[b]Platform:[/b] Playstation 4 [img]http://images.multiplayer.it/thumbs/images/2014/09/10/pro-evolution-soccer-2015-pes-2015-ps4-1003540_jpg_300x300_q85.jpg[/img]
Het lijkt me handig om een centrale topic te openen met betrekking tot vragen over het spel.

Ik ga hem sowieso nog een keer halen. Maar nu moet ik eerst het geld bewaren voor GTA 5. Wat vind jij trouwens van de game? Op YouTube ziet het er erg goed uit.
[quote]Het lijkt me handig om een centrale topic te openen met betrekking tot vragen over het spel.
[b]Release[/b]: 13 november 2015
Tot nu toe speelt de game soepel, alleen zijn de keepers erg matig. Embleems kunnen we helaas niet origineel maken en ook de kits niet omdat PS4 ons niet toe laat om afbeeldingen te importeren.
Met de stadium editor is het niet mogelijk om stadiums te creëren maar aanpassingen veranderen aan de naam, en instellen voor welke team.[/quote]
Embleems, stadions etc zijn niet meer belangrijk voor PES. Voetbal gaat om gameplay en dat zit dit jaar weer helemaal top bij PES2015. Ik heb ondertussen al een x-aantal potjes gedaan maar me nog niet gestoord aan de keepers, totaal niet vergelijkbaar met het “keeperprobleem” in vorige delen. Wel stompen ze hele harde schoten van “goede” spelers buiten de 16 vaak weg dat je denkt van die kan klem, maar het wegstompen gebeurd naar de buitenkant en heb er zelf nog geen rebound goal mee om de oren gehad. Maar om hier geen discussie te krijgen wat belangrijk is in een voetbalgame (FIFA vs. PES) kun je beter in het eerste topic een paar links naar reviews plaatsen 🙂
Gisteren zelf begonnen met die nieuwe modus myClub. Zeer leuke modus, heel divers en vergt echt een stuk inzicht in het positioneren van je team. De keuze voor bv de manager bepaalt je speelstijl en waar welke spelers het beste uit de verf komen. De ene manager is bv van balbezit, de andere van countervoetbal. Ook de potjes online zijn hier bij mij mega spannend, alsof je met maten op de bank zit. Ter vergelijking met de MasterLeague is dit veel meer dan domweg potjes spelen om vervolgens 2x per jaar een transfer periode in te duiken.
met myClub kies je een team (is alleen voor de shirts, en steeds te wijzigen) en kun je speler contracten en toevoegen aan je team. De periode etc hiervan kun je verlengen met de XP die je vergaart bij potjes. Zo bouw je je team uit en speel je online tegen anderen met een gelijkwaardig team, door dit te winnen kun je vervolgens meer promoveren naar een hogere divisie. Offline kan tegen de CPU kan ook, zelfde puntensysteem zo op het eerste gezicht maar speel je dus niet voor online ranks. Naarmate vordering kun je via agents dus betere en “bekende” speler aanschaffen.
Nee helemaal top! Ook online werkt goed, geen lag en snelle verbinding.
http://oi57.tinypic.com/wcnxhd.jpg
Zie hier de online ranking met myClub, je speelt tegen gelijkwaardige teams.
http://oi62.tinypic.com/2n897yx.jpg
Dit is het gameplan waar je alles in kan stellen. Hier zie je ook de vorm, samenhang en connectie met de manager. Zaak om je hele team hierop aan te passen en zo het beste uit je team/spelers te halen.
