Nu ik toch effe niks te doen heb en toch nog graag schrijf dacht ik maar effe nog eens op psx sense te komen met een nieuw topic…
….
Het valt me meer en meer op dat Ubisoft echt rubbish te werk gaat. En Ubisoft is niet alleen….
Kijk naar de playstation 2. Tom clancy in overvloed. Van rainbow six naar splintercell. En van splintercell naar ghost recon. Elke game was zorgvuldig afgewerkt. Op de PS2 was het alles of niets. Het was een console waar multiplayer nog gebruikt werdt binnenshuis. De singleplayer telt en splitscreen was altijd een leuke toevoeging voor op de sofa.
In dat tijdperk moesten we ons spitsen op de opm of gunk. Youtube was bijlange nog niet in. En 360p was al high end. De pers moest onze kop dan zot maken en de tv was ook altijd handig voor ons te laten zien wat devs ons aantoonden..
Als de devs een foutje hadden in hun code moesten ze niet smeken om een second change. Kwaliteit stond op hoog niveau. En gelukkig konden ze dat waar maken….
…
PLAYSTATION 3
Dit was een grote sprong voorwaarts van de playstation 2. WiFi was de standaard geworden. Het systeem kon zich constant uitbreiden. Multiplayer games waren geïntroduceerd voor de console gamers. Stilaan werd alles meer en meer digitaal en waren er dus meer en meer games die de splitscreen weghaalden. We waren de vernieuwde multiplayer zo gewoon dat we constant meer en meer digitaal gingen zonder dat we het beseften. Oke er zullen wel nog menige gamers geweest zijn die een potje FIFA vertrouwd op de sofa wouden spelen of zich verdiepen in een singleplayer campeign…
Stilaan begon de ps3 zich te intrigeren met nieuwe functies. Zoals playstation home of de vertrouwde maar vernieuwde playstation store die we kenden vanop onze psp.
DLC
Gamers wouden altijd meer en meer van hun geliefde game. Ontwikkelaars hadden al gouw een oplossing.DownLoadable Content
Het begon allemaal zeer onschuldig en super leuk. Ze waren best prijzig maar waren in.
De map packs van shooters bv. De perfecte uitbreiding. Door ons gloednieuwe multiplayer ervaring wou je maar al te graag meer. Of wat dacht je van extra’s in een game. Hier was just cause 2 de uitblinker…
Van wapens tot explosieve gadgets. Van monstertrucks tot jets en zelfs parachutes. Alles kostte niet al teveel en was een leuke toevoeging. Ook vechters voor een game kostte niet al te veel
ONLINE PASS
Al gouw waren er meer en meer devs die het concept handig vonden maar er toch een stapje verder voor moesten gaan.
Maak kennis met de online pass. Voor een of andere reden zouden de servers zoveel hoge kosten oplopen voor een multiplayer game. Om erop te mogen bedachten de devs dan maar een oplossing. De online pas..
Voor ons was het gewoon een code invoeren en klaar. Maar 2dehands was een ander liedje. Al gouw waren er theorieën en controverse dat dit een boycot was dankzij de piraterij op pc…
PATCHES 1.00
Het stopte hier niet bij. Intussen waren patches en updates ook een nieuwe invloed op onze gaming experience. Het waren onschuldige maar lastige klootzakjes soms.
Meestal was het gewoon een improvement of een fix van een connectie. Of glitches en exploits die werden aangenomen of een nieuwe extentie in voorbereiding DLC
MISBRUIK VAN DLC
Wel nu dat we al een goed jaar de DLC gewoon zijn kwamen er toch forse veranderingen. Zo kon een extra pak met een wapen al makkelijk 5 euro kosten. Devs maakten ook meer en meer onnodige DLC’s en ook zogezegde DLC gebaseerd op personalisaties. Het was ook altijd een standaard geworden.
Ik kijk dan vooral naar skins voor een wapen of object enz.
HET STOPTE MAAR NIET
Thema’s/avatar’s of zelfs een gewone achtergrond zetten op je ps3 kostte al geld…
Er waren gelukkig wel nog games die echt groeiden dankzij DLC. Kijk maar naar singstar. Ook Rockstar games heeft bijvoorbeeld aangetoond wat DLC echt zou moeten zijn met de GTA IV TBOGT EN TLAD. deze DLC waren zelfs de eerste DLC die echt mochten beschouwd worden.
SEASON PASS
DLC waren we ondertussen al zo gewoon dat het volgend stapje te pas kwam. Namelijk de season pass.
