Topic: JUST CAUSE 3 officieel aangekondigd: FEEST!

12 november 2014om 06:43

Bij deze wil ik een topic openen over just cause 3.

Just cause heb ik leren kennen op de ps3. Ik had nog snel de eerste versie gespeeld op de PS2 voor de release. Wat een game!

In just cause heb je de grootste open wereld vol explosief fun en vrijheid.
De game staat bekend om zijn chaos maar ook om zijn unieke features:

Zo kan je bv parachute springen vanuit ongekende hoogtes
Skydiven
Stunt jumps uitvoeren
.

Just cause 2 had over de 150+ voertuigen. Van vuilniswagens tot taxi’s. Van brandweerwagens tot de robuuste poitie wagens. Van brommers tot moto’s en zelfs quads. Van tractors tot vrachtwagens. Van Prive jets tot jetfighters. Van militaire wagens tot tanks. Enz!

De game was zeer arcade maar dat wilde niet zeggen dat het saai was. Just cause had ongeveer 368 omgevingen. Dit konden dorpjes zijn, grote steden, militaire basisen, marine basisen, luchthavens, militaire luchthavens, eilandjes tot zelfs bespookte steden.

Ook was het reliรซf mooi uitgebreid. Zo had je links een grote stad met een mooie oceaan. In het midden de woestijn van onder en boven bossen met tal van design buildings. Daarnaast had je dan weer ongekende hoogtes waar je mooi sneeuwlandschap kreeg. De game was zo mooi verzorgd dat er zelfs wagens op bepaalde plaatsen reden. En zelfs ook politie patrouilles. Sommige kon je enkel in de woestijn vinden, waar daar ook nog eens tal van verassingen waren. Bv Ramps !

Naast het ijskoude gebergte had je dan weer tropische gebieden en een gebied vol eilandjes. Voor je een idee te geven hoe groot deze map is. Met een jetfighter in vogelvlucht doe je er makkelijk 14-20 minuten over voor echt tot aan het einde te raken. Met een auto kan dat al makkelijk 2 uur worden..

Just cause had dus een goede mix van voertuigen en variatie op klimaat. Maar het heeft ook onder andere een black market. Over heel de map zijn er collectables te vinden in vorm van weapon parts of vehicle parts.

Met deze parts kon je dus wapens of voertuigen upgraden. De hightech voertuigen en wapens kon je makkelijk bereiken dankzij de blackmarket. Zo moest je gewoon maar een signaal uitzenden en even later lag er c4 voor jouw neus te glimmen.

De DLC van just cause 2 had ook leuke items. Deze DLC was elke cent waard en kostte bijna geen geld. Sommige waren zelfs gratis.

Zo had je een robuuste ice crรจme wagen met een ijsco sound als toeter. Maar het leuke eraan was dat deze was gepimpt en bijna onverwoestbaar was. Met deze wagen kon je mooi wat gaan rammen.

Ook waren er gekke wapens zoals een air Cannon: je schoot lucht af…

Er waren echt super leuke items maar deze ga ik niet allemaal in detail beginnen schrijven. Er waren dus bv nog nitro’s voor je parachute, monster trucks met granaat launchers, een tuk tuk brommer met een kannon, een cluster bom GRENADE launcher, jetfighters, quatro rocket launchers, hovercrafts met Cannonen enz

Naast dit had de game ook zeer veel easter eggs. Zo kon je een werkende bellenblazer vinden, een eiland vanuit de hoogte bekijken wat resulteerde als een enorme skull, het lost island, exploderende bananen, een stakende geest, mechanische haaien..

Kortom de game was dikke fun. Gameplay een dikke 10 waard. Grafisch wat cartoonische tinten maar niet te. En story was gewoon bijzaak. Story had deze game niet nodig. De story was maar 8 missies lang en waren eigenlijk gewoon wat extra actie momenten. De echte vrijheid zit hem in de free roam. Elk gebied dat je innam kon je vanaf dan gebruiken als extraction point. In just cause was dat niet zomaar een loading screen. Want eens geladen in de fast travel spring je uit een chopper van ongekende hoogte.

Het meest unieke expect van de game is zijn grapheling hook. Met dit ding kon je verticaal gebouwen beklimmen , bergen, para zeilen(met je parachute), 2 mensen aan elkaar hangen. Mens aan een auto hangen. Vliegtuigen aan auto’s.. Kortom je kon het aan 2 objecten vast binden. Ook kon je het gebruiken voor mee te slaan of om er mee te stunten.

Zo kon je bv in just cause 2 je afschieten op een heli en vervolgens hem vanuit de lucht kapseizen !