Ook is het mogelijk spelers te huren, let wel dat steeds huren en alle wijzigingen je team onstabiel maakt en je teamplay/strenght naar beneden gaat. Bij de pre-order krijg je 1 speler uit het Uefa Team of the Year, bij mij was dit Lahm (CMF – 88). Zou ook Ronaldo kunnen zijn zoals iemand waar ik tegen speelde maar heb er 2 verdedigers opgezet en mn strategie wat aangepast, Ronaldo niet gescoord en qua evenwicht lijkt PES2015 super in elkaar te zitten 😀
[quote]Embleems, stadions etc zijn niet meer belangrijk voor PES. Voetbal gaat om gameplay en dat zit dit jaar weer helemaal top bij PES2015. Ik heb ondertussen al een x-aantal potjes gedaan maar me nog niet gestoord aan de keepers, totaal niet vergelijkbaar met het “keeperprobleem” in vorige delen. Wel stompen ze hele harde schoten van “goede” spelers buiten de 16 vaak weg dat je denkt van die kan klem, maar het wegstompen gebeurd naar de buitenkant en heb er zelf nog geen rebound goal mee om de oren gehad. Maar om hier geen discussie te krijgen wat belangrijk is in een voetbalgame (FIFA vs. PES) kun je beter in het eerste topic een paar links naar reviews plaatsen 🙂
Gisteren zelf begonnen met die nieuwe modus myClub. Zeer leuke modus, heel divers en vergt echt een stuk inzicht in het positioneren van je team. De keuze voor bv de manager bepaalt je speelstijl en waar welke spelers het beste uit de verf komen. De ene manager is bv van balbezit, de andere van countervoetbal. Ook de potjes online zijn hier bij mij mega spannend, alsof je met maten op de bank zit. Ter vergelijking met de MasterLeague is dit veel meer dan domweg potjes spelen om vervolgens 2x per jaar een transfer periode in te duiken.
met myClub kies je een team (is alleen voor de shirts, en steeds te wijzigen) en kun je speler contracten en toevoegen aan je team. De periode etc hiervan kun je verlengen met de XP die je vergaart bij potjes. Zo bouw je je team uit en speel je online tegen anderen met een gelijkwaardig team, door dit te winnen kun je vervolgens meer promoveren naar een hogere divisie. Offline kan tegen de CPU kan ook, zelfde puntensysteem zo op het eerste gezicht maar speel je dus niet voor online ranks. Naarmate vordering kun je via agents dus betere en “bekende” speler aanschaffen.
Nee helemaal top! Ook online werkt goed, geen lag en snelle verbinding.
[url]http://oi57.tinypic.com/wcnxhd.jpg[/url]
Zie hier de online ranking met myClub, je speelt tegen gelijkwaardige teams.
[url]http://oi62.tinypic.com/2n897yx.jpg[/url]
Dit is het gameplan waar je alles in kan stellen. Hier zie je ook de vorm, samenhang en connectie met de manager. Zaak om je hele team hierop aan te passen en zo het beste uit je team/spelers te halen.
Ook is het mogelijk spelers te huren, let wel dat steeds huren en alle wijzigingen je team onstabiel maakt en je teamplay/strenght naar beneden gaat. Bij de pre-order krijg je 1 speler uit het Uefa Team of the Year, bij mij was dit Lahm (CMF – 88). Zou ook Ronaldo kunnen zijn zoals iemand waar ik tegen speelde maar heb er 2 verdedigers opgezet en mn strategie wat aangepast, Ronaldo niet gescoord en qua evenwicht lijkt PES2015 super in elkaar te zitten :D[/quote]
Wauw dit klinkt goed! Ik haal hem wel rond de kerstdagen. Bedankt voor de informatie !
[quote]Embleems, stadions etc zijn niet meer belangrijk voor PES. Voetbal gaat om gameplay en dat zit dit jaar weer helemaal top bij PES2015. Ik heb ondertussen al een x-aantal potjes gedaan maar me nog niet gestoord aan de keepers, totaal niet vergelijkbaar met het “keeperprobleem” in vorige delen. Wel stompen ze hele harde schoten van “goede” spelers buiten de 16 vaak weg dat je denkt van die kan klem, maar het wegstompen gebeurd naar de buitenkant en heb er zelf nog geen rebound goal mee om de oren gehad. Maar om hier geen discussie te krijgen wat belangrijk is in een voetbalgame (FIFA vs. PES) kun je beter in het eerste topic een paar links naar reviews plaatsen 🙂
Gisteren zelf begonnen met die nieuwe modus myClub. Zeer leuke modus, heel divers en vergt echt een stuk inzicht in het positioneren van je team. De keuze voor bv de manager bepaalt je speelstijl en waar welke spelers het beste uit de verf komen. De ene manager is bv van balbezit, de andere van countervoetbal. Ook de potjes online zijn hier bij mij mega spannend, alsof je met maten op de bank zit. Ter vergelijking met de MasterLeague is dit veel meer dan domweg potjes spelen om vervolgens 2x per jaar een transfer periode in te duiken.
met myClub kies je een team (is alleen voor de shirts, en steeds te wijzigen) en kun je speler contracten en toevoegen aan je team. De periode etc hiervan kun je verlengen met de XP die je vergaart bij potjes. Zo bouw je je team uit en speel je online tegen anderen met een gelijkwaardig team, door dit te winnen kun je vervolgens meer promoveren naar een hogere divisie. Offline kan tegen de CPU kan ook, zelfde puntensysteem zo op het eerste gezicht maar speel je dus niet voor online ranks. Naarmate vordering kun je via agents dus betere en “bekende” speler aanschaffen.
