Weet je… Ik zit nu al een aantal jaar op Twitch, maar dit heb ik nog nooit gezien. Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Misschien word ik een oude zeikerd en vind ik het een beetje ongemakkelijk om een 13 jarig Nederlands meisje GTA 5 te zien spelen… Aan de andere kant zat ik hoogstwaarschijnlijk nog op de kleuterschool toen ik Faces of Death ging kijken en alle gewelddadige games uit die tijd speelde.
Laat ik daarom eens van het positieve uitgaan en dat is dat dit meisje gewoon doet waar ze zin in heeft en als dat al gamend ”motherfuckers” en ”bitches” in dialect schreeuwend is… wie ben ik dan om daar wat van te zeggen?
Dus laat deze oude zeikerd eens lief doen:
[url=”http://www.twitch.tv/stinostien”]http://www.twitch.tv/stinostien[/url]
Op die leeftijd speelde ik Wolfenstein en Doom. Vanaf de middelbare school leeftijd moeten games als GTA en COD wel kunnen vind ik persoonlijk. Kinderen worden niet agressief van games of films maar door een foute opvoeding.
Ik snap niet waarom dit topic nou gemaakt is.
Het is een nutteloos topic met een mening.
Wil je haar belachelijk maken of maak je nu reclame voor haar?
Ach, meisje van 13 speelt een computerspelletje, big deal. Ik speelde GTA toen ik 8 jaar oud was, en nooit heb ik het normaal gevonden om een persoon uit zijn auto te trekken, hem verrot te slaan, z’n auto te pakken en ermee over een voetgangerspad te rijden om te eindigen middels een ‘suïcide by cop’. Inmiddels ben ik 15 jaar ouder, en ben ik goed terechtgekomen (al zeg ik het zelf). Laat dat kind gewoon d’r spel spelen en zeik niet zo, ouwe lul 😉
Hehehe Faces of Death… Dat keek ik toen ik nog op de basisschool zat. XD
Ik kan me mijn eerste GTA nog goed herinneren, Vice City op PC. Ik was toen denk ik een jaar of 10? Bijna alle jongens in mijn klas hadden die game destijds. Ik ben nu al bijna 20 en ben tot de dag van vandaag erg blij dat mijn ouders zo open waren en zich niet lieten afschrikken door de idiote verhalen die je over geweldadige games hoort (evenals dat te lang gamen of achter de computer zitten slecht voor je zou zijn). Het hangt allemaal volledig van het kind af wat wel of niet te doen is, leeftijd maakt daarbij niet echt veel verschil.
Goede oude tijd 🙂
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/16/Carmageddon_box.jpg
[url=https://www.youtube.com/watch?v=fPvh4PvlcpU]https://www.youtube.com/watch?v=fPvh4PvlcpU[/url]
Is niet jou verantwoordelijkheid om hierop de reageren. Dan krijg je alleen maar een grote bek terug waarschijnlijk. Lekker aan de ouders overlaten.
Voor verschillende mensen zijn nou eenmaal verschillende richtlijnen, als dit meisje verder gewoon functioneerd en in het normale leven haar vader niet een motherf*cker noemt ( hoewel ze technisch gezien gelijk zou hebben ) dan is er niets aan de hand lijkt me.
Als je alle mogelijke situaties op een hoop gooit en gaat generaliseren ben je sowiezo niet goed bezig 😉
Uh. Klein vraagje. Wat is het praktisch nut van dit topic? Ons informeren over iemand die zichzelf filmt terwijl ze aan het gamen is?
Best raar toch? Maar wie ben ik om daarover te oordelen.
Aan de andere kant vind ik wel dat je een dubbel moraal hebt. Ik durf bijna te wedden dat als er een 13 jarige dude GTA5 aan het streamen was we (inclusief mijzelf) dat niet erg zouden vinden. Gewoon omdat we dat gewend zijn.
Maar nu is die dude verwisseld door een meisje en iedereen flipt hem omdat het ongepast is als meisjes van 13 gamen.