Devs hadden het geld geroken en wouden voor hun trouwe fans een win win situatie. Zij betalen een bepaald een voordelig bedrag en zijn gegarandeerd van alle komende creaties terwijl devs dan weer gegarandeerd zijn dat ze direct alle DLC kopen.
Klinkt op zich niet slecht he? Maar kijk eens wat een verschil met de PS2 en de DLC zoals bedoeld was. DLC was bedoeld als een leuke toevoeging. Nu was het echt al pure business en wouden ze dat je het koopt. Het was zelfs zo erg dat ze al dingen er expres uitlieten of al plannen hadden wat er ging uitkomen en wat erin zat.
Ik kijk vooral naar de mappacks. Mappacks waren echt zoete broodjes dus hadden ze iets beter in petto: VIP service.
VIP SERVICES
Call of duty elite en battlefield premium waren ongetwijfeld de uitblinkers. Van een leuke multiplayer game waar fun centraal stond . Naar een multiplayer game die je forceert al de laatste nieuwe extra’s te kopen. Het voelde anders niet meer eerlijk en de game leek zoveel meer in petto te hebben met die 50 euro extra.
LOCKED DLC
al gouw bestonden er nog meer laffe streken. Zo moest je bv een online PASS hebben voor alle singleplayer content te kunnen spelen. Omdat sommige singleplayer content verbonden was met een internet connectie. Of erger nog. Developpers die zoveel adverteren voor limited edition content verkochten al hun games al met de DLC maar dan LOCKED. Dit toonde dan nog maar eens aan hoe geliefd ze zijn met DLC. DLC was echt al bijna een complete game aan het worden…
Een goed voorbeeld van LOCKED DLC is zonder twijfel FAR CRY 3 INSANITY EDITION
maar het hield maar niet op. Meer en meer games voelden leeg aan waarbij DLC vooraf was aangekondigd.
VOLLEDIGE EDITIES?
Om dit te onderdrukken kwamen er al gouw edities met namen zoals GAME OF THE YEAR EDITION, Grappig genoeg was het een feit dat sommige games echt deze titel verdiend hebben. Omdat er niet echt een wet op deze titel staat hebben vele devs dan maar ook zulke edities uitgebracht met GOTY. Gewoon omdat het zowizo verkoopt. Sommigen gingen zelfs verder: FULL PACKAGE EDITION, GAME OF THE CENTURY EDITION ENZ. In feite juist hetzelfde maar dan met een creative naam.
ALLES VERKOOPT GOED DUS WAT KUNNEN WE NOG DOEN?HD REMAKES/TRILOGIEËN/VALUE PACKS.
HD remakes waren eigenlijk gewoon PS2 games en upgescaled naar een resolutie van high defination. Developpers hadden weer een centje en jij kon je nostalgie weer ophalen. Ook op de ps3 games zelf waren er technieken. Zo verkochten ze stand alone DLC zodat je de hoofd game niet meer nodig had maar natuurlijk niet de zelfde experience had. Ook waren er meer en meer DLC’s toegevoegd in pre orders die je later zelf gewoon in de store kon halen. Sommige devs gingen een stapje verder. Ze verkochten trilogieën maar dan zonder de DLC of trilogieën met de DLC maar dan niet van elke game. Ook werkten sommige devs samen voor 2 games te bundelen.
TIME IS MONEY
Na al deze technieken en nieuwe strategieën gezien te hebben lijkt het dat je beter af was met een GOTY edition dan een game in het begin te kopen. En nog juist dat je dacht alles gezien te hebben waren er nog de micro transacties. In game credits kopen met echt geld… Waar gaan we toch naartoe? Zelfs sommige DLC zijn shortcuts voor dingen te unlocken. Ik kijk bijvoorbeeld naar battlefield. Naast de game ben je al bijna geforceerd premium te kopen. Je wilt de game gewoon ervaren maar alles is te traag voor jou. Betaal 20 euro en je unlocked alles van een bepaalde categorie … Schandalig gewoon.
