Forum

Topic: Versterker geluids level instellen

Anoniem's avatar

Geachte mede PSX-ers.

Heb een nieuwe set (2.1 welliswaar) en zag dat er aardig wat opties op zitten.
Ben nu al weken aan het pielen hoe ik mijn level frequentie wil hebben.

Ik kan van mijn speakers en sub opschroefen naar + 10 of – 10
Ze staan nu allebei op 0

Ik ben benieuwd naar de mensen die een surroundset hebben hoe ze dit hebben afgesteld.
Ik weet dat het meningsgevoelig ligt, maar ben toch benieuwd.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 8866 XP
    7th-son's avatar

    De volume of verschillende frequenties?
    Dat zijn uiteraard 2 kompleet verschillende dingen.
    Beide is ook meer een persoonlijke kwestie, en per geluidsinstallatie anders om in te stellen. Ook is het afhankelijk van de soort speakers..
    Qua volume hoeft de subwoofer niet hoog te staan voor mij, sterker nog, heb geeneens een subwoofer.
    Qua frequentie moet het voor mij niet te dof klinken maar ook niet te schel, om het simpel te houden.

  2. 152 XP
    AnalogueDream's avatar

    2.1 valt weinig in te stellen. Subwoofer is persoons gebonden. Ik zelf heb liever een hele doffe klank, die niet té veel dreunt. denk toch wel van -10 tot +10 dat ik hem wel minimaal op +4 wil. Afhankelijk van het tijdstip en het spel/film of muziek, verschilt allemaal.

    Gelukkig heb ik bij mij ook nog music en movie modus die dat automatisch voor mij doen 🙂 En dan ook kan ik ook nog de surround (achterste 2 boxen en center box apart instellen.

  3. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Meestal krik ik de midden en hoge tonen 3 streepjes op en de lage wat meer (voor de bass), zoals gezegd is geluid iets heel persoonlijks. Heb een kameraad die de bassvoluit wil en de hoge tonen juist LAGER dan 0 zet, dat vind ik superlelijk maar goed.

  4. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Meestal krik ik de midden en hoge tonen 3 streepjes op en de lage wat meer (voor de bass), zoals gezegd is geluid iets heel persoonlijks. Heb een kameraad die de bassvoluit wil en de hoge tonen juist LAGER dan 0 zet, dat vind ik superlelijk maar goed.

    Beetje hetzelfde effect wat jongeren vaak in de auto hebben? Veel bas, maar voor de rest hoor je niets 😉

  5. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik heb de settings van mijn boxen nu op 10 staan, klinkt niet zo dof.
    En de Subwoofer op +4

    Voor bij een BF bijvoorbeeld precies genoeg met al die klappen om je heen. 😉

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Mij receiver stelt zich zelf in met behulp van een mic. Maar het ligt ook aan de bron die je er op aan sluit.
    Met + en – bedoel jij neem ik aan de balans tussen de volumes van L/R/sub.

  7. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Mij receiver stelt zich zelf in met behulp van een mic. Maar het ligt ook aan de bron die je er op aan sluit.
    Met + en – bedoel jij neem ik aan de balans tussen de volumes van L/R/sub.

    Die van mijn ook maar heb mijn sub op min 10 en dan ramelt nog mijn voor deur in het slot heb dan ook een vlinke sub is maar 2 keer 2ohm 940 watt rms aan gestuurd.

  8. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Ik heb de settings van mijn boxen nu op 10 staan, klinkt niet zo dof.
    En de Subwoofer op +4

    Voor bij een BF bijvoorbeeld precies genoeg met al die klappen om je heen. 😉

    Je beseft toch dat 2.1 audio geen surround sound is? Wat jouw 2.1 doet is de klanken splitsen in 2…
    2.1 is voor muziek en films: LINKS, RECHTS, BASS(subwoofer)
    5.1 LINKS VOOR, LINKS ACHTER, RECHTS VOOR, RECHTS ACHTER, CENTRAL POINT, SUBWOOFER..
    7.1 met mid links en rechts…

  9. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Je beseft toch dat 2.1 audio geen surround sound is? Wat jouw 2.1 doet is de klanken splitsen in 2…
    2.1 is voor muziek en films: LINKS, RECHTS, BASS(subwoofer)
    5.1 LINKS VOOR, LINKS ACHTER, RECHTS VOOR, RECHTS ACHTER, CENTRAL POINT, SUBWOOFER..
    7.1 met mid links en rechts…

    Dat besef ik zeker. 😉