Forum

Topic: Telefoon uit, scherm aan.

Anoniem's avatar

Heey,
Ik heb nu zo’n anderhalf jaar de HTC One X in mijn bezit.
Op zich een redelijk lekker toestelleke, maar hij begint de laatste tijd erg veel kuren te krijgen.
Zo ook deze, die rond 1e kerstdag startte:
Wanneer ik mijn toestel aanzet (wat te zien is doordat de lichtjes bij homebuttons branden), blijft het scherm uit.
Ik moet dan ongelooflijk hard op mijn scherm drukken om hem eventjes te laten schijnen, met de hoop dat het scherm aan blijft als ik hem loslaat. (snapppie?)
Het toestel is al eens (zeg maar 2x omdat die mensen daar vrijwel niks kunnen ) naar de reperateur gegaan omdat mijn scherm een keer aan diggelen was doordat ik hem liet vallen.
Kan dit met het probleem te maken hebben?
Ohja, het scherm kan op de meest random momenten uitvallen als ik bv. iets aan het typen ben. (zoals nu)

Ik hoop dat jullie iets aan mijn uitleg hebben.
Alvast bedankt!
– Bas.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 389 XP
    Suugie's avatar

    is gewoon een hardware defect, zit niks anders op dan opnieuw laten repareren vrees ik.
    Bied die zaak waar je eerder hebt laten repareren geen garantie dan?
    meestal krijg je garantie mee op het vervangen onderdeel

  2. 41 XP
    Baz's avatar

    is gewoon een hardware defect, zit niks anders op dan opnieuw laten repareren vrees ik.
    Bied die zaak waar je eerder hebt laten repareren geen garantie dan?
    meestal krijg je garantie mee op het vervangen onderdeel

    Volgens mij is die garantie al verlopen, en een reparatie kost al snel €100,-
    Voor dat geld ga ik hem niet repareren aangezien ik van plan was nog maar een half jaar vol te maken met deze mobiel.
    Een nieuwe mobiel kopen vind ik ook weer zonde.

  3. 57 XP
    ColdBurn's avatar

    Dan blijft er niet veel over. Of repareren of nieuwe kopen zijn enige opties als je van je probleem af wilt komen.

  4. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Volgens mij is die garantie al verlopen, en een reparatie kost al snel €100,-
    Voor dat geld ga ik hem niet repareren aangezien ik van plan was nog maar een half jaar vol te maken met deze mobiel.
    Een nieuwe mobiel kopen vind ik ook weer zonde.

    Volgens jou is de garantie verlopen ? weet je dat zeker, hoe lang is de reparatie geleden ?
    Je hoort gewoon garantie te krijgen op reparatie, als ik jou was zou ik dat als eerste uitzoeken

    Hier klagen dat ze de reparatie slecht doen en dat ze vrijwel niets kunnen schiet je niets mee op, dan moet je echt bij hun zijn

    Dus zoek de bon op en ga bij die winkel langs 😉

    Alleen hou wel in gedachte als de telefoon kapot is/gaat omdat jij hem telkens laat vallen dan kan ik begrijpen dat dat niet onder garantie valt

  5. 41 XP
    Baz's avatar

    Sinds dat ik van mijn werk afkom lijkt mijn mobiel weer naar behoren te werken.
    Van tevoren had ik er flink op lopen drukken en een plectrum tussen het scherm en de behuizing ertussen gepeuzeld.
    Geen idee of dat ook daadwerkelijk geholpen heeft, maar hij doet het weer gewoon. 😀 (voorlopig..)
    Ik ga sowieso de garantie checken mocht het probleem weer terug komen.
    Allen bedankt voor het reageren!

  6. 2457 XP
    peyj's avatar

    Heey,
    Het toestel is al eens (zeg maar 2x omdat die mensen daar vrijwel niks kunnen ) naar de reperateur gegaan omdat mijn scherm een keer aan diggelen was doordat ik hem liet vallen.
    Kan dit met het probleem te maken hebben?

    Uhm.. ja… XD
    Waarschijnlijk hebben ze de hele scherm unit vervangen van je toestel. Reperateurs kunnen kiezen uit allerlei merken schermen (niet per sé orginele HTC schermen). Het kan zijn dat je nieuwe scherm er niet goed is ingezet. Of dat er gebruik is gemaakt van goedkope onderdelen. Dan kan zijn dat er door verloop van tijd wat los gaat zitten. Je hebt toevallig toch niet voor eerste kerstdag je telefoon laten vallen toch? :P. Je hebt meestal (let op meestal) 3 maanden garantie op de reparatie, dus als je toestel nog niet zolang geleden is gemaakt kan je teruggaan. Maar nieuwe valschade enzo valt daar natuurlijk niet onder.

  7. 41 XP
    Baz's avatar

    Je hebt toevallig toch niet voor eerste kerstdag je telefoon laten vallen toch? :P.

    Nope, verder heb ik er nooit rare fratsen mee uitgehaald.

    Je hebt meestal (let op meestal) 3 maanden garantie op de reparatie, dus als je toestel nog niet zolang geleden is gemaakt kan je teruggaan. .

    Helaas is dat lang geleden gebeurd en is de garantie intussen al verlopen.

    Mijn mobiel begaf het vandaag – verrassend genoeg – weer eens.
    Morgen wordt hij naar een andere reparateur gebracht om te kijken of die niks kan fixen.
    Als dat te duur wordt gaan we gewoon voor een nieuwe mobiel, aangezien constant repareren geen reet uithaalt.