MARKETING
Dankzij het internet en sociale media was het dus ook makkelijk een game te oordelen. Youtube was al veel beter uitgegroeid. Overal video reviews, walktroughs of Lets play’s. Ook iedere dev teasde dan ook graag wat er te grabbelen valt in hun aanbod. Ook velen gingen trailers maken. Het is zelfs zo erg dat je al soms kan zien dat er niets klopt. Trailers waren dus soms misleidend en een hevige invloed op je interesse. Ubisoft was altijd eentje die uitschoot. De trailers waren zo gelikt en niet nep. Als er echt een te goed perspectief van de games werdt getoond was het wellicht door de cinematic trailers. Alles voelde dus nog vertrouwd aan. Maar er waren soms echt te veel trailers…
PLAYSTATION 4
Het gratis gamen op psn was al lang een te mooi liedje. De ps3 werd oud en bevat veel minder servers dus daar konden ze de belofte wel nog houden…
Wel naast al mijn zorgen heeft de ps4 op zich nog een mooie weg te gaan. De console is nog maar een jaar uit en heeft bijna allemaal cross gens gehad of dergelijke. Ik moet wel toegeven dat de ps4 heel veel onder doet met de pc. Deze console lijkt me meer een ps3.5. hopelijk bewijzen de komende jaren het tegendeel maar je kan niet ontkennen dat de transitie van PS2 naar ps3 huge was. Multiplayer was compleet nieuw voor ons en grafisch was het sterk vooruit. Ook op gebied van functies had het veel te bieden. Terwijl de ps4 meer als krachtpatser voor consoles lijkt ipv echt een grote verandering …
MMO EN FREE TO PLAY
De introductie van MMO en free to play(wat ik to pay noem) maakt me een beetje zorgen. Een game adverteren als full game moet zijn geld waard zijn. Tegenwoordig zie je meer DLC aankondigingen dan in game aankondigingen. Free to play is daarom de nieuwe vorm van aanzetten tot DLC. Je koopt een game. Super leuk maar al gouw krijg je het gevoel dat je dat super wapen of mega AWESOME vliegtuig wilt kopen voor een voorsprong te hebben op je enemies. En dit koop je dus met echt geld. Voordat je het weet koop je al snel 60 euro voor iets stom. Ook gta online is eigenlijk een soort van free to play. Hier zal je niet snel happen naar credits maar toch is het een grote voorsprong op andere spelers. Vergeet ook niet dat GTA ONLINE binnen enkele jaren (of zelfs nog vroeger) apart te koop zal zijn als een service. Gta v heeft het gratis maar binnenkort zal je zowizo mogen betalen.
En dat brengt me naar de MMO. Eigenlijk juist het zelfde liedje als free to play. Maar hier betaal je zelfs dubbel. Natuurlijk zijn er ook veel MMO’s zonder abonnement maar neem van mij aan dat het allemaal onschuldig begint zoals de DLC.
GAMING INDUSTRIE IS CORRUPT?
Ik maak me echt zorgen over de game industrie. Zoveel getalenteerde devs maar zoveel hebzuchtige CEO’s. Tegenwoordig mogen ze de game nog niet afhebben want er is een deadline. Ook het always online concept lijkt me een gevaar. Wat als de servers weer niet werken of ze moeten in onderhoud? Ik vindt het echt een schande dat ze je verplichten online te gaan. Maar wat ik nog meer een schandalig vindt is de werking ermee. De games voelen leeg. Developpers hebben de macht over hun game. Ze kunnen dus zoveel DLC vragen als ze willen of op elk moment de stekker uithalen wat echt een schande is. Je betaalt dus eigenlijk voor lucht. Zonder twijfel zullen er de stekker uitgetrokken worden…
VALSE RECLAME
De marketing is meer dan bruut. Nu wordt DLC niet meer vooraf aangekondigd maar gehele season passes. Er zijn zelfs promoties in de winkel voor een season PASS goedkoper te kopen bij aankoop van de game zelf. Ook worden er meer en meer trailers gemaakt maar het ergst van al is dat deze niet meer kloppen met de echte game.
Ubisoft is eigenlijk zwaar aan het oplichten in mijn ogen. Ik snap het niet dat ze dit zomaar zo mogen adverteren. Ik eis echt meer strengere controles op deze valse reclame. Maar ja wie ben ik…
DAY ONE PATCHES EN PATCHES…
En het zijn niet enkel de trailers. Wat pas echt een grote schande is en eigenlijk totaal niet door de beugel kan zijn de onafgewerkte games. Op playstation 3 kregen we te maken met GOTY editions wat nog redelijk te vatten was maar nu is het zelfs zo erg dat een dev zijn game niet meer test of afwerkt.
