Topic: Gamemania actie flauwekul?

08 november 2014om 18:19

Hoi,

Vandaag zag ik de actie van gamemania dus ik trok mijn schoenen aan en ging ernaar toe met Watch Dogs. Blijkbaar moet de USED gamewaarde precies 50 euro zijn, maar er zijn maar een AANTAL games die dat ook werkelijk zijn. Denk maar aan COD AW, of FIFA 15. Je moest dus 2 games inleveren en zou dan de game gratis krijgen, hiermee maak je dus kei en keihard verlies, aangezien bijna alle spellen op de PS4 niet bepaald goedkoop zijn. Je mocht dan ook niet 5 euro bijbetalen om de used waarde toch naar de 50 te brengen. Dus ben ik de winkel uitgelopen en heb het spel op Marktplaats gezet. Kortom, gamemania belazert de boel weer eens.

18 reacties

1. User  avatar
    1299 XP

No shit, Sherlock?!

0
  2. User  avatar
    1140 XP

Dit is iets voor mensen die overhaast COD AW hebben gekocht en eigenlijk op Assassins Creed Unity wilden wachten (bijvoorbeeld)

0
  3. User  avatar
    475 XP

Gamemania doet dit al jaren. Ze deden bij mij zelfs moeilijk met een product waar ik de bon nog van had en uiteindelijk moest ik het maar doen met een waardebon ik koop er daarom ook nooit meer af vieze afzetters zijn het gewoon !

0
  4. User  avatar
    491 XP

Sluit me er volledig bij aan… Voor heen ging ik altijd naar de GM… tot dat ik budgetgaming ondekte via psx-sense… 🙂 Koop gewoon me games bij de goedkoopste aanbieder.. Bevallen de games niet op de release gelijk door verkopen voor een mooie prijs zonder er te veel op hoeven toe te leggen! 😉

0
  5. User  avatar
    1783 XP

[quote]Hoi,

Vandaag zag ik de actie van gamemania dus ik trok mijn schoenen aan en ging ernaar toe met Watch Dogs. Blijkbaar moet de USED gamewaarde precies 50 euro zijn, maar er zijn maar een AANTAL games die dat ook werkelijk zijn. Denk maar aan COD AW, of FIFA 15. Je moest dus 2 games inleveren en zou dan de game gratis krijgen, hiermee maak je dus kei en keihard verlies, aangezien bijna alle spellen op de PS4 niet bepaald goedkoop zijn. Je mocht dan ook niet 5 euro bijbetalen om de used waarde toch naar de 50 te brengen. Dus ben ik de winkel uitgelopen en heb het spel op Marktplaats gezet. Kortom, gamemania belazert de boel weer eens.[/quote]

Je had ook eerst op de site de used verkoopwaarde kunnen checken. Dan had je kunnen zien dat je thuis kon blijven

0
  6. User  avatar
    116 XP

[quote]Je had ook eerst op de site de used verkoopwaarde kunnen checken. Dan had je kunnen zien dat je thuis kon blijven[/quote]

Ja ik dacht dat je misschien gewoon die 5 euro erbij kon betalen, maarja.

0
  7. User  avatar
    1464 XP

Echt flauwekul is het niet, maar als je de beste deal wilt hebben met deze actie dan moet je inderdaad zelf wel even kijken of de used-waarde boven de 50 euro uitkomt en of je niet een betere deal kan krijgen dmv. het verkopen van je games via bijvoorbeeld PSX-Sense of Marktplaats en dan de game elders te bestellen.

Als je een game met een used waarde van 50+ hebt liggen die je wilt verkopen en je bent geïnteresseerd in een van de games waarvoor deze actie geld, dan kan je niet een veel betere deal vinden. Want ik denk niet dat je een recent uitgebrachte game voor veel meer dan 40 euro kwijt raakt via PSX of Marktplaats. Als je dan uitgaat van een budgetgaming prijs van 59,00 euro, iets lager dan de gemiddelde winkelprijs, dan heb je dus best een goede deal.

Als je d’r achteraf achterkomt dan is dat natuurlijk frustrerend. Maar de keren dat ik bij de Game Mania kom voor m’n games (ik bestel meestal online bij Bol.com), dan word ik uitstekend geholpen. Wellicht hangt het wat van het filiaal en de medewerker af want volgens mij zijn de meeste vestigingen franchisers en hebben ze dus de mogelijkheid om een aantal dingen qua service zelf te bepalen, naast de landelijk geldende acties.

0
  8. User  avatar
    147 XP

Joh. Hun zijn er niet om je te helpen, ze zijn er voor hun zelf om geld te verdienen. Ik wou toen ook Watch_Dogs inruilen voor een pre-order game maar hij ging een paar dagen eerder in de uitverkoop dus kon ik er € 12,50 voor krijgen. Uiteindelijk geruild voor Destiny. Marktplaats daarentegen is er wel om je te helpen.