Nee helemaal top! Ook online werkt goed, geen lag en snelle verbinding.
[url]http://oi57.tinypic.com/wcnxhd.jpg[/url]
Zie hier de online ranking met myClub, je speelt tegen gelijkwaardige teams.
[url]http://oi62.tinypic.com/2n897yx.jpg[/url]
Dit is het gameplan waar je alles in kan stellen. Hier zie je ook de vorm, samenhang en connectie met de manager. Zaak om je hele team hierop aan te passen en zo het beste uit je team/spelers te halen.
Ook is het mogelijk spelers te huren, let wel dat steeds huren en alle wijzigingen je team onstabiel maakt en je teamplay/strenght naar beneden gaat. Bij de pre-order krijg je 1 speler uit het Uefa Team of the Year, bij mij was dit Lahm (CMF – 88). Zou ook Ronaldo kunnen zijn zoals iemand waar ik tegen speelde maar heb er 2 verdedigers opgezet en mn strategie wat aangepast, Ronaldo niet gescoord en qua evenwicht lijkt PES2015 super in elkaar te zitten :D[/quote]
Klinkt goed, game komt er hier binnenkort ook nog wel in.
Zelf had ik FIFA15 en qua gameplay kan FIFA niet tippen aan PES. PES speelt soepel, en kun je vreselijke combinaties maken!
Enigste minpunt(en).
– 14 stadiums, terwijl er toch wel meer mogen zijn.
– combinatie om haren en gezicht te combineren en vervolgens een basiskopie te kunnen maken lukt niet meer. ( Is alleen echt van toepassing als je het leuk vind om te knutselen aan spelers).
– Kan geen embleems/kits/managers importeren. Probleem hiervan ligt bij Sony! Omdat de Playstation 4 het ons nog niet toe laat. (PS3 versie kan het wel.)
Voor mij zijn dit te minpunten.
Het verschil is wel wanneer je competitie speelt in FIFA zoals de Premier Leauge, dan krijg je het gevoel ook dat je de competitie speelt en dat mis ik bij PES toch wel vanwege het licentie verhaal en stadiums. Voordeel daarvan is wel dat PES Champions Leauge en Europa Leauge heeft.
Klopt inderdaad Krishh, qua sfeer is fifa inderdaad geweldig. Waar ook het geluid beter is wat hier, vind ik, aan bijdraagt. Ook het commentaar is in fifa beter. Maar aan een ieder om te beoordelen wat belangrijker is 😛
Stadions inderdaad wel wat beperkt, vind zelf juist die zuid-amerikaanse stadions altijd wel wat hebben.
Ik las vorige week op een site dat er een update in december stond gepland die dit mogelijk zou maken. Gebruik ook al sinds jaar en dag optionfiles om alles up-to-date te maken. Maar los van de shirts/licenties lijkt konami het beter te doen, oa met die update de eerste dag en ze lijken wat beter in de communicatie 🙂
Maar buiten dat is PES echt top dit jaar, zit weer old-school super in elkaar!
Enige minpuntje dat ik kan vinden is het verdedigen, maar dat kan zijn omdat ik Fifa gewend bent.
Voor twijfelaars, PES2015 is nu voor €34,99 te koop als Kerst-Deal in de PSstore.
update: voor PSplus nog een 20% discount -> € 27,99
Mooi prijs,al ga ik altijd voor disk versie.
Ik heb PES 15 vandaag voor 28 euro gekocht! Wat een topprijs voor een absolute topgame.
Ik stapte in 2008 over van pes naar fifa, maar vanaf dit jaar is PES BACK BABY! Even serieus, eindelijk is het mogelijk om een lekker proffessioneel potje voetbal te spelen. Ik ben simpelweg verliefd!