Day one patches zijn zeer handig. Want zo kunnen ze games dus vervroegd uitbrengen. Maar wat ik dan niet snap. Why the fuck worden we dan toch nog overspoeld met patches? Ik zie echt corruptie in de game industrie. Zelfs gesloten bèta’s die later opeens open bèta’s worden. Zogezegd exclusief maar eigenlijk gewoon een truc voor het je te doen kopen.
IK MAAK ME ZORGEN
Als je nu alles bekijkt van playstation 2 naar de playstation 4 dan zie je toch een duidelijk verschil. Developpers zijn al bijna gegarandeerd van geld te innen en hebben bovendien Carte blanche …
Hier nog een opsomming wat zowizo een gevaar wordt:
ALWAYS ONLINE—> DRM
FREE TO PLAY—> FREE TO PAY
ONLINE VIP SERVICES
MEER EN MEER MICRO TRANSACTIES
MEER EN MEER VALSE RECLAME
MEER EN MEER BETA’s
MEER EN MEER DEADLINES—> onafgewerkte games
MEER EN MEER MASSA PRODUCTIE—> patches everywhere en compensaties…
GRATIS GAMEN—–> betaald gamen
SOCIAL NETWORK INTEGRATIE DIE JE AANZET TOT KOPEN
ik begin echt bang te worden als ik dit allemaal zo bekijk. Ubisoft zit deze keer echt in de hoofdrol. En ik dacht dat ze met zoveel free roams en ip’s niks mis kunnen doen. Verkeerd dus. Blijkbaar hebben bijna alle devs al gewoon “het groene licht” als ze gedrukt zijn…
HYPES EN PERS
Ook is GOTY veelal misbruikt. NAUGHTY DOG die de term remastered gebruikte wou gewoon een unieke naam. Het gaf zijn charmes maar fanboys en internet/pers hebben het een gehele nieuwe dementie gegeven.
Sleeping dogs en tomb raider noemen bv definitive edition. Het bevat alles van DLC en is lichtjes verbeterd. Als ik naar remasters kijk zijn er maar 2. Dat is the last of us en metro redux. Alle andere zijn gewoon complete editions. De pers moet echt stilaan stoppen met deze term!

ik snap wel dat jij je erge zorgen maakt over alles wat je je hier aankaart, ik ben het op bijna alles met je eens. en de rest maak ik me eigenlijk niet zo een zorgen om. als je trouwens een goed voorbeeld van valse of misleidende reclame wilt dan moet je es kijken naar aliens colonial marines. ik zat die game te spelen en ik dacht waar is de angst die je zou moeten voelen, of bijv de vijanden waar je gewoon voorbij kon rennen en het level uitspelen zonder ook maar een vijand neer te schieten. de helft van het spel vocht je tegen mensen en robots terwijl er duidelijk ALIENS op de doos staat. en het verhaal van de game schijt op alles wat de films neer hebben gezet. hicks leeft nog ? REALLY!!!!!! de uitleg voor die plottwist was nog slechter dan de plottwist.
Ja en de enige die hier schuldig aan zijn, zijn wij. Wij als gamers zijn te makkelijk en te verdeeld. De ene helft is een schaap en de andere een wolf. En dat verschilt per game en uitgever. Wij accepteren nou eenmaal met zijn allen dat we 12 euro per maand betalen of 20 euro voor 4 nieuwe maps en 2 guns.
Mensen kopen het toch en dat gaat ook niet veranderen. Season pass is goedkoper omdat je dan 5 euro korting krijgt bijvoorbeeld. En bijna elke uitgever maakt er een zooitje van.
Bugs, start up problemen, online features die niet werken en verdraaide reclame.
Wel grappig dat je meteen over Ubisoft begint, zal wel de hype zijn van deze maand, maar ik kan je zo een paar andere opnoemen die er echt een potje van hebben gemaakt. Eén daarvan komt terug in je username namelijk en EA is ook geen kleintje.
Grafische teleurstellingen of bugs zijn vaak voor mij het minste probleem. Dit wordt gewoon opgepoetst en dan ziet het er vanzelf wel uit zoals het moet. Heb elke Splinter Cell gespeeld vanaf deel 1 en het blijft in mijn ogen een zeer goede IP. Je hebt weinig goede Stealth shooters deze tijd. Het was en is altijd nog steeds Splinter Cell of Metal Gear Solid.