Je kon ook gewoon op auto’s hun dak staan, zelfs op vliegtuigen. Je kon van auto naar auto springen. Kortom allemaal onrealistische dingen maar die de game immens fun maakten…

Voor een gedetailleerde blik op de game: hier een link van een review die ik ooit geschreven heb
LINK: [url]http://forum.chief.be/showthread.php?8071-Just-cause-2-review-in-2-delen[/url]

Zo nu just cause 3 aangekondigd is kon ik niet wachten op het nieuws. Zo zijn er nu al interssante weetjes bevestigd.

1 De game zal even groot zijn als de map van just cause 2!
2 Deze keer heb je naast je parachute en grapheling hook een wingsuit ter beschikking
3 Er is geen online multiplayer(THANK GOD!) zo is er optimaal een singleplayer ervaring gecreรซerd.
4 de developpers hebben ingezien hoe leuk c4 is. Je kan ze niet gooien maar je kan er oneindig veel op zak hebben!
5 er komen wel online leaderbords
6 je kan nu Sam sites herprogrammeren zodat ze op hun eigen basis aanvallen
7 er zijn airstrikes??? Blijkbaar heeft de blackmarket tankbusters en missile launches ter beschikking en airstrikes
8 er zullen nu ook gevangenissen en polite commerciaten zijn voor in chaos te zetten!
9 het is geen free to play, het is een echte volledige just cause game! Met daar boven op de bevestiging geen micro transacties support!
10 WORDT VERVOLGD: het document was blijkbaar gevoeligige en gelekte info! Ik probeer het doc weer te achterhalen. Ik heb gisteren echt een shitload aan nieuwtjes gelezen in een rappertje

(EDIT: hey document nog gevonden maar je moet een account aan maken. Ik wil dit niet. Hier de link: feel free to add info psx sense ๐Ÿ™‚ )

[url]https://www.google.be/#q=just+cause+3+leaked+steam[/url]

5 reacties

1. User  avatar
    76 XP

Ja. Ja. Leuke game..

0
  2. User  avatar
    160 XP

Ja, Just Cause 2 was zeker genieten. Honderden uren in gestoken. Ben ook blij dat deel 3 eindelijk is aangekondigd.

Al snap ik niet waar dit hele verhaal voor nodig is? Over enthousiast ofzo? ๐Ÿ˜‰
    En ongeveer 512 omgevingen? ๐Ÿ˜› Preciezer dan dat kan het niet volgens mij. Grappige schrijfstijl heb je.

0
  3. User  avatar
    1140 XP

Vermakelijk om te lezen.

0
  4. User  avatar
    1793 XP

[quote]Ja, Just Cause 2 was zeker genieten. Honderden uren in gestoken. Ben ook blij dat deel 3 eindelijk is aangekondigd.

Al snap ik niet waar dit hele verhaal voor nodig is? Over enthousiast ofzo? ๐Ÿ˜‰
    En ongeveer 512 omgevingen? ๐Ÿ˜› Preciezer dan dat kan het niet volgens mij. Grappige schrijfstijl heb je.[/quote]

Euh mijn leven is een en al onzekerheid. De ene dag slaap ik ten 2e den andere dag ten 6e in de ochtend. De ene dag zit ik dan weer te luieren of uit te gaan terwijl de andere dag ik me intensief train voor men para training…

Kortom: er staan veel fouten in en zal het nu recht zetten ๐Ÿ™‚
    Ik heb wel een link van mijn jc2 review toegevoegd ..

0
  5. User  avatar
    9970 XP

[quote]Euh mijn leven is een en al onzekerheid. De ene dag slaap ik ten 2e den andere dag ten 6e in de ochtend. De ene dag zit ik dan weer te luieren of uit te gaan terwijl de andere dag ik me intensief train voor men para training…

Kortom: er staan veel fouten in en zal het nu recht zetten ๐Ÿ™‚
    Ik heb wel een link van mijn jc2 review toegevoegd ..[/quote]

Heb je fouten er uit gehaald dan? Ik ben wel gewend dat je veel tekst neer zet en dat er foutjes in zitten, maar dit is nogsteeds veel voor jou doen!
    Dat is uiteraard niet negatief bedoelt, maar je gaf zelf aan dat je het recht ging zetten..

Anyways, on topic nu:
    De game zelf lijkt me ook wel weer leuk, heb eigenlijk een te korte periode deel 2 gespeeld. Nou weet ik persoonlijk al niet eens meer waarom ik het zo kort gespeeld heb.
    Misschien vanwege de controls, of dat ik er niet in kon komen, of misschien wel gewoon omdat de game destijds geleend had, en dat ik die dan niet te lang bij mij wou houden.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste gameplay er van word getoont!

0