Hey
Ik heb van mijn dochter een ps4 gekregen voor mijn 55 ste verjaardag
een enorme mooie cadeau alleen ik krijg dat ding niet op mijn internet
ik moet wel bekennen dat ik op dit vlak een volkomen leek en nitwit ben
als er hier op dit forum een goede ziel is die in de buurt van Temse woon en mij eens wil komen depanneren zal ik eeuwig dankbaar zijn
mijn gegevens [email protected] of tel 0496419793
al op voorhand bedankt
Danny Cant
Topic: Ps4 installeren
21 december 2014om 19:40

Achter/onder op je modem/router zit een sticker en daarop staat een WPA code, dit is een soort wachtwoord dat je nodig hebt om te verbinden met het internet.
Ga op je Playstation 4 naar Instellingen -> Netwerk -> Internetverbinding Instellen -> Draadloos
Hier moet je nu kiezen uit 1 van de toegangspunten (je modem of router), de naam hiervan kan je ook vinden onder/achterop je modem/router.
Voer na de volgende stap het wachtwoord in en je bent klaar.
Mocht je er nog niet uit komen dan kan ik je aanraden de volgende stappen door te nemen, en laat anders even wat gegevens hier achter, je provider bijvoorbeeld en het merk router. Wachtwoorden kan je beter niet publiekelijk achterlaten.
[url]http://manuals.playstation.net/document/nl/ps4/settings/nw_settings.html[/url]
Alles geprobeert en het werkt nog niet? Schaf dan beter een UTP-kabel (netwerkkabel) aan van genoeg meter naar je modem en kies in het ‘Internetverbinding instellen’-scherm voor ‘Kabel’ en het zou moeten werken.
Succes en laat weten hoe de voortgang verloopt van je probleem.
Altijd met kabel online gamen.. So not done op wifi!
zoals DarkElement ind zegt. en kabel is beter
Misschien moet hij eerst een psn account aanmaken? Wel als dit zijn eerste PlayStation is tenminste
bedankt voor jullie reacties
Maar moet die kabel dan helemaal van mijn modem naar mijn ps4 gaan
dat is 2 verdiepingen lager
misschien een domme vraag
maar er loopt wel een kabel naar mijn digibox van telenet kan ik die daar ergens splitten
bedankt
ja is mijn eerste playStation
en heb nog geen psn aangemaakt
als kabel niet lukt dan gewoon via wiffi als de verbinding goed is,
en even een acount aan maken .
dan moet alles wel werken,
[url]http://nl.playstation.com/psn/support/ps3/detail/linked235848/item271901/Een-Sony-Entertainment-Network-account-aanmaken-via-een-pc/[/url]
[url]http://nl.playstation.com/registration/[/url]
[quote]bedankt voor jullie reacties
Maar moet die kabel dan helemaal van mijn modem naar mijn ps4 gaan
dat is 2 verdiepingen lager
misschien een domme vraag
maar er loopt wel een kabel naar mijn digibox van telenet kan ik die daar ergens splitten
bedankt
ja is mijn eerste playStation
en heb nog geen psn aangemaakt[/quote]
Die kan je splitten ja, maar dan zul je een [url=http://www.wehkamp.nl/elektronica/netwerk-internet/netwerk-internet/tp-link-tl-sf1008d-desktop-switch/C26_6FE_6FE_200388/?BC=GOA&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCWwfcwyLwEbEfwyEwfCjCniiNoo&BAC=ALG&cm_mmca1=12913-AGI-12376046462-ASI-74542133942-86200388&gclid=CMy82_Kn2sICFSoewwodZbkA0Q]switch[/url] moeten aanschaffen.
De kabel die van beneden komt stop je in de 1e poort van de switch, en dan stop je 2 kabels in poort 2 en 3 van de switch en de uiteinden daarvan laat je naar respectievelijk de PS4 en je telenet kastje lopen.
Wifi is makkelijker en goedkoper in te stellen maar voor een normale game-ervaring zal je het beste uitkomen met een bekabeld netwerk en dit kan (zoals boven het makkelijkst is beschreven) een aantal tientjes kosten helaas, maar dan heb je wel wat!
Hey
Bedankt om mij te helpen ik ga proberen om zo een switch aan te schaffen
en hoop dat het dan in orde komt
ik ken hier echt niets van erg he
groetjes
Danny
Totaal offtopic:
Proficiat nog en uw dochter weet wel hoe ze iemand blij kan maken :p.
Hou oud is je dochter? 😛 haha nee grapje!
Succes! Gaat vast lukken, van harte nog en veel plezier 🙂
[quote]Hey
Bedankt om mij te helpen ik ga proberen om zo een switch aan te schaffen
en hoop dat het dan in orde komt
ik ken hier echt niets van erg he
groetjes
Danny[/quote]
Geeft niets! Ik hou dit topic in de gaten zodat ik je kan blijven helpen. Komt allemaal in orde, voor je ’t weet zit je te gamen.
hey
Ja pracht dochter
en roeloffzen 28 gehuwd en 2 kindjes
en DarkElement nog eens bedankt
Danny
Heel veel sterkte met de ps4 en goede feestdagen
Hey
Bedankt allen die mij proberen helpen hebben
ik ben eindelijk een switch gaan halen en alles werkt probleemloos
dus hartelijk bedankt voor de goede raad
Danny