EA daarentegen komt met games die zodanig slecht zijn gebouwd dat het onspeelbaar is door DRM of door bugs die je niet verder laten komen in de game. Rockstar brengt gta 5 uit vol met bugs, glitches waardoor je gewoon je save game weg moet gooien. GTA Online was een giga fiasco. Hierdoor was ik mijn save game ook kwijt. Inloggen in GTA Online was ook onmogelijk. Vind het dan ook beetje oneerlijk dat ze een jaar later de game opnieuw uitbrengen en ineens de beste uitgever ooit zijn. Mensen vergeten wel erg snel wat een ramp het was op de PS3. WoW had dit jaar ook een klap gehad met hun release maar lostte dit gelukkig binnen paar dagen op. Toch frustreert het je omdat je een game wilt spelen maar niet kan. Ik speel de game liever met wat grafische glitches dan helemaal niet kunnen spelen door bugs.
Dus de blik op de game industrie vanuit jouw ogen hebben wel veel punten waar je echt gelijk in hebt en ik ook me erg aan irriteer. Maar het zijn wij, de gamers zelf, die dit in de hand hebben. Maar ja gamen is een beetje als een verslaving. Ze hoeven maar de juiste hoeveelheid mensen aan hun “drug” te krijgen en ze zullen het daarna weer doen.
Het probleem is dat ook met het altijd online moeten zijn dat ze games kunnen uitbrengen die er nog helemaal niet aan toe zijn omdat je toch kan patchen (kijk Unity). Hierdoor worden Developers lui omdat de game niet ‘perfect’ hoeft te zijn. DLC word inderdaad ook flink uitgemolken, maar wat ik wel vind je moet kijken hoe veel je een game speelt en of je het, het geld waard vind. BF4 bijvoorbeeld heb ik meer als 300 uur in zitten dan vind ik 50 euro voor veel DLC met 12 grote maps en veel nieuwe wapens nog te doen.
Er zit tegenwoordig gewoon meer geld in de game industrie vroeger was er een selectieve groep die gamede, tegenwoordig doet iedereen het. Mensen die hersenloos consumeren zijn de oorzaak van het gebrek aan kwaliteit plus de developers die dit simpel weg uitmelken. Als de consumenten massaal broken games niet meer kopen moet jij eens zien hoe snel er iets veranderd, maarja dit gaat nooit gebeuren ben ik bang. Het word er de komende jaren ook niet beter op denk ik 🙁 Laten we er maar het beste van maken en toch maar genieten van games 😛
Ik ben het met een heleboel niet met je eens.
Free to play – Pay 2 Win dat is onzin er zijn wel genoeg games waar dat niet is je moet gewoon kijken wat je speelt.
HD Remakes voor mij is dit een uitkomst ik zie graag oude games die geupscaled en wat verbeterd zijn om ze nogmaals te spelen om die goede oude tijd te herleven. En ja het is nu eenmaal geen verplichting om de games te kopen dus wat is eigenlijk het probleem.
Gratis gamen bestaat niet punt klaar uit. De makers moeten ook hun geld verdienen als je daar intrapt dan doe je zelf iets fout.
Time is money – Is dat niet gewoon je eigen keuze?
MMO dat argument slaat echt nergens op natuurlijk vragen ze geld dat is waar ze van leven. En je krijgt daar honderden uren gameplay terug Guild Wars je kocht het spel en de uitbreidingen geen abbonnement nooit spijt van gehad. Je moet eens nadenken wat je eigenlijk wil zeggen dat het gratis moet zijn waarom dan nog een spel maken?
Microtransacties zelfde verhaal doe het niet als je het niet wil sponsoren.
Tl dr
man man man
tering hey, iedereen heeft er wel een mening over seg.
Wow…vond het te lang lezen…
Wat is er slecht aan beta’s? ik zie ze als veredelde demo’s, of een voorproefje van de uiteindelijke game. Absoluut niets mis mee.
Van MMO’s snap ik het probleem ook niet, die games zijn vaak gigantisch, en blijven ze jaren lang ondersteunen (wat niet bij andere games gebeurd). De game zelf kost vaak ook minder dan een full priced game, je krijgt er een maand gratis bij.
Mocht je door willen gaan, kun je je abbo verlengen, of altijd nog later verlengen. Bij FFXIV is alles gratis wat er komt in de game (dus ver althans), maar moest je de game zelf kopen. Kijken we naar DC Universe online, dat is een f2p, en kost het je eigenlijk alleen geld als je dat zelf wilt uitgeven. Heb me vrij lang vermaakt met die gratis game, en geen cent uitgegeven!
Het is wat je zelf wilt.