[i]Just sayin'[/i]
[quote]Uh. Klein vraagje. Wat is het praktisch nut van dit topic? Ons informeren over iemand die zichzelf filmt terwijl ze aan het gamen is?
Best raar toch? Maar wie ben ik om daarover te oordelen.
Aan de andere kant vind ik wel dat je een dubbel moraal hebt. Ik durf bijna te wedden dat als er een 13 jarige dude GTA5 aan het streamen was we (inclusief mijzelf) dat niet erg zouden vinden. Gewoon omdat we dat gewend zijn.
Maar nu is die dude verwisseld door een meisje en iedereen flipt hem omdat het ongepast is als meisjes van 13 gamen.
[i]Just sayin'[/i][/quote]
Denk dat dat het is inderdaad. Ik zie zelf nu ook iets vergelijkbaars bij mijn ouders, wat best grappig is. Mijn 10-jarige zelf die Vice City speelde was totaal geen probleem, maar voor mijn 12-jarige (jongste) broertje is GTA V volgens hen ineens te gewelddadig. Waarom? Omdat ze de f-bomb zo vaak droppen, want scheldwoordjes hoor je natuurlijk nooit wanneer je op de middelbare school zit…toch? 😀
[quote]Denk dat dat het is inderdaad. Ik zie zelf nu ook iets vergelijkbaars bij mijn ouders, wat best grappig is. Mijn 10-jarige zelf die Vice City speelde was totaal geen probleem, maar voor mijn 12-jarige (jongste) broertje is GTA V volgens hen ineens te gewelddadig. Waarom? Omdat ze de f-bomb zo vaak droppen, want scheldwoordjes hoor je natuurlijk nooit wanneer je op de middelbare school zit…toch? :D[/quote]
Ik speelde ook al vanaf jongs af aan GTA, GTA 2, shooters en later ook GTA III en GTA Vice City. Mn ouders gaven me zelfs toen ik 14 was GTA SA voor de PS2. Kortom genoeg “gewelddadige” games gespeeld in mijn jeugd. Ik denk niet dat je van zulke spellen instabieler wordt. Maar tegenwoordig met alles online merk je wel de frustratie van jeugd (zie maar CoD waar jongetjes schreeuwen als je ze afschiet). En de beter wordende graphics is natuurlijk wel een verschil met “vroeger”. Maarja ouders zijn daar zelf verantwoordelijk vind ik. Ik moest op een gegeven moment bij mn bijbaantje ook ouders erop attenderen dat het spel dat ze kochten 18+ was. Meeste kon het toch niet wat schelen eigenlijk XD. Toevallig gisteren GTA VC gespeeld, als je daar iemand verkeerd (of goed 😛 ) raakt dan spuit het bloed alle kanten op. Dat zie je tegenwoordig niet meer in GTA.
Eigenlijk lig ik er niet van wakker dat een meisje van 13 dat speelt. Toen ik GTA SA speelde zeurde ik ook wel over bitches, hoes en ander leuk taalgebruik. Maar als je als ouder merkt dat jouw kind echt raar gaat doen van games dan moet je gewoon hard zijn. Ik vind het erger al die jonge kinderen achter de iPad en iPhones dan een tiener die GTA speelt.
[quote]Eigenlijk lig ik er niet van wakker dat een meisje van 13 dat speelt. Toen ik GTA SA speelde zeurde ik ook wel over bitches, hoes en ander leuk taalgebruik. Maar als je als ouder merkt dat jouw kind echt raar gaat doen van games dan moet je gewoon hard zijn. Ik vind het erger al die jonge kinderen achter de iPad en iPhones dan een tiener die GTA speelt.[/quote]
Helemaal mee eens.
[quote] Maar als je als ouder merkt dat jouw kind echt raar gaat doen van games dan moet je gewoon hard zijn. Ik vind het erger al die jonge kinderen achter de iPad en iPhones dan een tiener die GTA speelt.[/quote]
Wijze woorden..
Niks aan de hand,zijn ergere dingen op de wereld.Speelde al op me 8e doom en gaat nog steeds goed met me.