Kortom zoals hierboven ook gezegd, probeer ze gewoon te ruilen. Helemaal een game als Watch_Dogs, die is niet zo heel veel meer waard.

0
  9. User  avatar
    4682 XP

Ik heb er m’n ps4 gekocht en sinds de dag van vandaag veder niks.
    Koop al m’n games in andere winkels, scheelt me vaak al snel 8 tot 20 euro. Wilde er laatst nog The Evil Within inruilen, maar tot vergelijking met de MM zal ik met het prijs verschil van de game die ik wilde kopen maar 10 euro krijgen voor The Evil Within.

0
  10. User  avatar
    247 XP

Met dit soort acties schiet je er altijd bij in.

0
  11. User  avatar
    259 XP

[quote]No shit, Sherlock?![/quote]

Lol. Wat een klotezooi zeg, had je geen oud ps3 spel die je in kon leveren voor die 5 euro’s? Wel balen man! Welk spel ging je eigenlijk voor?

0
  12. User  avatar
    46 XP

Ik heb cod ghosts ingeleverd en er 30 euro voor gekregen.
    Ik had deze via budgetgaming gekocht voor 49,95.
    Met 20 euro bijbetaling cod aw
    Gepreorderd .Ik vind dit geen slechte deal .

0
  13. User  avatar
    4247 XP

[quote]Ik heb cod ghosts ingeleverd en er 30 euro voor gekregen.
    Gepreorderd .Ik vind dit geen slechte deal .[/quote]

dat komt vooral omdat ghosts een schijtspel was en je verbaast bent er uberhaupt nog geld voor te krijgen.

0
  14. User  avatar
    2610 XP

[quote]Ik heb cod ghosts ingeleverd en er 30 euro voor gekregen.
    Gepreorderd .Ik vind dit geen slechte deal .[/quote]

Zag een week geleden ghosts voor 20 euro in de bart smit. Mooie ervan was dat black ops 2 voor dezelfde prijs ging

0
  15. User  avatar
    924 XP

Gamemania, tja snap nog steeds niet dat mensen hierheen gaan.
    Hetzelfde geld voor Bol.com.

De prijzen zijn gekken werk, één keer een enquete moeten invullen bij Bol wat ik van de prijzen vond. Helaas niks veranderd en ook nooit meer wat van gehoord.
    Shop wel lekker via de webshops.

0
  16. User  avatar
    9074 XP

Ik haal de SE bij GM ze zijn daar ook erg vriendelijk. En bij BOL koop ik als ik geen cash heb en betaal dan via acceptgiro en een heel makkelijke omruilservice.. 😛

0
  17. User  avatar
    2442 XP

[quote]Hoi,

Vandaag zag ik de actie van gamemania dus ik trok mijn schoenen aan en ging ernaar toe met Watch Dogs. Blijkbaar moet de USED gamewaarde precies 50 euro zijn, maar er zijn maar een AANTAL games die dat ook werkelijk zijn. Denk maar aan COD AW, of FIFA 15. Je moest dus 2 games inleveren en zou dan de game gratis krijgen, hiermee maak je dus kei en keihard verlies, aangezien bijna alle spellen op de PS4 niet bepaald goedkoop zijn. Je mocht dan ook niet 5 euro bijbetalen om de used waarde toch naar de 50 te brengen. Dus ben ik de winkel uitgelopen en heb het spel op Marktplaats gezet. Kortom, gamemania belazert de boel weer eens.[/quote]

Gamemania is heel leuk in die fratsen. Ik ging eens een keer vragen hoe het zat een paar jaar terug. Toen legde die man uit hoe nieuwer je game des te meer je er voor terug krijgt (logisch natuurlijk). Maar het gaat echt om bepaalde titels en wat je ervoor krijgt is echt waardeloos. Ik ben helemaal geen fan van gamemania, te hoge prijzen (ook voor de 2de hands games).

0
  18. User  avatar
    3028 XP

Ik haal af en toe nog weleens een game bij Gamemania, maar wat ik dan doe is dan lever ik gewoon 1 recente game in per game die ik nieuw koop. Dan heb je meestal 35 euro korting en betaal je maar 35 bij release. Dat doe ik deze keer bij GTA V. Heb Wolfenstein ingeleverd en wat Vita games en had al aanbetaling gedaan dus straks 30 euro kwijt. Al die games die ik inlever volledig uitgespeeld en dan verlies je niets.

Wat wel slecht is van GM is dat bijvoorbeeld met Wolfenstein de used waarde hoger is dan in de winkel. Dan zeggen ze dat ze er al veel van hebben. Zal vast ook wel op de site staan in de kleine letters, maar wel een beetje jammer. Verder doe ik alles ook online als ik een game koop, want goedkoper. Of ik leen ze wat nog goedkoper is. 🙂

0