DLC, je bent niet verplicht om het te kopen, net als microtransacties, HD Remakes (dit is meer voor de mensen die het gemist hebben vind ik) en noem maar op
DAY ONE PATCHES zijn mijn grootste irritatie, ik verwacht dat een disc game voor 99.9% perfect werkt (single-player) + de slechte servers en alles wat daar mee te maken heeft.
Zolang iedereen maar tevreden is met wat ze krijgen zal er ook niks veranderen. Sony moet gewoon hun servers beter voor elkaar hebben en de ontwikkelaars moeten hun games gewoon fatsoenlijk afmaken.
Boeit jou dat nou?! Je zou toch niet meer op de PS gamen en wegblijven van PSX-sense?
Het probleem met de huidige industrie is dat deze de afgelopen jaren groeiende was, maar nu met de huidige economie zijn er een aantal flink de fout in gegaan en te enthousiast geweest. Denk dan aan THQ, SEGA en Capcom. THQ is verdwenen en de andere twee moeten op de blaren zitten door games die slecht gingen in de sales.
Momenteel zijn het vooral de grote investeerders en aandeelhouders die een grote vinger in de pap lijken te hebben. Bepaalde content wordt bewust uit een game gehaald om later via een season pass te verkopen. Dit idee heb ik vooral bij Destiny, maar andere uitgevers maken zich er ook schuldig aan.
Het hele concept van season passes vind ik sowieso niet goed, want stel dat een game nu slecht verkoopt dan besluit een uitgever de ontwikkeling van de nog te verschijnen content aan te passen. Dit is al in het verleden gebeurd en soms duurt het gewoon te lang voordat de nieuwe content verschijnt of blijkt de kwaliteit niet gelijkwaardig te zijn aan het originele product. Vandaar dat ik zelf amper season passes koop, want ik wil eerst wel weten of het wat is.
Ubisoft wordt nu vooral en vaak scheef aangekeken en dat komt door de reputatie die ze hebben opgebouwd door bepaalde beloftes niet in te lossen. Zo hebben ze beloftes gemaakt met AC: Unity en zeiden ze dat de game op 60 frames per seconde en 1080p zou draaien. Wat hebben we daarvan terug gezien? Een game met bugs, glitches en inzakkende framerate, maar ze maken het wel even goed met gratis DLC. Nee, Ubisoft je moet een game uitbrengen die gewoon day one prima werkt… Geen excuses, want consumenten/gamers betalen de volle mep. Ik koop toch ook geen auto waarbij tijdens het rijden op de eerste dag de spiegels en de bumpers er af donderen.
De houding van sommige uitgevers begint hele slechte vormen aan te nemen. Men kondigt een game aan en bam daar zijn alle pre-order bonussen al. PRE-ORDER NOW! Je weet nog niet eens waar de game over gaat. Dit was bij Far Cry 4 zo…
Uitgevers moeten meer om hun doelgroep denken in plaats van nieuwe manieren vinden om heel sluw iedereen over de streep te trekken. Laat de passie zien die je voor je games hebt die in de maak zijn en laat zien waarom wij er een passie voor moeten opbouwen in plaats van lekkere lokkertjes zodat je de game meteen besteld en op dag 1 teleurgesteld wordt omdat de aandeelhouders/investeerders hebben lopen pushen zodat de game op de veel te vroeg aangekondigde datum beschikbaar is. AC: Unity is daar (ja even opnieuw Ubisoft) het perfecte voorbeeld van. Ik speelde de game op de Gamescom en dacht: deze game is niet af en vol bugs. Dat gaat uitstel worden en dat werd het ook, maar minimaal. Ik dacht toen echt dat ze hem naar begin volgend jaar zouden uitstellen….
Okay, dit is ook een wall of text geworden, maar moest het even kwijt vanuit mijn perspectief en ervaring.
@PETER01
Over de reeks aliens vs predator kan ik me nu eerlijk gezegd niet uitspreken. Deze reeks was overigens nooit top. Game verfilmingen of omgekeerd waren altijd verkeerd gevallen…
@georgash
Dat schaap en wolf voorbeeld toont toch aan hoe wij als marionetten maar kopen…
Waarom eerst Ubisoft? Ik was normaal van plan een artikel over bugs te beginnen maar ik wou een totaal plaatje… Vandaar
Dat over gta online en EA etc. Zou in principe dus niet mogen. Op de playstation 2 tijden waren ze zo geld in het water aan het smijten. Dankzij patch en updates maken ze er hun dus makkelijk van af.
