Aan alle ps4 gebruikers. Binnenkort kan ik eindelijk weer op mijn eigen gaan wonen. Nu is mijn vraag wat jullie kosten zijn voor het internet.
Ik zelf woon in België en vind Telenet de beste provider. Belgisch internet is wel rete duur maar dat moet ik er maar bij pakken..
Er zijn 3 opties
Optie 1 basic internet 26 euro per maand
– 30 mbps download
– 3 mbps upload
– limiet van 100 GB
optie 2 Telenet internet 60 voor 49,39 per maand, 50 dus
– 60 mbps download
– 5. Mbps upload
– limiet van 150 GB
optie 3 Telenet 160 voor 70,79 per maand, 71 dus
– 160 mbps download
– 10 mbps upload
– geen limiet
….
Zelf zit ik weinig op het internet.
Van maandag tot vrijdag sport ik:
Om de 2 dagen 30 minuten lopen
Elke dag minimum 40 km fietsen
Elke 2 dagen of meestal 4 dagen in de week fitness van 2 uur
Zaterdag en zondag laat ik mijn lichaam rusten.
In de avond vanaf 7-8 uur zit ik op internet voor ongekende tijd. Meestal dus forums en youtube.
Ik zit dus relatief weinig op internet dus dat basic internet zou in principe genoeg zijn hiervoor ..
Maar! Als ik weer een ps4 afschaf voor mijn rustdagen of in de avond eens te kunnen spelen zal ik dus wel wat meer mogen dokken aan volume …
Stel nu dat je de nieuwste games speelt. Regelmatig eens uit de store haalt van DLC maar geen games! Uitgezonderd ps3 games dan maar echt bitterweinig., hoeveel GB zou me dat kosten?
Een patch en update hoeveel keer kom jij dat regelmatig tegen op een maand tijd en hoeveel GB ongeveer? Ik vraag dit voor een blik te kunnen hebben op het volume dat ik nodig heb. Ben nu al een hele poos inactief en kan dus niet meer ervaren hoeveel ik binnen krijg.
Hierbij wil ik dus vragen of jullie me willen helpen aan de hand van volgende info …
– WAT IS JOUW VOLUME/ en MBPS
– HOEVEEL VERBRUIK JE ONGEVEER AAN PATCHES EN UPDATES per maand?
– HOEVEEL VERBRUIK JE AAN DLC per maand?(gemiddeld)
– ben je er tevreden mee/ervaar je problemen of helemaal geen?
Mvg

Je bent tog een Echte gamer.
En in Nederland is er geen limiet. Mijn internet is zelf 90/9
[quote]Je bent tog een Echte gamer.
En in Nederland is er geen limiet. Mijn internet is zelf 90/9[/quote]
En je hebt ongeveer 50 platinum trophies wat ik in me leven nooit ga halen.
Wat ik als een hardcore gamer zie
ik heb 120 Mb/s download 12 Mb/s upload van upc in nederland wifi is waardeloos haal maar 60 mb.
ik zelf heb 1.5 tb hdd in me playstation4 omdat ik meerdere games speel om te kunnen afwisselen.
Koop nooit dlc speel de game en speel hem uit en gaat weg dlc of uitbreidingen hoe je ze wilt noemen vind ik zonde van het geld.
heb zelf 30/3 zonder limiet. zitten soms met 5/6 man er op tegelijkertijd. nergens last van. ook voor gaming. is het prima. patches worden redelijk snel binnen gehaald. en met online gaming is 30/3 genoeg. als je speed te hoog is word het vaak gedowngrade zodat de mensen met een traag internet snelheid toch een goede ervaring kunnen hebben, en dus bijna niet laggen
[quote]heb zelf 30/3 zonder limiet. zitten soms met 5/6 man er op tegelijkertijd. nergens last van. ook voor gaming. is het prima. patches worden redelijk snel binnen gehaald. en met online gaming is 30/3 genoeg. als je speed te hoog is word het vaak gedowngrade zodat de mensen met een traag internet snelheid toch een goede ervaring kunnen hebben, en dus bijna niet laggen[/quote]
Inderdaad, 30/3 zonder limiet is goed genoeg, al weet ik niet of de upload genoeg is als je remote play zou willen doen!
