Topic: PS4 problemen Sleeping Dogs

26 december 2014om 12:21

Ik heb sinds kort Sleeping Dogs in huis en ik heb me nu al een week uitstekend vermaakt met deze mooie game.

Echter wilde ik vanochtend weer verder spelen maar de game blijft hangen bij het opstarten ervan (na de screenshot van het hoofdpersonage, bij de aankondiging van de publishers en nog voordat je de autosave laad).

Ik heb inmiddels alle opties geprobeerd lijkt het wel:
– PS meerdere malen herstart
– op de disc zit geen vuiltje maar toch even schoon gemaakt
– het spel ge-deïnstalleerd en zelfs de autosave verwijderd

Maar niets lijkt te werken. Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voorhanden?

Alvast bedankt.

5 reacties

1. User  avatar
    358 XP

Ik heb de game zelf niet, maar ik denk dat hij online functies probeert op te vragen. Iets wat nu niet lukt omdat PSN wordt aangevallen door kinderen. Mogelijk werkt het weer als de aanvallen weer voorbij is, en anders ligt het probleem toch bij jouw. Dit verwacht ik echter niet aangezien je precies vanmorgen het probleem ondervond en eerder wel kon spelen.

0
  2. User  avatar
    1 XP

Zelfde probleem, blijft ook hangen bij het opstarten

0
  3. User  avatar
    393 XP

Log bij de instellingen even uit bij PSN en je game zou moeten opstarten. 🙂

0
  4. User  avatar
    146 XP

Bedankt voor de reacties en het probleem heb ik opgelost door de netwerkfunctie uit te schakelen. Hierna kon ik Sleeping Dogs gewoon spelen. Jammer alleen dat ik mijn savegame al had verwijderd dus ik heb nu genoeg te doen 🙂

0
  5. User  avatar
    1793 XP

Bij eender welke game met online component op de ps4:

Deze games kunnen dan misschien offline maar zijn wel degelijk een lichte vorm van DRM

zo heb ik ondervonden dat bv metro redux zijn save niet gaat vinden als je offline probeert te spelen zonder internet connectie… Je bent dus geforceerd een nieuwe save aan te maken totdat je weer online kan.

Bij de meeste games zoeken de games automatisch naar een connectie. Als je geen internetverbinding hebt wegens psn onderhoud dan zul je in een vicieuze cirkel raken van blackscreen en dergelijke. Je doet dus best zoals hierboven gezegd je internet ontvangst uit. Dan is de console compleet offline en zal hij niet zoeken naar online content, kun je rechtstreeks op de singleplayer gaan..

Doe dit dus bij elke game… Indien je deze problemen hebt.. Natuurlijk moet je niet gaan zweten op online only games met deze techniek 😀

0