@ANIMALE
dat bedoel ik dus. DLC hoef je niet te kopen. Het begon als een extra maar nu ben je bijna verplicht het te kopen omdat er zoveel wordt uitgelaten wat evengoed zo in de game kon zitten. 300 uur BF4 is inderdaad goed voor die 50 euro. Vandaar dat ik ook premium heb. Maar eerlijk is eerlijk. Ik vind het een heftige prijs voor iets wat 60 euro als hoodproduct kost …
Dat is het hem juist. Jij snapt het over de boycot. Maar natuurlijk is het onmogelijk want velen kopen de console en zijn happy…. De games enzo vinden ze ook leuk zolang ze het maar kunnen kopen. Ik hoor velen klagen over dingen gratis te krijgen en dat zijn dan weer de profiteurs. Maar dan heb je natuurlijk de niet gamers of gewoon koopzuchtigen…
Ik geef een voorbeeld. Ik ga naar een Apple store en vergelijk mijn oud model enz. Nog geen seconde later zie ik iemand een koper vragen wat welke iPad is zonder al teveel kennis. Hij wou direct een kopen met 64GB. Op het eerste zicht vrij normaal. Maar het zag mij een gewone mens uit. Hij wou het kopen voor zijn vrouw…
Ik gebruik mijn iPad 24/24. Zit elke dag op te laden. Ik gebruik het voor alles wat met creëren en internet werkt. Bv Photoshop, youtube, safari, slowmotion, iMovie , pages, notities, enz
Wat ik dus wil bedoelen. Is dat ik mijn iPad koop met de bedoeling het grondig te gebruiken. Velen kopen het gewoon omdat het Apple is ofzo…
Dat bedoel ik dus ook met consoles. Velen kopen het en zijn tevreden met het aanbod. Een boycot is dus bijna onmogelijk … Hoewel het echt inderdaad een mega invloed zou kunnen hebben..
@flaming kaizer
Free to play is inderdaad free to play. Maar denk je nu echt dat je alles zo kan gebruiken/unlocken zonder credits?
Mmo. Is nieuw op consoles. WOW is inderdaad een mmo en daar krijg je misschien veel maar je betaalt dus wel elke maand.+ de hoofdgame/expension…
RPG’s geven jou toch ook ontelbare uren? Het is gewoon de formule….
masive multiplayer games online zijn dus zowizo always online—> dev heeft de macht. Destiny en Tom clancy devision, the crew zijn dus zo. Het zijn zeker geen slechte games. Maar ik zie er echt geen potentieel in als costumer… DLC en patches everywhere+de zovele RPG elementen. Want zonder dit zijn deze games dus dood.
Als je destiny bv gewoon laat levelen zonder materialen dan is het dezelfde game maar leeg… Velen zullen snel inzien dat ze het beu zijn het zelfde liedje te spelen. Een RPG level systeem maakt alles dus zogezegd leuker…
@edraket
Creatiever kan niet zeker?
@ROBERTWWW
Inderdaad…
@scrappy-__-Coco
Je moet het niet lezen he. En als gewoonlijk schrijf ik het als een uiting in tegenstelling tot korte tekstjes die hier een topic krijgen…
Maar ik snap je COMMENT. Ben ook niet echt een lezer. Doe het eens op het gemak 😛
@7th son
Dit is dan ook jouw opinie he. Ik heb gezegd wat ik vind van bèta’s. Tuurlijk kunnen ze leuk zijn maar dat is juist de bedoeling…
Over dat mmo gedoe kan je wel een punt hebben maar velen maken er misbruik van. Anyways het is onbekend terrein voor mij vandaar dat ik misschien nog afstandelijk ben…
Over DLC. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ze maken er misbruik van. DLC is geen toevoeging meer maar echt bijna het nodige voor de full ervaring. Ik koop trouwens bijna nooit DLC/season passes…
@ps3 Dennis
Daarom maak ik me dus zorgen. De gewoonte van geen afgewerkte games meer uit te brengen. De patches doen het wel….
@chronic010
Ik heb nooit gezegd dat ik van psx sense ga. Wel gezegd dat ik misschien beter niet meer kom of toch bijna niet meer online kom. Anyways. Als het jou niet interesseert moet je niet commenten.. Bovendien is het raar dat je dan toch nog naar een van mijn artikels gaat. En voor je vraag te beantwoorden: dit boeit me zeker wel. Misschien een beetje tever geschreven maar dit is wel het totale plaatje hoe ik het zie.
