vond ik de game wel goed, niet geweldig maar gewoon goed. De gameplay zelf vond ik erg tof! Als ze de controls en graphics nog wat oppoetsen word het een hele interessante titel![/quote]
Controls hebben ze al aangepast in deze beta en denk niet dat ze dit nog zullen aanpassen.
Ik heb altijd gezegd dat ik The crew niks vond vanwege de controls. Het klopte totaal niet naar mijn gevoel. Wat ik merk bij deze beta (ik in ieder beta gezeten) is dat de controls wel degelijk beter zijn geworden . Ze zijn iets directer geworden en daarbij kun je in de settings van het spel heel veel aanpassen van je controls. Jammer is het in totaal nog steeds niet helemaal geweldig, maar een stuk beter op zijn minst. De upgrades zullen de auto’s verder qua controll verbeteren verwacht ik.
Waar ik wel nog een probleem mee heb is dat de wereld erg doods aanvoelt. Ja het is gigantisch maar kwaliteit boven kwantiteit graag. Voor mij hoeft een wereld absoluut niet groot te zijn en vooral als dat ten koste gaat van iets. Het mocht het wel wat drukker op de straat zijn. Nu heb ik gevoel dat het gewoon een grote map en that’s it. Verwacht ook niet dat dit nog gaat veranderen in de volledige game. Deze game ga is sowieso niet kopen op de launch maar misschien als die wat goedkoper word. Jammer dat het niet helemaal is geworden wat ik gehoopt had.
dit is een beta versie, dus kan je verwachten dat bij de originele versie de grafische beelden verduidelijk verbeterd zijn.
[quote]dit is een beta versie, dus kan je verwachten dat bij de originele versie de grafische beelden verduidelijk verbeterd zijn.[/quote]
Hoe lang hebben ze nog om dat te verbeteren dan? minder dan een maand zover ik weet!
ik heb al aardig wat beta’s gespeeld op de ps3 en ps4. Maar om nou te zeggen dat games echt grafisch met stappen omhoog gaan in vergelijking tot de beta, vind ik niet helemaal waar.
Vaak zijn beta’s bedoelt om de druktes te testen voor servers, bugs verhelpen, en ook om fine tunen van controls en dergelijke.
Waar ik ineens aan denk, hebben jullie allemaal wel de de stuurgevoeligheid in het option menu helemaal op maximaal gezet. Doe dit even en je handling probleem is sowieso weg!
Ik heb het helaas maar eventjes kunnen spelen. Maar het verhaal is zo voorspelbaar als maar kan, en niet erg boeiend (tenminste wat je in de beta kon meekrijgen). Ik vond het verder wel vermakelijk om te spelen, het is echt een arcade racer, dus verwacht niet te veel van de handeling en feel van je auto. Dat je nu eindelijk weer een spel heb waarin je je auto kan tunen vind ik wel een zeer gave toevoeging. Maar overal voelt de game niet next gen aan. De wereld is gigantisch en je hebt veel opties om uit te kiezen. Maar grafisch voelt het zo echt niet aan. Ik hoop dat de uiteindelijke versie is beter wordt dan de huidige beta.