Topic: download snelheid ps4 na update 2.0 (2.1)

08 november 2014om 17:21

Ik heb sinds die nieuwe update’s last van speed drops bij het downloaden in het begin download ik met 10 MB om naar een paar seconden te droppen naar 0.5 MB en dan naar een paar min weer naar 10 MB te gaan en dat herhaalt zich steeds. Heb The Binding of Isaac gedownload 28 min voor 500 MB ( op verschillende tijdstippen geprobeerd). The crew beta bijna een halve dag :(. Terwijl voor de 2.0 heb ik diablo gedownload en die was binnen max 1.5 uur klaar.

Heb eerst met ziggo gebeld want heb de 180/18 pakket wou eerst weten of het probleem bij mij zat of bij hun. Alle testen waren goed.

Daarna sony gebeld die kunnen nog heel wat leren kwa klantenservice. Het probleem was bij hun niet bekent en daarom lach het probleem niet bij psn of ps4 maar bij mij thuis (terwijl ziggo alles heeft doorgemeten).

Eerst kwam het door de drukte op de server. (dat kan maar dan moeten jullie je server capaciteit opschroeven helemaal omdat je nu betalende klanten hebt.)

Daarna kreeg mijn router de schuld. ( Nou ik haal op mijn pc 178 down en op de test op de ps4 haal ik 60 down )

Toen stonden mijn instelling op de ps4 niet goed. (heb een stappen plan gekregen en heb alles gedaan en heb nog steeds het zelfde probleem)

Moest maar weer bellen als het probleem zich blijft voor doet. Weet nu al dat ik maandag weer aan de tel hang :D.

Wil vragen of meerdere mensen hier last van hebben hier in nederland ?

8 reacties

1. User  avatar
    116 XP

Ik heb gewoon 50 MBPS

0
  2. User  avatar
    247 XP

Haal ook gewoon goede snelheid. Dus nergens problemen mee. Zou ook zeggen dat het in je router zit. PC en PS4 kan je niet vergelijken overigens. Staat de IP van je PS4 als host ingesteld zodat je gene last hebt van eventuele firewalls en dergelijke?

0
  3. User  avatar
    1157 XP

Ik kan het niet laten, maar misschien wordt Rotterdam wel geknepen in de snelheid door ziggo. Nu ze shirt sponsor van ajax zijn 😉

0
  4. User  avatar
    854 XP

[quote]Ik heb sinds die nieuwe update’s last van speed drops bij het downloaden in het begin download ik met 10 MB om naar een paar seconden te droppen naar 0.5 MB en dan naar een paar min weer naar 10 MB te gaan en dat herhaalt zich steeds. Heb The Binding of Isaac gedownload 28 min voor 500 MB ( op verschillende tijdstippen geprobeerd). The crew beta bijna een halve dag :(. Terwijl voor de 2.0 heb ik diablo gedownload en die was binnen max 1.5 uur klaar.

Heb eerst met ziggo gebeld want heb de 180/18 pakket wou eerst weten of het probleem bij mij zat of bij hun. Alle testen waren goed.

Daarna sony gebeld die kunnen nog heel wat leren kwa klantenservice. Het probleem was bij hun niet bekent en daarom lach het probleem niet bij psn of ps4 maar bij mij thuis (terwijl ziggo alles heeft doorgemeten).

Eerst kwam het door de drukte op de server. (dat kan maar dan moeten jullie je server capaciteit opschroeven helemaal omdat je nu betalende klanten hebt.)

Daarna kreeg mijn router de schuld. ( Nou ik haal op mijn pc 178 down en op de test op de ps4 haal ik 60 down )

Toen stonden mijn instelling op de ps4 niet goed. (heb een stappen plan gekregen en heb alles gedaan en heb nog steeds het zelfde probleem)

Moest maar weer bellen als het probleem zich blijft voor doet. Weet nu al dat ik maandag weer aan de tel hang :D.

Wil vragen of meerdere mensen hier last van hebben hier in nederland ?[/quote]

heb ik ook last van na update 2.0 ik heb gewoon 66 MBPS maar downloaden gaat sloom

0
  5. User  avatar
    228 XP

[quote]Ik kan het niet laten, maar misschien wordt Rotterdam wel geknepen in de snelheid door ziggo. Nu ze shirt sponsor van ajax zijn ;)[/quote]

Grapjas 😛

[quote]Haal ook gewoon goede snelheid. Dus nergens problemen mee. Zou ook zeggen dat het in je router zit. PC en PS4 kan je niet vergelijken overigens. Staat de IP van je PS4 als host ingesteld zodat je gene last hebt van eventuele firewalls en dergelijke?[/quote]
    Hoezo kun je pc niet vergelijken met je ps4 zijn de zelfde netwerk instellingen, alleen is mij verteld door sony dat mij ps 4 ip adres 20 keer hoger moet wezen dan mijn pc ip adres als je een router gebruikt Heb de netwerk kabel die in mijn ps4 zit er uit gehaald en in mijn pc gestopt en dan haal ik ook gewoon max snelheid

