Forum

Topic: AutoCad Designer

Anoniem's avatar

Is er toevallig iemand die bekend is met AutoCad en hier 3D modellen mee maakt? Ik wil graag van een schoen een 3D model laten maken, om vervolgens 3D te laten printen. Hier staat uiteraard een vergoeding tegenover.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Is er toevallig iemand die bekend is met AutoCad en hier 3D modellen mee maakt? Ik wil graag van een schoen een 3D model laten maken, om vervolgens 3D te laten printen. Hier staat uiteraard een vergoeding tegenover.

    Hey,

    Ik werk als cad tekenaar en cnc programmeur met Autocad, Autodesk Inventor en Solidworks. ik wil je de raad geven om een andere methode te kiezen. deze programma’s zijn namelijk niet echt geschikt om dit soort modellen mee te maken. welke andere programma’s er hiervoor wel geschikt zijn kan ik je helaas niet zeggen, geen ervaring in die branche.

  2. 84 XP
    CABAxNL's avatar

    misschien proberen met blender?

  3. 242 XP
    Xnator's avatar

    Ik werk op mijn opleiding!alleen met Solidworks en 3d modellen printen gaat perfect. Ik stel echter de 3d printer zelf niet in. Dat word gedaan maar mijn solidworks model worden zo goed als zonder problemen geprint, worden niet ongezet naar een andere file en zijn van hoge detail/kwaliteit.

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik werk op mijn opleiding!alleen met Solidworks en 3d modellen printen gaat perfect. Ik stel echter de 3d printer zelf niet in. Dat word gedaan maar mijn solidworks model worden zo goed als zonder problemen geprint, worden niet ongezet naar een andere file en zijn van hoge detail/kwaliteit.

    Dat is juist, maar om een model van een schoen te maken in solidworks, daar heb ik mijn vragen bij.

  5. 242 XP
    Xnator's avatar

    Ik zou het best makkelijk kunnen maken. Mijn opleiding is product designing dus de gekste vormen zijn al gemaakt haha xD Hoe dan ook zal een programma als cinema4D een stuk makkelijker zijn om zo’n vorm in te maken. Met Solidworks heb ik een haat/liefde relatie mee wat dat betreft maar als je weet “how to push the buttons” dan werkt Solidworks heel goed en in ieder geval ook voor 3D printers.

  6. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik zou het best makkelijk kunnen maken. Mijn opleiding is product designing dus de gekste vormen zijn al gemaakt haha xD Hoe dan ook zal een programma als cinema4D een stuk makkelijker zijn om zo’n vorm in te maken. Met Solidworks heb ik een haat/liefde relatie mee wat dat betreft maar als je weet “how to push the buttons” dan werkt Solidworks heel goed en in ieder geval ook voor 3D printers.

    ja, maar mij lijkt solidworks te omslachtig voor zo een soort ontwerpen.

  7. 307 XP
    LanceVance's avatar

    Nog steeds op zoek! De eerste stappen zijn al gemaakt, in Solidworks, maar het dient nog te worden afgemaakt.. Eventuele vergoeding beschikbaar! 3D printen is niet essentieel, het belangrijkste is het 3D model zelf op de computer.