@faunus
Zeer interessante theorie. Het bevestigd nog eens men zorgen.
Over Ubisoft: ubisoft is inderdaad heer en meester voor dit slechte dag licht maar dat wilt niet zeggen dat ik hun games slecht vindt.
Ubisoft is een massa productie companie. En november heeft dat meer dan bewezen. Het probleem zit hem in de PR. De trailers gaan veel te ver, ze maken fake statements, zetten een te grote hype op. Iedereen heeft te hoge verwachtingen … En BAM. Bovendien zijn de games dan nog gebroken wat echt niet door de beugel kan. Ubisoft had juist zoveel potentieel. Splinter cell blacklist en ghost recon future SOLDIER, Tom clancy rainbow six Vegas enz, assassin’s creed reeks. Waren stuk voor stuk parels. Nu lijkt het echt in een rush gegaan. De aandeelhouders zijn dus echt het gevaar..
Assassin’s creed unity vond ik trouwens super ondanks iedereen zit te claimen dat het zoveel bugs en frame rate issues heeft. Het concept en de gameplay, verhaal was super. Het kon inderdaad langer in development maar dat is nu juist mijn zorgen. Ze zijn geforceerd het vervroegd uit te brengen. Assassin’s creed 3 was eerlijk gezegd veel erger….
Watch dogs vond ik ook super maar door zovele vergelijkingen uit te voeren beschreef ik het af. Wat in principe niet mag. Vandaar dat trailers vermijden enz het beste is voor je ervaring bij de aankoop.
Met LOL (league of legends) is dit inderdaad te doen en ik heb er nog lol mee ook.
[quote]Wat is er slecht aan beta’s? ik zie ze als veredelde demo’s, of een voorproefje van de uiteindelijke game. Absoluut niets mis mee.
Van MMO’s snap ik het probleem ook niet, die games zijn vaak gigantisch, en blijven ze jaren lang ondersteunen (wat niet bij andere games gebeurd). De game zelf kost vaak ook minder dan een full priced game, je krijgt er een maand gratis bij.
Mocht je door willen gaan, kun je je abbo verlengen, of altijd nog later verlengen. Bij FFXIV is alles gratis wat er komt in de game (dus ver althans), maar moest je de game zelf kopen. Kijken we naar DC Universe online, dat is een f2p, en kost het je eigenlijk alleen geld als je dat zelf wilt uitgeven. Heb me vrij lang vermaakt met die gratis game, en geen cent uitgegeven!
Het is wat je zelf wilt.
DLC, je bent niet verplicht om het te kopen, net als microtransacties, HD Remakes (dit is meer voor de mensen die het gemist hebben vind ik) en noem maar op[/quote]
hd remakes zijn niet verplicht nee maar de tijd die in de “ontwikkeling” van die hd remakes gestoken word kan ook gestoken worden in nuttigere dingen, bijv nieuwe games!!!!! waarvan ik bijv. alleen maar geklaag hoor over dat er te weinig nieuwe games komen voor de ps4 en nog minder voor de psvita.
ze kunnen die tijd ook steken in het afmaken van games voordat ze uitkomen maar nu gebeurt dat via (day one) patches.
en als mensen iets gemist hebben koop je het origineel toch ? ja dan mot je er een oude console bijkopen. maar dan heb je er een hele console bij voor niet veel geld!!!!!!!!!!!
nou snap ik best dat je geen extra geld uit wil geven om een oude game te spelen terwijl je een verbeterde versie kan kopen voor minder geld op een console die je al hebt. maar zo worden de mensen die iets nieuws willen spelen (de grote meerderheid van alle gamers gok ik) zwaar genaaid.
Wat een verhaal weer zeg, ongelovelijk… kan ook maar weer van 1 iemand af komen natuurlijk. SMS matties aan naar 4343
Ja jongens, bij de grotere uitgevers kan ik maar een woord zeggen: kapitalisme.
Alles draait om geld, daarom worden games met een naampje uitgemolken.
De klanten kopen het toch wel, voor de naam.
Oke genoeg gezegd, doei.
[quote]Wat een verhaal weer zeg, ongelovelijk… kan ook maar weer van 1 iemand af komen natuurlijk. SMS matties aan naar 4343[/quote]
whahahaa
Tja, je kan je nog aan zoveel dingen ergeren natuurlijk. En ja, een hoop wordt veroorzaakt ook door de gamers zelf… maar uiteindelijk draait het allemaal om 1 ding, namelijk:
http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2010/02/pile-o-money.jpg