0
  6. User  avatar
    544 XP

Zit niet in je router, ligt 100% aan PSN. Ik heb zelf een grondig onderzoek uitgevoerd en ben tot de conclusie gekomen dat er of iets mis is met PSN of er een bug zit in de PS4. Ik krijg namelijk ook geregeld een snelheid van precies 0.5Mb/s. Echter zodra ik via de instellingen weer internet instel (dus LAN selecteren, easy, verder verder en daarna test) krijg ik weer een hoge snelheid. Na een paar minuten weer een drop, weer netwerk instellen en weer snel en na paar minuten (soms binnen een minuut) weer een drop. Ik ben niet de enige met dit probleem. Meerdere mensen hebben hier last van en het enige wat andere mensen dan zeggen is: ik heb er geen last van, ligt aan je router. Nou nee dus, ligt echt aan de PS4 of PSN. Vraag me ook vaak af in hoeverre mensen dit zelf ook getest hebben. Als je al je games op disc koopt en eens in de maand een PS+ game downloadt, dan merk je het vaak gewoon niet. Ik download echter alles digitaal, dan is het erg merkwaardig en vooral frustrerend.

Ik heb verschillende routers, kabels, switches en software updates gebruike. Elke keer een drop en na netwerk opnieuw toe te voegen weer een boost. Probeer het zelf ook uit zou ik zeggen.

Ik ga dit wel even doorgeven aan Sony en hoop dat anderen het ook doen. Het ligt NIET aan je router als je steevast 0.5MB/s krijgt en na opnieuw netwerk in te stellen op de PS4 weer een boost krijgt.

0
  7. User  avatar
    247 XP

[quote]Grapjas 😛

Hoezo kun je pc niet vergelijken met je ps4 zijn de zelfde netwerk instellingen, alleen is mij verteld door sony dat mij ps 4 ip adres 20 keer hoger moet wezen dan mijn pc ip adres als je een router gebruikt Heb de netwerk kabel die in mijn ps4 zit er uit gehaald en in mijn pc gestopt en dan haal ik ook gewoon max snelheid[/quote]

Een test (vergelijking) doe je met zelfde soort apparatuur, zelfde ebstand als download en dergelijke. Anders zijn de verschillen al gauw heel groot. Dus je PS4 heeft veel te veel verschillen ten opzichte van je PC. Tevens knijpt Sony de snelheid op de servers (begrijpelijk). Het verhaal dat je PS4 20 ip’s hoger moet zijn dan je PC is helemaal een broodje aap en nergens op gebaseerd.

Zelf zit de PS4 zijn IP vlakbij die van de PC. De PS4 staat wel als host ingeschakeld in de router. Heb nooit last gehad van drops.

0
  8. User  avatar
    1793 XP

[quote]Zit niet in je router, ligt 100% aan PSN. Ik heb zelf een grondig onderzoek uitgevoerd en ben tot de conclusie gekomen dat er of iets mis is met PSN of er een bug zit in de PS4. Ik krijg namelijk ook geregeld een snelheid van precies 0.5Mb/s. Echter zodra ik via de instellingen weer internet instel (dus LAN selecteren, easy, verder verder en daarna test) krijg ik weer een hoge snelheid. Na een paar minuten weer een drop, weer netwerk instellen en weer snel en na paar minuten (soms binnen een minuut) weer een drop. Ik ben niet de enige met dit probleem. Meerdere mensen hebben hier last van en het enige wat andere mensen dan zeggen is: ik heb er geen last van, ligt aan je router. Nou nee dus, ligt echt aan de PS4 of PSN. Vraag me ook vaak af in hoeverre mensen dit zelf ook getest hebben. Als je al je games op disc koopt en eens in de maand een PS+ game downloadt, dan merk je het vaak gewoon niet. Ik download echter alles digitaal, dan is het erg merkwaardig en vooral frustrerend.

Ik heb verschillende routers, kabels, switches en software updates gebruike. Elke keer een drop en na netwerk opnieuw toe te voegen weer een boost. Probeer het zelf ook uit zou ik zeggen.

Ik ga dit wel even doorgeven aan Sony en hoop dat anderen het ook doen. Het ligt NIET aan je router als je steevast 0.5MB/s krijgt en na opnieuw netwerk in te stellen op de PS4 weer een boost krijgt.[/quote]

Same here. 2.01 hadden ze niet moeten lossen. Ps4 is weer trager…

0