Hoe snel moet je internet zijn om een game te kunnen delen, samen te kunnen gamen op Ps4 met een vriend. wie kan dit in duidelijke taal omschrijven
met bevoorbeeld welke snelheid je nodig hebt
alvast bedankt.
Topic: internet snelheid om shareplay te kunnen gebruiken
26 december 2014om 03:47

Je hebt een minimale uploadsnelheid nodig van 2 mbps die stabiel blijft.
Volgens mijn gegevens is 2 mbps? (zelfs 20 mbps is te laag) een te lage snelheid, helaas weet ik niet hoeveel je nodig hebt voor een correcte verbinding
die wel 100 % perfect werkt 😉
heb jij een verbinding die wel perfect werkt? laat me weten wat juist is, alvast bedankt.
raies heeft gelijk, Sony raadt inderdaad een upload snelheid van 2mbps aan. 20mb is zéér hoog als je geen glasvezel hebt, dus het lijkt me sterk dat dat te laag zou zijn. Meer snelheid is natuurlijk wel altijd beter 🙂
heb zelf 20 mb en kan geen share play, en krijg geen verbinding wegens een te laag
wat kan ik dan doen zo dat het werkt
Heb je je PS aangeloten via WIFI of kabel? Je zou natuurlijk een speedtest kunnen doen, maar dan wel eentje die overeenkomt hoe je je PS hebt aangesloten. Want je krijgt TOT 20 MB/s van je provider, dat betekend bij lange na niet dat je het krijgt. Ik heb zelf thuis 60MB/s, maar op kabel zit ik rond de 50 en via wifi tussen de 10 en 30 afhankelijk van het weer ofzo..
[quote]heb zelf 20 mb en kan geen share play, en krijg geen verbinding wegens een te laag
wat kan ik dan doen zo dat het werkt[/quote]Die 20 Mb is je download snelheid. Dat zegt niks over je upload snelheid. Dat zijn 2 verschillende waarden waar veel mensen zich wel eens in vergissen. Ik heb bij telfort dus 30mbit download en 3mbit upload. Misschien zit jij met je upload snelheid wel lager dan die 2mb
Mijn internetsnelheid is meestal rond de 100Mbps oftewel 8 MB/s. Met die snelheid werkt shareplay prima, als de snelheid van de andere persoon tenminste ook redelijk is.
[quote]Die 20 Mb is je download snelheid. Dat zegt niks over je upload snelheid. Dat zijn 2 verschillende waarden waar veel mensen zich wel eens in vergissen. Ik heb bij telfort dus 30mbit download en 3mbit upload. Misschien zit jij met je upload snelheid wel lager dan die 2mb[/quote]
Dit inderdaad. Ik raad je aan te controleren hoeveel mb down en hoeveel up je in het pakket van je provider krijgt, of even een test te doen op bijv. [url=http://www.speedtest.net/]http://www.speedtest.net/[/url]
Ik heb zelf 10mb down en slechts 1mb up, best een groot verschil dus.
Dank voor je link, het gaf aan dat 10.36 downloadsnelheid, En mijn upload 0.85 mb vandaar het niet werkt te sharen 🙁 gelukkig is glasvezel opkomst) plusminus over 3 mnd.
Jammer, zo’n beetje hetzelfde als ik dus :/
Met glasvezel zal je in ieder geval helemaal goed zitten, hoge upload speed gegarandeerd 🙂
zal zeker van het glasvezel pakket afhangen dat men verkiest. het goedkoopste is 40 mb dan neem ik aan, dat dit ik nog een te lage upload snelheid heeft.
Die van mij is 29,94 mbps en upload 2,90 mbps. Als jij straks glasvezel hebt Playstation fan. Dan mag je er toch vanuit gaan dat je upload snelheid ook hoger komt te liggen dan de 2mbps. Hier in Nederland is haast geen enkele provider meer kabel of adsl die lager in het pakket heeft. Bij ziggo kabel is het standaard al 3mbps. En bij mijn Telfort via adsl nog gewoon ook 3mbps.
Bedankt voor je info Dreamingman, dan zit ik wel goed , kan ik mijn games ook fijn met anderen sharen.
[quote]zal zeker van het glasvezel pakket afhangen dat men verkiest. het goedkoopste is 40 mb dan neem ik aan, dat dit ik nog een te lage upload snelheid heeft.[/quote]
Hangt een beetje van de provider af, maar in de meeste gevallen krijg je in glasvezel pakketten dezelfde (top) download- als upload speed. Dus bijvoorbeeld: 50 down/50 up, 100 down/100 up, of zelfs 250 down/250 up.
Via de kabel is je upload speed meestal download gedeeld door 10. Dus: 20 down/2 up, 30 down/3 up, etc. 🙂