Beetje jammer dat ze in België dat niet hebben zonder limiet, of is dat alleen bij de provider waar hij over praat?
[quote]ik heb 120 Mb/s download 12 Mb/s upload van upc in nederland wifi is waardeloos haal maar 60 mb.
ik zelf heb 1.5 tb hdd in me playstation4 omdat ik meerdere games speel om te kunnen afwisselen.
Koop nooit dlc speel de game en speel hem uit en gaat weg dlc of uitbreidingen hoe je ze wilt noemen vind ik zonde van het geld.[/quote]
Met kabel of draadloos? Draadloos is echt bagger van UPC vanwege dat slechte modem maar met kabel hangt ie bij mij meestal zo rond de 90 van de 120Mbps downloadsnelheid.
Limieten hahahahaah. Echt Belgie
Denk dat je weinig zinnige reactie zal krijgen hier gezien de meerderheid uit NL komt. In NL hebben we geen limieten, dus letten we nooit op hoe groot een download is en wat we allemaal doen op het internet. Persoonlijk zou ik altijd voor het onbeperkte gaan omdat het je gewoon een vorm van rust geeft. Je hoeft nooit dingen bij te houden, steeds maar nadenken of je wel genoeg internet over hebt en bepaalde dingen missen. Lekker ongestoord genieten van alles wat je kan downloaden/streamen.
Geen gedoe, dat is het geld voor mij meer dan waard.
Ik woon ook in Belgïe en gebruik optie 3 Telenet 160 voor 70,79 (internet,tv, vaste telefoon) per maand . Ik heb dit gekozen omdat ik nogal veel films en series download + ps4 waardoor je snel aan het limiet geraakt (optie2). Dus ik heb dan uiteindelijk gekozen voor optie 3. Persoonlijk vind ik het wel veel geld, maar ik woon nog bij mijn ouders :p.
Hoeveel moeten jullie in nederland betalen voor een defige internetverbinding?
Limiet en dan zoveel betalen,we mogen blij zijn in NL ziggo all the way 🙂 90/9 op dit moment. kost 50 euro tv en internet.
[quote]Met kabel of draadloos? Draadloos is echt bagger van UPC vanwege dat slechte modem maar met kabel hangt ie bij mij meestal zo rond de 90 van de 120Mbps downloadsnelheid.[/quote]
aan de kabel haal ik 120 en wifi haal ik 60
1000 mb/ps geen limiet 75 euro
Ik heb 100/100 met TV en telefoon van kpn voor 50 euro per maand.
3 TV ontvangers in huis met meerdere ps4 en download PC’s.
Ben dus een zware gebruiker en kan niet echt een indicatie geven over mijn gebruik.
Alleen over wifi op mijn mobiel gebruik ik ongeveer 45 GB.
En Slurp ik ongeveer 250 GB aan films binnen in de maand.
Reken daar nog het gameverkeer en HD TV bij niet te vergeten netflix en dergelijke.
Ben blij dat nl geen limieten hanteerd
Ik las laatst al een stuk over de monopolie positie van Telenet. In België moeten ze de markt open gooien om zo concurrentiewerking erop los te laten. Ik zelf zou dat tweede pakket nemen met 60Mbps. Maar het is ronduit belachelijk dat ze een datalimiet hanteren.
Blij dat ik in Nederland woon :).
Maar ik heb zelf een alles-in-één pakket van Ziggo met een snelheid van 60Mb/s en zonder limiet :P. Dus ik kan gamen, internetten wat ik wil :P.
Ja ik heb ook 60mb/s zonder limiet. Ik verbaasde me ook toen ik dat zag. Limiet op je download? Nou is 100g natuurlijk best veel en zeker als je niks download maar een beetje ps4 game is al gauw 40-50gig. Zou je die in de store kopen dan zit je na 2 games al in je limiet. DLC’s en Updates zijn meestal niet zo heel groot. Ik denk dat je hiervoor toch naar je medelanders moet kijken.